[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 08:41

Ik heb ook tape aan de zijkant bij een nieuwe maand. Handig :j
Mooi allemaal!

x_Ilse_x

Berichten: 691
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:11

Maartje_M schreef:
Wat leuk Ilse, om dat zo met collega's te kunnen doen!

Ja, is erg leuk! Ook om ideeën & materialen uit te wisselen.

Vrolijke pagina’s komen er voorbij!

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:06

Zo, februari is ook klaar! Heb ook een mood tracker toegevoegd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik heb mijn tabbladen uit het stickerboek van mus :)

Afbeelding

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:14

Mooi! Februari al?! Ik heb net de frontpage van januari af :+
Handig die tabjes!

Afbeelding

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:17

Ja ben op tijd begonnen ook. Ik wil 1 maand vooruit sowieso. Anders ga ik het verwaarlozen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:07

Hier al aardig op weg ondertussen..

Jaaroverzicht is af, dan volgen pagina's met verjaardagen, bucketlist, jaar in pixels als moodtracker, sparen en een schoonmaak schema.

De voorpagina van januari moet ik nog opvrolijken, staat nu alleen nog januari en 2 lijnen op. Maar dat komt later.

Verder voor januari het maandoverzicht af:
Afbeelding
Links het agenda deel, rechts ruimte voor uitgaven, highlights uit die maand en een tracker.

Dan hou ik 5 kantjes blanco voor ik met het voorblad van februari begin. Ik wil deze week t/m december proberen afmaken. Zodat ik daarachter kan beginnen met een lijst van planten die ik heb (standplaats, hoeveelheid water etc), planning voor komend moestuinseizoen, planning voor de zomervakantie en een adressenlijst.

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:44

Ik heb ook dat boek en ben het nu aan het lezen.
Ik vind het wel interessant weer terug naar de basis te gaan, want eigenlijk werkt dat voor mij volgens mij veel beter dan elke keer van die uitgebreide pagina's te maken, waar ik vervolgens dan geen zin meer in heb en het laat versloffen. Dan gaat bij mij het effect van dingen opschrijven juist weg :P
Maar ik denk dat ik een soort van mengeling ga maken, want er zijn wel tracker dingen die ik erg leuk vind om bij te houden.
Maar de kern, met Future log, monthly log en daily log ga ik wel volgens zijn methode doen, vooral daily log is juist makkelijk zo, mind dump. Benieuwd of het dan ook weer wat effect heeft om overzicht in mijn leven te krijgen :)

Ikzelf zie ook niks in alle maanden enzo vooruit werken, want ik vind het juist handig om in essentie gewoon ter plekke een nieuwe pagina te maken voor een project wat me op dat moment bezig houdt, en ik ben ook erg wisselvallig met hoeveel ruimte ik nodig heb en wat ik wel en niet nuttig vind :P

Ik moet denk ik maar weer eens goed herontdekken wat ik als essentie wil gaan bijhouden, want als het te veel werk is doe ik gewoon niks meer, maar ik vind het zo na een jaar wel erg leuk om te zien hoeveel boeken ik gelezen heb en films gekeken, waarvan ik dan vaak de helft alweer vergeten ben dat ik dat gedaan heb :P Zo doe ik toch vaak door een jaar heen veel meer dan ik altijd denk :D

Maar ik moet zeggen dat alleen mijn film pagina up to date is, mijn boekenpagina loopt een tijdje achter, en dat is ongeveer wel alles wat ik afgelopen jaar heb bijgehouden, dus nu weer eens een soort van frisse start.

Ik heb ook een simpele Bujo voor mijn werk gemaakt, ga daar ook eens voor kijken of dat nuttig is, maar gewoon in een klein noteboekje. Want mijn werk is de laatste tijd wel erg chaotisch en ik vergeet erg veel dingen te doen, omdat mijn hoofd te vol zit.
Ik hoop dat de essentie basis methode daarvoor ook erg goed werkt :D

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:19

Zijn er hier fotografen die gebruik maken van bullet journal?
Ik wil een aparte BuJo maken voor mijn fotografie om oa wat ideeën op te schrijven en ook om mijn sociale media bij te houden, alleen kan ik op pinterest weinig vinden...

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:50

Kun je niet een beetje de instagram/youtube spreads aanhouden? Die zie ik met regelmaat als ik filmpjes kijk op youtube van bJ’ers

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:02

Ik liep hopeloos achter in mijn BJ vanwege tijdgebrek. gisteren en vandaag heb ik de hele dag getekend, geknutseld, geschreven en geplakt en ik heb net de pagina van 2019 af.
Morgen maar aan de slag met januari :D

Afbeelding

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:30

Hier januari en februari af :D lekker simpel gehouden, gaat me om t overzicht en merk dat ik trackers te weinig bijhoudt om dit maandelijks bij te houden dus wil na alle maanden wel wat pagina’s maken zoals boeken en film lijstjes enzo Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:51

Marjoow schreef:
Zijn er hier fotografen die gebruik maken van bullet journal?
Ik wil een aparte BuJo maken voor mijn fotografie om oa wat ideeën op te schrijven en ook om mijn sociale media bij te houden, alleen kan ik op pinterest weinig vinden...

Geen fotograaf maar wel hobby en lid van een club. Ik heb een jaaroverzicht gemaakt voor alle clubavonden en foto-uitjes. Daarbuiten om 2 kantjes met daarop locaties waar ik graag nog een keer naar toe wil, dan nog een jaaroverzicht verdeeld over 2 kantjes met wat er per maand te doen/zien is zoals de bronst in september - oktober, als er bepaalde insecten of mosjes in bloei staan heb ik dan bij de bewuste maand neer gezet en dan nog een jaaroverzicht op 1 kantje met leuke uitjes-evenementen die interessant zijn om naar toe te gaan voor de fotografie zoals living statues in nijmegen of dag van het paard op de hoge veluwe, vaak kom ik dan uitjes tegen en denk oh leuk wil ik naar toe maar vergeet dan weer wanneer dat is-was en denk er dan niet meer aan, nu dus wel.

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:06

meggiemeg schreef:
Marjoow schreef:
Zijn er hier fotografen die gebruik maken van bullet journal?
Ik wil een aparte BuJo maken voor mijn fotografie om oa wat ideeën op te schrijven en ook om mijn sociale media bij te houden, alleen kan ik op pinterest weinig vinden...

Geen fotograaf maar wel hobby en lid van een club. Ik heb een jaaroverzicht gemaakt voor alle clubavonden en foto-uitjes. Daarbuiten om 2 kantjes met daarop locaties waar ik graag nog een keer naar toe wil, dan nog een jaaroverzicht verdeeld over 2 kantjes met wat er per maand te doen/zien is zoals de bronst in september - oktober, als er bepaalde insecten of mosjes in bloei staan heb ik dan bij de bewuste maand neer gezet en dan nog een jaaroverzicht op 1 kantje met leuke uitjes-evenementen die interessant zijn om naar toe te gaan voor de fotografie zoals living statues in nijmegen of dag van het paard op de hoge veluwe, vaak kom ik dan uitjes tegen en denk oh leuk wil ik naar toe maar vergeet dan weer wanneer dat is-was en denk er dan niet meer aan, nu dus wel.


Heb je daar een foto van? Klinkt interessant om ook te verwerken in mijn bujo.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:29

Zal morgen eens een poging wagen met daglicht

Mandarijn
Berichten: 9063
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 00:04

Ik heb de opzet van mijn bujo voor 2019 klaar. Houd het vrij minimalistisch, maar wil er hier en daar nog wat dingetjes bij en de yearly trackers moet ik nog uitwerken dus daar geen foto van.
Had 'm al deels ingevuld, dus afspraken/namen/persoonlijke dingen even geblurt. :D

Hier wil ik bovenaan nog wat ballonnen of cadeautjes bij tekenen.
Afbeelding

Hier wil ik van iedere dag een positief punt bijhouden. :)
Afbeelding

Afbeelding

Streep op het linkerblad bovenaan is een foutje, dus daar moet ik nog even iets mee verzinnen. :+
Afbeelding

xLoki

Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 00:15

Ik kom me hier ook melden!

Zit al een paar dagen mee te lezen en ben overstag... Wil ook een Bullet Journal gaan kopen!
Vandaag bij de Bruna geweest, maar kon ze daar niet vinden... Hebben jullie tips waar ik een fijne BJ (met stipjes) kan kopen voor onder de €15,-? En ben ook nog op zoek naar goedkope/fijne brushpennen, dus als jullie tips hebben, ik zie door de bomen het bos niet meer :=

Heb wel al een klein setje stabilo stiftjes gekocht en een zwarte fineliner, dus ben thuis al een beetje aan het oefenen met handlettering. :D


Afbeelding

Afbeelding

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 00:54

Erg leuke dingen komen er weer voorbij! Ik zie dat het minimalistische toch populair blijft :D

Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:53

Flying Tiger heeft op dit moment een BJ voor 7 euro.

Shettepret

Berichten: 2210
Geregistreerd: 31-03-10

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:33

Hema verkoopt ook bullet journals voor (geloof ik) €5,-.

Ik raad je aan om zeker ook te kijken op de site van Ryder (bulletjournal.com) en om zijn filmpjes te bekijken op youtube.

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:30

Hee, even een kort vraagje voor jullie!

Ik zou ook graag beginnen met een bullet journal. Die van MUS vind ik erg leuk, maar ik begreep dat die niet altijd even goed zijn qua papierkwaliteit. Ik zou hem graag willen gebruiken icm micron fineliners en crayola stiften.
Is het een afrader om voor MUS te gaan? Of valt het wel wat mee?


Edit; Ik lees al een poosje met jullie mee, en moet toch even zeggen.. Wat zijn jullie allemaal verschrikkelijk creatief! <3

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:40

Ik heb nu ook weer een MUS en met mijn microns eigenlijk geen last van ghosting, dus mij bevalt het prima. Het nieuwe papier is erg fijn.

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:27

Ik had met kerst een dun bullet journal boekje gekregen, en gebruik dat nu als een soort van klad Bujo :P
Het is een soort van braindump van allerlei dingen wat in mij opkomen met nog geen structuur erin. En oefeningen gebaseerd op het boek wat ik aan het lezen ben, hoop ik te ontdekken wat ik belangrijk en handig vind en dan in een "echt" bullet journal gestructureerder ga werken.
Maar dat is dan wel weer een stap, dus we zullen zien of ik die ga nemen of gewoon deze voorlopig in gebruik neem, tot ie vol is, dan moet ik wel :D

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:04

Lolacabana schreef:
Ik heb nu ook weer een MUS en met mijn microns eigenlijk geen last van ghosting, dus mij bevalt het prima. Het nieuwe papier is erg fijn.


Oke, dan waag ik het er maar gewoon op. Heb hem net besteld, ben benieuwd. :D
Hopelijk kan ik dan na mn tentamens ook wat creaties delen hier!

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:09

Ik heb crayola net gegoogled, ziet er leuk uit werken ze prettig?

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:26

Fellow schreef:
Lolacabana schreef:
Ik heb nu ook weer een MUS en met mijn microns eigenlijk geen last van ghosting, dus mij bevalt het prima. Het nieuwe papier is erg fijn.


Oke, dan waag ik het er maar gewoon op. Heb hem net besteld, ben benieuwd. :D
Hopelijk kan ik dan na mn tentamens ook wat creaties delen hier!


Ik heb een mus. Vorige hadden een soort gelig papier maar mijne wit, vrij dik papier.
Heb tot nu microns, fineliners van de Lidl en markeerstiften gebruikt en druk niet door en geen ghosting. Ze hebben intussen dus wel wat verbeterd gelukkig!