[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:51

Mag ik me hier ook melden?

Ik ben sinds drie dagen bezig. Dus moet nog een hoop uitvinden en uitproberen.
Een vriendin heeft me aangestoken.

Ik heb een Archer and Olive boekje besteld, 160 gr papier. Maar met erg waterig waterverf gaat ook deze wel iets kreukelen. Schijnt gelukkig nauwelijks door. Ik heb de pagina’s gestreken met een strijkijzer :+


Zijn er hier mensen die hun trainingen bijhouden met hun paard? En wanneer de smid etc komt?
Ik heb daar nog niet echt een idee op bedacht.


[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]


Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:02

Die had ik gezien een paar dagen terug! Mooie opzet zo, maar inderdaad ik moet ook nog even denken hoe ik die extra’s zoals smid, voer, entingen wedstrijdverslagen etc kan verwerken. En dan zo verwerken dat het handig maar ook visueel aantrekkelijk is haha....

Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:08

Ja leuk!! En altijd handig om ideeën uit te wisselen. :j Het is best even zoeken hoe en wat ik wil :+

Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:35

Nog niet helemaal tevreden. Maar alvast wat geprobeerd voor deze maand.
Het thema is galaxy vandaar de kleur van het wiel: [ img ]

Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 01:12

Bedankt!! Ik heb ongeveer non stop waterverf tutorials gekeken op YouTube :+

Ik heb mijn paarden tracker voor deze maand af.

Even kijken hoe dit gaat werken;



[ img ]

[ img ]
[ img ]

Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:11

Sorry ik spam dit hele topic vol :+

Hoe vaak werken jullie aan je journal?


Ik ben niet helemaal tevreden over de wolken. Maar t was een experiment....

[ img ]
[ img ]

Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:29

Dank!

Leuk te horen hoe jullie allemaal een bujo gebruiken. Ik vind het maken erg leuk, maar moet nog kijken of ik de discipline heb om alles bij te houden :+


Ik heb een Archer and Olive (160gr papier) en vind dat echt wel een heel fijn boekje. Zelfs met hele natte waterverf geen ghosting of bleeding. Met de hand gebonden dus valt op elke pagina play open. Is een boekje dat door veel YouTubers ook gebruikt wordt. Kost €32-35.

Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:04

Sanne_com schreef:
gerlindie schreef:
Eeehm, ja
Ik heb zeg maar zeeën van hele mooie pagina's, waar ik welgeteld niets heb ingevuld :')
Discipline is nog wel eens lastig :o


Die discipiline inderdaad XD Ik heb 1 belangrijk ding geleerd, echt alleen de dingen er in stoppen die je echt helpen. Alles wat gewoon leuk is ga ik toch niet invullen :D



Ik denk dat ik na een maand bijhouden ook maar eens moet zien wat werkt en wat niet werkt en daarop dan maar weer de volgende maand aanpassen oid.

Ik gebruik mijn telefoon met name als agenda. Vind vooral de trackers handig om overzicht te krijgen. En gewoon het verven en handletteren erg leuk :+


Ik ga zo ook nog even eraan werken!

Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 11:38

Mooi! De puntjes zijn wel dik gedrukt! Ik ben benieuwd hoe het bevalt over langere tijd!

Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:39

Niet helemaal zeker hoe ik hem vind :+

Een goals pagina over mijn werk/carrière


[ img ]



[ img ]



Ik denk dat die van de Ali een mooi alternatief is voor als je geen geld wilt uitgeven aan een Archer and Olive, maar wel een hard boekje met 160 gr papier wilt. :j

Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 15:05

Ik ervaarde de eerste pagina als doodeng.... Maar ik bedacht me dat vergissingen maken ook bij mij hoorde, en dus ook een plek mocht krijgen in mijn journal :)

Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 18:00

Gebruik je vooral veel pen of ook ecoline stiften/waterverf? Zou goed kijken naar de paginadikheid in dat laatste geval.

Lechtrum heeft 80 gr papier 250 pagina’s maar als je met nattere pennen of verf werkt dan kan het wel doorlekken op je andere pagina’s.

Archer and Olive is 160 gr papier maar 160 pagina’s. Weet niet of dat genoeg voor je is.
Iemand postte hier een A&O remake van de Ali Express.

Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 18:02

Ik heb vandaag weer eentje gemaakt met habits waar ik gelukkig van word in mijn vrije tijd en een to do lijstje.


Niet tevreden met hoe de verf is geworden. Maar hey, het is een proces en ik ben sinds 5 dagen bezig :+

[ img ]




Ik heb een instagram aangemaakt om meer te delen. Hebben jullie ook een insta of delen jullie het alleen hier?

Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 00:41

Dankjullie wel!!

En painting is mijn lichtelijk nieuwe hobby nu :+ Ik heb als kind veel aquarel gedaan met mijn oma. Maar dan spreek ik over 15-20 jaar geleden.

Ik begrijp ook wel als je minder tijd hebt, je gewoon strikt bijhoudt wat je wilt en inderdaad geen extra’s erbij maakt.
Ik moet zeggen dat ik merk dat voor mij de lol ook wel erg juist het maken / bedenken is. En merk nu dat als ik blij ben met hoe een tracker eruit ziet, ik ook sneller geneigd ben hem braaf in te vullen :+

Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 23:11

Super leuk gedaan met die kwasten zo!!!
Ook heel erg mooi gekleurd :j


Ik heb een weekspread gemaakt voor de laatste week...

[ img ]
[ img ]

Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 16:26


Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:01

Gewone kleuren waterverf: Winsor & Newton Cotman
Metallic verf: Van Gogh Metallic Watercolors

Qua pennen de Tombow met harde tip en zachte tip. En een watervaste microliner. Dat was t wel. :j

Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:11

Ja ik strijk inderdaad! Ik irriteer me ook aan die hobbels.

Ik doe ‘m op een middelste stand. Zorgen dat de verf goed droog is (desnoods even met de föhn). En dan een wit blaadje erop leggen en strijken maar. Het is niet ingewikkeld!

Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 23:02

AlwaysH:

Ik waterverf veel en gebruik een Archer & Olive 160 gr papier. In principe geen ghosting of bleeding of je moet echt water op water techniek gebruiken, dan zie je wat stipjes. Ik doe nu ook wel eens op aquarel papier wat maken en dan inplakken, dat zie ik ook meerdere mensen op Instagram doen.

Het nadeel van A&O is dat het papier niet gecoat is en dus veel water opneemt, waardoor je erg nat moet werken en je dus sneller doorlekken hebt. Leuchtturm heeft bijv. 80 gram pagina's maar is wel gecoat en vinden sommigen fijner schilderen.

Echte ghosting of bleeding zoals met pennen zou mij heel erg tegen staan, maar ik kan best veel tijd in een pagina stoppen en dan is het gewoon zonde als je je kunstwerk van de pagina ervoor er dwars doorheen ziet .

A&O heeft nu ook een speciale journal met 200 grams papier op katoenbasis, speciaal voor waterverf. Maar de kaften vind ik echt afschuwelijk qua design en ze hebben ook besloten een ringband te gebruiken...

Vandaag meer met pen aan de slag geweest (microliner) en dat is toch ook wel heel erg leuk. Wil dit meer gaan doen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 13:06

Je zou even mijn foto’s in dit topic kunnen bekijken, ik heb een dotted A&O. Ik vind ze prima te doen, zijn erg licht en leiden in mijn ogen niet af.

De pagina`s zijn echt veel te dik om mee over te trekken, ik denk zelfs dat met zo’n licht tablet erachter dat niet lukken gaat.

Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 14:00

Heeeeel leuk AlwaysH! Heel mooi en creatief!


Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 14:40



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Goner en 53 bezoekers