[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:08

Photograph schreef:
Sanne_com schreef:
Ben een beetje aan het kijken welke kleur ik wil, maar ga er zelf pas echt in December aan beginnen. Wil wel een nieuwe zodat ik elk jaar in een ander kleurtje kan doen :P


Kom je niet dan een beetje tijd te kort? Weet niet of je Januarie dan echt precies in Januari af hebt. Of ga je echt elke dag eraan werken en ook verder maken?


Ik doe per maand, heb nu ook september nog niet gemaakt. Doe soms zelfs pas een week van te voren het week overzicht van de week erna xD

Ik gebruik mijn agenda op mijn telefoon en jaaroverzicht in mijn Bujo voor lange termijn dingen, en de week overzichtien echt voor week tot week wat ik per dag heb/moet doen, dus meer overzicht.
En mijn braindump is ook iets wat ik heel veel gebruik, naast allemaal soort van lijstjes zodat ik overzicht hou over wat ik allemaal nog moet doen

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:35

Ik werk zelden tot nooit vooruit, afspraken en dergelijke dingen die op dagen vallen waar ik nog geen pagina voor heb die schrijf ik op als notitie ergens op een braindump/notitiepagina, en zodra ik de pagina (future log, monthly log, weekly log) een keer ga maken dan zet ik de informatie er in.

Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:39

Telpeva schreef:
Ik werk zelden tot nooit vooruit, afspraken en dergelijke dingen die op dagen vallen waar ik nog geen pagina voor heb die schrijf ik op als notitie ergens op een braindump/notitiepagina, en zodra ik de pagina (future log, monthly log, weekly log) een keer ga maken dan zet ik de informatie er in.


Dit inderdaad, ik zet ze in mijn agenda en op random paginas in mijn BJ

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:26

Hallo! Ik heb sinds vandaag een bullet journal. Ben er vandaag in begonnen. Ik vergeet extreem makkelijk dingen. Ik ben nog beel erg aan het zoeken naar wat ik wil. Ik heb de maand(en) in een overzicht staan met de datums alleen dan zonder schrijf ruimte. Ik ben nu in de nieuwe maand de weken aan het noteren met schrijfruimte.. Wat hebben jullie erin staan?

Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 07:51

Yenni schreef:
Hallo! Ik heb sinds vandaag een bullet journal. Ben er vandaag in begonnen. Ik vergeet extreem makkelijk dingen. Ik ben nog beel erg aan het zoeken naar wat ik wil. Ik heb de maand(en) in een overzicht staan met de datums alleen dan zonder schrijf ruimte. Ik ben nu in de nieuwe maand de weken aan het noteren met schrijfruimte.. Wat hebben jullie erin staan?


ik heb aan het begin van mijn Bullet journal, de maanden als overzicht, maanden met notitie riumte, een grid space reverence (hoeveel puntjes er zitten, waar de helft zit een derde, hoef ik niets elke 2de pagina weer alles te gaan tellen xD), een reis ideeen spread.

In mijn van maand tot maand heb ik een coverpage, vaak een quote of iets, een kalender met ruimte om dingen op te schijven, brain dump page, vaak nog ergens een master to do list als ik veel moet doen die maand, en afhankelijk van de maand vaak ook nog verschillende paginas waar ik op dat moment aan denk/nodig heb (van lijstjes voor inpakken voor vakantie tot een broodbak recept)

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:51

Ik heb weer een tweetal nieuwe lijstjes erin staan. Beide gevaarlijk haha:= de olie pagina is inmiddels 3 pagina’s lang waarvan 1 pagina met degene die ik nog wil toevoegen aan mijn collectie haha Afbeelding
Afbeelding

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:58

Ik ga vandaag in me twee tussenuurtjea op school ff naar huis en in me bullet journal werken. Dat komt toch mooi uy :)9

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:43

Hebben jullie toevallig office 365?

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 13:52

Photograph schreef:
Hebben jullie toevallig office 365?

ja

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:09

Zou het misschien een leuk idee zijn, als ik daar een team (groep) aanmaak waar degene die dat willen, in kunnen? Ik ga denk ik van Bokt af, maar vind het nog wel leuk om over onze Bullet Journal te praten.

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:05

Hoi dames, mag ik met jullie mee kletsen?
Ik heb vandaag mijn 1e bojo aangeschaft. Gewoon een simpele van de hema om eerst eens uit te proberen. Meteen wat pennen/stiften gekocht bij de action/hema.
Tot nu toe vind ik het erg leuk en ben me nu vooral aan het verdiepen in de opbouw van een bojo, wat kan ik er allemaal in kwijt etc.
Merk wel dat ik van mezelf niet zo crea ben dus de inspiratie komt nu voornamelijk van pinterest :+
Ook vind ik het lastig waar ik mee ga beginnen dus loop nu al eigenlijk vast bij de index :')

Hebbenjullie tips?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tiahastrona

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:05

Ziet er al netjes uit. Ik zou een beetje rondkijken op internet, iedereen gebruikt zijn bujo voor iets anders. Sommigen plakken hem helemaal vol, sommige houden het strak. Qua lijstjes en wat je erin wil is ook voor iedereen verschillend.
Alles mag, niets moet3

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:48

Ik heb zelf niet echt een bujo maar wel een handig ringmapje met allemaal blaadjes waar ik veel in noteer. Soms met stipjes (maar meestal lijntjes.)
Nu zag ik bij het Kruidvat een vergelijkbaar mapje liggen: map zelf is groter en slapper, maar de blaadjes zijn gelijk. Handig, kan ik er 1 in de kast zetten met de geschiedenis, en de ander gebruiken. Ook nog leuke tabbladen en een agenda... ZITTEN DE GAATJES ANDERS! :roll: |o Waarom?

Geen leuke tabbladen dus, geen handige agendablaadjes en geen handig mapje voor mijn geschiedenis... -O-

rollyjogered

Berichten: 200
Geregistreerd: 10-09-16
Woonplaats: Noorwegen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:15

welke bullet journals vinden jullie fijn om te gebruiken? ik ben op zoek naar een nieuwe voor volgend jaar. ik heb nu een mus maar deze is veelste dik en hij ligt niet goed plat open wat ik heel irritant vind. weten jullie merken die wel goed open liggen? :)

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:20

rollyjogered schreef:
welke bullet journals vinden jullie fijn om te gebruiken? ik ben op zoek naar een nieuwe voor volgend jaar. ik heb nu een mus maar deze is veelste dik en hij ligt niet goed plat open wat ik heel irritant vind. weten jullie merken die wel goed open liggen? :)


Ik zou naar de Bruna gaan. Die verkopen Bullet Journals die plat liggen. Deze is gemiddeld. Dus snel naar Bruna :)

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:55

Ik heb Leuchtturm en vind het heerlijke journals. Liggen helemaal plat open bij elke blz van het boekje, hebben een fijne coating en gewoon mooie kwaliteit. Ze schijnen beetje door maar persoonlijk vind ik dat helemaal niet erg en eigenlijk zelfs iets toevoegen. Heb een tijdje een boekje gehad met 0.0 ghosting en ik vond de pagina’s maar kaal ogen hahaha.
Merk wat ik nog wel zou willen proberen is Archer’s and Olive, maar weet niet zo goed hoe makkelijk die te verkrijgen zijn in NL. Leuchtturm kun je vinden in boekwinkels en kantoorbenodigdhedenwinkels. Kunstwinkels en grote warenhuizen willen ze ook nog wel eens hebben. Maar ook via bol heel goed te bestellen.

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:22

Ik heb dit jaar een STM en die ligt goed plat open met amper tot geen ghosting. Ben er super blij mee.

Knabbel1070
Berichten: 191
Geregistreerd: 23-10-18

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:38

Heb dit topic even door gekeken/gelezen en het begint nu toch weer wat te kriebelen :j heb het onegveer 1,5 jaar gedaan maar ben sinds 3 maanden gestopt. De motivatie was gewoon weg.
Maar mijn 2e bujo is nog voor de helft leeg. Dus ga denk ik ook maar weer eens beginnen :j misschien dat ik een nieuwe aanschaf en daar vanaf januari in doe. Twijfels :):)

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:02

Ik ben wel blij dat ik nu rustig kan uitproberen voor deze 4 maanden nog. Denk ik een goed idee te hebben, werkt mijn tracker of lijst niet. Kan ik er mooi aan sleutelen zodat ik hem voor 2020 wel naar smaak heb.

Houden jullie het huishouden ook bij?

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:05

Daar heb ik over nagedacht Magda, maar aangezien onze schoonmaakster doet wat ze wil, vind ik het minder handig.

Ik heb eerder wel een aantal overzichten gedeeld mbt huishoudelijke klussen

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:25

Sodera schreef:
Daar heb ik over nagedacht Magda, maar aangezien onze schoonmaakster doet wat ze wil, vind ik het minder handig.

Ik heb eerder wel een aantal overzichten gedeeld mbt huishoudelijke klussen


Die had ik al op Pinterest gevonden ja. :P

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:32

Hahaha ja daar komen die van mij ook vandaan hoor!!
Vond ze errug handig, voor als ik ooit onze schoonmaakster in mijn gareel krijg.....

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:35

Snap ik. :)
Ik denk dat ik toch meer neig naar onderstaande, want dan kan ik het precies afrekenen. Maar die vind ik dus zo saai. :')
Afbeelding

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:59

Dit is wel een fijne opzet voor 2020. Ik wacht nog op mijn stiften zodat ik de pagina verder kan opmaken, vandaar dat het nog zo saai is. Sowieso streep ik met kleurtjes ook de taken af. Wordt vanzelf wel vrolijk.
Ook nog bewust ruimte opengelaten voor dingetjes die ik nog vergeten ben.

Afbeelding

Afbeelding

tHidJu

Berichten: 287
Geregistreerd: 23-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:11

September staat er bij mij ook in, ben alleen heel erg aan het twijfelen of ik nog kleur ga toevoegenAfbeelding

Voor iedereen die net begint met een bullet journal kan ik erg aanraden om De bullet journal Methode van Ryder Carroll te lezen, daar wordt het systeem volledig in uitgelegd, maar vooral eigenlijk waarom het zo goed werkt.