[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 08:14

_O- briljant!

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:00

Die is leuk zeg!

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:43

Hee mensen!

Ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die online een bullet journal hebben ontworpen en dat hebben afgedrukt? Ik merk dat ik de tijd er niet voor neem om mijn bujo in te vullen en aangezien ik a-creatief en ook nog eens ontzettend perfectionistisch ben, werkt het niet voor mij om elke maand nieuwe pagina's te gaan maken.

Ik wil dus eigenlijk pagina's uitprinten om in te plakken, of zelfs de hele bujo online ontwerpen en hem dan bestellen. Ik kan alleen niet vinden waar -O-

Iemand tips?

jenne

Berichten: 2165
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:53

Zou je niet zelf in photoshop pagina’s kunnen maken en ze thuis uitprinten op het formaat dat je wil?

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:55

Dat zou ik idd doen. Je hebt op yt filmpjes hoe je mooi zelf notitieboekjes kan maken

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:59

Ja maar dan moet ik wel photoshop hebben :P Mijn laptop trekt dat niet :(

jenne

Berichten: 2165
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:10

Oh dat is wel lastig dan idd :+

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:35

Ik heb iets gevonden :D Lekker simpel, weinig keus maar wel wat mooie designs :D

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:23

Je kon eerder bij de Hema je eigen agenda ontwerpen volgens mij.
Is dat niet wat?

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:27

assie schreef:
Je kon eerder bij de Hema je eigen agenda ontwerpen volgens mij.
Is dat niet wat?

Maar kun je daarin ook diverse trackers kwijt dan? En voldoende ruimte voor notities en todo lijsten?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:36

Géén idee haha := .
Ik heb er ooit (lááááng geleden) mijn schoolagenda in gemaakt. Dus ik weet niet meer precies wat alle opties waren.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 19:07

Wat houden jullie allemaal bij in je journal? Ik wil het agenda deel eruit laten want die hou ik nooit goed bij. Ik had eerst ook een water tracker, instagram tracker, habittrackers maar die hou ik allemaal niet bij. Wel hou ik een lijst bij met films die ik dit jaar heb gezien en een lijst met doelen die ik wil behalen (zoals propedeuse, minder plastic etc.)

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:52

Ik hou elke dag mijn moodtracker en work-out tracker bij.
Verder soms one line a day, maar dat verschilt per maand.

Heb gister verder gewerkt aan mijn moodtracker en een quote bij augustus.
Zal er zo even een foto van maken :D

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:10

Marjoow schreef:
Hee mensen!

Ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die online een bullet journal hebben ontworpen en dat hebben afgedrukt? Ik merk dat ik de tijd er niet voor neem om mijn bujo in te vullen en aangezien ik a-creatief en ook nog eens ontzettend perfectionistisch ben, werkt het niet voor mij om elke maand nieuwe pagina's te gaan maken.

Ik wil dus eigenlijk pagina's uitprinten om in te plakken, of zelfs de hele bujo online ontwerpen en hem dan bestellen. Ik kan alleen niet vinden waar -O-

Iemand tips?


Op etsy zijn er ontwerpers die pakketten verkopen. Wellicht is voor jou een Arc systeem van Staples wel handig dan. Met hun puncher maak je er juiste gaten in.
Kan je bladzijdes van plaats verwisselen enzo.

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:18

Ik zou dan idd ook een Arc aanraden of een planner met ringband, ik ram alles in mijn A5 ringband en als hij te vol is haal ik de wat minder boeiende of verouderde pagina's er uit. Dan hoef je ook alleen maar papier te kopen/printen, dan hoef je niet elke keer een nieuw notitieboek te kopen. De enige eenmalige kosten die je dan hebt is voor de omslag + pons.

Ik heb ook wel eens printables gezien voor travel journals, misschien dat dat ook nog een leuk alternatief is. Voor een travel journal heb je ook geen pons nodig zo ver ik weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:35

Ik ben deze week ook begonnen met een bullet journal. Heb op dit moment even veel behoefte aan houvast en lijstjes.. dus dit leek me wel ideaal.

Alleen... ik kan er niet tegen als dingen doordrukken op de achterkant van een pagina, om dan achterop ook wat te zetten. Ik ben dus nu begonnen met linkerpagina een maandblad en rechterpagina een moodtracker voor heel die maand. En dan erna mijn weekoverzichten weer op de rechterpagina. Omdat het links dus doordrukt. Iemand ideeen wat te doen met de lege linkerpagina's? Of maar gewoon accepteren dat ik die niet gebruik behalve aan het begin van een maand? :+

Ik gebruik pigma micron fineliners, dus daar ligt het niet aan helaas. Of wel, maar deze zijn me al duur zat en werken verder wel heel fijn. Bullet journal is van mus.

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:45

Heb je een foto? Ghosting is vrij normaal, maar bleeding niet. :)

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 19:42

idinn schreef:
Ik ben deze week ook begonnen met een bullet journal. Heb op dit moment even veel behoefte aan houvast en lijstjes.. dus dit leek me wel ideaal.

Alleen... ik kan er niet tegen als dingen doordrukken op de achterkant van een pagina, om dan achterop ook wat te zetten. Ik ben dus nu begonnen met linkerpagina een maandblad en rechterpagina een moodtracker voor heel die maand. En dan erna mijn weekoverzichten weer op de rechterpagina. Omdat het links dus doordrukt. Iemand ideeen wat te doen met de lege linkerpagina's? Of maar gewoon accepteren dat ik die niet gebruik behalve aan het begin van een maand? :+

Ik gebruik pigma micron fineliners, dus daar ligt het niet aan helaas. Of wel, maar deze zijn me al duur zat en werken verder wel heel fijn. Bullet journal is van mus.

Er zijn versies van mus die je kon terugsturen wegens extreme doordrukking/ghosting. Misschien is dit wel zo'n foute mus. zal even opzoeken voor je.

Edit: kan hem niet vinden. De terugstuurt actie van de foute drukken liep helaas maar tot 30/6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:00

Het ziet er zo uit...
Afbeelding

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:04

Idinn, welke heb je en welke druk?

Ik weet dat MUS laatst een aantal heeft teruggeroepen, maar volgens mij moest je hem dan voor de 30ste al terugsturen.

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:25

Ik zag vandaag een stickerboek van mus voor in het bullet journal. Zit erover te denken om die te kopen...

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:28

Doen Marjoow! Ik heb hem en ik vind hem ideaal. Vooral met de maanden/dagen stickers. En er zitten tabs in, waardoor je het per maand kan aangeven.

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:40

idinn schreef:
Het ziet er zo uit...
[ [url=m/4OY1MR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hmmm dat is wel deels bleeding idd. Lijkt inderdaad misschien op zo’n misdruk maar vind het wel vreemd dat zo’n terugactie maar tijdelijk is terwijl die boeken wel verkocht mogen blijven worden..

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:48

MarJon schreef:
Doen Marjoow! Ik heb hem en ik vind hem ideaal. Vooral met de maanden/dagen stickers. En er zitten tabs in, waardoor je het per maand kan aangeven.

Zit er wel voor een heel jaar genoeg stickers? Zag maar 6 velletjes voor de dagen van de week zo snel en dat moeten er toch eigenlijk minstens 52 zijn :')

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:55

Seni schreef:
idinn schreef:
Het ziet er zo uit...
[ [url=m/4OY1MR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hmmm dat is wel deels bleeding idd. Lijkt inderdaad misschien op zo’n misdruk maar vind het wel vreemd dat zo’n terugactie maar tijdelijk is terwijl die boeken wel verkocht mogen blijven worden..


Ik heb gejokt geloof ik. Ik kan alleen dit vinden en nergens dat het voor de 30ste terug moet :D


Afbeelding

Afbeelding

Marjoow schreef:
MarJon schreef:
Doen Marjoow! Ik heb hem en ik vind hem ideaal. Vooral met de maanden/dagen stickers. En er zitten tabs in, waardoor je het per maand kan aangeven.

Zit er wel voor een heel jaar genoeg stickers? Zag maar 6 velletjes voor de dagen van de week zo snel en dat moeten er toch eigenlijk minstens 52 zijn :')


Ehh, dat durf ik niet te zeggen. Maar in elk geval voor een half jaar :Y)