[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:36

Ik ben redelijk vaak begonnen aan een bullet journal maar het werkt niet altijd lekker voor mij, ik heb liever overzichten per dag. Mag ik hier ook meepraten of is dit echt enkel voor Bulletjournal'ers?

[o]


Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:49

420BlazeIt schreef:
Als je scholier/student bent lijkt me dat niet meer dan normaal Lonneke om liever een overzicht van elke dag te maken :j

Wat een handig systeem zeg! Ik ben enorm chaotisch en ik denk dat dit echt wel een oplossing kan bieden ... probleem is dat ik me instel op het feit dat ik uitstel, valt er dan nog mee te werken of wordt het dan een enorme chaos? Hmm om daar achter te komen lijkt het me het verstandigst om ermee te gaan beginnen en kijken waar het schip strand, misschien dat ik morgen oid een boekje koop (:


Ik ben idd scholier op 4vwo :j
Wat ik het nadeel vind aan de meeste bulletjournal systemen is dat je je vakjes moet inkleuren als je iets hebt gedaan, ik zet er veel liever met een markeerstift een streep doorheen, dat zie je veel duidelijker.
Maar het leuke aan een Bulletjournal vind ik dan weer wel dat je ook andere pagina's kan invoegen :D

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:01

Supervixen schreef:
Ehm.. hier bestaan toch gewoon agenda's voor??


Creativiteit heet zoiets *\o/*

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:04

Aleeneh schreef:
Lonneke, het mooie aan een bullet journal is toch dat je hem helemaal zelf kunt vormgeven? Als jij 't liever doorstreept dan doe je dat toch? Wie gaat jou vertellen dat je het fout doet?


De 'eisen' die ik stel maken het niet echt een bullet journal meer :')
Maar ik doe vaak gewoon mijn eigen ding

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:20

AlwaysH schreef:
Hebben jullie de kaft ook gecustomized?


Een kanten randje heb ik er omheen geplakt, ik houd wel van een beetje vintage :D

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:24

Mijn grootste probleem is vaak de index :')
Hoe laat ik dat er vrolijk uit zien? Alleen een kop en daaronder twee rijen met nummer en beschrijving is zoo saai :(

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:37

Die heb ik niet veel :( maar heb wel wat ideetjes gekregen, bedankt!

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:04

mirthheee schreef:
Ik heb een simpel rekenschriftje gepakt, omdat ik even niks anders had XD ik doe niks met de kaft, maar je kan natuurlijk alles pimpen met stickers, calligrafie, stempels, sierlijnen, tekeningetjes, fotos, gedroogde bloemen etc.


zou je eens foto's kunnen maken van je opzet?

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:21

Wat ben je al gaaf bezig!
Ik zit zo te twijfelen want ik heb al tig notitieboekjes waaronder:
- lijntjes
- zonder lijntjes
- ruitjes

maar stipjes lijken ook fijn!
Wat moet ik nou :')

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:26

420BlazeIt schreef:
Ik vind ruitjes leuk. 1x0.5cm <3
Maar dat zijn allemaal dingen die mij aan goede tijden doen denken :P


Ik heb nog NOOIT een schrift met ruitjes van 1x0.5 gezien :Y)

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:02

Foto's zijn meer dan verplicht hier :j
:')

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:16

Hoe bizar ben ik nu weer bezig :')
Ik heb nu dus heel saai de dag, en daaronder de dingen die ik moet doen.
En om de een of andere manier ben ik bang om het te veranderen, dat het dan niet meer werkt of zo.
Help |(

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:50

Lienie_F schreef:
Felicxa schreef:
Ik ben ook begonnen vandaag! Ik heb even een fijn boekje met ruitjes gekocht. Maar ik vraag me af of dit voor mij echt als agenda kan fungeren. Ik denk dat ik voor afspraken en toetsen en huiswerk bijhouden beter mijn agenda kan gebruiken en het journal gebruiken om to-do lists te maken en dingen bij te houden. Zo schep ik een beetje orde in de chaos die mijn agenda is en kan ik beter plannen, denk ik zo.


Ik denk dat het op de manier zoals jij noemt voor mij ook wel eens een uitkomst kan zijn.
Eventueel met een puntensysteem, want ik heb een hekel aan huiswerk, maar ben dol op wedstrijdspelletjes :+


Je moet een doolhof tekenen, en onderweg je todo dingetjes zetten, en aan het eind van de dag als je alles hebt gedaan heb je je to do ding dan af en je doolhof ook! :j

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:32

Lienie_F schreef:
Lonneke2001 schreef:
Je moet een doolhof tekenen, en onderweg je todo dingetjes zetten, en aan het eind van de dag als je alles hebt gedaan heb je je to do ding dan af en je doolhof ook! :j


Die is wel geniaal :')
Denk alleen dat ik dan zo lang bezig ben met een doolhof maken dat ik aan het echte werk niet toekom


Kan je niet in het weekend een hoop doolhoven tekenen? Of gewoon een simpele lijn over de pagina een beetje zo:



[ img ]

Heel simpel maken, doodlopend is een pauze, je gaat van rood naar groen en je schrijft ernaast wat je moet doen (of erin). Je kan dan je doolhof zo makkelijk of moeilijk maken als je wil :')

Echt een gek idee dit maar het is best leuk

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:47

Ik ben zelf toch begonnen, heb wat leuke dingen die ik wil bijhouden :P

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:49

Tussenstandje?
Hij is echt nog laaang niet af en begin pas vanaf oktober maar heb enkel 2 opzetjes gedaan :')
kan hem ook vanavond laten zien dan ben ik mss iets verder :)
(of morgenochtend)

[o]


Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:57

Emmaa_ schreef:
Ik kom hier ook voorzichtig om het hoekje kijken. Had hier al eerder van gehoord maar vond het ontzettend kneuterig overkomen dus heb de rest van die hype maar overgeslagen. Nu was ik vandaag door mijn kamer aan het kijken en ik bedacht me dat ik toch wel erg veel losse briefjes heb met dingen die ik 'echt nog moet doen' en die ik dus vervolgens kwijtraak.

Ik heb pittige ADHD waardoor de chaos in mijn hoofd echt niet te doen is van tijd tot tijd, vooral als ik stress heb. Mijn tentamens zitten er nu weer aan te komen (over 4 weken, wat dus eigenlijk nog best meevalt) en ik begin alweer de zenuwen te krijgen over hoe ik alles op tijd af ga krijgen.

Ben er nu toch maar aan begonnen, en merk dat ik de 'habit tracker' toch wel echt het fijnst vind. Ik heb behoorlijk wat dingen die ik in mijn systeem wil krijgen maar die ik vergeet, en hiermee is het overzichtelijk. Ben dan ook wel zo'n nerd die een jaaroverzicht, een maandoverzicht, een weekoverzicht en een dagplanning met lijstjes heeft :=


Wat heb jij in je habit tracker staan? Het lijkt me een leuk idee maar snap de engelse lijsten niet zo goed ( 'miracle morning' bv.)

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:38

Emmaa_ schreef:
Ik heb dingen als 10.000 stappen gezet, gezond gegeten (dus geen snacks die niet goed voor me zijn), medicatie genomen, geen alcohol gedronken, twee liter water gedronken, half 11 in bed, 20 pagina's uit een boek lezen voor het slapengaan, 8 uur 's morgens uit bed ondanks wekker/geen wekker, bed opmaken, 7+ uur slapen, zwemmen/sporten en geen red bull :Y) Vind het een makkelijk overzicht om te zien hoe goed het gaat met mijn goede voornemens, misschien verander ik ze volgende maand wel weer.

Bedankt! Zit een hoop bij wat ik ga jatten :')

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 20:42

mirthheee schreef:
Nog mensen aan het journallen geslagen?

Ik heb de journal maar even gelaten voor wat het is, ik wil nu vooral kijken naar dagelijkse lijstjes!


Helaas werkte het voor mij niet hoe ik het wilde hebben, maar ik heb wel een heel tof ander idee wat ik aan het uitwerken ben! *\o/*
Concept: Dagboek
Verhaal: Ik zat dus bij ckv (culturele en kunstzinnige vorming) en toen lieten ze het liedje Counting Stars horen. ('Said no more counting dollars, we'll be counting stars') Je kent het misschien wel. Ik was natuurlijk weer bezig met alles behalve opletten waar we op moesten letten en toen kreeg ik een vet idee om mijn dagboek op te baseren *\o/*
Ik zet voor elke dag een aantal dingen die ik belangrijk vind: bv. tijd van opstaan, naar bed gaan etc.
Ik zet ook 10 sterren neer en aan het eind van de dag, nadat ik mijn verslagje heb geschreven/getekend/foto's geplakt, dan ga ik kijken hoeveel sterren die dag 'waard' was. Een leuke dag waarop ik bij wijze van al m'n idolen ontmoet en een paard krijg etc. krijgt 10 sterren en een dag waarop het minder gaat krijgt er minder. (counting stars, get it?)

Uiteindelijk heb ik dus een snel overzicht van mijn gewoontes, van hoe gelukkig ik was en daaronder een uitgebreid verslag met tekeningen en foto's :D

Ik vind het leeeeuk!

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 20:46

Loes1996 schreef:
Wat een leuk topic! Ik doe dit voor een deel in mijn passion planner, ben er helemaal verzot op <3 Sowieso... Lijstjes! Ben een echte planfreak...maandplanners, week planners, dagplanners....Maar heb achterin ook een begin gemaakt met inderdaad inpaklijstjes voor vakanties, spaarplan, boeken die ik wil lezen, films die ik wil kijken...leuk! Habit tracker wil ik gaan doen, maar hoe houden jullie dit bij?


Habit tracker deed ik gewoon elke ochtend en avond even
Zou je wat meer kunnen vertellen over het principe van een passion planner?

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 20:53

Loes1996 schreef:
In je passionplanner plan je eigenlijk je gewone leven gewoon in (tenminste ik) daarnaast is er veel ruimte om je 'passies' te plannen. Zo begint het met een mindmap van wat je wilt bereiken over 1 jaar, 3 maanden, 3 jaar en lifetime. Dit ga je dan uitwerken in kleinere mindmaps (doe ik niet).
Voor elke maand begint zit er een maandplanner, dan de weekplanners. Aan het eind van de maand is er een evaluatie schema die je kan invullen hierin staan:
- what was the most memorable part of this past month?
- what were the 3 biggest lessions you've learned in this past month?
- review your planner for the past month and assess your priorities. Are you happy with how you spent your time? If not, what steps can you take this next month to adjust them?
- How are you different between this past month and the month before it?
what or who are you especially grateful for this past month?
- Name 3 things you can improve on this upcoming month. What are concrete actions you can take to work towards these improvements?
- from 1-10 how do you feel overall about this past month?


In de weekoverzichten kan je invullen wat je focus is voor deze week en voor de dag per week. en welke goede dingen zijn gebeurd. Verder is er ruimte voor to-do lists onderaan en een ruimte waar je andere dingen kwijt kan.

Helemaal achterin zijn veel blanco pagina's en pagina's met ruitjes :D

Yup i love it! een voorbeeld van google; https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 7493729636


Gaaf! Klinkt heel tof!

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:52

loveslimpie schreef:
Het lijkt me een erg leuk idee! maar hoe doen jullie dat eigenlijk met al die pagina's? Ik zie op pinterest vaak dingen voorbij komen met 12 te kijken films op een blaadje, maar waar gaan jullie verder als die vol is? Houden jullie lege paginas ertussen zodat je het verder kan aanvullen of ga je op een random nieuwe pagina verder(het lijkt me dan erg onoverzichtelijk worden)


Ik ga gewoon op een random pagina verder, daar heb ik de index voor. (en als de index vol is dan gebruik ik het laatste rijtje om de nieuwe index op te zetten :j)

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 16:39

Nico_lette schreef:
Mag ik me hier ook melden? Ik denk dat ik ook maar een bullet journal wil beginnen. Weet alleen niet heel goed hoe. Heeft iemand hier tips? :D


Jaaaa doen we samen <3

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:29

Ik heb ook een schriftje voor de rest van dit jaar
Ik was de vorige keer al wat aan het denken gegaan en dat ging redelijk :)

[o]

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:09

Ik vind het zo zonde dat de Leuchtturms al een inhoudsopgave hebben, want die vind ik echt niet mooi en ik maak er liever zelf een en dat weerhoud me ervan om er een te kopen.
Maar waar vind ik een dotted notitieboek wat plat ligt zonder inhoudsopgave?

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers