Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

kijk jij graag paardenfilms?

Dol op paardenfilms!
38 (14%)
Af en toe wel leuk.
86 (32%)
Meestal niet.
87 (32%)
Nooit!
54 (20%)

Totaal aantal stemmen: 265


princequillo
Fotograaf
Berichten: 2446
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:48

Soms ben ik gewoon in zo’n bui en vind ik de cringe helemaal geweldig. :')

Wat betreft het onderwerp dat paarden zoveel hinniken in (paarden)films, het valt mij ook op dat ze in bijna iedere film, paard gericht of niet, altijd dezelfde hinnik opnames gebruiken. :+


Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:58

The black stallion vond ik vroeger en nu nog steeds mooi. Seabiscuit ook. Maar de films van nu (o.a. War horse) vind ik niks. Oh ja, de Horse Whisperer vond ik buiten het romantische gekwakkel om ook nog interessant.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41546
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:01

axel_1997 schreef:
Wat dacht je dan van the battle of Helm's Deep in The Lord of the Rings? Die puinhelling was zo'n 45 graden. Dat had één grote stapel paarden moeten worden als ze daar echt vanaf zouden galopperen. maar ja, de Mearas zijn natuurlijk ook geen normale paarden. :+

Daarbij, Lord of the Rings is ook nog eens fantasy :oo.

axel_1997
Berichten: 1788
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-21 20:07

_San87_ schreef:
axel_1997 schreef:
Wat dacht je dan van the battle of Helm's Deep in The Lord of the Rings? Die puinhelling was zo'n 45 graden. Dat had één grote stapel paarden moeten worden als ze daar echt vanaf zouden galopperen. maar ja, de Mearas zijn natuurlijk ook geen normale paarden. :+

Daarbij, Lord of the Rings is ook nog eens fantasy :oo.


Wacht..... Bedoel je dat Mount Doom niet bestaat? :(
Dat de Shire een filmset is. :oo
En dat ik nooit het bier in de Groene Draak zal proeven? |(

Wacht even. Ik moet even een week in het donker gaan zitten en mijn emoties verdrinken omdat mijn hele jeugd een leugen was en omdat ik alles wat ik wilde bereiken nu bij het oud papier kan zetten! Maar daarna gaat het wel weer met me. |( |( |( |( |( |(

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:04

Over LOTR gesproken, ik heb toevallig vanavond The Two Towers gekeken. Dus ook de battle of Helm's Deep. Je ziet zó veel gestresste paarden daarin. Hoofden torenhoog, in hun bittengerukt, geschopt. Zal allemaal heel getrouw zijn aan hoe het ging in dat soort gevechten vroeger in de Middeleeuwen maar daar moeten die paarden nu dus wel onder lijden. Dat soort dingen verpesten het plezier in de film wel echt voor me hoor...

GraceZarif
Berichten: 344
Geregistreerd: 18-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:20

Op netflix staat nu ook een film met een heel andere verhaallijn Rock my heart. Over een meisje met een hartkwaal die nog nooit heeft gereden en een onhandelbare woeste hengst die een race moet winnen....

:D

Toch stiekem wel genoten van de beelden, ondanks dat in een tenenkrommende scene de trainer en het meisje elkaar nog niet kennen en hij haar aanmoedigt zonder zadel, cap, ervaring op een onberekenbare hengst te stappen...

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:42

Shenavallie schreef:
The black stallion vond ik vroeger en nu nog steeds mooi. Seabiscuit ook. Maar de films van nu (o.a. War horse) vind ik niks. Oh ja, de Horse Whisperer vond ik buiten het romantische gekwakkel om ook nog interessant.

War Horse vond ik vanwege het verhaal wel goed. Daarmee bedoel ik dat je de oorlog zag "vanuit het paard" en die oordeelt niet wie er goed of slecht is in de oorlog. Dat paard deed wat er gevraagd werd. Daardoor had ik bij die film ook niet zoiets van "deze kant is goed en moet winnen", zoals gebruikelijk is bij oorlogsfilms.

Dat het paard dan een wonderpaard bleek die vol het prikkeldraad in ging en dan net op de plek waar een oude bekende is, dat hoeft van mij dan ook niet zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41546
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:46

axel_1997 schreef:
_San87_ schreef:

Daarbij, Lord of the Rings is ook nog eens fantasy :oo.


Wacht..... Bedoel je dat Mount Doom niet bestaat? :(
Dat de Shire een filmset is. :oo
En dat ik nooit het bier in de Groene Draak zal proeven? |(

Wacht even. Ik moet even een week in het donker gaan zitten en mijn emoties verdrinken omdat mijn hele jeugd een leugen was en omdat ik alles wat ik wilde bereiken nu bij het oud papier kan zetten! Maar daarna gaat het wel weer met me. |( |( |( |( |( |(

:(:)...

chevax
Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:14

Nou.... bij Spirit moet ik nog altijd stiekem even wat traantjes wegvegen hoor. Heerlijk! Maar ook omdat dat zo'n lekker "gevoel van vroeger" geeft, toen mijn inmiddels volwassen dochter die film dagelijks keek.

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:30

beert schreef:
Shenavallie schreef:
The black stallion vond ik vroeger en nu nog steeds mooi. Seabiscuit ook. Maar de films van nu (o.a. War horse) vind ik niks. Oh ja, de Horse Whisperer vond ik buiten het romantische gekwakkel om ook nog interessant.

War Horse vond ik vanwege het verhaal wel goed. Daarmee bedoel ik dat je de oorlog zag "vanuit het paard" en die oordeelt niet wie er goed of slecht is in de oorlog. Dat paard deed wat er gevraagd werd. Daardoor had ik bij die film ook niet zoiets van "deze kant is goed en moet winnen", zoals gebruikelijk is bij oorlogsfilms.

Dat het paard dan een wonderpaard bleek die vol het prikkeldraad in ging en dan net op de plek waar een oude bekende is, dat hoeft van mij dan ook niet zo.

Het verhaal was vast goed, maar ik raakte enorm afgeleid door de 'dat kan niet'-momenten. Vooral dat moment van het wonderdoekje: een veeg en de modder was verdwenen om een prachtig witte bles te laten zien. Ik raakte door al dat soort momenten ontzettend afgeleid van het verhaal.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Anoniem

Re: Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 02:25

Mag mcleods daughters ook in het rijtje? Is danwel een serie... maar ik heb hem echt een stuk of 5 keer gezien van voor af aan

Anoniem

Re: Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 08:41


Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:14

Mijn eerste paardenfilm ooit heeft veel indruk op me gemaakt, die ben ik nooit vergeten.
Het is International Velvet (1978) met Tatum O'Neal, Christopher Plummer, Anthony Hopkins.

Het schijnt het vervolg te zijn geweest op National Velvet (1944), met Elizabeth Tailor en Mickey Rourke. Deze heb ik niet gezien, zo oud ben ik nu ook weer niet.

The Horse Whisperer vond ik ook mooi.

Qua cast en kwaliteit zijn deze films natuurlijk van een heel andere orde dan de penny films van tegenwoordig. Vind ik tenminste.

Ik vind Britt Dekker bijvoorbeeld een leuke en veelzijdige vrouw, maar een actrice? Voor die qualificatie moet ze echt nog even oefenen :) Maar tegenwoordig gaat dat nu eenmaal zo.

Maar best vermakelijk hoor dat soort films en voor een jongere doelgroep denk ik gewoon top.

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:32

Ging dit topic niet over hoe je echt NIET naar paardenfilms/series kunt kijken? :P

Morganlefay
Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:51

Dat klopt maar er wordt gelijk verteld welke wel.
Le Cheval Sauvage, The man from Snowy Mountain, Hidalgo, Bandidas en In Pursuit of Honor.
Boras, Rourke is van 1952 en was vroeger best wel een lekker ding.
Roony bedoel je :+

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 12:59

Morganlefay schreef:
Dat klopt maar er wordt gelijk verteld welke wel.
Le Cheval Sauvage, The man from Snowy Mountain, Hidalgo, Bandidas en In Pursuit of Honor.
Boras, Rourke is van 1952 en was vroeger best wel een lekker ding.
Roony bedoel je :+


|o :D

axel_1997
Berichten: 1788
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-22 19:02


Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-

Nielojram
Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 20:51

Ik als tuig-o-fiel erger mij altijd kapot aan het harnachement.. Gecombineerde neusriemen in de middeleeuwen..
Alle GoT paarden hadden een B-stang in hun mond, vond ik ook een aparte keuze, echt àllemaal :-)

Es war schön.

Pauline2cv
Berichten: 153
Geregistreerd: 14-06-14

Re: Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:35

Vroeger las ik alle boeken van Heartland en nu ben ik de serie aan het bingen.. Aan de ene kant vind ik het super leuk, Canada is zo mooi en het buitenzijden echt next level in vergelijkinget Nederland. En die hoeden vind ik fantastisch, net als de mega pick-ups. Die hinnekjes en dat gebries de hele tijd is wel schattig... Maar paarden die vaststaan aan een touw halster? En al die stunts zonder cap op en zonder body protector kan ik slecht tegen

Sherivey
Berichten: 8590
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:41

Pauline2cv schreef:
Vroeger las ik alle boeken van Heartland en nu ben ik de serie aan het bingen.. Aan de ene kant vind ik het super leuk, Canada is zo mooi en het buitenzijden echt next level in vergelijkinget Nederland. En die hoeden vind ik fantastisch, net als de mega pick-ups. Die hinnekjes en dat gebries de hele tijd is wel schattig... Maar paarden die vaststaan aan een touw halster? En al die stunts zonder cap op en zonder body protector kan ik slecht tegen

Maar het staat denk ik wel een beetje raar als ze voor iedere stunt in de serie een cap of bodyprotector aan doen, gezien ze daar veelal zonder rijden en alleen een hoed dragen

:wave:

_Tristan
Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:10


~ Belle & Tristan ~
@HaflingerTristan

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 07:56

Bodyprotector en caps idd nee, doen ze in het echte leven ook niet aan. Vaststaan met touwhalster is ook heel normaal (meesten hebben wel altijd standaard mes op zak in geval van emergency).

Cer
Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 07:59

Pauline2cv schreef:
Maar paarden die vaststaan aan een touw halster? En al die stunts zonder cap op en zonder body protector kan ik slecht tegen

Wait.. whut? :')

Dat moet een grapje zijn :j

Thioro
Berichten: 3986
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 08:20

Er zijn hele volksstammen die hun paarden vastzetten aan touwhalsters.

In die westernfilms staan ze toch ook uren decor te spelen, 'vastgebonden' aan de teugels.

Heb trouwens een paard gekend dat je niet vast kon zetten die trok alles kapot, indien nodig de paal er mee uit. Tenzij je haar westernfilm-style vastbond door gewoon een touwslag rond de paal od, dan verroerde ze geen vin.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers