[TEK] Inktober 2019

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:40

Als stok achter de deur om te blijven schilderen en creatief te denken (de uitvoering laat nog wat te wensen over) doe ik ook maar mee. Ik schilder sinds een maandje met waterverf en mijn grootste probleem is dat ik niet zo goed kan tekenen , maar ach we zien wel hoever ik kom.

Dag 1 en 2 even samen op een foto
[ img ]

en daarnet dag 3 gemaakt
[ img ]

Ik was begonnen in mijn schetsboek " ook geschikt voor aquarel" euhm ja.... nee niet echt. Het papier zuigt al het water op en de verf trekt er gelijk in en het bobbelt als een malle waardoor ik soms poelen water krijg die gaan druipen.. ach ja al doende leert men.

De verf was nog nat dus de potloodlijnen zijn nog niet uitgegumd. Ik hoop al gaande weg wat geduldiger te worden en wat netter te werken.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl


pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:45

Elanor: wow wat leuk met die muizen. En die van vandaag is ook geweldig.. die eigenwijze ezel...
E4D: leuk gedaan, ik herkende Rakker meteen
nenahdm: Heel gaaf en wat een werk!
Xyris: super leuk draakje! en wow 6 uur... zoveel geduld heb ik niet denk ik
Kuggur: Gaaf die cleane stijl, en die murene is echt eng :-)
tHidJu: heel mooi gedaan en idd behoorlijk spannend, wat komt er uit dat hol..
roodvos: heel treffend.. zo voel ik me ook als ik mijn kopje vergeet onder de koffiemachine te zetten :-) en die pony wow!
Selina: heel mooi, ziet er simpel uit maar is het vast niet :-)
Daihyo: Leuk gedaan zo
Pauley: Leuk en treffend getekend!
Kittey: goed gelukt! Simpel en toch heel duidelijk in zijn expressie!
BarbaravdW: Leuk en slim van die masking fluid!


Ik had een leuk idee, maar geen idee hoe ik dat moest tekenen.. dus nog wat andere dingen bedacht en uiteindelijk maar gegaan voor een ijskast met ijspegels. Mijn gelpen was nog niet helemaal droog toen ik ging gummen dus oeps... geduld!

[ img ]

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 17:47

Build
[ img ]

Ook hier zo weer wat frustraties en leerpunten maar eigenlijk wel tevreden over de vogel :-)
Volgens mn man moet ik dit schetsboek weg gooien en goed papier gaan gebruiken...

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:21

mijn husky
[ img ]

wow die maiskolfjes echt leuk gevonden!

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:48

Even nog heel snel
[ img ]

Ik kon niet echt kiezen en had eerder wel wat ideeen maar nog niet de kunde om het te tekenen en dan is het ineens 23:30 dus even heel snel wat gemaakt.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:44

Hele discussie hier over wat Frail nou inhoudt :-)

[ img ]

Ik vond het niet ingekleurd nog net iets sterker, maar goed.
De witte bollen zijn bokeh zodat ik geen bomen hoefde te tekenen hihihi.

Ik zal morgen weer eens een bijwerkpost doen.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:24

ok bijleespost sinds blz 5, freeze
Freeze:
kallipooh gaaf die Fawre lijkt inderdaad wel wat op de jackalope. erg mooie details
Kuggur: jij had het zelfde idee als ik, slim gedaan met die lampen. Ik zat veel te moeilijk te denken om een hele auto te tekenen, vandaar dat ik maar een ander onderwerp koos uiteindelijk.
tHidJu geniaal in zijn eenvoud!
Xyris ice and fire :-) erg mooie draak! en knappe schaduwen
nenahdm onwijs mooie schets. Sommige tekeningen hoeven niet verder uitgewerkt.
amy_leftover mooi gedaan zo met het silhouet


Build
Selina: mooie bever, goed gevonden en mooie details
Bimmerd: toffe teken stijl, ik denk dat het wel goed gaat komen met die achtergronden
BarbaravdW goed gevonden en daar past een abstractere tekening prima bij
Warboel: mooie cleane tekenstijl, de vis moest ik even over nadenken
nenahdm gaaf met al die stipjes, wat een werk!
Daihyo erg gaaf gedaan die ruine, mooie diepte erin
pauley: grappig bedacht en een leuk mannetje. ik doe het je niet na
Bimmerd: wat een toffe kraai! mooie teken stijl
Warboel: gaaf bedacht en mooi uitgevoerd
amy_leftover leuk, lekker simpel
Kuggur, ook leuk mooi getekend
Xyris ook in het lego thema maar met een twist :-) erg mooi weer
tHidJu mooie frankenstein-monster :-) leuk bedacht

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:45

Husky
BarbaravdW heel gaaf gevonden en leuke comic zo
Daihyo mooi in zwart wit en tribal stijl
Elanor ik moest even 2x kijken voor de rien poortvliet :-) mooie sfeer zo
Selina: gaaf, mooi gedetailleerd
E4D: mooie frozen, niet te ingewikkeld en toch heel duidelijk. origineel idee voor Build
pauley: mooi met 2 tinten en de kunst van het weglaten
Bimmerd: grappig dat jouw teken stijl echt in alle platen duidelijk is. Erg mooie husky weer
Kuggur: leuk en verrassend deze husk(y)
kallipooh toffe sheepdog euh shushky, vooral de kop is echt goed gemixt
nenahdm heel gaaf die negative painting hoe doe je dat? het lijkt wel op van dat zwarte kraspapier waar dan een kleurtje onder zit
amy_leftover hij is leuk geworden hoor en ik vind het hier wel mooi waar de kleur van de neus overloopt in de bek. Ik herken het wel dat balen dat je nog net te snel aan de aansluitende kleur begint en dat het dan in elkaar loopt. ach dat zijn de happy accidents :-)

Enchanted
Kuggur: ik zag het als een deur met dat teken erop, zie nu dat dat niet perse is wat het is :-) goed gedaan dus!
Pauley: leuk uit belle en het beest? mooie roos, die dingen zijn lastig om te tekenen
BarbaravdW leuke strip en mooie strakke uitvoering
Fair:erg ijzige ijskoningin, mooi! en dat haar is erg goed gelukt, je build is ook heel leuk een heel verhaal terwijl het er eenvoudig uitziet, knap getekend. Je husky heeft wel wat wolf achtigs, ook een beetje enchanted erin misschien?
elanor: wow ... mooi 'camera'-standpunt. de kijker wordt echt de scene ingetrokken
roodvos: bij jouw freeze moest ik denken aan MeowWolf in santa fe, daar ga je via de ijskast een alternatieve dimensie in.. Briljante bodybuilder.. dat is nou omdenken :-) Mooie iditarod race voor husky. Je hebt een mooie duidelijke stijl zeg!
Selina: leuk die unicorn, lekker kleurrijk
nenahdm gave pegasus, mooie schaduwgebruik en arcering! (hoop dat ik ooit zo mooi kan tekenen, maar ben bang van niet :-) )

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:56

pfff laatste stukje, sorry dat het in meerdere berichten is, ben bang dat mn tekst anders weg is.
Frail
Selina: erg knappe tijger moi zo in fineliner
Daihyo hahaha die verlegen kabouter, leuk gevonden
pauley, mooie paardenbloemenpluizen.. die dingen zijn idd lastig te tekenen
Elanor, erg mooi beeld zo met die walvis en de pluizen.. en dubbel wow dat je dit in een trein kunt tekenen met dat gewiebel en binnen een uur?
roodvos: wat ontzettend leuk die beteuterde pony en ruiter .. knap om zo die emotie eraf te laten stralen
nenahdm mooi plantje, misschien nog een ietsepietsie kleur toevoegen? - oh gegoogled ze zijn wit :-) het lijkt wel wat op een paddenstoel soort, ziet er inderdaad heel frail uit.
BarbaravdW heel origineel gevonden, knap ook dat je zo heel simpel en strak het idee kunt weergeven
Kuggur: mooi zo die vogel, breekbare wezens zijn het.. lastige pose denk ik, maar goed gelukt


zo ik ben weer bij :-)

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 21:03

Ik ben ook nog bezig met een ingekleurde versie, maar ben nu niet thuis dus misschien volgt die nog.
[ img ]
En met het model voor een idee van de kleuren

[ img ]

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl


pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 18:45

Swing
Elanor: Mooi zo met de beweging, de achtergrond is inderdaad een beetje druk, maar ik doe het je toch niet na :-)
Selina: erg leuk en de panda is zo schattig (ook goed gelukt die dieren zijn lastig te tekenen)
Warboel:toffe husky en mooi sfeertje bij enchanted. Ach gut die parkiet..sterkte!.. ik moest wel ff slikken hoor.. heb het een paar keer gehad dat ze in je hand dood gaan of bij je kruipen en nouja ik moet weer slikken...
Pauley: leuke sfeer zo met de achtergrond erbij
BarbaravdW: het swingt de pan uit. grappig ook dat je expressie mee kunt geven aan heel simpele mannetjes
Daihyo mooi simpel en heel duidelijk. origineel. Je pattern is ook heel mooi.. knap gedaan, ik zou er het geduld niet voor hebben :-)
E4D dat gaat goedkomen hoor met die spiegel, gebruik je een witte gelpen of gouache voor de sterren?
tHidJu goed gelukt die husky, vooraanzicht is lastig, de hele set is mooi, eenvoudig en duidelijk.

Pattern:

[ img ]

en nog ff het eindresultaat van gister:

[ img ]

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:23

wow dat sfeerplaatje met die sledehonden... en verder ook weer veel moois!

Ik had vandaag geen inspiratie en zin. Mijn eerste idee komt ook niet zo uit de verf: het is auto rijden in het donker in de sneeuw dat je zo'n " warpfactor 10, engage..." idee krijgt.
[ img ]

Dus toch maar een betere poging gedaan voor snow:
[ img ]

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:53

Xyris schreef:
Pjer, hoe kom je in vredesnaam op die ideeen? Met name de bovenste van de twee?


:-) ik heb eigenlijk een beetje een hekel aan sneeuw en die bovenste is wel mijn nachtmerie...

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 21:23

Oeh veel moois weer hier!
Net nog even een draakje gemaakt. Wel op pinterest wat inspiratie opgedaan en eentje gekozen die teken technisch het meest op een paard leek :')

[ img ]

Hier ongeveer 20 minuten mee bezig geweest.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:29

ik weet niet zo goed wat ik met het woord van vandaag aanmoet... iemand ideeen?

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:05

De pokemon ash kwam ik ook steeds tegen op google.. maar daar ben ik net te oud voor (ahum) maar goed nooit pokemon gekeken.. Inmiddels wel een idee nou nog "ff doen" .. :-)

Bij overgrown dacht ik idd ook aan ruines met heel veel groen.. of misschien een beeld met mos...

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:08

[ img ]

ff snel alleen een upload, ben weer niet thuis en als ik oversla vrees ik dat ik het ga vergeten.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 22:35

kom op mensen waar blijven de tekeningen van vandaag?

Hier een snelle want ik moest vanavond naar mijn verzorgpaard. Haar vlechten moesten echt opnieuw en daarmee gelijk inspiratie voor deze tekening.. (bleh wat heb ik een hekel aan vlechten)
[ img ]
ik teken paarden hoofden meestal de andere kant op, dus dit was ff klungelen..

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:46

[ img ]

ik zal vanavond weer ff reageren op de tekeningen, zag al veel moois weer.

Ik ben niet zo goed in mensen tekenen, dus het maar een beetje creatief opgelost :-)

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:33

[ img ]
het wordt gewoonte.. de verf is nog nat :-)

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:58

ok, vandaag een beetje anders. Door deze prompt dacht ik " ik moet toch nog kerstballen maken, dus 2 vliegen in een klap".
Hopelijk sta ik in december weer op een kerstmarkt met mijn spullen en dan zijn kerstballen altijd een goed idee :-)

Zo begon het:
[ img ]

Na het omzetten naar een vector bestand kon ik het uitlaseren:
[ img ]

en omdat het inktober is nog wat inkt toegevoegd:
[ img ]

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:54

Dat luipaard is gaaf!
Ik ben weer niet thuis dus maar even een korte post.
voor Misfit heb ik Gru en een minion (dave?) na getekend van een referentie.
[ img ]

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:36

wat gaaf die ridder!

Nog een nagetekende van mij vandaag, viel niet mee om het web patroon goed te krijgen...
Waarom spiderman: web-slinger... ik zat zo te denken over dat sling dat ik er niets echt leuks bij kon verzinnen dus toen iets verder gedacht: slingeren aan een liaan en toen kwam ik uit op spiderman...
[ img ]
ik zie nog genoeg verbeterpunten.. maar goed ik had niet heel veel tijd en kreeg het nu niet beter.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:53

niet zo'n inspirerende prompt vandaag maar goed, ik zie dat ik ook de eerste ben, dus ik was vast niet alleen in wat ik van deze prompt vond :-)
[ img ]

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:33

oh wat is die gaaf geworden Elanor. Ik kan me voorstellen dat die spiegeling moeilijk is, maar wel erg goed gelukt!

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MieLo en 4 bezoekers