[ART] Bullet Journal

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:54

Ik kom hier ook voorzichtig om het hoekje kijken. Had hier al eerder van gehoord maar vond het ontzettend kneuterig overkomen dus heb de rest van die hype maar overgeslagen. Nu was ik vandaag door mijn kamer aan het kijken en ik bedacht me dat ik toch wel erg veel losse briefjes heb met dingen die ik 'echt nog moet doen' en die ik dus vervolgens kwijtraak.

Ik heb pittige ADHD waardoor de chaos in mijn hoofd echt niet te doen is van tijd tot tijd, vooral als ik stress heb. Mijn tentamens zitten er nu weer aan te komen (over 4 weken, wat dus eigenlijk nog best meevalt) en ik begin alweer de zenuwen te krijgen over hoe ik alles op tijd af ga krijgen.

Ben er nu toch maar aan begonnen, en merk dat ik de 'habit tracker' toch wel echt het fijnst vind. Ik heb behoorlijk wat dingen die ik in mijn systeem wil krijgen maar die ik vergeet, en hiermee is het overzichtelijk. Ben dan ook wel zo'n nerd die een jaaroverzicht, een maandoverzicht, een weekoverzicht en een dagplanning met lijstjes heeft :=


Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:00

Ik heb dingen als 10.000 stappen gezet, gezond gegeten (dus geen snacks die niet goed voor me zijn), medicatie genomen, geen alcohol gedronken, twee liter water gedronken, half 11 in bed, 20 pagina's uit een boek lezen voor het slapengaan, 8 uur 's morgens uit bed ondanks wekker/geen wekker, bed opmaken, 7+ uur slapen, zwemmen/sporten en geen red bull :Y) Vind het een makkelijk overzicht om te zien hoe goed het gaat met mijn goede voornemens, misschien verander ik ze volgende maand wel weer.

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:13

Ik hou voor afspraken, deadlines etc alsnog gewoon een agenda bij hoor. Ik vind het bijhouden van een bullet journal voor nu vooral handig om mijn tijd wat effectiever te gebruiken en to-do lijstjes wat handiger in te delen. Daarnaast is het natuurlijk heel leuk dat je alles wat je wilt erin kan schrijven en dat het op die manier toch echt 'jouw' boekje wordt.

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:55

Ik heb gister toch maar wel een boekje met stipjes binnen gekregen omdat ik de lijntjes in mijn oude boek niet fijn vond werken (en omdat ik er geen 30 dingen onder elkaar op kon krijgen en dat was met bijvoorbeeld maandplanners heel vervelend), dus ik ga vandaag weeeer opnieuw beginnen met alles indelen en tekenen :') Vind het stiekem hartstikke leuk hoor, heb ik weer een dagbesteding :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 15:06

Kristie schreef:
Ik lees mee, er komen echt beeldige dingen langs!
Emaa waar heb je 'm besteld? Heb je een linkje oid?

Ik heb hem besteld bij de winkel uit Tilburg die hier al eerder voorbij kwam! Is ook de enige waar ik hem gevonden heb

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:11

Ik ben er ook nog mee bezig! Gebruik het nu vooral voor dagelijkse lijstjes en snelle aantekeningen, en heb het systeem van de maandelijkse planner spread overgenomen, vind dat heel fijn. Ik heb er ook een habit tracker in maar ik heb er een beetje moeite mee om die dagelijks bij te houden

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:42

Ik heb nu geen foto's. Kan straks wel even kijken of ik er een paar kan maken, maar dan moet ik een hele hoop persoonlijke dingen afplakken dus kan even duren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 15:39

Kleine tip, als je hem bij La Duronne Du Compte bestelt kost hij iets van 16 euro :) Scheelt toch weer.

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:04

Een tip die ik jullie waarschijnlijk niet moet geven: op aliexpress stikt het van de stationary/pennen/stickers/washi tape voor echt helemaal niks :o Heb net een hele zooi besteld omdat ik me echt niet in kon houden _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:40

Felicxa schreef:
Luchtteurm is (van wat ik heb gezien) wel dunner/slechter papier, stiften zullen dus sneller doorschijnen of lekken. Maar er zijn ook zat mensen die dat niet erg vinden.

Waar had jij trouwens die Nuuna boeken gevonden? Die wil ik graag voor kerst vragen, maar waar ik ze heb gezien waren ze een stuk duurder.

Het is wel dikker papier dan Moleskine :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:40

Tiggs schreef:
De Leuchtturm is populair blijkbaar... In Tilburg waren de meeste kleuren al uitverkocht! Gelukkig verwachten ze eind deze week nieuwe binnen te krijgen.

Wow dat is snel gegaan dan! Ik bestelde hem 2 weken geleden en toen waren alle kleuren nog op voorraad

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:44

Ik heb de koningsblauwe, maar ik wil hierna denk ik de smaragd. Of een andere kleur. Geen idee eigenlijk :=

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:00

Ik had eerst lijntjes maar dat vond ik niet fijn werken, en ik zou ruitjes te aanwezig vinden denk ik. Ik ben in ieder geval enorm blij met m'n stipjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:57

Leuk! Ik heb vandaag een kalligrafiepen binnen gekregen waar koperkleurige inkt uit komt :D Niemand in mijn omgeving snapt waarom ik hier zo enthousiast over ben _O- Verder nog een stempelsetje, drie kleuren washi tape, een zwarte fineliner en PAPERCLIPS IN DE VORM VAN KATJES

Hele leuke webshop trouwens: http://buitendelijntjes.com
Hebben echt heel veel leuke dingetjes :j

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:11

Dan koop je er toch nog andere leuke dingen bij O:) Dan maken die verzendkosten ook niet zo veel meer uit :D Ze hebben hem ook in het goud en in het zilver dacht ik, vind deze zo fijn schrijven dat ik bij m'n volgende bestelling ook die erbij pak denk ik. En zo veel kleurtjes washi tape <3

Ik heb ook nog een hele rits zooi bij Aliexpress besteld, ben ook wel benieuwd wanneer dat binnenkomt en of het een beetje bevalt.

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 11:13

Ik heb ook net m'n monthly weer ingesteld! Krijg vandaag toch de Faber Castell pit artist pens binnen en hopelijk vanaf deze week ook m'n aliexpress pakketjes :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:22

Nico_lette schreef:
Ik wil er graag een beginnen, maar weet niet hoe en heb een slechte fantasie. Wil iemand me tips geven om te beginnen?

Heel veel YouTube filmpjes kijken :) en verder gewoon doen wat jij leuk vindt, het is immers jouw eigen journal :)

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:58

Ik heb wel een dotted leuchtturm gekocht, maar die kostte 15 euro en geen 25 :)) Vond het best de moeite waard, vooral als ik kijk naar de kwaliteit, hoe dik hij is en het feit dat mijn pennen echt niet doordrukken in het papier.

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:45

Ik heb ondertussen een maandelijks/wekelijks systeem overgenomen. Ik maak aan het begin van de maand een spread met belangrijke afspraken, dingen die ik echt niet moet vergeten. Daarbij maak ik elke week een spread waarin ik ook weer afspraken en dingen die ik niet moet vergeten overneem, maar dan iets gebruiker. Daar heb ik ook elke dag een soort maaltijdplanner bij. Dan maak ik dagelijks lijstjes met to-do's, en verder lijstjes met dingen die ik niet moet vergeten enzo

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:20

Ik heb nu de meeste dingen er los tussen staan maar ik vind het toch wel vervelend, dus ga dingen als een jaaroverzicht en belangrijke info voor mijn minor volgend jaar volgende keer wel aan het begin doen.

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:13

Waarom laten drukken? Dan heb je alsnog van tevoren een layout waar je niet meer van af kan wijken en is het toch eigenlijk geen bujo meer maar een zelfgemaakte agenda?

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:40

Ik vind het fijne aan dit systeem inderdaad dat ik sommige dagen een pagina per dag kan pakken, en dat ik andere dagen juist weer een week op een spread kan doen omdat ik niet zo veel te doen heb. Op drukke weken heb ik een weekly + daily's, maar in rustige weken vaak alleen een weekly of geen weekly en alleen dagelijkse lijstjes. Ik spendeer er niet elke week heel veel tijd aan, maar ik merk dat ik het heel fijn vind om 's avonds even tien minuten te gaan zitten, lijstjes voor de volgende dag te maken, afspraken invoeren vanuit mijn laptopkalender en mijn habit + emotion trackers invullen. In het weekend pak ik altijd een uurtje om te kijken naar de week die ik ga krijgen, een weekly maken etc. Soms is dat super basic en soms doe ik het heel uitgebreid. Als ik weinig tijd heb doe ik het ook bijvoorbeeld op donderdag al ipv in het weekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:46

Ik ben echt dol op Aliexpress voor journaling dingen. Het duurt lang voordat je het binnen hebt (echt lang) en ik zou er rekening mee houden dat het meestal om namaak gaat en niet om echte merken. Vooral dingen als mildliners etc zijn moeilijk te krijgen in NL, dus als je ze voor een spotprijsje op eBay of alie ziet kan je er vanuit gaan dat het nep is.

Verder wel betrouwbaar hoor :j ik heb nog nooit iets niet binnen gehad via alie, als het laat is of niet binnenkomt kan je een dispute openen en krijg je je geld gewoon terug, en je kan via iDeal betalen. Ik heb wel eens gehad dat dingen totaal niet waren als ik verwacht had, maar omdat het allemaal zo goedkoop is boeit dat ook niet zo.

Action is ook goed trouwens, vooral voor dingen als pennen, stiften, washi tape etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:52

Lonneke2001 schreef:
https://nl.aliexpress.com/item/Zebra-Mi ... 425e224f55
Het gaat om deze advertentie.
Alleen is het mij niet duidelijk hoeveel erin zitten?
Ik wil het liefste het pastel setje maarja hoe weet je wat je krijgt? :')

De laatste kleur die je kan kiezen heeft er 3, die is 6 dollar. De anderen hebben er allemaal 5, die zijn 11 dollar. Voor die prijs denk ik persoonlijk dat je wel met echte markers te maken hebt en niet met namaak.

Eind december heb je het wel binnen. Het verschilt een beetje per item, ik heb een paar dingen eind oktober besteld en die had ik van de week al binnen, maar wacht ook nog op een paar pakketjes. Het duurt meestal tot 4 weken ergens. Je kan dus gewoon de pastel set aanklikken, die bestel je dan.

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:52

Bij Moleskine heb ik dat nooit gehad, het doordrukken.. Vind ze echt wel van degelijke kwaliteit in ieder geval. Ik gebruik nu Leuchtturm, heb een A5 voor bullet journal, een A4 voor school (niet echt bujo maar wel zelfde systeem in principe) en ik heb nog een extra a5 liggen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers