Nog meer Marvel & DC fans?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Appeltje_1
Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Nog meer Marvel & DC fans?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-22 12:08

Inmiddels is Marvel mijn leven :P

Ik hou van de films en van de cast. Die interviews en de inmiddels bekende quotes zijn echt geweldig _O-

De eerste film die ik keek was van The Guardians of the Galaxy. Ik vond er eerlijk gezegd de eerste keer niks aan.
Maar dat is nu al een tijdje geleden.

Een half jaartje terug keek ik The Avengers: Infinity War
Natuurlijk moest ik nu meer kijken.
Eerst Spider-Man: Homecoming gekeken en daarna The Endgame.
Traantjes waren gevallen hoor ;(

Uiteraard Spider-Man: Far From Home gekeken. Vooral voor Tom Holland :') <3
Ik zelf heb helaas nog niet NWH gekeken doordat de bios niet open is -O-

Voor de rest heb ik alle films inmiddels gekeken en ik ben een grote fan *\o/* De series vind ik niet geweldig, dus die kijk ik niet.


Ik heb gehoord dat er dit jaar in totaal 23 nieuwe series en films komen! :):) Een deel is al te vinden op Disney+


Anyways. :')


Zijn er nog meer fans? Meld je vooral zodat we gezellig over de nieuwe én oude films kunnen praten *\%/*

Zin innnnn


primera
Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nog meer Marvel & DC fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:40

Ja leuk :D

Ik ben met mijn oudste zoon begonnen bij DC. (dat wil wat zeggen want mijn oudste zoon wou nooit verder kijken dan alle Harry Potter films), als eerst bij the flash, the Arrow, Supergirl, legends of Tomorrow.
Toen naar Marvel gaan kijken, Captain America, the Avengers, Spiderman, dokter strange, Gardians of the Galaxy.

Laatst maar even terug naar Gotham, daarna alle Batman films, gisteren aan batwoman serie begonnen.

Maar de nieuwe films die verwacht worden mogen wel komen ;) zijn we hier helemaal klaar voor.

KittyDylan
Berichten: 8873
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:48

Een Marvel fan *\o/* Zowel de series als de films al heb ik nog veel te kijken buiten de MCU.

Voor NWH ben ik naar Belgie gegaan :+ woon gelukkig niet al te ver van de grens af.

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:51

Ik heb elke marvel film in de bios gezien

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

pjer
Berichten: 1572
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Nog meer Marvel & DC fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:53

Toen ik 13 was (eind jaren 80) kocht ik mijn eerste DC comics van de teen titans, daarna samen met een vriendin vrij fanatiek geworden in het verzamelen van comics en dan vooral van Marvel. Daar ging jarenlang mijn zakgeld en studiefinanciering aan op. Rond mijn 25e ongeveer gestopt met het actief verzamelen van de comics. Al heb ik ze nog steeds. En vroeger waren er niet zo vaak marvel films, wel DC maar dat trok me toch niet zo die vond ik te 'donker'. Dus het huidige marvel cinematic universe vond ik wel weer heel leuk, maar toch zo fanatiek als vroeger ben ik niet meer. Omdat ik de verhalen ook al uit de comics ken valt het ook heel erg op als de film het verhaal niet volgt.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101660
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nog meer Marvel & DC fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:56

Ik kijk op dit moment Black Widow voor de 10e keer. :')

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Plop1997
Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Nog meer Marvel & DC fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 14:31

Ja allemaal leuk, ook Star Wars, the Witcher en Lord of the Rings staan hier altijd op! Gisteren Eternals gekeken. Hopen snel nog naar Spiderman: no way home te kunnen gaan.

Valentijn - Tinkerkruising - ruin - 17/04/2018
Lucky - KWPN - ruin - 11/05/2016
Nirvana - Shetlander- merrie - 06/05/2019
Sappy - Shetlander - merrie - 25/05/2023
https://linktr.ee/dwallyshorses

Suzanne F.
Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 15:03

Nou ik was niet echt een fan maar heb laatst Spider-Man gekeken, Homecoming en op Netflix de serie Titans. Maar liefst 4 seizoenen was het en ik vond het echt erg leuk. Ik wil er zeker wel meer van zien.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Leo
Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Nog meer Marvel & DC fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 15:09

Hier groot Marvel fan, we volgen alle films en series en kunnen het ook eindeloos herkijken.
DC hebben we ook veel van gezien maar heb ik veel minder mee. Ik vind de verhaallijnen op de een of andere manier minder sterk. De Christopher Nolan Batman films vond ik wel heel sterk.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Suzanne F.
Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 15:16

Kan iemand uitleggen wat de verschillen en overeenkomsten zijn tussen Marvel en DC dan? Ik ben er nog vrij onbekend mee en zoals gezegd heb ik de Titans gezien op Netflix en vond ik het erg leuk. Ik zou het leuk vinden om er meer over te horen.

Edit: Soms merkte ik ook dat ik wat achtergrond miste toen ik aan het kijken was. Bijvoorbeeld over de Lazarus pit en Ra’s al Ghul. Daar had ik nog nooit van gehoord.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 15:22

Ik wil me geen fan noemen, maar heb alle Marvel films minimaal twee keer gezien (behalve de meest recente) en sommige wel wat vaker. Vond die met de ringen drie keer niks, maar de Eternals dan weer wel gaaf.
Kijk alle nieuwe TV series, en pak soms wat oud spul mee inc animated series.
Heb bijvoorbeeld ook alle (!) Iron Man comics gelezen. Ik had een kleine verslaving, hahaha.
Okay, fan is wel van toepassing. :D

DC bemoei ik me vooral met de TV series. Momenteel vorig seizoen van Legends of Tomorrow aan het kijken, loop een beetje achter.

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 15:32

Jaaaaaaaa *\%/*
Ik ben helemaal weg van Marvel!
Ik hou er van hoe de films een teaser geven van de toekomstige andere films of series.
Ik vind het ook heel leuk hoe de series weer inspelen op de films en andersom.
Ik vind ook echt dat de series een toevoeging zijn.
Ik hou ook van de grapjes in de films en series, maar ook de interviews vind ik hilarisch.
Ik vind het vooral erg leuk on te lezen dat sommige acteurs ook echt een carte blanche krijgen om te improviseren en ik denk echt dat dat sommige films beter maakt.

DC vond ik heel leuk, wel wat donkerder als Marvel, maar ik raakte een beetje klaar met die crossovers van ze. Dan moest je in eens weer arrow gaan Bing watchen om de crossover te begrijpen, of je moest batwoman gaan kijken, die dan weer nergens te zien was.
Nee, dat vond ik heel vervelend.
Daarbij vind ik het ook oprecht heel vervelend dat in de films van D.C andere acteurs en verhaallijnen worden gebruikt voor dezelfde personages.

Zoals bijvoorbeeld de Flash, in de serie een gast met een enorm team achter zich, die ten tijde van justice leage al lang bewezen had dat zijn vader onschuldig was en al CSI was voor hij de flash werd.
In de film, gespeeld door een andere acteur, ander pak, geen team, vader nog in de gevangenis, wordt aan het einde van de film pas CSI.
Gewoon niet fijn.

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Snippergroen
Berichten: 6672
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 15:34

Hier ook een fan! Mijn konijnen heten zelfs Marvel en Daisy (DC <<) ) :D

Ik ben wel meer van Marvel dan van DC. Ik zit ook ongeduldig te wachten tot de bios opent, voor Spiderman :D

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

KittyDylan
Berichten: 8873
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 16:01

Haha, dit is Peggy (Carter) _O-
[ img ]

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Appeltje_1
Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-22 18:43

Snippergroen schreef:
Hier ook een fan! Mijn konijnen heten zelfs Marvel en Daisy (DC <<) ) :D

Ik ben wel meer van Marvel dan van DC. Ik zit ook ongeduldig te wachten tot de bios opent, voor Spiderman :D


Haha geweldig die namen _O-

Ik ben zelf ook meer fan van Marvel, maar DC hoort er wel een beetje bij :=
En dan heb ik het liefst mensen/characters uit The Avengers O:)

Super leuk dat er zoveel mensen zijn die ook fan zijn *\o/* Ik ben heel benieuwd wanneer de volgende film uitkomt

CaroR
Berichten: 534
Geregistreerd: 16-07-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 18:53

Ik ben ook fan van Marvel!
Ik heb vorig jaar Wandavision gekeken en heb toen beslist om alles van Marvel te bekijken :Y) .
Sindsdien ben ik begonnen met de films (en sommige series) op chronologische volgorde te kijken.
De laatste film die ik gezien heb is Black Panther. De volgende in het lijstje is Thor Ragnarok.

geerte
Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nog meer Marvel & DC fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:07

Hier ook Marvel fan, DC heb ik dan weer niet zoveel mee :o

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz

Appeltje_1
Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-22 19:21

CaroR schreef:
Ik ben ook fan van Marvel!
Ik heb vorig jaar Wandavision gekeken en heb toen beslist om alles van Marvel te bekijken :Y) .
Sindsdien ben ik begonnen met de films (en sommige series) op chronologische volgorde te kijken.
De laatste film die ik gezien heb is Black Panther. De volgende in het lijstje is Thor Ragnarok.


Leuke plannen! Ik ben totaal niet goed om dingen op volgorde te kijken :+

Ik zie dat ik niet de enige ben die meer van Marvel houdt := Maar ik dacht, laat ik het erbij zetten.
Ik vraag me wel af, waar komt dat vooral door?

Plop1997
Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:29

KittyDylan schreef:
Haha, dit is Peggy (Carter) _O-
[ [url=m/kwFPW5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh wat leuk!

Bij ons op de stal staat ook een pony genaamd Thor.

Heb zelf altijd in mijn achterhoofd gehouden dat als we ooit een friesse merrie zouden kopen dat haar stalnaam dan Loki wordt vanwege de legende.

(De honden thuis heten BB-8 en Chewie naar star wars en mijn dwerghamster heete Gimli dus we zijn nogal fan van popcultuur namen voor de dieren)

Valentijn - Tinkerkruising - ruin - 17/04/2018
Lucky - KWPN - ruin - 11/05/2016
Nirvana - Shetlander- merrie - 06/05/2019
Sappy - Shetlander - merrie - 25/05/2023
https://linktr.ee/dwallyshorses

KittyDylan
Berichten: 8873
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:35

Plop1997 schreef:
KittyDylan schreef:
Haha, dit is Peggy (Carter) _O-
[ [url=m/kwFPW5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh wat leuk!

Bij ons op de stal staat ook een pony genaamd Thor.

Heb zelf altijd in mijn achterhoofd gehouden dat als we ooit een friesse merrie zouden kopen dat haar stalnaam dan Loki wordt vanwege de legende.

(De honden thuis heten BB-8 en Chewie naar star wars en mijn dwerghamster heete Gimli dus we zijn nogal fan van popcultuur namen voor de dieren)


Mijn 2020 veulen heb ik Fenrir genoemd, wel naar de mythologie, maar dat heb ik ook alleen leren kennen via Marvel.

Voor de toekomst staat Peter Parker wel op het lijstje :=

Ik ben ook van de fandom-namen. Veulen van dit jaar is Prince Arthur (Pendragon), andere geit heet Molly Hooper (Sherlock), en vroeger nog een Kapitein Jack (Sparrow) gehad :')
En de katten Eddie (9-1-1 of Venom, kies maar) en Torvi (Vikings)

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Appeltje_1
Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-22 22:06

Daarnet weer The Avengers gekeken (de eerste)

Je merkt eerlijk gezegd wel een verschil met de CGI :') Niet dat het slecht is, maar het heeft vrij duidelijk verschil.
Grappig om te zien :D

ZEJA
Berichten: 3101
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Nog meer Marvel & DC fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 22:56


cursebreaker
Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 10:02

Jaa groot fan hier van beiden, maar vind kwalitatief gezien de MARVEL cinematic verse e.d. wel beter opgezet op tv/witte doek. Maar ik vind van origine de comics van beiden heel erg tof (Ik houd bv. ook wel echt heel erg van dat 'donkere randje' wat bij DC bv. meer aanwezig is). Beiden hebben ontzettend leuke personages en verhalen. Veel overeenkomsten ook natuurlijk (verschillende superhelden maar met overeenkomende krachten ed), maar goed hihi dat heeft er nu eenmaal altijd zo bij gehoord.

Wij kijken eigenlijk alles al van sinds de eerste films uit kwamen. Als klein meisje keek ik al de tekenfilms op tv van oa X-Men, spiderman, etc etc. en las ik ook veel comics. En de echt oude superman en batman films keek ik al bv. samen met m'n vader. Maar m'n man en ik gaan al sinds Iron Man 1 sowieso alles standaard in de bioscoop kijken en het liefst altijd de nacht editie, de allereerste uitzending - maar nu met een gezin e.d. is dat wat minder goed haalbaar haha. We hebben vrijwel alles ook in de collectie thuis en kijken regelmatig films vaker (op groot scherm thuis ook bv, heerlijk).

Qua personages e.d. houd ik niet perse Meer van Marvel, maar overall gezien spreekt Marvel wel sneller aan op het witte doek omdat zij gewoon veel verder zijn gekomen al met het uitbrengen van hun cinematic universe en kwalitatief hierin toch net iets verder zijn vaak. DC heeft in verhouding ook gewoon veel minder impact kunnen maken omdat ze hun cinematic universe niet zo uitgebreid in beeld hebben gebracht/kunnen brengen, maar doen zeker niet altijd onder vind ik. Zij hebben ook echt toppers van films uitgebracht wat mij betreft - wat uitzonderingen daargelaten die ik wel wat vond tegenvallen, maar zo vind ik ook zeker niet elke MARVEL film even sterk. Ik kijk dus ook echt altijd uit naar zowel DC als MARVEL releases, zowel films en/of tv series - maar met de laatste ben ik jammer genoeg niet helemaal bij momenteel. Vooral met DC lig ik wel flink achter :(

Jammer genoeg sinds Black Widow geen MARVEL film meer in de bios gezien, dus chang-chi en the eternals hebben we thuis gekeken. Spiderman hopen we binnenkort wel echt in de bioscoop te kunnen zien. Ben erg benieuwd na the eternals gezien te hebben ook met wat hier nu in gaat volgen. Het Black Knight personage lijkt me heel erg tof ook om op het witte doek meer van te gaan zien!

En bij DC blijf ik toch ook wel hoop houden dat ze weer eens wat actiever gaan worden met meer uitbrengen. Aquaman 2 komt er dan sowieso nog aan, Wonder Woman 3 (al vond ik 2 wel wat teleurstellen, maar 1 vond ik TOP) en ik hoop dat ze met justice league nog verder gaan ook (MET Henry cavill het liefst, maar dat zal niet gebeuren ben ik bang haha)

Maar hier dus opgegroeid met comics, tekenfilms, oude films etc... Dus wat DC maar zeker MARVEL nog is gaan uitbrengen later... Ik krijg er echt Geen genoeg van <3

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Nog meer Marvel & DC fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 10:26

Hoe zit het eigenlijk met de acteurs?

Ik had altijd begrepen dat de acteurs van DC niet in Marvel mogen spelen en anders om...

Maar...
Barry Keoghan speelt Druig in the Eternals.
En gaat in the batman een rol spelen.

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

daniquexx
Berichten: 1673
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 10:32

Jup, groot groot fan hier, katten heten loki en bucky (omdat ze stukje voorpoot mist)
konijnen rocket & groot
overleden hamster en cavia Peggy & Jarvis :D
zelfs de nieuwste spiderman gezien een dag voor de bios dicht ging vorige maand!
Wij pakken ze altijd in de bios als traditie, mijn vriend weet ook werkelijk ieder inie minie detail en ook over de acteurs.. *\o/*
Hele huis staat en hangt vol met posters, funko's etc etc :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers