[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
vikawiek
Berichten: 1479
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 21:09

Heel gaaf San! Ik vind dat groffere met gedetailleerdere stukken erg gaaf, netjes gedaan!

Cartoonist found dead, details are sketchy



vikawiek
Berichten: 1479
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:38

Selina schreef:
AlwaysH schreef:
Ahh hele mooie, realistische dingen! Ondanks dat ik het zelf niet leuk vind om super realistisch te teken ziet het er natuurlijk wel onwijs mooi uit!
Ik ben aan de aquarel, markers en polychromos geslagen (met fineliners indeed). Maar vroeg me af of iemand hier wel eens tape gebruikt om je blaadje aan je werkplek vast te plakken? Voornamelijk om een kader te creëren met aquarel maar ook zodat ie blijft liggen.
Ik heb geen zin om van alles uit te proberen voor ik iets bruikbaars vind.


Daar ben ik ook nog naar op zoek. Die van de Action beschadigd je papier dus die in ieder geval niet proberen :Y)

Oh echt? Ik gebruik de tape van de action nu al een aantal jaar en ik heb er geen last van. Maar ik verwijder het altijd met een föhn zodat de lijm zwakker word en er makkelijker af gaat

Cartoonist found dead, details are sketchy

vikawiek
Berichten: 1479
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:43

holy fiets zeg

Cartoonist found dead, details are sketchy

vikawiek
Berichten: 1479
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:24

Ik vind m voor een eerste niet verkeerd Faelynn! Het oog en de neus zijn niet helemaal kloppend maar voor een beginnende maakt dat niet uit, je leert door het doen en te kijken

Cartoonist found dead, details are sketchy

vikawiek
Berichten: 1479
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:10

Wij hadden vroeger een hele mooie doos vol kleurpotlood van Bruynzeel, mijn ouders hebben allebei gestudeerd tot leraar handvaardigheid & tekenen dus die weten wel van kwaliteit en kwijlen samen met mij mee als we bij Van Beek/Flokstra zijn :')
Maar daar tekende ik veel mee en zo ben ik begonnen met de kleurpotloden. Al wijk ik de laatste tijd veel meer naar waterverf, daarmee kan ik binnen 2 dagen klaar zijn met een tekeningen terwijl potlood zo ontiegelijk prutswerk is en al snel 2 maanden duurt

Maar dit zijn mijn oudere tekeningen, toen ik deze maakte was ik er heel trots op. Nu weet ik veel beter de correcte anatomie, al maak ik nog steeds wel fouten

Deze heb ik gemaakt toen ik 12 was
[ img ]

Deze op m'n 13de
[ img ]

En hier was ik 14/15
[ img ]

Cartoonist found dead, details are sketchy

vikawiek
Berichten: 1479
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:07

Inktober word m hier ook niet. Vorig jaar wel meegedaan maar op dag 10 ofzo gestopt. Ik ben heel slecht met prompts, daar denk ik niet creatief genoeg voor. Ik kan alleen letterlijk tekenen wat er staat, en als ik de prompt niet leuk vind dan heb ik er gelijk geen zin meer in. Dus ja :Y)
Met m'n realistische tekeningen zou ik het niet eens kunnen, die duren 3 maand om te maken :') ik heb wel een andere stijl waarin ik ook mensen teken, maar dat is vooral leuk voor mezelf en daar teken ik stiekem het meeste in. Gewoon lekker klooien met waterverf zonder dat het heel precies hoeft te zijn. Héerlijk!

Cartoonist found dead, details are sketchy

vikawiek
Berichten: 1479
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:19

Heel mooi! Vooral de ogen zijn heel sprekend, en de textuur op de neus is ook goed gelukt zeg!

Cartoonist found dead, details are sketchy

vikawiek
Berichten: 1479
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:51

Heel mooi!

Cartoonist found dead, details are sketchy

vikawiek
Berichten: 1479
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:21

Mooie bloemen E4D! Heel mooi zacht
Ik heb dit jaar een keer geen tekenmateriaal op m'n verlanglijstje gezet. Behalve simpele canvassen van de Action, maar die zijn voor m'n paard bedoeld. Die kan namelijk ook schilderen :D

Cartoonist found dead, details are sketchy

vikawiek
Berichten: 1479
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 20:39

Ontzettend mooi Eva1969!
Die lak neusriem is echt super gedaan

Super leuk die tekeningetjes Selina!
Op het oog lijkt het heel simpeltjes maar volgens mij valt dat vies tegen als je het aan het maken bent

Cartoonist found dead, details are sketchy

vikawiek
Berichten: 1479
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 15:08

Ik heb ook weer een opdracht af! Eindelijk maar toch. Ik kreeg m begin van het jaar maar er ging veel fout. De pose en de verhoudingen gingen me slecht af dus ik heb voor het eerst digitaal de schets gemaakt. Wat héerlijk is dat! Maakt niet uit wat je doet je kan veranderen wat je wil, echt ideaal.
Normaal gesproken doe ik eerst een paar lagen aquarel verf maar omdat deze hond zo licht was ging dat niet. Ik ging veel te donker en dacht er wel overheen te kunnen met wit potlood, maar dat werd lelijk en grauw. Dus toen mocht ik weer alles er opnieuw op zetten, dit keer met alleen aquarel verf op de tong, ogen en shaduw stukken. Daarnaast kon ik de shaduw stukken echt niet goed krijgen met de koude tint grijstinten. Het ging met mij ook een tijdje niet zo lekker en dan lukt het me niet om te tekenen.
Gelukkig gaat het nu weer stukken beter en heb ik wel veel geleerd hiervan :D

Aquarel verf klaar en licht begonnen met potlood
[ img ]

En het eindresultaat!
[ img ]

Cartoonist found dead, details are sketchy

vikawiek
Berichten: 1479
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 18:14

Dank jullie wel!
Foto vertekend een beetje, de lichte vacht met het donkere oog is te moeilijk voor m'n telefoon denk ik. Maar anders moet ik de grote camera pakken en daar ben ik te lui voor :') In het echt is het oog gewoon bruin met donkere en lichte stukken.
Het donkere oog zit in de schaduw, daarom heb ik daar geen lichtpuntje gezet. Oorspronkelijk zat er een plukje haar voor het donkere oog, die heb ik weggehaald om het wat opener te laten lijken.

Cartoonist found dead, details are sketchy

vikawiek
Berichten: 1479
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:47

Hier mijn laatste tekening van het jaar, samen met een tekeningetje van m'n paard om te matchen met een ander die ik van m'n vorige paard heb gemaakt.

[ img ]
Ik ben echt heel trots op de boom :')

[ img ]

[ img ]

Ik heb mijn challenge niet gehaald, ik ben nog steeds even sloom :')
Ach ja, leuk geprobeerd :') Volgend jaar beter(of sneller, zou ik fijn vinden voor m'n klanten :=)

Cartoonist found dead, details are sketchy

vikawiek
Berichten: 1479
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:44

Viennanova schreef:
Wendy en vikawiek, beide met aquarel en dan fineliner? Of wat is dan met oostindische inkt? Sorry, ik heb alleen maar een bult grijze potloden :D .

De paarden kijken lekker ondeugend en het eekhoorntje lijkt heel lief. Beide kunnen zo in een kinderboek als illustratie!

Dankjewel :D
De paarden zijn met fineliner en aquarel(en een beetje potlood en witte gelpen), het landschap met alleen aquarel en gouache. Oostindische inkt is een inkt type die je kan mengen met water en als het droog is is het watervast.
Mooi werk geworden Viennanova!
En wat een schattig eekhoorntje Wendy15

Cartoonist found dead, details are sketchy


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 28 bezoekers