[TEK] Inktober 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:51

Leuk! Ik zat er ook al aan te denken om dit jaar eens mee te doen. :j

Voor ‘t gemak:

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Elanor op 01-10-19 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Lola. <3


Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:53

Ver van echt tevreden, maar hé: in de trein en niet al op dag 1 verzaakt! :D

[ img ]

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:32

Ook nog even een reactie-rondje! Leuk dat zoveel mensen meedoen. :j

Xyris, leuk dat je digitaal werkt. Weer heel anders. Wat is deze uitgebreid, ben benieuwd naar de volgende!

Lekker woest met die kleuren roddvos! Haha, ik heb nu het liedje waarop we de quickstep doe met dansles in m’n hoofd. “I fell in, a burning ring of fire...” :)ddd

Mooi Daiyho. Die ‘bubbels’ in het midden als achtergrond maken hem lekker speels.

BarbaraW, leuke interpretatie! Dagen genoeg om met ander papier en inkt te werken en te kijken hoe dat uitpakt!

Nenahdm, fraai gedaan zo strak. Dat hoekje valt echt niet op, gewoon niet zeggen. :D

Superknap gedaan Fair. Gezicht echt mooi gevuld met arceringen. Je herkent hem meteen.

Prachtig fijn Selina! Mooie kleurencombi ook het paars-oker. :j

Leuke uitdaging aan jezelf Remembrance. Gewoon lekker tekenen!

Kan zo als bruidskaart Pauley. En lekker zo’n stok achter de deur met een ideeenlijst inderdaad, ik vind dat ook een goede motivatie.

Ik heb thuis nog even een laagje extra gearceerd. Beter zo. Maar als ik het wil volhouden niet elke dag een dubbele spread. :=

[ img ]

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:31

Ik gebruik een Moleskine artbook. :) Ik zou gewoon switchen als ik jou was hoor, nog zoveel dagen te gaan! Zonde om dan steeds te balen van je papier.

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:05

Echt prachtig Kallipooh! Wat een mooie stijl en wat kun je het anatomisch knap neerzetten.

Jindai, leuke eigen interpretatie! Had ik nog niet gezien.

Gaaf Kirana. Mooie combi van heel klassiek en modern. Ook knap hoe je de handen hebt gedaan.

E4D, je hebt denk ik een ring nagetekend. Ik kan hem nog niet zo goed volgen, maar je gaat vast nog veel stappen zetten deze maand. :j

Kuggur, wat een tof effect. Beetje Escher-achtig haast.

Lief plaatje voor dag 2 Selina!

Daiyho, wat een passende interpretatie! Die bergen velletjes die worden volgekrabbeld aan de telefoon. Leuk!

Dat je geen idee had past perfect bij het thema Pauley. :D

De mijne voor vandaag, weer een werkje in de trein. :)

[ img ]

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:49

Ooo, ik doe morgen een reactie op iedereen. Te moe nu. Wat komen er mooie en originele werken voorbij! :)

Nummer 3, bait. Ik wil graag wat meer met contrasten en diepte kunnen werken. Geprobeerd! Kijken wat ik komende tijd erin kan verbeteren. :)

[ img ]

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:28

Dank jullie wel ! <3 Toch ook nog maar even wat stukjes over de werken van iedereen hier, want het gaat zo snel! Ik was op p. 2 gebleven. :)

BarabaravdW - wat een sinistere interpretatie. Duidelijk uitgewerkt, een echte zombie!

Remembrance - toch een mooi plaatje. En inderdaad: het is al goed om gewoon maar iets te maken, zeker bij zo'n challenge waarbij je elke dag wat wordt geacht te doen hoeft het niet elke dag perfect. De uitdaging is volgens mij aan de ene kant om iets te vinden waarin je wil groeien en aan de andere kant om het zo in te richten dat je daar ook met iets 'kleins' aan kunt werken als je een keer wat minder tijd hebt. Ik zie ook werken langskomen waarvan ik zeker weet dat mensen er een volle dag aan hebben gezeten. Supermooi, maar ik vind het juist óók tof om te zien waar iemand mee kan komen als er maar een paar momentjes beschikbaar zijn om wat neer te zetten. :j

Kallipooh, wat een mooie weer. Echt een eigen dierenwereld heb jij zo te zien, gaaf hoor.

Jindai, simpel maar iets gedaan!

Xyris, weer zo'n uitgebreide! Hoeveel tijd ben je hier nu aan kwijt? Ik vind de achtergrond juist prima geslaagd!

E4D, mooie weergave, het zou een tatoeage kunnen worden!

tHidJu, heel gestileerd, daar houd ik wel van. Tof!

Kuggur, ach, wat sneu van het lam... Dat zal akelig zijn geweest zeg. 'T is ook een naar plaatje om te zien, dus wel heel raak neergezet. :\

Nenahdm, prachtig, je wordt er rustig van als je ernaar kijkt.

Daiyho, haha, daar dacht ik ook even aan bij deze promt. De wortelhengel :D

Selina, gewoon doorzetten. Ik denk dat je echt gaat zien dat het je met meer oefenen elke dag steeds wat beter lukt. En het is pas dag drie! En ik vind deze erg passend hoor!

Kitty en amy_leftover, flinke inhaalslag hebben jullie gemaakt. Leuk dat jullie nog aanhaken!

BarabaravdW, wat origineel is deze! Erg eigentijdse interpretatie. :D

Fair, mooie plaat. Leuk om verschillende dingen te proberen inderdaad. Stippen werkt goed!

Pauley, awww, die vrolijke wurm heeft duidelijk geen idee wat hem boven het hoofd hangt.

Pjer, leuke doelen voor jezelf gesteld! Ik denk dat je daar zeker in zult groeien. De bloemen vind ik fraai gelukt, die hebben al wat meer aquarel effect en doen meer dan alleen inkleuren. Ben benieuwd naar de volgende!

Fair, wat is deze vet!! Ben jaloers op de 'extreme' schaduwen, wat ziet dat er gaaf uit!!

Leuk dat je nog aanhaakt Womble. Lief plaatje! Als suggestie wellicht om een fineliner te nemen in plaats van balpen. Dat geeft je werk al snel een meer 'chique' uitstraling.

Kallipooh, prachtig deze ook weer. Ben benieuwd hoe de meer 'basic' versies de komende dagen uitpakken. En ook wel naar hoe deze eruit ziet op papier eigenlijk, heb je er ook een gewone foto van? :)

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:34

Nummer 4, freeze. Veel plezier gehad met deze. :D

[ img ]

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:11

Gisteren de joker ingezet - ziek. Ik haal ‘m nog wel een keertje in. :)
Vandaag wel dag 6 gedaan, husky. Met hoog Rien Poortvliet-gehalte. :+

[ img ]

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:04

Ook van mijn kant nog een bijleespost. :) Ik loop wat achter, dus bekijk ze per pagina.

P. 4
E4D: Leuk, Rakker van de Penny! Geen enkel probleem om het voor je gevoel wat dichter bij de eerste ingeving te blijven die de prompt je geeft. Ieder op z'n eigen manier en dit is een leuke vinding!
Nenahdm: Mooi, de man in de maan. Hij doet me een beetje denken aan het Dreamworks logo. Knap gedaan met de verschillende structuren erin.
Kallipooh: ik vind het eigenlijk nog mooier zo, de fotoversie in plaats van de gescande. Het lijkt 'echter' daardoor en dat heeft vind ik onwijs veel charme. :j
Xyris, bedankt voor de toelichting. Niks mis met vooruitwerken maar goed dat je ook je doelen voor ogen hebt als je die mogelijkheid niet hebt. :j Ik wil graag wat meer met sterke contrasten en diepte werken, dus probeer daar aan te werken. Prachtig draakje weer!
Kuggur: knap die 'steenachtige' huid van de schildpad, mooi!
tHidJu: deze doet me denken aan de graftombes van Mycene in Griekenland. Onheilspellend...
Roodvos: lekker vlot die leunende persoon tegen de paal. Ik houd daar wel van. Je paardje is ook mooi gelukt, grappig geheel (gewoon niets zeggen van dat voetje, dat ziet niemand).
Selina: heerlijk deze ijsbeer. Wat een fijne gedetailleerde stijl.
Daihyo (zeg, dat was Amanda toch?!): mooi met die brushpennen. Kun je een hoop kanten mee op nog!
Pauley: echt in stripstijl, zoals de initiatiefnemer van Inktober ook heeft. Leuk!

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:17

Ook bedankt trouwens weer iedereen die leuk op de andere werken reageert! :j

P. 5

Kitty: deze doet denken aan de Schreeuw van Munch. Knap. Heb je daaraan gedacht?
BarabaravdW: hoop materialen. :D Ze komen denk ik nog meer los van het papier als je de achtergrond wat intenser van kleur maakt. Idee is wel al erg leuk!
Pjer: eenvoudig maar wel heel netjes uitgewerkt!
Kallipooh: wat een schatje dit. Ook minder uitgewerkt heel effectief! Prachtig hoe natuurlijk je ze neerzet.
Kuggur: het gumstukje zit volgens mij juist precies 'goed', waar aan de bovenkant het donker wat meer tussen de lichten komt, zit dat nu ook aan de onderkant. :j
tHidJu: origineel bedacht!
Xyris: misschien in het kader van jouw doel aan jezelf leuk om eens te kijken of je de schaduwen een andere kleur kunt geven dan alleen maar een grijzere versie van de hoofdkleur. Je krijgt dan ook direct veel meer diepte in je werk. :j
nenahdm: megatof deze kristallen. Wat een gaaf idee. Die verdient nog een keer een grotere uitwerking!
Selina: dit wordt een heerlijke dierenserie zo. Snoezig deze!
Bimmerd: flinke inhaalslag. Ik vind het juist een uitdaging om toch steeds maar weer iets bij de prompts te verzinnen. Dat dwingt je ook tot nieuwe dingen. :j
warboel.
BarabaravdW: heel origineel deze, creatief out of the box gedacht!
Warboel: mooie serie al. Vooral de mindless vind ik mooi gelukt, dromerig plaatje.
nenahdm: prachtig, wat heb je die techniek mooi in de vingers. Ik zie er meteen een opbouwende storm in, supergaaf.
Pjer: wat een lief plaatje, en leuk met wat kleur erbij. Ik zag ook direct zoiets voor me. :j En zeker investeren in goed papier, dat werkt zoveel fijner! Investeren in je hobbymateriaal dat mag.
daihyo: gaaf deze. Veel diepte en contrast erin, ik ben jaloers. :D

P. 6

pauley: je werken krijgen steeds wat meer detail volgens mij. Leuk!
bimmerd: prachtig deze, heel herkenbaar als een kauw. Zulke leuke vogels.
Warboel: ta, ta, ta, tadada, tadadaaaaa... :)ddd :)) Tof, de death star!
Amy-leftover: net de vader van Bambi in de zon op de rots, mooi. Bij het legoblokje kun je denk ik nog wel wat meer arceren, dan krijgt het geheel nog wat meer diepte. Kijken of je nog net een stapje extra durft te zetten terwijl je gevoel misschien zegt: stoppen, anders verpest ik het. :D
Kuggur: heerlijk hoe dat lego een soort van collectieve jeugdherinnering is. Goed uitgewerkt deze!
Xyris: nóg een blokje, haha. Wat een zoet plaatje zo!
tHidJu: doet meteen denken aan dat gedichtje van Joke van Leeuwen:

Lijmen

Ik had drie beestjes,
drie beestjes van steen.
Een vogeltje.
Een veulentje.
Een varkentje.

Ze zijn gevallen.
Ze braken stuk.
Ik heb ze gelijmd.
‘t is bijna gelukt.

Ik heb drie beestjes.
Drie beestjes van steen.
Een volentje.
Een veukentje.
Een vargeltje.


BarabaravdW: geweldige vondst en wat leuk uitgewerkt!
Daihyo: net een tatoeage deze, stoer.
Pjer: knap met alleen die wit en zwart gedaan, mooi.
Selina: wat fijntjes uitgewerkt, prachtig koppie. :j Ik heb graag dat er in een tekening iets van een verhaal of vraag zit, en niet alleen een 'ding' of dier, vandaar dat ik vaak net wat meer in een tekening stop. Is leuk om eens te proberen.

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:17

Leuk hoeveel alle werken uiteen lopen met zo’n meer open prompt. :j
Mijn dag 7. Granny Weatherwax uit de Discworld boekenreeks van Terry Pratchett. Ik weet niet meer in welk boek, maar ergens zit een scene waarin Granny aan het werk is in haar kruidentuin. En dan gewapend met stoel en vuurvaste handschoenen, want de kruiden in haar tuin zijn niet alleen maar vriendelijk...
Gemaakt in de trein, ongeveer een uur tijd. :)

[ img ]

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:45

Die sneeuwman! Wat een heerlijk plaatje! <3

Haha, leuk Kuggur. Ik vind haar juist altijd zo vreemd dik op de omslagen van de geïllustreerde pockets. ‘T is een pinnige opoe voor mij. :Y)

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:52

Oooo, die scene met de bezem. (Terwijl zowel de twijgen als de steel al meermaals zijn vervangen, heerlijk. :') ) Kijken of ik die er ook ergens in kwijt kan komende maand. :D

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:48

Oh jee, ik heb ook iets met paardenbloemen. :D Vond ze nog best lastig, je hebt ze goed neergezet. :j

Jammer dat het niet naar je zin lukte Daihyo. Misschien later nog eens proberen, het idee heb je nog! Ik vind je alternatief ontzettend leuk gevonden. :)

Prachtig weer Selina. Je krijgt echt een dierenserie!

Nenahdm, wat een plaatje. Prachtig hoe je schaduwen hebt neergezet ook, wat krijgt hij veel diepte daarmee!

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:36

Ik heb er best mee geworsteld. Hij leek steeds onaf terwijl ik niet wist wat ik er dan nog aan moest doen. Gelukkig zat ik in de trein, want bij gebrek aan wat anders blijf ik dan wat langer dóór gaan waar ik thuis zou hebben gedacht ‘naja, dit is het’. Niet geheel tevreden, maar wel echt super leerzaam deze. :j

[ img ]

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 21:06

Ooo, ik ben niet echt ontevreden hoor. Ik vind alleen het resultaat als geheel wat cliché. Dat zag er in m’n hoofd toch oorspronkelijker uit. :)

Die van jou is geweldig roodvos! Ook omdat ‘ie volledig origineel is. :D

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 19:04

Prachtig uitgewerkt die stern Kuggur. Heel erg mooie hatches en contrast. :j

Met kleur vind ik hem ook heel geslaagd Pjer, interessant geheel om naar te kijken.

Swing! Ik heb ‘m iets teveel dichtgesmeerd rond de kikker. En moet oefenen op bomen met blad. (Of misschien eerst schetsen en niet denken dat ik het “die boom” wel effies uit de losse pols neer zet. :') ) Nog dagen genoeg te gaan gelukkig. :D Toch issie wel vrolijk geworden. :)

[ img ]

[ img ]

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 22:21

Ik zit gemiddeld op een uur denk ik Pjer. :j Leuk idee met de spiegel! En ik zou lekker een reispocket Windsor&Newton aquarel aanschaffen. Fijne kwaliteit, klein formaat en daarmee relatief goedkoop daardoor. Superleuk om mee te kunnen experimenteren!

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:12

Geeft niks om een dagje de joker in te zetten Kuggur. Gewoon weer oppakken! :)

Flinke inhaalslag tHidJu. Leuk dat je het weer kunt oppakken. Ik vind je frail juist wel interessant omdat daar verschillende soorten arceringen in zitten. :j

Da’s er echt eentje voor jou vandaag Daihyo. :)) Mooi gedaan, je ziet dat je er ervaring in hebt. Zoveel verschillende patronen erin.

Goed gelukt de plant Pjer, ook met verschillende arceringen. Maakt hem interessant om naar te kijken. Leuke vondst ook! De vogel is heel fraai geworden met kleur. Die contrasterende kralen staan er ook echt goed bij met de harde kleuren.

Gaaf Selina! Ik vind hem erg knallend, stoer!

Ik ben bijna klaar, nog wat details invullen en dan zit dag 10 erop!

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:13

Drie nieuwe posts terwijl ik aan het tikken was. Ik reageer even niet op iedereen los, maar ook gaaf weer! :j En leuk dat er ook mensen gewoon lekker meekijken en lezen. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 10-10-19 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:47

En klaar. Dag 10, yay! Ik had héél veel ideëen bij de prompt, maar ik wilde ook zo graag een beer maken om te oefenen met vacht-zonder-dichtsmeren. Dus is dit eruit komen rollen. :D

[ img ]

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:22

Alletwee heel geslaagd. Vooral de schaduwen in het gezicht bij de mond en kin: echt knap gedaan!

Lola. <3


Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:55

Mijn sneeuw van vandaag. Bij de bushalte. :)

[ img ]

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:20

Ik zet de joker in vandaag. Eerste keer gedoken met perslucht - even nagenieten! Ik laat een blad leeg voor vandaag, heb er wel een aardig idee bij en denk dat ik die wel inhaal. Morgen weer!

Lola. <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers