[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:49

rollyjogered schreef:
weet iemand hier misschien waar je een bullet journal met gestipt papier en een ringband kan vinden? ik zag er één in een kleine boekenwinkel, maar de helft van de pagina’s hadden vierkantjes erop. :(


Geen Nederlandse website, maar alles wat ik er over hoor is positief!
En ze hebben veel ringband opties;
https://notebooktherapy.com/collections/bullet-journal


Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:14

Ik plan helemaal niet vooruit, ik werk echt per maand. Ik zou met vooruit plannen juist niks kunnen :P
Ik vind het heerlijk om mijn maand/week/dag planners aan te kunnen passen aan wat ik nodig heb op dat moment, en om allemaal andere dingen er tussen door te kunnen doen!

Grappig hoe iedereen hun BuJo anders gebruikt

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:57

magda_90 schreef:
Hebben jullie dat ook dat als je stiften gebruikt, het meteen enorm doordrukt? Ik had gisteren bij de Action van die fijne stiften gekocht maar of de bladzijden zijn te dun of de stiften te dik? Beetje jammer het is zo lelijk!


Heel veel pennen drukken helaas door, over het algemeen zijn water based pennen die die niet door drukken. Alchohol based vooral ontwijken, die drukken echt enoooorm door helaas!

Ik gebruik zelf Tombow dual brush pens, nogal duur maar de kleuren zijn echt schitterend en ze drukken niet door!


Nog geen voor 2020, ga ik denk ik pas in december of zo doen :P Nu nog veel te ver weg, maar ik werk ook per maand ipv alles van te voren af hebben

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:32

Als je lang de tijd hebt, kan je ook eventueel zibra mildliners van AlieExpress zijn ook erg fijn! en leuke kleurtjes, duurt wel een tijdje voor dat ze er zijn.

Wel belangrijk, kijk even of je pennen wel/niet doorschijnen in je nieuwe, ik heb achterin mijn Bujo een paar paginas voor pen testen, elke BuJo's papier is anders, dus das soms best lastig met pennen

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:52

Photograph schreef:
Sanne_com schreef:
Als je lang de tijd hebt, kan je ook eventueel zibra mildliners van AlieExpress zijn ook erg fijn! en leuke kleurtjes, duurt wel een tijdje voor dat ze er zijn.

Wel belangrijk, kijk even of je pennen wel/niet doorschijnen in je nieuwe, ik heb achterin mijn Bujo een paar paginas voor pen testen, elke BuJo's papier is anders, dus das soms best lastig met pennen


Toen ik daar had besteldzijn ze niet binnen gkeomen.


Oh das jammer, ik heb tot nu toe echt alles wat ik daar besteld heb binnen gekregen... En hen er echt al te veel besteld xD (iets met leuke whasitape zien en dan toch maar bestellen xD)

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:04

Photograph schreef:
Zijn jullie albezig voor 2020?


Ben een beetje aan het kijken welke kleur ik wil, maar ga er zelf pas echt in December aan beginnen. Wil wel een nieuwe zodat ik elk jaar in een ander kleurtje kan doen :P

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:08

Photograph schreef:
Sanne_com schreef:
Ben een beetje aan het kijken welke kleur ik wil, maar ga er zelf pas echt in December aan beginnen. Wil wel een nieuwe zodat ik elk jaar in een ander kleurtje kan doen :P


Kom je niet dan een beetje tijd te kort? Weet niet of je Januarie dan echt precies in Januari af hebt. Of ga je echt elke dag eraan werken en ook verder maken?


Ik doe per maand, heb nu ook september nog niet gemaakt. Doe soms zelfs pas een week van te voren het week overzicht van de week erna xD

Ik gebruik mijn agenda op mijn telefoon en jaaroverzicht in mijn Bujo voor lange termijn dingen, en de week overzichtien echt voor week tot week wat ik per dag heb/moet doen, dus meer overzicht.
En mijn braindump is ook iets wat ik heel veel gebruik, naast allemaal soort van lijstjes zodat ik overzicht hou over wat ik allemaal nog moet doen

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:39

Telpeva schreef:
Ik werk zelden tot nooit vooruit, afspraken en dergelijke dingen die op dagen vallen waar ik nog geen pagina voor heb die schrijf ik op als notitie ergens op een braindump/notitiepagina, en zodra ik de pagina (future log, monthly log, weekly log) een keer ga maken dan zet ik de informatie er in.


Dit inderdaad, ik zet ze in mijn agenda en op random paginas in mijn BJ

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 07:51

Yenni schreef:
Hallo! Ik heb sinds vandaag een bullet journal. Ben er vandaag in begonnen. Ik vergeet extreem makkelijk dingen. Ik ben nog beel erg aan het zoeken naar wat ik wil. Ik heb de maand(en) in een overzicht staan met de datums alleen dan zonder schrijf ruimte. Ik ben nu in de nieuwe maand de weken aan het noteren met schrijfruimte.. Wat hebben jullie erin staan?


ik heb aan het begin van mijn Bullet journal, de maanden als overzicht, maanden met notitie riumte, een grid space reverence (hoeveel puntjes er zitten, waar de helft zit een derde, hoef ik niets elke 2de pagina weer alles te gaan tellen xD), een reis ideeen spread.

In mijn van maand tot maand heb ik een coverpage, vaak een quote of iets, een kalender met ruimte om dingen op te schijven, brain dump page, vaak nog ergens een master to do list als ik veel moet doen die maand, en afhankelijk van de maand vaak ook nog verschillende paginas waar ik op dat moment aan denk/nodig heb (van lijstjes voor inpakken voor vakantie tot een broodbak recept)

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:51

Leuk dat je met een bullet journal gaat beginnen!
Ik heb zelf een a5, gestippelde (dotted) met een harde kaft van Leuchturn1719 ( https://www.leuchtturm1917.de/ kan je ook bijna in alle boeken winkels kopen)

Ik vind het formaat en de stipjes echt ideaal!

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:59

Ik ben zelf heel tevreden met de leuchterm1719 (of iets op die fiets)!

Dikker papier, goed formaat, puntjes zijn niet te donker en elke pagina’s is hetzelfde qua locatie van de pintjes + pagina nummers!
En ook leuk; ze hebben leuke kleurtjes!

Heb ook nog 2 filmpjes (wel Engels) waar ze verschillende vergelijken, vond ik erg nuttig om naar te kijken!
https://youtu.be/kDT1A4OasJQ
https://youtu.be/eAxlrUf05ok


Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:10

Nabster schreef:
Sanne_com schreef:
Ik ben zelf heel tevreden met de leuchterm1719 (of iets op die fiets)!

Dikker papier, goed formaat, puntjes zijn niet te donker en elke pagina’s is hetzelfde qua locatie van de pintjes + pagina nummers!
En ook leuk; ze hebben leuke kleurtjes!

Heb ook nog 2 filmpjes (wel Engels) waar ze verschillende vergelijken, vond ik erg nuttig om naar te kijken!
https://youtu.be/kDT1A4OasJQ
https://youtu.be/eAxlrUf05ok


Is 80 grams niet te dun? Drukt dat niet door?


Met de goede stiften niet nee (of in iedergeval totaal niet storend)

Ik kan thuis wel even wat foto’s maken, sta nu alleen in de sportschool dus dat wordt over een uurtje

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:01


Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 18:39

Waterverf geen idee. De tomorrow brushpennen zijn ideaal!

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:06

magda_90 schreef:
Ik vind ze echt prachtig! Ik heb nu eerst een setje pastel en primaire kleuren. Ik vond ze wat te duur om allemaal in eens aan te schaffen.


Die 2 heb ik ook inderdaad!
Ben het dromen van de secundaire set, de rood/bruine en de zwart/grijze set <3 (Ik droom alleen nog wel even rustig verder, want duurrr)

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:32

Ik gebruik een Brain dump op 2 pagina’s per maand, en soms dan achter mijn maand nog extra. Tot nu toe was het altijd genoeg

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:42

magda_90 schreef:
Vind je het niet vervelend dat je dan best vaak moet bladeren voor die ene notitie? Ik blader er nog vaak door heen namelijk.


Nee eigenlijk niet nee. Maar ik moet zeggen dat ik niet extreem vaak terug bladeren :P

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 23:28

Maartje_M schreef:
Ik doe mijn braindump in mijn daily en daar ga ik aan het einde van de maand dan doorheen om te zien of er nog iets open staat of dat ik ergens nog wat mee moet


Dit vind ik ook wel een heel slim idee, misschien moet ik dat een keer gaan invoeren :P (voor mijn gevoel vergeet ik nu 80% van mijn goede ideeen xD)

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:58

Haha het is een begin!
Ik vond dat ook zooo moelijk, ben daarom maar gewoon op de 2de pagina begonnen, dan zag die eerste pagina er nog zo mooi netjes uit :')

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:44

Ziet er heel goed uit!

Dat merkt kende ik nog niet, maar ziet er echt super mooi uit met waterverf!! (goede om te onthouden....)

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:01

Photograph schreef:
Ik moet ook maar eens beginnen voor 2020, maar ik heb helemaal geen motivatie. Meerdere hier last van?

Hebben jullie tips om motivatie te krijgen?


Als ik inspiratie nodig heb ga ik gewoon pinterest op, alles pinnen wat ik ooit eens wil doen. Werkt voor mij altijd heel goed.

Al ga ik pas over 2020 nadenken in december :P

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:25

Ik doe iedere dag de functionele dingen en eens in de week de volgende weekly, en eens in de maand de opzet voor de maand erna!
En zo nu en dan wat extra als ik tijd heb of zin :P

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:16

gerlindie schreef:
Eeehm, ja
Ik heb zeg maar zeeën van hele mooie pagina's, waar ik welgeteld niets heb ingevuld :')
Discipline is nog wel eens lastig :o


Die discipiline inderdaad XD Ik heb 1 belangrijk ding geleerd, echt alleen de dingen er in stoppen die je echt helpen. Alles wat gewoon leuk is ga ik toch niet invullen :D

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 11:33

Ik heb hier een leachtturm1917 liggen. En je ziet zeker wel iets op de volgende pagina bij het gebruik van zwarte fineliners. Maar niet in zo een mate dat ik me er aan irriteer
Heb denk ik ook maar gewoon geaccepteerd dat je iets ziet :p

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:11

Photograph schreef:
Ik wil zo graag bulletnjournalwn, maar heb school, diamond painting...


Het hoeft toch ook niet super veel tijd te kosten?
Mijn weeklys kosten me denk ik 5 minuten, en dan doe ik het super netjes... en mijn maandelijkse dingen kosten iets langer maar langer dan een uurtje per maand besteed ik er ook zeker niet aan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers