[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gerlindie

Berichten: 4632
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:53

En via Wish?
ik heb pas deze gekocht bijvoorbeeld: https://www.wish.com/product/5bd13eb7c2f21a2d401fd342

daar zit geen bullet grid in, maar het is een ringband, dus met los papier en een perforator kan je er zoveel instoppen als je wilt.
En daar kan je ook van alles tussen plakken natuurlijk

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:35

Late reactie, maar misschien is het leuk om een egale of saaie cover te nemen voor je travel journal, en dan zelf de voorkant te kaften (zoals vroeger met schoolboeken) met mooi cardstock papier of inpakpapier met passende thema's? Je zou ook los kunnen gaan met stickers op de cover, washi tape, of erop tekenen met daarvoor geschikte pennen.
Ik heb zelf ook eens een saaie Rhodia gespoten met een sjabloon. Kleine kanttekening over spuiten: mijn witte muur heeft nu nog steeds paarse spetters, je bent gewaarschuwd:')
Nog een mogelijkheid is een cover maken van leer, dat is weer een heel andere hobby maar wellicht leuk om te combineren
Voorbeeldjes:
https://www.google.com/search?q=tooling ... &prmd=sivn

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 11:35

Poeh zo'n cover zelf maken is me te veel moeite hoor _O-

Ik heb gekozen voor een Dingbats. De blauwe met de walvis. Helaas hadden ze geen eland, anders had ik die gekozen. Maar we gaan walvis spotten dus dat is ook wel toepasselijk :)

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:53

Ik heb hier al een hele tijd niks meer gepost! :oo

Sinds 2019 is mijn BJ meer een journal geworden en ben ik gestopt met trackers etc.
Het is nu meer een soort herinneringenboekje/dagboekje en een boekje waarin ik creatief bezig kan zijn.

Hier even wat fotootjes van de afgelopen tijd.
Heb alles wat ik heb geschreven zwart gemaakt, daar moet je maar eventjes omheen kijken *D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:46

@Hannemarie: wauw, wat mooi zeg! Heel fijne sfeer heb je weten te creëren

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:23

Hannemarie, wat ziet dat er tof uit! Heel fijn om naar te kijken! :o Ik vraag me af waarmee jij alle plaatjes plakt, aangezien bij mij de randjes vaak wat omhoog gaan staan en ik zie dat bij jou niet terug.

Mijn thema voor april heb ik ook eindelijk vandaag gekozen :'). Lekker op het nippertje, maar vandaag wel direct heel druk bezig geweest en ik heb nu een mood tracker, sleep tracker en twee weekly's klaarstaan.

Vorige maand was eigenlijk mijn eerste volledige maand en daarin heb ik gemerkt dat een habit tracker echt niks voor mij is. Mijn notes & finances pagina's ben ik wel heel blij mee, maar die zijn nog niet vol en ga ik denk ik gewoon ook voor april gebruiken. :D

Mijn thema heb ik trouwen te danken aan Marieke1495, maar helaas blijk ik niet heel goed in het tekenen van planten :+. Wat ik wel leuk vind is dat ik nu in de week (weken) van Pasen plantjes kan tekenen met daartussen paaseitjes verstopt. De hele maand Pasen was een beetje veel van het goede voor mijn gevoel.

Ik zal als jullie het leuk vinden vanavond nog wel even wat foto's uploaden.

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:35

Doe, maak foto's :D ik hou van plaatjes, die geven vaak weer motivatie en nieuwe ideeen!

Heel mooi gemaakt Hannemarie <3

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:41

Zou ik een Bullet Journal whatsapp groep maken? Ik denk dat we daar wat meer in gaan appen w.b. Bullet Journal, lijkt jullie dat een leuk idee?

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:05

Het jammere aan een groepsapp vind ik persoonlijk dat het hier dan waarschijnlijk rustiger wordt.. kunnen we dan niet beter wat actiever hier reageren? :)

Hier dan de foto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:39

Write pink! <3 wat leuk bedacht ik ben spontaan jaloers :D


Een groepsapp hoeft van mij niet, ik blijf liever bokken

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:45

Thanks allemaal! <3 Ben er ook echt heel blij mee :)

Floortje ik plak alles met de lijmroller van de action ( _O_ die dingen zijn fantastisch!)
Gaat ook niet bobbelen o.i.d. en plakt als een tierelier!

Jouw pagina’s zijn ook erg mooi! :+:

Ik blijf ook liever gewoon bokken, ga proberen wat actiever te zijn!

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:26

Hannemarie schreef:
Ik heb hier al een hele tijd niks meer gepost! :oo

Sinds 2019 is mijn BJ meer een journal geworden en ben ik gestopt met trackers etc.
Het is nu meer een soort herinneringenboekje/dagboekje en een boekje waarin ik creatief bezig kan zijn.

Hier even wat fotootjes van de afgelopen tijd.
Heb alles wat ik heb geschreven zwart gemaakt, daar moet je maar eventjes omheen kijken *D

[ [url=m/b8IFXN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cTL1s5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FQvLg2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rV0a1y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh prachtig! Mooi gedaan! :)


_Floortje schreef:
Mijn thema heb ik trouwen te danken aan Marieke1495, maar helaas blijk ik niet heel goed in het tekenen van planten :+. Wat ik wel leuk vind is dat ik nu in de week (weken) van Pasen plantjes kan tekenen met daartussen paaseitjes verstopt. De hele maand Pasen was een beetje veel van het goede voor mijn gevoel.

Ik zal als jullie het leuk vinden vanavond nog wel even wat foto's uploaden.

Hihi graag gedaan! Ziet er heel leuk uit hoor! Leuk hoe iedereen dat weer anders doet. :D


Hannemarie schreef:
Thanks allemaal! <3 Ben er ook echt heel blij mee :)

Floortje ik plak alles met de lijmroller van de action ( _O_ die dingen zijn fantastisch!)
Gaat ook niet bobbelen o.i.d. en plakt als een tierelier!

Jouw pagina’s zijn ook erg mooi! :+:

Ik blijf ook liever gewoon bokken, ga proberen wat actiever te zijn!

Jaaa de lijmrollers zijn top! Ook de papier blokken vind ik heel fijn van hun.

tHidJu

Berichten: 287
Geregistreerd: 23-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 23:58

Ik zal ook proberen vaker te reageren, al zijn mijn pagina's niet zo creatief als die van jullie.
@Hannemarie super mooie sfeer! Volg je toevallig Creachick op youtube want daar doet het mij heel erg aan denken :D
@_Floortje wauw! Het ziet er echt gaaf uit, vooral de spread met de roos in het midden <3

Dit was mijn Maart pagina:
Afbeelding
En dit April, zelfde opzet alleen dan de linker pagina iets anders ingedeeld, omdat ik merk dat ik toch meer notities maak dan ik dacht
Afbeelding

Heb ook mijn goals pagina aangepast zodat die net wat overzichtelijker is, maar ben er nog niet helemaal tevreden over zoals die nu is, maar mag hem van mezelf denk ik pas weer aanpassen als ik in een nieuwe bujo ben :+
Oud:
Afbeelding
Nieuw:
Afbeelding

Zijn er trouwens meer mensen die on de paar maanden van kalender vorm moeten wisselen omdat het anders niet werkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 07:16

Ik! Maar weet nog niet hoe ik het dan wel wil. En moet mn bujo zoeken, die ben ik sinds de verhuizing afgelopen maand al kwijt :')

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:48

Bedankt voor de complimentjes, heel lief! :o

Write pink is ook een van mijn favoriete opties! Ik vind alles er dan zoveel vrolijker uitzien (en stiekem helpt dingen opschrijven vaak ook wel). Hoe staat het met jouw bullet journal Telpeva? Als ik het me goed herinner maakte jij altijd van die leuke tekeningetjes :)) , verwerk je dat ook in je bullet journal of is dat vooral planning?

Aan een lijmroller had ik echt nog niet gedacht, ik ben nu allemaal moeilijk aan het doen met dubbelgevouwen plakbandjes. Morgen na mijn schoolexamen maar even langs de action! (En dan neem ik echt alleen maar een lijmroller mee, niks anders, beloofd O:) )

tHidJu ik ben nog heel erg aan het uitproberen, maar het moet natuurlijk ook wel leuk blijven om te maken, dus een beetje afwisseling kan nooit kwaad.
De spread met de roos heb ik ook met een ander plaatje in het midden al in Maart gemaakt en die beviel erg goed. Degene die ik nu voor de tweede week heb gemaakt, vrees ik een beetje voor. Ik dacht het heel rustig te hebben die week en dus heel weinig plek nodig te hebben, maar achteraf mis ik nu al ruimte.. Maar al doende leert men!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:58

Langs de Action en dan maar met 1 ding thuis komen. Dat is me nog nooit gelukt _O-

Mooi Floortje!

Hannemarie: ook mooi! Lekker frutselen en knutselen. Mooi :j

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:24

_Floortje schreef:
Bedankt voor de complimentjes, heel lief! :o

Write pink is ook een van mijn favoriete opties! Ik vind alles er dan zoveel vrolijker uitzien (en stiekem helpt dingen opschrijven vaak ook wel). Hoe staat het met jouw bullet journal Telpeva? Als ik het me goed herinner maakte jij altijd van die leuke tekeningetjes :)) , verwerk je dat ook in je bullet journal of is dat vooral planning?

Aan een lijmroller had ik echt nog niet gedacht, ik ben nu allemaal moeilijk aan het doen met dubbelgevouwen plakbandjes. Morgen na mijn schoolexamen maar even langs de action! (En dan neem ik echt alleen maar een lijmroller mee, niks anders, beloofd O:) )

tHidJu ik ben nog heel erg aan het uitproberen, maar het moet natuurlijk ook wel leuk blijven om te maken, dus een beetje afwisseling kan nooit kwaad.
De spread met de roos heb ik ook met een ander plaatje in het midden al in Maart gemaakt en die beviel erg goed. Degene die ik nu voor de tweede week heb gemaakt, vrees ik een beetje voor. Ik dacht het heel rustig te hebben die week en dus heel weinig plek nodig te hebben, maar achteraf mis ik nu al ruimte.. Maar al doende leert men!


Dan moet je echt met oogkleppen gaan lopen :P ik koop of niets of iets en als het iets is, is het nooit 1 ding :P

Anoniem

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:37

En hoeveel heb je gekocht? _O-

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:35

_Floortje schreef:
Bedankt voor de complimentjes, heel lief! :o

Write pink is ook een van mijn favoriete opties! Ik vind alles er dan zoveel vrolijker uitzien (en stiekem helpt dingen opschrijven vaak ook wel). Hoe staat het met jouw bullet journal Telpeva? Als ik het me goed herinner maakte jij altijd van die leuke tekeningetjes :)) , verwerk je dat ook in je bullet journal of is dat vooral planning?

Aan een lijmroller had ik echt nog niet gedacht, ik ben nu allemaal moeilijk aan het doen met dubbelgevouwen plakbandjes. Morgen na mijn schoolexamen maar even langs de action! (En dan neem ik echt alleen maar een lijmroller mee, niks anders, beloofd O:) )

tHidJu ik ben nog heel erg aan het uitproberen, maar het moet natuurlijk ook wel leuk blijven om te maken, dus een beetje afwisseling kan nooit kwaad.
De spread met de roos heb ik ook met een ander plaatje in het midden al in Maart gemaakt en die beviel erg goed. Degene die ik nu voor de tweede week heb gemaakt, vrees ik een beetje voor. Ik dacht het heel rustig te hebben die week en dus heel weinig plek nodig te hebben, maar achteraf mis ik nu al ruimte.. Maar al doende leert men!

Dat heb ik eigenlijk al een flinke tijd niet meer gedaan die tekeningetjes, goeie reminder :D wanneer ik ze maak dan is het meestal een beetje willekeurig, soms om een ruimte op te vullen en soms teken ik op willekeurige plekken een muis. Ik heb zulke muizen bij de planning zitten maar ook bij trackers, vorig jaar had ik ook muizen op mijn future log. Ik krijg spontaan zin om voor april een muizen thema te gaan maken :')

Heb je het gered, naar de action gaan en dan 1 ding meenemen? Ik ben er gisteren nog geweest, ik ging voor afvalzakken en kwam thuis met maatbekers en onderzetters, thuis kwam ik er achter dat ik de afvalzakken was vergeten. Nu moet ik er binnekort weer heen, wat vervelend *\o/*

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 23:45

Ik hoop binnenkort wat muizenplaatjes van je voorbij te zien komen dan Telpeva :D Vond ze echt geweldig!

Dus.. reactie op het action avontuur duurde even. Ik ben erachter gekomen dat de action héél veel lijmstiften heeft. Ik heb bewijs verzameld voor jullie:
Afbeelding

Moraal van het verhaal; ik had keuzestress en ben nu nog steeds geen bezitter van een lijmstift (of andere prulletjes). Help! :')

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:01

Ik heb toen de lijmrollers in onze action op waren die linker lijmstift (van bison?) gekocht.
Die is waardeloos! Bobbelt echt heel erg :(

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:14

Ja ik kreeg inderdaad ook het gevoel dat deze stiften iets anders waren dan je bedoelde.. Hoe ziet de goede eruit? :o

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:15

Ik heb een soort typ-exx roller ding. Maar dan met lijm. ECHT ge-wel-dig! Van de bruna huismerk heb ik ‘m. Maar hij is er vast en zeker ook van andere merken.

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:48

Deze bedoel ik, 98 cent o.i.d.
Fantastische dingen! *D

Afbeelding

tHidJu

Berichten: 287
Geregistreerd: 23-02-14

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:50

Jaa, die heb ik ook, werkt echt super goed! Maar als iemand nog tips heeft voor goede lijmstiften hoor ik dat ook graag, had die van bison, maar daar was ik niet echt tevreden over