[TEK] Inktober 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:18

Yesh! I'm in, maar digitaal!
[ img ]

PS, Inktober wordt ook binnen de digitale community als een standaard gebruikt. Maar als het niet gewenst is zal ik niet verder posten!
Laatst bijgewerkt door Xyris op 01-10-19 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 22:50

Wat een prachtige werken hier, ik vind het echt leuk om te zien hoe iedereen zijn eigen interpretatie geeft aan de prompts!

Ik zat nogal krap met tijd dus mijn werkje (het onderwerp en de achtergrond-combinatie) zijn niet helemaal naar wens, maar moet er toch echt een eind aan knopen nu. Het draakje ben ik wel aardig tevreden over, de combi met de achtergrond wat minder, but so be it![ img ]

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 23:22

Wat een leuke tekeningen weer <3 ik verbaas me elke keer over hoe de prompts geintepreteerd worden! Ik heb besloten alles met draken te doen zodat ik een serie heb, maar jullie komen met dingen waar ik zelf nooit over nagedacht heb!

@ Elanor, alledrie (inclusief deze) kosten zo'n 6 uur per stuk, ik heb alleen maar tijd voor de achtergrond omdat ik de eerste drie wat vooruit gewerkt had. Van de rest heb ik alleen maar de lineart omdat ik wist dat ik het anders onmogelijk zou aan redden.
Ik denk niet dat ik het volhoud achtergronden erbij te tekenen, dus ik zal achtergronden hergebruiken of er een concept presentatie van maken. De schetsen/lineart kosten mij zo'n 30 tot 60 minuten, het inkleuren tussen de 2 tot 3 uur.

Mijn zwakke punten zijn landschappen en kleurpaletten, (en snelheid) ik probeer met deze challenge de kleurpalletten en mijn snelheid aan te pakken en daarnaast mijn stijl te versterken.

Wat zijn jullie specifieke doelen? Ik lees veel opmerkingen als dat jullie niet tevreden zijn, of gedemotiveerd raken. Niet doen hoor! Het hele doel is om plezier te hebben en daarbij te kijken hoever je jezelf kan pushen, zonder het plezier kwijt te raken dus! Ik zou het jammer vinden om jullie allemaal af te zien vallen!

Mijn input, wat minder aandacht besteed aan de achtergrond:
[ img ]

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 01:56

Wat een prachtige tekeningen weer! En niet opgeven hoor!

Ik was zelf te laat, maar heb het toch nog af gemaakt voor het slapen haha. Tsja, vrijdag werk ik tot laat, dus blijft lastig.

[ img ]

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 23:54


Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:53

Zou ik ook zijn als die f**king wortel eindelijk een keer gewoon op de grond ligt in plaats van buiten bereik voor je snuffert hangt en je kan er NOG niet bij!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 01:20

Kom weer even langs waaien met mijn spul, 3 banen en deze challenge is toch knap lastig, maar ik heb even een inhaalslag kunnen maken, ware het niet dat ik zo nu en dan even af stap van de draakjes en iets doe wat mij net iets makkelijker af gaat.

Ik vind al die ideeën en interpretaties zo leuk om te zien! Geeft mij ook weer inspiratie. Just think outside the box!

Ik ben slecht in het reageren op iedereen, sorry daarvoor, jullie hoeven ook echt niet op mijn werk te reageren. Het topic is voor mij meer om inspiratie op te doen, mee te genieten, en een stok achter de deur.

Husky
[ img ]

Enchanted
[ img ]

Frail
[ img ]

Swing
[ img ]

Pattern
[ img ]

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 19:37

Jeetje zeg, wat een mooie werken weer!

Elanor, doe je dit meer dan alleen hobbymatig? Zo niet, moet je echt wat mee gaan doen!!!
Pjer, hoe kom je in vredesnaam op die ideeen? Met name de bovenste van de twee?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 19:56

Oohja, makes sense XD nachtmerries vergeet je niet zomaar haha

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 23:17

@Selina, dat heeft toch een grappig patroon gecreeerd! Happy accident :p.

@Barbara, Jon Snow, haha, zo minimalistisch, maar niet te missen, leuk!

Mijn niet zo originele idee vandaag:
[ img ]

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 22:46

Wat een mooie werken weer! <3

Niet zo heel tevreden met die van mij, teveel gepriegel voor een werk dat wijds is.

[ img ]

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 23:55

Haha dat patroon :D lang leve zelfspot :')

Die van jou Daihyo, doet me denken aan Narnia, erg mooi!

@Roodvos, ja die draken tekenen kosten zo veel tijd :') zo'n 6 uur per stuk. Ik heb de schetsen wel klaar liggen, maar bij sommigen ben ik niet zo tevreden. Niet erg als je er een uurtje mee stoeit, maar voor 6 uur vind ik het niet waard en heb ik soms ook gewoon niet de tijd voor. Deze landschappen kosten me tussen de 2 tot 4 uur. Tot op heden heb ik het gepresteerd alleen landschappen te tekenen als ik de draken schets niks vind. De enige die ik nog wel wil gaan doen is enchanted, dat was een schets waar ik erg naar uit keek om uit te werken, maar gewoon niet de tijd voor heb gehad := maar die komt na inktober.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 23:57

Ps, een aantal komen mettertijd ook op youtube te staan. Als er voorkeur is voor bepaalde tekeningen, laat het maar weten!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 00:22

@Daihyo, dat heb je dan heel goed in beeld gebracht!

@Roodvos, zou het kunnen dat je ergens een keer 1 van mijn thumbnails hebt gezien? Zal nu een jaartje geleden zijn. Die hebben een gelijksoortige stijl (landschappen) maar ben ik inderdaad veel korter mee bezig omdat ze minder variatie in kleur en texturen hebben en ook veel kleiner getekend worden waardoor detail niet meer van belang is.

De laatste duurde inderdaad enenuuetje of 4, maar dat is omdat ik nogal liep te klooien met de berg waarop het kasteel staat en het kasteel zelf, kreeg niet de mate van afwisseling tussen bomen/kasteel en mist die ik wilde hebben, dan gaat de tijd hard.
De anderen die een paar pagina's terug staan zijn elke zo'n 2 uur, maar bij deze heb ik ook slecht 1 referentie foto nodig gehad per stuk. Op het moment dat ik meerdere zaken combineer krijg ik moeite met belichting en kleurgebruik.

Ik zal de laatste in ieder geval als eerste op youtube zetten dan!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 00:28

5 minuten? Das vlot! Leuk gedaan!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 23:46

Ugh, ik loop weer een dag achter XD jeetje bimmerd, zo trouw dat je reageert op iedereen! Je hebt zelf echt een hele fijne rustige stijl!

@Elanor, die boeken komen echt letterlijk op je af XD mooi gedaan weer!

@Pjer, mooi hoor! Is moeilijk he, de andere kant op kijken, heb dat zelf net zo XD.

Prachtig die vulkanen, ik vind het echt leuk hoe iedereen zijn eigen intepretatie eraan geeft! Allemaal een vulkaan maar allemaal zo anders!

Die van mij van gisteren :roll:
[ img ]

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 19:48

Hij is zo al heel erg gaaf E4D!

Haha pjer wat een leuke, ik heb zelf een ontwerp klaar liggen (ga er zo aan beginnen) die een zelfde insteek heeft, maar toch heel anders :p. Toch mooi hoe mensen geprogrammeerd zijn om toch snel hetzelfde te denken XD.

Barbara, wat leuk gemaakt, vooral die laatste, daar was ik nou weer nooit op gekomen :p.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:47

Day 14, overgrown. Loop weer achter en ben veel te lang bezig geweest met dit ding. Ga er mettertijd nog texturen toevoegen aan de draak zelf, maar was er ene beetje zat van, het blijft me toch lastig vallen om een wezen en achtergrond goed samen te laten vallen, en waarom het zo lastig is weet ik niet. Geen idee wat ik fout doe.

[ img ]

Vind de huidige werken weer ontzettend gaaf!

Elanor, geweldige combinatie van elementen, hoe kom je er zo op??

Pauley, wat een schattige scene!

Selina, even 'snel' maar toch heel goed gelukt! Het hertje en de eekhoorn zijn echt heel schattig!

Elanor, jouw stijl doet me echt denken aan dat van mijn overleden opa. Die tekende wel uitsluitend realistische dingen, maar ook altijd met pen en altijd lijn en stippelwerk, sentiment :p.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:08

@Pjer, wat gaaf zeg, ik vind het mooi hoe je de cirkels overal in terug laat komen maar tegelijkertijd ook heel sterk met scherpe hoeken werk! Dat opzich is al een mooi contrast!

@Selina, wat een schattige scene, vind het altijd wel mooi, een lichte scene in een donkere omgeving!

@Pjer, dat ornamentje, wat ontzettend leuk bedacht zeg! Zaag je dat? Of zie ik goed dat het uitgebrand is op de 1 of andere manier?

@Roodvos, uhm, je hebt inderdaad wel gelijk met de schaduw. Ik werk met een orientatie van licht links boven. Er zijn mensen die continue klagen dat ik veel te duister werk :') en dat ik vrolijker werk moet maken, nou is dat met deze natuurlijk niet gelukt :') maar in mijn poging de scene licht te houden heb ik met wat meer frontaal licht gewerkt en dit niet vertaald naar de omgeving. Was me inderdaad niet opgevallen! Stom!

Mbt het meer integreren in de achtergrond, dat weet ik inderdaad, maar het is niet echt de bedoeling dat de achtergrond zo blijft -wel scherp dat het je opvalt- (heb er andere plannen mee en moet het ontwerp daarvoor herzien, niet iets waar ik tijd voor heb gedurende inktober).

Anyways, ik neig heel sterk naar donkere werken, dat is voor mij op de 1 of andere manier makkelijker. Ik heb echt problemen met lichtere werken, ik kom niet uit hoe de schaduwen in combinatie met de kleuren werken en blijf maar toevoegen tot het alsnog donker wordt :'). Als ik echt wil krijg ik het gedaan met de voorgrond/achtergrond lukt het wel maar ben ik echt 20+ uur bezig en die tijd zit voornamelijk in het uitzoeken wtf er nou verkeerd is en aan het eind nog niet weten waarom het dan wel ineens goed is :') (Even ter illustratie zo'n 20+ werkje, in spoiler omdat het geen inktober is).
Spoiler:
[ img ]

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:35

Dag 15, Legend.
Ben best tevreden over deze, zeker gezien het gebruik van de lichte kleuren :roll:.
Krijg wel last van een knakduim, anderen daar ooit last van gehad toevallig? Of wetende wat daaraan te doen?

[ img ]

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:52

Ja zat me niet lekker, ben ook behoorlijk lang met deze bezig geweest. Inktober is er uiteindelijk om jezelf uit te dagen he :=.

En ik bedoel dat het bovenste kootje knakt XD hij zit elke keer wat vast en als ik hem dan buig knakt ie, zal met het vele tekenen te maken hebben dus vroeg me af of anderen hier ermee bekend waren :p.

Ik vind die eerste juist erg grappig, doet me wat denken aan Snoopy :p. Is het de bedoeling dat ze uit beeld lopen? Leuk dat minimale kleurgebruik!

En jij dacht zeker ook, daag ik ga geen mega draak tekenen XD die poot is wel erg goed gelukt zeg! Leuk hoe je dat patroon van vasthouden herhaalt. Hoe kom je op dat soort dingen?

Mooi die laatste, zo'n simpele scene, maar toch erg vermakelijk. Mooi schaduw-werk!

Heb je toevallig process video's op youtube ofzo?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 23:24

Ja pff, ik wist ook niet dat ik dat kon XD Heb destijds wel problemen gehad met het gewricht van duim naar hand (ook therapie voor gehad) maar nu is't dus een kootje hoger XD heb er geen last van, tis gewoon irritant, maar ben er natuurlijk wat huiverig voor.

Mbt je eerste tekening, ik denk dat hij mij ontgaat ja? Ik zie mensjes die elkaar volgen in de sneeuw, ik had wel het gevoel dat er iets moest zijn, dat de vorm van het spoor dat ze achter lieten iets zou betekenen, het het beeld uit lopen, of dus misschien een referentie naar een cartoon, maar dat zal het wel niet zijn? Die stop-motion video, (pff wat een werk moet dat zijn geweest!) helpt me niet echt :p.

Nou nogmaals, die klauw is prachtig, anatomie van handen/poten/klauwen is zo lastig!

En vandaar :p wilde al zeggen, dat verzin je niet zomaar :').

En met een process video bedoel ik inderdaad een timelapse oid zoals deze: https://www.youtube.com/watch?v=RT_mSjLNSGk&t= (nevermind mijn gelul XD). Voor mij is het makkelijk natuurlijk want ik film mijn scherm, maar wellicht dat jij foto's zou kunnen maken die het proces weergeven en dat je ze nadien samen plakt oid, of dat je misschien een goeie camera hebt liggen met statief.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 23:34

Ooh, dan heb ik niet goed opgelet! Vind het wel grappig hoe je erover praat :') ja, ik heb dit getekend en dit is wat ze doen, maar wat ze verder van plan zijn, ja, weet ik veel :').

En snap het wel :p heb het destijds ook geprobeerd met mijn traditionele werken, maar dat is geen succes geworden := voel je niet verplicht hoor, ben vooral nieuwsgierig naar hoe je opbouwt en hoe je de texturen maakt.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:25

Laten we het er gewoon maar op houden dat hij artrose heeft in zijn rug :')

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 18:48

Ik kan niet beloven dat ik mee doe :') maar heb wel (denk ik) wat leuke aanvullingen

Ibbel schreef:
1 - goede voornemens
2 - munt
3 - habitat
4 - nebula
5 - observatie
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 - ex libris
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31 - gloedvol


Al eerder gepost maar op de vingers getikt :=, dus poging 2:
https://www.youtube.com/watch?v=U-1meeQ6cac
Een video van de draak-prompt. Even geluid uit zetten als het onderwerp je niet boeit :p.

En uiteraard respect voor iedereen die het wel gered heeft deze inktober!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mar_M en 34 bezoekers