[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Zelientje
Berichten: 51
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:19

Anniek22 schreef:
Zelientje schreef:
A4 :) sorry foto is niet super duidelijk.. maar hopelijk kunnen jullie er wat mee :) tips ook welkom maar wel netjes houden :)
[ [url=m/OnK0sm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind m heel schattig :)
Denk tussen de €45,00 en €65,00, omdat het nog vrij grof getekend is zegmaar :)


Ooh dankjewel! Das meer dan ik had verwacht :)
En bedankt voor de tip!


Taranes
Berichten: 59
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:20

Zelientje, ik zou hier zelf nog niets voor vragen. Er zijn een aantal dingen waardoor dit voor mij zo is, dit is puur mijn mening en observatie, daar hoef je verder niets mee te doen, maar ik licht het wel even toe. :)
De ogen staan beide anders en het voor ons linkeroog is twee keer zo groot als het rechter. Ook de oren lijken veel te verschillen en zien er plat uit.
Qua kleurgebruik valt mij op dat het op sommige plekken 'te ver' gemengd is waardoor de kleuren niet zuiver en 'fris' meer ogen. De witte gedeeltes die je donkerder hebt willen maken bijvoorbeeld.
Ook zie ik voornamelijk wit, bruin en zwart en mis ik de kleuren die, die kleuren 'dieper' en minder 'plat' maken.

Maudfaldo
Berichten: 42
Geregistreerd: 28-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:51

Ik sluit me hier ook even aan!
Ik zou niet weten hoeveel mijn tekeningen waard zijn... ik denk niet dat ik ze als ik zou willen zou kunnen verkopen omdat ik 13 ben. Tips zijn welkom!
T ziet er op de foto een beetje raar uit maar ja..
[ img ]


[ img ]




[ img ]

Faldo b+7 b+1

Anniek22
Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 10:42

Maudfaldo schreef:
Ik sluit me hier ook even aan!
Ik zou niet weten hoeveel mijn tekeningen waard zijn... ik denk niet dat ik ze als ik zou willen zou kunnen verkopen omdat ik 13 ben. Tips zijn welkom!
T ziet er op de foto een beetje raar uit maar ja..
[ [url=m/3etbXa.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/kvO55a.jpg]Afbeelding[/url] ]




[ [url=m/0EGF61.png]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat je als je 13 bent en zo tekent, echt wel wat kan gaan doen als je ouder bent qua verkopen :) Gewoon dooroefenen op schaduw, afwerkingen, ogen en details en je bent al heel ver! Vind ze echt gaaf :)

HARTniek’s ART is the creative, chill and yogic place to go....

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:05

Mag ik me melden? Ik ben Jeika, 13 jaar oud en ik hou heel erg van tekenen.
[ img ]

[ img ]

Hoeveel zouden jullie deze waard vinden?
Vanaf de vorige pagina:
Aerdenhout1: de eerste zo'n 35-40€. Erg mooi gedaan!
De tweede 30-35€. Die spreekt me iets minder aan :)
CoonArt: hier zou ik niks voor geven. Sorry.
Janouk: 15€. Hele lieve tekening! Mooi kleurgebruik!
Frost: 20€. Het haar is wat rommelig. Wel erg mooi!
EmmaVZ: 25-30€ per stuk, heel mooi!
Binky: de eerste 15-20€.
De tweede vind ik super! 35-40€!
De derde is ook heel gaaf! 35€!
CoonArt: 15-20€ per stuk. Leuk gedaan!
Anniek22: super gaaf! 40€!
Tyrcanol: 30€!
Amy495: 15€ per stuk!
Ual_95: 30€ super aansprekend hoofdje!
Pluisje1998: de eerste: 80€! echt waanzinnig! De tweede: 150€, echt niet normaal mooi!
Zelientje: 35€ :)
Maudfaldo: 10€ :)

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:45

Heeey!

