[SPOILERS] Supernatural; Carry on...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marjo
Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

[SPOILERS] Supernatural; Carry on...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-20 09:14

Hallo Bokkers!

Omdat ik mij niet kan voorstellen dat ik de enige die-hard SPN fan op Bokt ben, even een topic.
Het einde is geweest. De show is voorbij. Na 15 seizoenen en 328 afleveringen zal er nooit meer een nieuwe aflevering gefilmd worden.

Afgelopen week was de finale. Persoonlijk vond ik het een heel mooi eind. Het verhaal is mooi afgerond en ik ben tevreden. Uiteraard heb ik enorm zitten janken, het is toch een einde van een tijdperk. Ik was zelf 12 toen de show begon. Ik denk dat ik 15 was toen ik de eerste aflevering zag, en sindsdien was ik hooked.

IMDB stroomt vol met negatieve beoordelingen over het einde. Talloze 1-ster reviews waar ik persoonlijk niets van begrijp.

Hebben jullie de finale al gezien? En zoja, wat vond je er van?


KimD
Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: [SPOILERS] Supernatural; Carry on...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 09:19

Heb de finale nog niet gezien, wij zijn via Prime weer een opnieuw begonnen.

Toen ik begon met kijken was ik ook nog een mini! Ik herinner me nog dat ik keek in mijn stapelbed op de TV in mijn kamer. Zo'n klein blok was dat. <3

SPN is mijn all time favorite en wacht met smart tot ik de volledige collector's box kan kopen.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Marjo
Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-20 09:25

KimD schreef:
Heb de finale nog niet gezien, wij zijn via Prime weer een opnieuw begonnen.

Toen ik begon met kijken was ik ook nog een mini! Ik herinner me nog dat ik keek in mijn stapelbed op de TV in mijn kamer. Zo'n klein blok was dat. <3

SPN is mijn all time favorite en wacht met smart tot ik de volledige collector's box kan kopen.


Zodra ik klaar ben met Chicago PD ga ik ook via Prima opnieuw beginnen ja :')
Ik heb inmiddels t/m seizoen 14 op dvd, daar gaat 15 ook nog bijkomen. Daarnaast wil ook wel een collector's box hebben op blueray :D

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 09:57

Mijn SPN verslaving begon net voor seizoen 4 begon in de VS; heb toen seizoenen 1,2,3 gebinge-watched. Daarvoor wel met vriendinnen een aantal losse eps al gezien, trouwens.
Daarna altijd heel trouw gevolgd.

Maar heb de fanfic altijd leuker gevonden dan de TV serie, dus het einde van de serie doet me niet zoveel, gelukkig. Ik vond het een prima einde, al hadden ze van mij die laatste ep net zo goed niet kunnen laten zien. Beetje
Spoiler:
nutteloos, en ik kan me voorstellen dat veel fans iets hebben van, had ons maar lekker in the dark gelaten over de rest van hun leven

Marjo
Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-20 10:01

Dallista schreef:
Mijn SPN verslaving begon net voor seizoen 4 begon in de VS; heb toen seizoenen 1,2,3 gebinge-watched. Daarvoor wel met vriendinnen een aantal losse eps al gezien, trouwens.
Daarna altijd heel trouw gevolgd.

Maar heb de fanfic altijd leuker gevonden dan de TV serie, dus het einde van de serie doet me niet zoveel, gelukkig. Ik vond het een prima einde, al hadden ze van mij die laatste ep net zo goed niet kunnen laten zien. Beetje
Spoiler:
nutteloos, en ik kan me voorstellen dat veel fans iets hebben van, had ons maar lekker in the dark gelaten over de rest van hun leven



Ja daar kan ik me iets bij voorstellen. Persoonlijk heb ik het helemaal niet zo op de fanfiction, met name de Wincest en Destiel kan ik helemaal niets mee.

Spoiler:
Er zijn dus commentaren van mensen die vinden dat de show homofoob zou zijn omdat ze Destiel niet hebben bevestigd nadat Castiel in aflevering 18 "I love you" zei tegen Dean. Dat zien zij als een echte liefdesverklaring.
Ik zie zelf helemaal niets in Destiel omdat ik Dean nooit als homo heb beschouwd. Daarnaast, als je de reactie van Jensen ziet als er naar gevraagd word in panels, dan is die bijna verdedigend/vijandig. Hij ziet dat zelf ook totaal niet. En als Jensen dat al zegt over Dean, waarom kunnen de fans dat dan niet accepteren?

simpie94
Berichten: 833
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 10:49

Hier ook een supernatural fan.
Alle seizoen (behalve 15 ofcourse) op DVD. 15 jaar geleden mee begonnen en is een soort traditie geworden :Y)
Dus ik wacht braaf tot seizoen 15 in NL te verkrijgen is. Eerder dan dat zie ik er weinig van.

L' Esprit v. Goodtimes Z1 nu met pensioen
Emy de Woude v. Star van 't Broek
Enjoy H v. Tango (Ster, IBOP, PROK, Sport)
Omi H v. Daily diamond (Voorlopig Keur, PROK)

KittyDylan
Berichten: 8873
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 10:55

Ik heb deel 2 van S15 nog niet bekeken. Moet nog even tijd inplannen wanneer ik dat ga kijken.
Ik heb wel via Instagram, Tumblr, Youtube ect al spoilers gezien dus ik weet wel een beetje hoe en wat, maar niet precies.

Ik ben 3 jaar geleden door een vriendin bekend geworden met SPN, en tevens de eerste serie die ik ooit gezien heb.

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 14:28

Marjo schreef:
Ja daar kan ik me iets bij voorstellen. Persoonlijk heb ik het helemaal niet zo op de fanfiction, met name de Wincest en Destiel kan ik helemaal niets mee.

Spoiler:
Hij ziet dat zelf ook totaal niet. En als Jensen dat al zegt over Dean, waarom kunnen de fans dat dan niet accepteren?



Spoiler:
Fanfic heeft voor mij niet veel te maken met de TV serie (of films, of boeken) waar ze op gebaseerd zijn. Ik lees graag slash, als ik de characters leuk vindt. Maakt mij niet uit of ze in de serie etc. wel/niet homo zijn (dat zijn ze namelijk bijna nooit, zeker niet openlijk, en al helemaal niet op Amerikaanse TV). Maar ja, als je het graag wilt tussen twee personages, dan ga je het gewoon ook wat makkelijker zien, denk ik. ;-)

Ik lees dus wel veel slash fanfic. SPN (in all vormen en maten, Destiel is er maar eentje van), Hannibal, Stargate SG-1, Starsky & Hutch, The Sentinel, Kung Fu TLC, vroeger ook een tijdje in Lord of the Rings (maar dat ging wel heel ver, alles en iedereen werd geslasht, haha, je kon het zo gek niet bedenken). Maar kom eigenlijk uit het Hurt/Comfort genre. De heren hoeven van mij niet perse in bed te duiken, maar zie wel graag dat ze lief zijn voor elkaar als het een keertje wat minder gaat.

Dat afscheid in de laatste aflevering, ja, dat vond ik dus wel moeilijk om aan te zien. :+ :+

Marjo
Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-20 14:42

Dallista schreef:
Marjo schreef:
Ja daar kan ik me iets bij voorstellen. Persoonlijk heb ik het helemaal niet zo op de fanfiction, met name de Wincest en Destiel kan ik helemaal niets mee.

Spoiler:
Hij ziet dat zelf ook totaal niet. En als Jensen dat al zegt over Dean, waarom kunnen de fans dat dan niet accepteren?



Spoiler:
Fanfic heeft voor mij niet veel te maken met de TV serie (of films, of boeken) waar ze op gebaseerd zijn. Ik lees graag slash, als ik de characters leuk vindt. Maakt mij niet uit of ze in de serie etc. wel/niet homo zijn (dat zijn ze namelijk bijna nooit, zeker niet openlijk, en al helemaal niet op Amerikaanse TV). Maar ja, als je het graag wilt tussen twee personages, dan ga je het gewoon ook wat makkelijker zien, denk ik. ;-)

Ik lees dus wel veel slash fanfic. SPN (in all vormen en maten, Destiel is er maar eentje van), Hannibal, Stargate SG-1, Starsky & Hutch, The Sentinel, Kung Fu TLC, vroeger ook een tijdje in Lord of the Rings (maar dat ging wel heel ver, alles en iedereen werd geslasht, haha, je kon het zo gek niet bedenken). Maar kom eigenlijk uit het Hurt/Comfort genre. De heren hoeven van mij niet perse in bed te duiken, maar zie wel graag dat ze lief zijn voor elkaar als het een keertje wat minder gaat.

Dat afscheid in de laatste aflevering, ja, dat vond ik dus wel moeilijk om aan te zien. :+ :+


Ja op die manier, maar jij ziet wel een duidelijke scheiding tussen fanfic en tv serie. Er zijn een hoop fans die dat niet zien volgens mij :=

De enige waar ik echt een relatie "ship" is Hawaii Five-O tussen Danny en Steve :')

Nerwen
Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: [SPOILERS] Supernatural; Carry on...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 14:56

Ik ontdekte de serie ergens rond seizoen 8, SPN blijft wel één van mijn all time favorites :j
Ben gestopt met kijken ergens rond het einde van seizoen 11 en heb de latere seizoenen nooit gezien. Denk dat dat ook wel zo blijft, omdat Dabb er een gigantische puinzooi van gemaakt heeft...

Desalniettemin, groot fan van de voorgaande seizoenen, heb ook alle DVD boxen (t/m 11) etc. Misschien dat ik binnenkort weer eens opnieuw begin aan de serie.

Ik heb niks met ships en fanfics enzo (van geeneen serie), maar ik vind het wel heel erg leuk om uitgebreide analyses te lezen. Hoe is het gemaakt, waar hebben de makers hun inspiratie vandaan gehaald, het hoe en wat van het acteerproces etc. Dàt vind ik wel heel interessant :j

Marjo
Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-20 14:58

Nerwen schreef:
Ik ontdekte de serie ergens rond seizoen 8, SPN blijft wel één van mijn all time favorites :j
Ben gestopt met kijken ergens rond het einde van seizoen 11 en heb de latere seizoenen nooit gezien. Denk dat dat ook wel zo blijft, omdat Dabb er een gigantische puinzooi van gemaakt heeft...

Desalniettemin, groot fan van de voorgaande seizoenen, heb ook alle DVD boxen (t/m 11) etc. Misschien dat ik binnenkort weer eens opnieuw begin aan de serie.

Ik heb niks met ships en fanfics enzo (van geeneen serie), maar ik vind het wel heel erg leuk om uitgebreide analyses te lezen. Hoe is het gemaakt, waar hebben de makers hun inspiratie vandaan gehaald, het hoe en wat van het acteerproces etc. Dàt vind ik wel heel interessant :j


Amazon Prime heeft volgens mij t/m seizoen 14 erop staan, dus wellicht is dat interessant voor je :D

PoelieWoelie
Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:50

Joe! Hier ook!! Zitten nu in seizoen 12 geloof ik.

Dean is echt om te kwijlen gewoon. Alleen zijn het vaak wel een stel ongestelde wijven bij elkaar hoor :')

Drico
Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Re: [SPOILERS] Supernatural; Carry on...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:55

Yess, ik meld me ook!

Ik ben in 2008/2009 begonnen met kijken toen der tijd nog op de Duitse televisie (we woonde in Duitsland) :P

Daarna snel begonnen met verzamelen van alle DVD's die uit kwamen.

Het laatste seizoen heb ik nog niet gekeken. Ik hoop dat deze binnen kort op Prime te zien gaat zijn.

Wil sowieso ook even seizoen 14 opnieuw gaan kijken en misschien nog wel meer :)

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

prugelpiet
Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:02

Hier ook Supernatural fan *\o/*

Een aantal jaar geleden begonnen, toen nog via popcorntime denk ik. Toen kocht ik een macbook en die weigerde me ook maar iets van Supernatural te laten zien dus toen heb ik het een poos niet gekeken. Nu sinds een paar weken weer overnieuw begonnen op Prime <3

Wel perongeluk spoilers op instagram gezien over het einde -O- -O- -O- -O- -O- -O-

Ohja, we hadden/hebben geen dvd spelers, dus ik kon ze via daar ook niet zien :+

I am because you were

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [SPOILERS] Supernatural; Carry on...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:10

Ik was ook fan, maar vond de laatste aflevering niet goed nee..
Bij de doodscene werd gewoon heel belabberd geacteerd, het leek wel alsof hij in lachen uit ging barsten ipv doodgaan. En die pruik :=

Ik doe alsof de 1 na laatste aflevering het einde was. Ook niet ideaal, maar wel oneindig veel beter

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Marjo
Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [SPOILERS] Supernatural; Carry on...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-20 21:19

Haha ja die pruik was wel ernstig :')

betiine
Berichten: 45
Geregistreerd: 17-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:21

Ik ben 1 van de mensen die de aflevering een 1 heeft gegeven.
Voor mij (en voor veel anderen) is Destiel jammer, maar absoluut niet het grootste probleem:

De serie begon met Sam die op weg was op een 'normaal' leven op te bouwen met uiteindelijk een gewone baan en een gezin. Dean was een hunter en ging er altijd vanuit dat hij jong zou sterven tijdens een hunt.
Dan volgt er 15 jaar waren ze dingen leren met als belangrijke thema's je eigen familie kiezen (family don't and with blood) en vechten voor de vrijheid om je eigen keuzes te kunnen maken.
Spoiler:
En dan na 15 jaar is er een finale waarin Sam inderdaad zijn 'normale' leven heeft en oud sterft, en waar Dean inderdaad jong dood gaat tijdens een hunt.
Waar hebben we dan 15 jaar naar zitten kijken als de serie hetzelfde eindigt als dat hij begon?
Waar was Cas? Of Dean nou wel of niet hetzelfde voelt voor Cas, dat Cas nog amper wordt genoemd klopt niet.
Waar was Eileen?
Dean had het de laatste jaren er regelmatig over dat hij wou stoppen met hunten en van het leven wil genieten. Waarom heeft hij nooit die kans gekregen?
En als Dean dan toch dood moet, waar is die grote begrafenis met veel gasten en live muziek die hij graag wou?
En zo zijn er nog wel wat dingen op te noemen.


Als je even de tijd hebt, dit is een artikel waar veel mensen zich in kunnen vinden: https://www.buzzfeed.com/deirdre-t/supe ... 1b17yhc5ye

Marjo
Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-20 11:33

Al die punten die jij noemt waren waarschijnlijk niet mogelijk vanwege de corona. Dat hebben ze zelf ook al toegegeven.

Spoiler:
en ik ben er van overtuigd dat Sam met Eileen is getrouwd, maar dat ze Genevieve hebben neergezet vanwege corona.

betiine
Berichten: 45
Geregistreerd: 17-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:49

Een aantal punten was inderdaad lastig met corona, maar daar was vaak wel een oplossing voor te bedenken.
Spoiler:
Voor het voorbeeld van Eileen hadden ze heel simpel tijdens de scene waarin de vrouw van Sam te zien was haar de goede haarkleur kunnen geven en Sam of hun zoontje met gebaren taal richting haar iets laten zeggen. Corona-proof, en toch bevestig dat Sam met Eileen is getrouwd.
Maar het grootste probleem vind ik zelf het overleiden van Dean vlak nadat Chuck was verslagen en dus geen invloed meer had op zijn leven. En dat was zeer waarschijnlijk al zo geschreven voor corona.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers