[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:36

:D
Geen probleem ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41590
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:40

Seven schreef:
Van mezelf San :=
Anders stop ik niet meer hahaha en ik train met de hond in het weekend ook ruim 6 a 7 uur dus dan blijft er weinig tijd over voor andere dingen. :D

Aaah zo :D. Flinke trainingen, dan. Leuk zeg.


Afbeelding
Ik ben ook weer een stukje verder :).

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:47

_/-\o_

Leest stil mee, wat gaan jullie snel. Enorm genieten om al het werk voorbij te zien komen

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:51

Dan begin jij eigenlijk in het midden van je blad?
Ik doe morgen of maandag even een bijleespost.

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:06

Ziet er heel goed uit san, ik zie de kleur er nu ook goed in terug komen.

Ja ik train bij de knpv dus de hond moet daarvoor heel veel onderdelen beheersen en we helpen elkaar ook. Nu duurt het helemaal langer want we kunnen enkel met zn 2en trainen dus moeten veel afwisselen. Maar we hebben er samen heel veel plezier in.
Afbeelding
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41590
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:08

SIEMxFUNNY schreef:
_/-\o_

Leest stil mee, wat gaan jullie snel. Enorm genieten om al het werk voorbij te zien komen

Thanks :D.


Ayasha schreef:
Dan begin jij eigenlijk in het midden van je blad?
Ik doe morgen of maandag even een bijleespost.

Ligt aan het onderwerp en hoe ik de uitsnede wil maken :).


Seven schreef:
Ziet er heel goed uit san, ik zie de kleur er nu ook goed in terug komen.

Ja ik train bij de knpv dus de hond moet daarvoor heel veel onderdelen beheersen en we helpen elkaar ook. Nu duurt het helemaal langer want we kunnen enkel met zn 2en trainen dus moeten veel afwisselen. Maar we hebben er samen heel veel plezier in.
[ [url=m/edMDBY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EO0BUb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank je wel :D.

Supertof, zeg! Niks voor mij, dat pakwerk. Maar ik vind het altijd mooi om honden gepassioneerd te zien werken.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:35

Gaaf Seven! Full Hollander of HxM? Ik heb hier ook zo’n streep rondlopen :D . Doe er alleen geen knob of zo mee. Tis een zacht ei op sokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:51

Heel nette tekening hoor, Shiloh! :D En veel mensen denken dat ze niet kunnen tekenen, terwijl dat in de praktijk best wel meevalt als je inderdaad wat technieken leert en ook leert hoe je moet kijken naar dingen. Sommige mensen kunnen dat laatste van nature redelijk goed, bij anderen kost het wat meer oefening, maar het is ook gewoon een kwestie van veel doen. Ook aanleg brengt je maar zo ver als je nooit écht oefent.

Seven: Ziet er al goed uit! Ik ben benieuwd als de paarden er eenmaal in staan!
Wat vet dat je dat pakwerk doet met je hond! Zou inderdaad ook niets voor mij zijn, maar ik vind het altijd wel bijzonder om te zien. Doe je dat hobbymatig, of wordt je hond ook ingezet door handhaving?

Kallipooh: Ik kan me je gevoel goed voorstellen. :+ Ik heb nog een grafisch ontwerpopdracht liggen, maar nadat ik de eerste versie volgens de instructies had gemaakt, dat volledig afgekeurd heb zien worden en nu met iets anders op de proppen moet komen, ben ik wel een beetje "leeg," maar voel me wel schuldig dat ik vrolijk zit te tekenen. :))

Culaccino: Prachtig kleurgebruik! En ook die appeltjes. <3 Enige puntje van kritiek is dat het hoofd wat aan de korte kant lijkt, maar verder echt heel vet! Kan me goed voorstellen dat je opdrachtgeefster er heel blij mee is!

San: Wat denk je dat ik vanmiddag heb zitten kijken? :))
Ik ben echt verliefd op jouw tekening! <3

Ik ben nu bezig aan een portret van dual Gr1-winnaar Kameko. Als hij een beetje wil lukken, laat ik hem misschien afdrukken en stuur hem naar een vriendin, die zijn groom geweest is tijdens zijn rencarrière. Het is nu nog een beetje rommelig. :+
Afbeelding

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:19

San
Ja hij geniet vreselijk van zn werk. Altijd willen gaan

Shiloh
Hij is een knpv gefokte mechelaar x hollandse herder. Tenno is eigenlijk ook een knuffel maar als je ook maar een beetje dreigt staat hij er met alles wat hij heeft :j

Mkango
Goed begin :j ben benieuwd hoe je hem uit gaat werken.
Ik train zogezegd hobbymatig maar een door mij getrainde teef zit in Illinois voor het werk. Ik ben van plan om deze reu aan te houden, tis echt een geweldige hond ook in de omgang thuis, dan is hij gewoon een normale hond. Dat kon onze teef niet die stond altijd aan zogezegd.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 00:02

Gaaf Seven. Vermoedde al wel hxm, stamboek Hollanders zijn doorgaans wat minder geschikt voor het pakwerk. Mijne is een uiterste. Tis niet alleen een knuffel, hij is letterlijk een zacht ei. Als ik met een touw trek laat die na 3 keer hard trekken los. De stoffen groene Ikea voetbal is na 2 jaar nog steeds niet stuk. Als de er boodschappen omvallen in de boodschappen tas staat die aan de andere kant van de woonkamer. Hij hersteld wel snel, maar het is echt een watje :') . Hij is enkel “stoer” naar katten en vogels. Maar goed. Gaat wel erg off-topic zo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 01:17

"The turtle" vordert gestaag. :+
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:13

MKango gaat vlot met je turtle! :D ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Seven ahw! HxM! Wij hebben hier een mechelaar die aan het trainen is voor de belgische variant van knpv. Zijn ouders waren wel knpv als we het goed begrepen hebben. We staan nu als 1e op de lijst voor een nestje van dit jaar om er een tweede bij te nemen. :j Als alles loopt zoals het gepland is zouden we in juni of juli kunnen gaan kijken. :D We hopen deze keer wel eentje van een normaler formaat te kiezen. :') De onze is nl flink aan de maat uit gegroeid. _O- Iets wat wij nooit echt beseffen tot we hem langs de anderen zien. Komende donderdag gaat hij voor foto's om zijn goedkeuring te krijgen voor de sport. Hij heeft als pup een trap gehad van Sam, toen hebben we ook foto's laten maken omdat ik bezorgd was. Sam had wel "in gehouden" met trappen maar toch, 400kg vs 10kg..... en daar was toen niets op te zien dus ik hoop dat hij daar echt niets aan over gehouden heeft. :x

Mooie achtergrond trouwens voor je opdracht! Maak je onderscheid of je tekent voor opdrachtgevers of voor jezelf kwa "werken in het weekend" of teken je echt helemaal niet in het weekend?

San Het wordt saai maar ik vind het een prachtig begin! Stiekem jeuken mijn handen om ook eens zo te beginnen. _O- _O- Maar dat gaat bij mij waarschijnlijk compleet de mist in gaan. :')

culaccino Ik vind de eenhoorn super geslaagd! <3

Shiloh Best tevreden?! Ziet er goed uit! Mooie zachte schaduwen heb je gelegd!

Mkango spirit is ook leuk! :D

Nu is mijn venster op dus even kijken of ik ver genoeg terug heb kunnen scrollen!

Edit; jep! Is gelukt!

Ik kan vandaag normaal ook lekker aan de gang. :) Had normaal een afspraak deze namiddag maar die is net af gebeld. Nu heeft mijn foutje van gisteren ook een week langer om te herstellen. _O-
Iets met de scheerkop op het scheerapparaat vergeten te zetten. _O-

Selina

Berichten: 14287
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:08

Met deze tekening kon ik wel weer flink oefenen met een achtergrond en m’n nieuwe kleurtjes uitproberen.
Had eindelijk even tijd om te tekenen, afgelopen week elke dag bezig geweest voor m’n nieuwe tekenwebsite.

Afbeelding

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 14:45

Prachtig Seven! Heb je wat meer kleur gebruikt hier dan je anders doet?

Mooi geworden Mkango, mooie kleuren!

Wauw Shiloh! Best tevreden :D is gewoon super knap gedaan. :j

Mooi begin weer Seven.

Dank je Kallipooh!
Dat snap ik. Ik noem dat, ik voel hem even niet. Een week later kan dat weer helemaal anders zijn.

Mooi culaccino. Gaaf dat beetje geel er in ook.

Prachtig dat oog San!

Tof begin Mkango. <3

Heel gaaf die frisse kleurrijke achtergrond Selina.


Ik ben een stukje verder met de Uil, verloopt best soepel met de ideeën die ik er voor heb.

Vorige update
Afbeelding

en zoals hij nu is
Afbeelding

Selina

Berichten: 14287
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:54

Vind je het met zo’n schilderij niet lastig om te bepalen wanneer je stopt? De vorige versie lijkt dan voor mij al af.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41590
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 15:53

Mkango schreef:
Heel nette tekening hoor, Shiloh! :D En veel mensen denken dat ze niet kunnen tekenen, terwijl dat in de praktijk best wel meevalt als je inderdaad wat technieken leert en ook leert hoe je moet kijken naar dingen. Sommige mensen kunnen dat laatste van nature redelijk goed, bij anderen kost het wat meer oefening, maar het is ook gewoon een kwestie van veel doen. Ook aanleg brengt je maar zo ver als je nooit écht oefent.

Seven: Ziet er al goed uit! Ik ben benieuwd als de paarden er eenmaal in staan!
Wat vet dat je dat pakwerk doet met je hond! Zou inderdaad ook niets voor mij zijn, maar ik vind het altijd wel bijzonder om te zien. Doe je dat hobbymatig, of wordt je hond ook ingezet door handhaving?

Kallipooh: Ik kan me je gevoel goed voorstellen. :+ Ik heb nog een grafisch ontwerpopdracht liggen, maar nadat ik de eerste versie volgens de instructies had gemaakt, dat volledig afgekeurd heb zien worden en nu met iets anders op de proppen moet komen, ben ik wel een beetje "leeg," maar voel me wel schuldig dat ik vrolijk zit te tekenen. :))

Culaccino: Prachtig kleurgebruik! En ook die appeltjes. <3 Enige puntje van kritiek is dat het hoofd wat aan de korte kant lijkt, maar verder echt heel vet! Kan me goed voorstellen dat je opdrachtgeefster er heel blij mee is!

San: Wat denk je dat ik vanmiddag heb zitten kijken? :))
Ik ben echt verliefd op jouw tekening! <3

Ik ben nu bezig aan een portret van dual Gr1-winnaar Kameko. Als hij een beetje wil lukken, laat ik hem misschien afdrukken en stuur hem naar een vriendin, die zijn groom geweest is tijdens zijn rencarrière. Het is nu nog een beetje rommelig. :+
[ Afbeelding ]

Thanks :D!

Wat tof dat je hem maakt, ziet er al goed uit :j. Hij heet toch niet 'the turtle' omdat ie traag is, he :(:) ?

@Ayasha, thanks! Misschien gewoon eens proberen? En past het niet op papier, dan houd je iig altijd een interessante uitsnede over, dus verloren is t nooit, toch?


Selina schreef:
Met deze tekening kon ik wel weer flink oefenen met een achtergrond en m’n nieuwe kleurtjes uitproberen.
Had eindelijk even tijd om te tekenen, afgelopen week elke dag bezig geweest voor m’n nieuwe tekenwebsite.

[ [url=m/QGSSkM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooooeeeh, die achtergrond <3. Mooi!


Jis_ schreef:
Prachtig Seven! Heb je wat meer kleur gebruikt hier dan je anders doet?

Mooi geworden Mkango, mooie kleuren!

Wauw Shiloh! Best tevreden :D is gewoon super knap gedaan. :j

Mooi begin weer Seven.

Dank je Kallipooh!
Dat snap ik. Ik noem dat, ik voel hem even niet. Een week later kan dat weer helemaal anders zijn.

Mooi culaccino. Gaaf dat beetje geel er in ook.

Prachtig dat oog San!

Tof begin Mkango. <3

Heel gaaf die frisse kleurrijke achtergrond Selina.


Ik ben een stukje verder met de Uil, verloopt best soepel met de ideeën die ik er voor heb.

Vorige update
[ [url=m/uwYt9E.jpg]Afbeelding[/url] ]

en zoals hij nu is
[ [url=m/OoBuCf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi, ik vind de achtergrondkleuren echt prachtig.

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 17:32

Dank je San! Daar ben ik ook heel blij mee en daar gebeurd niks meer aan.

Selina schreef:
Vind je het met zo’n schilderij niet lastig om te bepalen wanneer je stopt? De vorige versie lijkt dan voor mij al af.


Nee :D ik weet waar ik heen wil met dit schilderij. De eerste zou een af versie kunnen zijn dat vind ik ook wel maar ik gebruik altijd veel lagen (op deze achtergrond met maar 2 dunne lagen na) omdat ik dat een mooier resultaat vind geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:23

Bedankt voor alle complimenten! :o

Selina: Inderdaad mooie frisse kleuren! Wat voor uiltje ben je aan het tekenen?

Jis: Prachtig! <3

San: Traag is hij zeker niet, hij heeft vorig jaar de 2,000 Guineas in recordtijd gewonnen. :)) Maar zijn naam betekent in het Japans 'schildpaddenkind', dus vandaar 'the turtle'. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41590
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:27

Mkango schreef:
Bedankt voor alle complimenten! :o

Selina: Inderdaad mooie frisse kleuren! Wat voor uiltje ben je aan het tekenen?

Jis: Prachtig! <3

San: Traag is hij zeker niet, hij heeft vorig jaar de 2,000 Guineas in recordtijd gewonnen. :)) Maar zijn naam betekent in het Japans 'schildpaddenkind', dus vandaar 'the turtle'. :D

Ooh wat cool :D. Wel cute, zo'n nickname.

Selina

Berichten: 14287
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:38

Mkango schreef:
Bedankt voor alle complimenten! :o

Selina: Inderdaad mooie frisse kleuren! Wat voor uiltje ben je aan het tekenen?

Jis: Prachtig! <3

San: Traag is hij zeker niet, hij heeft vorig jaar de 2,000 Guineas in recordtijd gewonnen. :)) Maar zijn naam betekent in het Japans 'schildpaddenkind', dus vandaar 'the turtle'. :D


Dank je! Een melanistische kerkuil. Had aan iemand die roofvogels heeft gevraagd of ik deze mocht tekenen, vond het zo’n bijzonder kleurtje.

Anoniem

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:38

Oeeeeeh, dat klinkt fantastisch! Ben benieuwd!

San: het is ook een heel cute paard. :D Hij is zó lief. <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41590
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:44

Selina schreef:
Mkango schreef:
Bedankt voor alle complimenten! :o

Selina: Inderdaad mooie frisse kleuren! Wat voor uiltje ben je aan het tekenen?

Jis: Prachtig! <3

San: Traag is hij zeker niet, hij heeft vorig jaar de 2,000 Guineas in recordtijd gewonnen. :)) Maar zijn naam betekent in het Japans 'schildpaddenkind', dus vandaar 'the turtle'. :D


Dank je! Een melanistische kerkuil. Had aan iemand die roofvogels heeft gevraagd of ik deze mocht tekenen, vond het zo’n bijzonder kleurtje.

Oh die zijn heel donker, toch? Gaaf.


Mkango schreef:
Oeeeeeh, dat klinkt fantastisch! Ben benieuwd!

San: het is ook een heel cute paard. :D Hij is zó lief. <3

Ik geloof je :D.

kallipooh

Berichten: 1639
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:19

:wave:

Ik heb deze nog niet laten zien:

Wolf in gouache, geschilderd tijdens m'n eerste (onaangekondigde :D ) stream. Niet helemaal tevreden mee (en daarom ook niet op Instagram gepost enzo), maar hij is ook niet vreselijk denk ik.

Afbeelding


En vanavond, al had ik geen zin, toch maar even een snelle schets gemaakt (ongeveer een half uurtje) en gefilmd. Dit was m'n eerste poging tot een timelapse. Volgende keer doe ik het met meer zorg maar het was een leuk probeersel. :)


Selina

Berichten: 14287
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:22

Nou als die wolf al niet mooi genoeg is voor Instagram zet je je lat wel heel onrealistisch hoog :o

Anoniem

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 01:31

Wat Selina zegt. :)) Ik vind hem vet!