Ik meld me hierbij ook!! Wat een grappig topic!!

Heb vandaag even deze stoere Ferrari in elkaar geflanstt! Ben er stiekem wel een beetje trots op!!

[ img ]

Ook heb ik pas deze gemaakt. Is op hout gemaakt. Eerst gebrand daarna ingekleurd met acrylverf :)


[ img ]

ben heel benieuwd wat jullie dit waard vinden!! :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Century
Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:39

Als je zelf taxeert, willen mensen jou ook taxeren ;)

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:40

Ik heb echt geen idee van prijzen enzo... xD

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Century
Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:57

Dat hoeft ook niet, het gaat erom wat jij zou geven. Zie de OP.
(Wanneer je zelf werk plaatst wordt het zeer op prijs gesteld als je ook je mening/taxatie over de andere werken geeft. Het geeft niet als je niet kunt taxeren, alleen al een mening wordt heel erg op prijs gesteld :j .)

Mensen taxeren niet graag als je dat zelf ook niet doet. :)

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:59

Daar gaat ie dan :D Vanaf vorige pagina:

aerdenhout1 : Superleuk! Ik denk beide zo rond de 30 - 40€
CoonArt : Houd je hem zo of kleur/schilder je hem nog in? Ongekleurd zou ik 10€ doen ;)
janouk : Wat een ontzettend lieve tekening! Ik geef hem 30€
Frost : Wow! Wat een prachtig portret!! Deze zou ik zeker 50€ geven!!
EmmaVz : Vind het een beetje lastig omdat het digitaal is.. Denk 20€ per paard ;)
binky : Het hoofd van de nevelpanter is helaas wel een beetje uit verhouding. Maar dat maakt het er niet minder mooi van, ik zou het niet kunnen! Deze zou ik 30€ geven! De man vind ik er heel mysterieus uitzien, wat mij zeker aantrekt. Maar op een of andere manier ook weer niet.. 35€! Deze hond is vet cute!! 30€!
CoonArt : Alle 3 rond de 30€ ;)
Anniek22 : Bij sommige werken denk ik wel eens: Wow! Hoe is dat nou weer gemaaktt?! Dit is er precies één van! 100€!!
Tyrcanol : Prachtig!! Zeker 40€ !!
amy495 : Beide heel mooi! Denk voor allebei 25€ !
ual_95 : Knap hoor!! 30€
Pluisje1998 : Wow! Wat kan jij vetgoed tekenen!! Beide 50€ !!
Zelientje : Mooi! 30€
Maudfaldo : Gaaf gedaan! 20€
Jeika : 13 jaar? Zou ik niet denken haha! Ik vind de schaduwen onder de kaken een beetje te donker, mag naar mijn mening iets lichter ;) Beide 15€

Nu ben ik toch wel erg benieuwd naar wat jullie van mijn werk vinden :D

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Century
Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:10

Goed bezig :j
Als mijn tekening af is post ik hem hier, dan zal ik ook taxeren :)

amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:48

Pagina 138:
ual_95 : 40,- manen zijn vrij plat.
Pluisje1998 : Voor de eerste 50 – 60 euro, tweede 60,-. Beide zijn erg gaaf!
Zelientje : 20,- leuk!

Pagina 139:

Maudfaldo : 10,- goed begin!
Jeika : 5 – 10,-
Pepperrr : 20,- tweede zou ik zelf (nog) niets voor geven


Ben benieuwd hoeveel jullie mijn tekeningen waard vinden.
A4 formaat
[ img ]
[ img ]
Deze is op A3 formaat en word binnenkort verkocht. Ben wel benieuwd wat jullie hier voor zouden geven.
[ img ]

CoonArt
Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:10

Even weer wat leven inblazen...


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Pagina 138:
ual_95: €45,-
Pluisje1998: eerste €60–70 euro, 2e €50!
Zelientje: €23

Have You Hugged Your Horse Today?

d4rkhorse
Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:24

ik zie hier heel mooie werkjes voor bij komen!

nu ben ik eens benieuwd wat mijn tekeningen waard zijn!

een gescande versie, deze is op A3 formaat gemaakt en er zit zo'n 30u werk in :+ vulpotloden
[ img ]

deze is op A4 formaat gemaakt :) vulpotloden
[ img ]

deze is al een oudere tekening, A4 formaat deze is nog gemaakt met gewone grafiet potloden
[ img ]

CoonArt
Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:19

d4rkhorse schreef:
ik zie hier heel mooie werkjes voor bij komen!

nu ben ik eens benieuwd wat mijn tekeningen waard zijn!

een gescande versie, deze is op A3 formaat gemaakt en er zit zo'n 30u werk in :+ vulpotloden
[ Afbeelding ]

deze is op A4 formaat gemaakt :) vulpotloden
[ Afbeelding ]

deze is al een oudere tekening, A4 formaat deze is nog gemaakt met gewone grafiet potloden
[ Afbeelding ]

Eerst even de rest taxeren :)

Have You Hugged Your Horse Today?

d4rkhorse
Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:35

ik ben zo slecht in het bepalen hoeveel jullie tekeningen waard zijn :+
maar toch waag ik eens een poging :P

vanaf deze pagina
Maudfaldo: 10 euro
Jeika: 10 euro
amy495: 15-20 euro ik zou nog iets meer contrast in je tekeningen brengen :o
CoonArt: 15 euro, vind de stijl niet echt zo mooi, maar wel een gewaagde stijl! (mijn eigen mening :+ )

snowlove
Berichten: 106
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:12

Hallo! ik meld me ook :)
CoonArt: 1. 25 euro, ik vind deze stijl echt heel mooi passen bij het tekenen van zulk soort details! 2. 20 euro, hier vind ik het contrast net wat te vakjesachtig persoonlijk, maar dat is ook een beetje smaak :) 3. 10 euro, ik vind het oog en de verhoudingen wat gek.

d4rkhorse: voor de eerste 15 euro, voor de tweede en derde 10 euro. Je hebt een hele mooie stijl, erg realistisch. Alleen vind ik het nog wat te vlak, er mag wat meer leven in, dus wat meer details en minder grote vlakken van dezelfde kleur tekenrichting. Misschien dat wat meer creatief zijn in de richting die de haren volgen al helpt :)

En dan hier een van mijn eigen werkjes, deze is al anderhalf jaar geleden gemaakt, maar gezien ik door studie weinig tijd meer heb om te tekenen is mijn assortiment wat beperkt :p.
Materiaal: ik heb hier pastelpotloden, pastelkrijt en gewone kleurpotloden allemaal door elkaar gebruikt.
Formaat: A3

[ img ]

https://www.bokt.nl/markt/ad/523058/prachtige-handgemaakte-rijrokken
Flynn <3
Spoiler:
Volg de training van mij en Flynn op ons Instagram account: https://www.instagram.com/flynn_the_irish_cob/

Anniek22
Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:09

Hier een relatief nieuw werk van mij :) [ img ]
Olieverf op linnen, 182x122

Jeika: de eerste €15, de tweede €5 vanwege de verhouden en anatomie die niet helemaal lijkt te kloppen.. :) de eerste vind in een heel mooi hoofd hebben, kijk of je de ‘zachtheid’ van het tekenen door kan zetten in de hals, die lijkt nu namelijk een beetje krasserig..

Pepperrr: de eerste €25, heel netjes qua verhoudingen en zachtheid :) de tweede hangt een beetje af van het formaat, maar denk als logo of zoiets dat je er wel €50 voor kan vragen :)

Amy495: de eerste vind ik het een beetje jammer dat je niet iets bent doorgegaan met tekenen onder de kaak.. nu lijkt het heel licht op een plek waar een paard vaak hel donker is :) €30.
Bij de tweede mis ik hevigere licht-donker contrasten; en vind ik de manen en schouder rechts wat ‘snel getekend’ waardoor het wat kleur enzo mist.
€45. Anatomie klopt wel :) bij de laatste lijkt de anatomie niet te kloppen dus zou ik er persoonlijk niks voor geven... veulen is al beter maar daar houden de benen ‘opeens’ op :)

CoonArt: de eerste zou ik €45 voor geven, cool en knap :) bij de tweede klopt het oor en oog volgens mij niet, dus dan zou ik er meteen al minder geven... €10de laatste lijkt ook niet te kloppen met de grootte van het oog dus €5

D4rkhorse: hmm, zo’n €50-75? Misschien voortaan rond de kaak en manen en oren nog net iets meer contrast met de schaduwen? Dus meer licht/donker? Wel heel netjes hoor
De tweede zou ik zo’n 45-55 euro voor geven. De laatste lijkt wat meer krasserig en minder schaduwen te hebben op de neus (alsin het bot) dus zou daar €15-20 voor geven.

Snowlove: wooow.. <3 het koppie lijkt wel wat kort te zijn van de moeder (?) maar verder prachtig.. €100-150

HARTniek’s ART is the creative, chill and yogic place to go....

monikasweety
Berichten: 350
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:47

IK ben ook wel eens benieuwd wat jullie van mijn werk vinden..

Eerst een geprobeerd taxatierondje van deze pagina:

Maudfaldo: €10/15 euro, de opzet is al erg mooi, probeer meer diepte erin te krijgen, en de verhoudingen (oog is vrij groot) te verbeteren.

Jeika: €10/15 euro, ook jou opzet is al heel mooi :) Maar de verhoudingen kloppen nog niet helemaal en ik mis de diepte een beetje.


Pepperrr: Stoere auto!!! voor een liefhebber denk ik dat je er zo €40/50 euro voor kan vragen.
De wolf is heel gaaf, maar durf daar echt geen bedrag voor te zeggen sorry

amy495: Je eerste tekening vind ik echt heel erg leuk! hij zou nog meer detail en diepte mogen, maar vind hem nu al helemaal geweldig, heel apart zou daar denk ik €20/25 voor geven
de andere 2 vind ik weer een heel stuk minder, ik mis de detail en de diepte, de opzet is wel al super!!
hier zou ik €10 euro ofzo voor geven.

CoonArt: Heel gaaf je penwerk, ik vind het wel heel jammer dat de verhoudingen niet helemaal kloppen.
de eerste vind ik echt super! hier zou ik €30,- voor geven.
De andere 2 vind ik een heel stuk minder en zou daar €5/10 euro voor geven.

d4rkhorse: Super leuk werk! je ziet echt je eigen stijl erin terugkomen daar hou ik wel van :)
Ik zou persoonlijk meer diepte erin willen zien, en ze nog iets aaibaarder willen.
Maar vergeleken met je laatste tekening in je post zijn de eerste 2 echt al top!
Voor de eerste 2 zou ik €50/60 euro geven
de laatste €20 euro


snowlove: Prachtig!!! Geen andere woorden voor.
Ik zou er denk ik €100/150 voor geven,


Anniek22: Ook een prachtig werk! Je moet ervan houden om het aan te schaffen, maar echt prachtig
denk dat je er zo wel €150/200 voor kan vragen. (maar ben niet zo thuis in de olieverf)

Nu hier mijn werk :P

1. A3 formaat met grafietpotloden
[ img ]

2. A3 formaat met grafietpotloden
[ img ]

3. A3 formaat met grafietpotloden
[ img ]

4. A3 formaat met kleurpotloden
[ img ]

Ben heel benieuwd naar jullie taxaties

Webshop hoge kwaliteit tekenmaterialen & Portretten in opdracht
https://www.melaniesportretten.com
Hele maand November & December alle producten in de webshop in de aanbieding!!!

Een paard galopeerd met zijn longen, Wint door zijn karakter en houd vol met zijn hart

CoonArt
Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:40


Have You Hugged Your Horse Today?

Kaatastrof
Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:52

d4rkhorse: 20-25 euro. Ik vind de verhoudingen netjes en heb de indruk dat jij echt wel wat meer uit de kast kunt halen. Ik ontbreek zoals eerder hier gezegd wat contrast. Ik vind je tekeningen nu wat aan de fletse kant.
snowlove: 40 euro. Heel mooi kleurgebruik met de kleurpotloden, zeer mooi qua verhoudingen ook.
Anniek22: 80 euro. Ik weet dat olieverf knap lastig en kostbaar is om mee te werken, dus knap resultaat zeg! Het is wel niet echt mijn smaak (maar dat is heel persoonlijk), her en der vind ik dingen in het gezicht niet helemaal kloppen, maar ik denk dat je het bewust een beetje stylistisch hebt gemaakt?
monikasweety: De arabier vind ik echt mooi! Daar mag je zeker 70 euro voor vragen. De 2 overige grafiet tekeningen zou ik taxeren op 50 euro. Ik vind ze net iets minder sprekend (geen idee waarom precies). Bij de tekening met kleurpotlood ontbreek ik ook contrast, ik vind het geheel wat flets ogen. Daarvoor zou ik 35 euro voor vragen.
CoonArt: Ik vind echt dat je een zeer leuke en unieke stijl hebt, maar eerlijk gezegd stoor ik me een beetje aan de slechte verhoudingen. Ik weet dat je meteen begint aan je tekening, misschien handig om wat te gaan schetsen in de toekomst? :) 35 euro

Aquarelle en potlood op A4
[ img ]

Aquarelle en fineliner op A5 (Volgens mij iets van tussen A4 en A5 in)
[ img ]

Aquarelle en fineliner op A4 (bewust stylistischer)
[ img ]

(Allen op aquarelle papier)

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Syzygy
Berichten: 103
Geregistreerd: 29-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:42

Zo, al heel lang niet meer gereageerd hier, ik hoop dat ik het nieuw leven in kan blazen!
Ik zal eerst even wat taxaties geven voordat ik mijne plaats. :) Doe in verband met tijdsgebrek even alleen deze pagina! Misschien later meer.
Heb voor de rest geen verstand van echte taxaties, dus 'bied' gewoon wat ik er voor zou geven.

@zelientje - Ik vind hem prachtig! Enige jammere is het kreukelende papier. Evt wat sterker papier en dan geef ik er zo 40 euro voor!

@maudfaldo - Heel erg lieve tekening, ik mis alleen wat details zoals in het oog. Ik denk dat ik hier 10/15 euro voor zou geven, ook door het materiaalgebruik, is wat goedkoper materiaal. Persoonlijk zou ik het aan anderen geven als cadeau, lijkt me erg leuk!

@Jeika - Erg leuk!! En dan vooral die eerste, dat effect met de streepjes vind ik super! Ik denk dat ik rond de 20 euro zou geven.

@Pepperrr - Ik heb eigenlijk niets met autos, maar zie wel dat je mooi kunt tekenen. Als het iets anders zou zijn dan een auto zou ik er rond de 15 euro voor geven.
Het hout vind ik erg grappig om te zien want mijn vriend heeft dit plaatje als tattoo :) Ik vind het jammer dat het hout helemaal beschilderd is, ik zou je er namelijk als het gewoon alleen gebrand was en helemaal niet geschilderd 20 euro voor geven.

@Amy495 - Die eerste tekening vind ik erg mooi. 10 euro? De andere twee vind ik gewoon meer details en contrast missen. Hier zou ik niets voor geven.

@CoonArt - heel toffe stijl zo! Vooral die tweede vind ik erg tof. Voor die 50 euro, voor de andere twee minder. Ik vind al die bitten en dat gedoe veel te veel om allemaal met je paard te klooien, dus ik zou er simpel weg minder voor betalen omdat het plaatje me niet aanspreekt. Bij de laatste vind ik het zonde dat het twee losse vellen zijn.

@D4rkhorse - ik kan je afbeeldingen helaas niet zien!
@snowlove - voor die van jou gelden hetzelfde

@Anniek22 - Dit is niet helemaal mijn smaak, maar ik vind het tof dat je olieverf gebruikt hebt. Ik denk dat je er rond de 50 euro voor kan vragen.

@monikasweety - je grafiettekeningen zijn prachtig! Ik zou rond de 60/70 euro ervoor geven.

@coonart - hier vallen mij toch meer fouten in het paard op en ik vind de kleuren ook niet zo passen. Hier zou ik niets voor geven.

@Jackytje - voor het paard rond de 10 euro, de hond vind ik geweldig! 40 euro. De laatste mis ik wat contrasten, ook vind ik het wat zonde van het materiaal, het is niet dat echt luchtige aquarel maar ook niet het mooie dekkende acryl. Rond de 10 euro denk ik zo?



Ik zou graag dierenportretten in Oost indische inkt verkopen, hiermee wil ik in deze stijl werken.
Willen jullie voor mij taxeren wat ik hier voor zou kunnen vragen?
Het aquarel op de achtergrond is natuurlijk niet verplicht, hier kunnen de eventuele kopers voor kiezen, dit word dan gratis erbij gedaan :)
[ img ]

[ img ]

[ img ]

d4rkhorse
Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:50

Oh ik was helemaal vergeten dat dit topic bestond :+
@syzygy ik vind je tekeningen heel mooi, ik weet niet hoelang je hier aan bezig bent en hoe duur het materiaal is dat je gebruikt maar ik zou hier 15 euro voor vragen denk Ik? Ik ben niet zo goed om prijzen op een tekening te plakken :o

Ik doe de rest eventueel wel later, maar zit nu op een gsm en dan is dat wat moeilijk :+

Ik vroeg me ook af wat m'n tekeningen waard zouden zijn :)
Ik ben hier 1,5 u of 2u mee bezig, en ik teken het digitaal,
Ik zou 2 aparte prijzen willen vragen denk ik. Dit omdat er soms bij een achtergrond nog veel tijd bij komt kijken.
(hier enkele voorbeelden, bokt upload)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Sheran
Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 14:24

Ik taxeer even de meest recente:
Syzygy: ik vind ze leuk, de een wel geslaagder dan de ander. De hond vind ik het leukst en ik zou daar 15-20 voor over hebben :)

D4rkhorse: het is digitaal denk ik? Voor mijn gevoel zijn ze nog wat te onaf, vooral de onderste twee. De bovenste vind ik erg leuk. Ik zou daar misschien een euro of 25-30 voor betalen? Maar ik vind het lastig omdat ik niets van digitaal tekenen weet. Geen idee wat je daarna in handen hebt of hoeveel tijd het kost.

Ik ben niet echt van plan heel serieus iets met schilderen te doen, maar ik maakte voor de lol boekenleggertjes/kaartjes en ik krijg veel reacties van mensen die er ook graag een zouden willen. Leuk natuurlijk, maar ik vind het nogal wat om allemaal gratis werk te leveren. Aan de andere kant heb ik geen idee hoeveel zoiets waard is... Ik heb twee typen: de blaadjes/bloemetjes en de boekenthema-boekenleggers. Bij de tweede krijgen ze dan ook een scène uit hun favoriete boek :) Wat denken jullie? Het is aquarel, boekenleggerformaat.

De blaadjes:
[ img ]

De thema-boekenleggers:

[ img ]

[ img ]

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

noaenkelly
Berichten: 441
Geregistreerd: 26-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 13:04

Ik lees al een hele lange tijd mee in dit topic. Nu wil ik graag proberen wat tekeningen in opdracht te gaan doen dus ik ben erg benieuwd hoeveel jullie enkele van mijn tekeningen zouden taxeren! Natuurlijk zal ik dit ook voor jullie werken doen. Voor nu laat ik het even bij deze pagina:

@ Maudfaldo - Wauw wat kan jij al goed tekenen op je 13e zeg!! Lekker blijven oefenen dan ga je nog heel veel groeien! Ik zou hier ongeveer 20-30 voor overhebben. Ik denk dat als je nog iets meer details toevoegd het nog levendiger wordt!

@ Jeika - Woow ook jij hebt talent! Lekker dooroefenen! Ik zou er ongeveer 10-20 voor geven (per tekening). Ik denk dat als het lukt om nog meer accenten toe te voegen en wat fijner te tekenen het nog een stuk realistischer wordt!

@ Pepperrr - Wauw supergaaf en wat een details! Voor de eerste tekening zou ik 50 euro geven. De tweede 40, wat een gave techniek!

@ amy495 - Ik vind je eerste tekening supergaaf! Wat een leuke en bijzondere positie en wat heb je knap en goed de verhoudingen getekend. Hier zou ik 45-50 voor geven. De volgende twee vind ik qua details wat minder en zou ik 30 voor geven. Maar ziet er gaaf uit!

@ CoonArt - De 1e tekening vind ik echt geweldig! Zoveel details en mooi gewerkt met licht. 60 euro. De tweede zou ik 40 voor geven en de laatste vind ik zelf wat minder, 30-35 denk ik. Leuke stijl!

@d4rkhorse - ik kan je tekeningen helaas niet zien...

@snowlove - ook jou tekening kan ik niet zien helaas...

@Anniek22 - Leuke stijl! Niet helemaal mijn ding maar ik vind het wel erg gaaf om te zien hoe je met licht en kleur speelt. 30-40 zou ik er voor geven.

@monikasweety - foto 1: Superrrgaaf! De details zijn zo gaaf en de tekening spreekt echt! 90-100. Foto 2: ook ontzettend gaaf, die details zijn echt fantastisch! 80-90. Foto 3: Wederom geweldig, alleen vind ik de details wat minder daarom 60-70. Foto 4: Deze vind ik wat minder vergeleken met de andere 3. Ik denk als je hier net als bij de andere meer kunt spelen met licht en kleur hij nog mooier wordt! 30-40.

@CoonArt - Leuke stijl en mooi gewerkt met de kleuren. 30-40 zou ik hiervoor geven.

@ Jackytje - De 1e foto vind ik erg mooi qua kleur, zelf mis ik alleen wat details daarom 35-40 euro. De 2e foto vind ik erg sprekend en origineel! Ook erg mooi met de kleuren. 60-65 zou ik hiervoor geven. De 3e foto vind ik zelf het minste. Ik vind hem wat donker en ik mis wat meer speling met het licht/schaduwen. 15-20 euro.

@Syzygy - Ik vind de stijl van alle 3 de foto’s erg leuk. Leuke eigen stijl! Ik denk als je nog iets meer licht/schaduw kunt toevoegen de tekeningen nog levendiger worden. 20 euro per stuk.

@ d4rkhorse - knap zo digitaal! En mooi met de details. Misschien kun je nog wat experimenteren met de achtergrond? 20-25 per stuk.

@Sheran - leuke stijl en erg vrolijk en kleurrijk! Ook het formaat vind ik leuk! Voor de blaadjes zou ik 10 per stuk geven. De boekenleggers 10-15 en de laatste 15.

Dit zijn enkele van mijn tekeningen:

A3 - wit en zwart pastel
[ img ]

Schilderij op doek aquarelverf
[ img ]

A4 - wit en zwart pastel
[ img ]

A3 - wit en zwart pastel
[ img ]

❤️DIERENVRIEND❤️


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: novaaaasje, Saaams en 20 bezoekers