[ART] Bullet Journal

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:18

Rosalie_91 schreef:
Hoi! Mag ik ook mee komen kletsen? :o
Ik lees stiekem al sinds het begin hier mee, heerlijk om rond te snuffelen, ideeën & tips om te doen en te zien wat voor moois jullie er van maken.
Inmiddels heb ik sinds een maandje een bullet journal in gebruik (een leuchtturm). Ik vind het heerlijk om creatief bezig te zijn (hoewel ik dat niet echt uit mezelf ben, dus alles is nageaapt haha), en ik vind het tot nu toe super handig om een zelf ingedeelde agenda te hebben! Ik ben heel perfectionistisch, waardoor bijv. nooit in een nieuw notitieboekje durf te schrijven (bang dat ik 't verpest), en een bijkomend doel van 't maken/hebben van mn bujo is dus om dat een beetje los te laten. Foutje hier, streepje daar, moet allemaal kunnen, 't hoeft geen schoonheidsprijs te winnen :P
Ik heb tot nu toe alleen agenda delen en nog weinig/geen trackers/collecties/tekeningen (zie bovenstaande reden :o) maar alle begin is moeilijk... ;)

Alsof je mij aan het beschrijven bent, Haha, zit precies in hetzelfde schuitje, maar geniet al een tijdje van jullie creaties. Zelf dus ook bezig, maar dan vanaf juli en merk dat ik langzamerhand een voor mij fijne weekplanning kan ontwerpen die ik een tijdje vol kan houden.
Struin btw ook veel pinterest af voor creaties en ondertussen begint die map daar aardig vol te stromen, Haha.xD


xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:52

Rosalie_91 schreef:
Fijn dat ik niet de enige ben... ;)
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar welke indeling voor jou fijn werkt! Ik heb pas twee verschillende geprobeerd (houd dezelfde aan voor een hele maand, anders word ik onrustig :p) dus moet voor november weer een nieuwe verzinnen en inspiratie kan nooit kwaad.

Ik vind je sleutel echt suuuuuper gaaf shettepret!
Mijn key is nog een lege bladzijde..... O:)


Zodra het kan, maak ik foto's.:)
Ik maak inderdaad voor de hele maand dezelfde layout voor weekplanning, omdat dat inderdaad meer rust geeft. Ik heb vorige maand aan de ene helft afspraken staan, in het midden de datum en aan de andere kant de taken. Die vond ik toch wat te onoverzichtelijk.

Nu had ik er 1 gevonden waarin drie rijen gemaakt waren en in de bovenste de afspraken stonden, in de middelste de taken die niets met huishouden te maken hadden en in de derde het huishouden en ik moet zeggen, die bevalt mij tot nu toe nog het meest.:)

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:43

@Mandarijn, die heb ik nu als tweede Bullet Journal. Mijn eerste is nu bijna vol dus mocht een nieuwe. XD

Ik heb op de eerste pagina een quote van Nelson Mandela geplaatst die ik wel mooi vond en op de laatste pagina ook, maar dan van iemand anders.

Met deze nieuwe ben ik met scrapbooken begonnen en daarna de layout voor juni. Dus dan heb je meteen de eerste pagina’s waardoor het daarna minder eng is om verder te gaan.xD

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:33

Leuke pagina geworden!
Ik mocht inmiddels ook een nieuwe uitzoeken, maar toch weer voor de mus gegaan ondanks de ghosting. Ik merk dat ik bij aanschaffen echt moet zien voordat ik iets aanschaf en was de andere merken nog niet in de boekhandels tegengekomen.:)

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:15

Die nieuwe van de MUS zijn inderdaad erg leuk, maar ik neem ze even niet meer na mijn laatste. Alleen maar ghosting, zelfs met potlood.... niet erg motiverend voor mij.
Heb nu na wat reviews bekeken voor een Dingbats gekozen waar ik warempel nog een Nederlandse site voor gevonden heb. Dus ben benieuwd!

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:54

thirteenn schreef:
xSagan schreef:
Die nieuwe van de MUS zijn inderdaad erg leuk, maar ik neem ze even niet meer na mijn laatste. Alleen maar ghosting, zelfs met potlood.... niet erg motiverend voor mij.
Heb nu na wat reviews bekeken voor een Dingbats gekozen waar ik warempel nog een Nederlandse site voor gevonden heb. Dus ben benieuwd!


Kan zijn dat je jouw mus dan mag terug sturen.



Ook al na een paar bladzijde invullen? Had zoiets gelezen inderdaad, maar voor scrapbooken is hij prima, dus dan gebruik ik hem gewoon daarvoor.xD

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:21

Seni schreef:
xSagan schreef:
Die nieuwe van de MUS zijn inderdaad erg leuk, maar ik neem ze even niet meer na mijn laatste. Alleen maar ghosting, zelfs met potlood.... niet erg motiverend voor mij.
Heb nu na wat reviews bekeken voor een Dingbats gekozen waar ik warempel nog een Nederlandse site voor gevonden heb. Dus ben benieuwd!


Nederlandse site? Mijne komt uit verweggiestan?!


Hoe bevalt hij je?

Ja, heb hem van Liliblue, vrij onbekend denk ik.:)

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 17:03

Mooie pagina’s!
Zo mooi zijn die van mij nog niet, maar uiteindelijk geef ik er toch altijd een eigen draai er aan.xD

Maar mijn Dingbats is binnen! Ben benieuwd.:)

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:16

Tijdje niet meegelezen hier, maar ben nog steeds bezig.

@Hannemarie, is dat Piper de egel die een ander slaapplekje wilde?
Ik vind die video’s van haar zo fijn wegkijken!:)

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 09:24

Wat een fijne tracker en to do overzicht, Focussed!
Denk dat ik die manier ook eens ga testen.:)
En kleuren zijn prachtig hoor.:)

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:36

AlwaysH, kijk eens naar een Dingbats. Die heb ik een poos geleden uitgetest en heb nu een andere van Mus, maar wil eigenlijk weer terug naar de Dingbats.

Dik papier en een harde kaft.:)

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:02

Sodera schreef:
Ik heb vorige week een Dingbats gekocht voor 2020, ben er nog niet in begonnen maar hij lijkt heel mooi.

Het is 100g/m2 papier, voor aquarel nog te dun ben ik bang??
Focussed kan je waarschijnlijk hier wel bij helpen aangezien zij veel met waterverf doet.

Aquarel heb ik me toen niet aangejaagd inderdaad, maar je ziet veel artiesten het sowieso eerst op echt aquarel papier uitwerken en dan in de Bullet plakken. :)


xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:47

Redelijk tevreden? Ik vind het super gaaf!

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:48

Vind het alleen jammer dat ze de sterren van A&O niet meer hebben, die was toch wel het leukste.xD

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:17

In het nieuwe jaar ga ik een archer & olive proberen! Een Nederlandse website gevonden die er betrouwbaar uit zag. Ben zee4 benieuwd naar de hand van de YouTube filmpjes enzo.:)

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:29

Die paardentracker is mooi duidelijk!
Is dat ik hem zelf niet nodig heb, maar anders had ik hem geleend van je.:)

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:36

Die vind ik echt super leuk! <3 *\o/*

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:06

Hoe vind je het boekje? Heb hem hier ook al liggen van Creachick inclusief de stikkers die afgelopen week zij uitgekomen. Eerst mijn Archer & olive even vol maken.:)

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:57

Had er laatst 1 gevonden die mij 10 min werk kostte. Meeste werk was uittellen, maar als je eenmaal 1 lijn had, kon je die zo over trekken. XD

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:35

Leuk dat aquarel!
Wil je hem meer in elkaar overgevloeid hebben of meer druipt?
Lijkt net of je misschien nog net te weinig water hebt gebruikt zo te zien.

Ik gebruik soms juist te veel, dan druipt het alle kanten op.:p

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 17:49

Die is leuk geworden!

Mijn Creachick boekje is bijna vol en dat betekend een nieuw boekje uitzoeken!
Helaas levert Archer en Olive niet meer aan Europa, dat vind ik echt super jammer aangezien het fijn papier is. Nu is Creachick wel wat vriendelijker in prijs, maar vind 100 gram toch nog net te veel ghosting geven en dat vind ik irritant. Nu kwam ik 24paper als vergelijkbare tegen van de Archer & Olive en is 160 grams papier. Iemand hier toevallig al ervaring mee gehad?

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 18:56

Die verzendkosten zijn omhoog gegaan naar 60,- en ze leveren niet meer aan Europa. dat vind ik een beetje te duur voor een notitie boek. Zo jammer, want ik ben inderdaad ook best merk gebonden geraakt sinds ik hun leerde kennen….

Ik was daarom ook aan het googelen geslagen maar ik kwam ze niet tegen. Kan je ze eventueel via pb sturen?

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:35

Ik gebruik de bullet journal ook niet meer op de manier zoals het bedoeld is, maar ik doodle heel veel in mijn pauzes en soms vind ik scrapbooken erin heel fijn. Fijner dan een schetsboek omdat je dan die stippen kunt gebruiken om uit te meten. Het perfecte heb ik inderdaad ook moeten leren loslaten. Dus het is bij mij eigenlijk meer een art journal en dat is ook meteen mijn reden voor 160 grams in plaats van 100.

My lovely notebook zag ik ook maar is niet mijn stijl helaas….

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 17:38

Ik heb een nieuwe Bullet Journal en niet eens een merkgebonden, maar één van 5,- gevonden bij de Bruna. Het enige wat hij niet had, was een pen loop, maar wel stickers met to do en nummers ect dus dat vond ik dan wel weer heel erg handig. Mocht hij toch niet bevallen, kan ik altijd nog over gaan naar een Creachick of 24paper.

Bij mij komt er sowieso een spaarplan in en de vakantie dagen die ik bij mijn werk heb opgenomen. De rest zie ik wel.

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:23

Ik ook, maar die verzendkosten dat het alsnog bijna 40,- werd vond ik een beetje te gortig worden. XD
Dit boekje heeft wel Ghosting, maar het gaat tot nu toe goed met de pen test. De ecoline brush bloed in ieder geval niet door.^^


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Mila17 en 5 bezoekers