[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:06

Gefeliciteerd Linoleum!


petitparis
Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:09

Proficiat Linoleum!

En tja sommige covers :')

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Goldie
Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:10

Gefeliciteerd Linoleum, wat een leuk nieuws *\o/* <3

Ik heb Gemina bijna uit :D

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Yontheke
Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:54

love_mandy schreef:
Ik heb hier ook echt al eeeuwwwen niet gereageerd. Maar gefeliciteerd Linoleum, wat leuk! Inderdaad een goede reden om dan dit jaar niet mee te doen <3


Idem maar ik breek ook even in om Linoleum proficiat te wensen :P :+

Dus Lieneke, gefeliciteerd! <3

Jammer dat je nu even een jaartje moet wachten op het speciaalbier, haha.

“To the people who look at the stars and wish."
"To the stars who listen and the dreams that are answered.”

goldenarrow
Berichten: 8650
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:35

Gefeliciteerd linoleum!

En die covers _O-

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-22 19:40

Haha ja die romance boeken hebben niet de mooiste covers altijd :=

Maar ik vind ze, afhankelijk van het schrijfwerk ofcourse, wel altijd leuk om te lezen <3



Hier kwam vandaag a Touch of Ruin binnen, vervolg op a Touch of darkness, welke een Hades/Persephone retelling is met een smutty romance. Vond boek 1 heel leuk dus ga door met de rest van de serie verzamelen haha. Zag dat boek 3 heel goedkoop op Bol stond dus die heb ik vandaag ook nog maar even besteld := en die komt morgen binnen als het goed is.

[ img ]

Mijn doel om in januari rustiger aan te doen met boeken haulen mislukt een beetje :') kreeg vandaag met a touch of ruin #13 binnen deze maand- niet alles deze maand gekocht overigens.

edit
Leys,
Ik zeg ook altijd crescent city 1 hahahaha echt erg maar ik kom zo heel slecht op de titel van het boek telkens. Moest me schamen :') kijk er naar uit om CC1 te herlezen binnenkort.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Floortje88
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 20:38

Fenn schreef:
Ik heb net Bitterzoete Thee uit. Een boek over een man die de opkomst van de Taliban in Afghanistan meemaakt en naar Nederland gevlucht is. Ik vond het prachtig! Het is niet chronologisch geschreven, waardoor het springt tussen een jeugd in een dorpje in de buurt van Kabul, een opleiding, overleven onder de Taliban en de komst naar Nederland. En het gaat heel mooi over de spanningen tussen families, de emoties. Geschreven door iemand die ook uit Afghanistan naar Nederland gevlucht is.

Rebecca vond ik ook heel mooi Lusitano!


Klinkt als een goed boek met interessant thema. Thanks voor de tip :o

Shettepret
BKB 2023 winnaar 3D
Berichten: 2185
Geregistreerd: 31-03-10

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 20:47

Ook van mij enorm gefeliciteerd Linoleum!!! <3

Stapper

Our actions are what set things in motion

linoleum
Berichten: 6458
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:13

Bedankt allemaal!

Ik heb zojuist To Kill A Kingdom uitgelezen. Vond het een leuk boek, die op sommige plekken nog wel meer verdieping had kunnen hebben. Maar was zeker niet oppervlakkig.
Miste wel echt een kaart, had heel veel kunnen toevoegen.

Cursebreaker, de dag dat jou ooit lukt om weinig boeken te kopen, ga ik me wel zorgen maken :+

Ik heb Crescent City nog steeds niet gelezen. Slecht van mezelf. Maar wacht denk ik tot CC2 er is, kan ik beetje door lezen.
Begin wel nu net met m’n reread van Throne of Glass serie, dat maakt wel wat goed :')

I'm not weird, I'm limited edition :D

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:32

Gefeliciteerd Linoleum! *\o/*

Quebelle
Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 23:50

Foaly schreef:
Quebelle schreef:
De vergelijking tussen Downton Abbey en Bridgerton doet mij pijn :') _O-


Joh er zit maar honderd jaar verschil tussen de twee, wat maakt het uit :')

Het is zoals Heineken vergelijken met een Trippel Karmeliet, gewoon niet in dezelfde klasse, niet te evenaren :(


Ja, ik ben een bier belg. :')

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 07:12

Gisteravond heb ik 'Vriendschapsverzoek' uitgelezen

Vanavond begin ik in 'Goed of slecht'

Ik ga van de week (ik denk morgen of anders zondag) even een post maken en op jullie reageren.

F13+1

Shettepret
BKB 2023 winnaar 3D
Berichten: 2185
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 07:36

linoleum schreef:
Bedankt allemaal!

Ik heb zojuist To Kill A Kingdom uitgelezen. Vond het een leuk boek, die op sommige plekken nog wel meer verdieping had kunnen hebben. Maar was zeker niet oppervlakkig.
Miste wel echt een kaart, had heel veel kunnen toevoegen.

Cursebreaker, de dag dat jou ooit lukt om weinig boeken te kopen, ga ik me wel zorgen maken :+

Ik heb Crescent City nog steeds niet gelezen. Slecht van mezelf. Maar wacht denk ik tot CC2 er is, kan ik beetje door lezen.
Begin wel nu net met m’n reread van Throne of Glass serie, dat maakt wel wat goed :')


Dat gevoel van willen doorlezen ken ik! Ik ben de Outlander serie van Diana Gabaldon bij elkaar aan het sparen. Wil er dolgraag in beginnen maar ik ken mezelf, als ik begin dan wil ik door. Dus spaar ik ze eerst allemaal bij elkaar voordat ik erin begin. Heb er nu 4 en ik denk dat ik nu al weet waar een deel van het vakantiegeld in mei naartoe gaat :=

Stapper

Our actions are what set things in motion

Biks2
Berichten: 1257
Geregistreerd: 28-08-21

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 07:58

Gefeliciteerd Linoleum!!

Ik zit weer op bol te kijken.. 'daar waar de rivierkreeften zingen' ziet er wel interessant uit. Denk dat ik die ga bestellen.

Niniane
Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 08:58

Biks2 schreef:
Gefeliciteerd Linoleum!!

Ik zit weer op bol te kijken.. 'daar waar de rivierkreeften zingen' ziet er wel interessant uit. Denk dat ik die ga bestellen.

Is een heel goed boek. :j Meer dan de moeite waard.


Ik ga dit jaar denk ik beginnen aan het opnieuw lezen van favorieten. Ben nu weer begonnen in The Bear and the Nightingale. Wil ook Uprooted en Spinning Silver weer lezen. <3

linoleum
Berichten: 6458
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:06

Ik heb ook echt hele lading boeken die ik wil herlezen. Wel handig, scheelt een boel geld voor nieuwe boeken :')

Sowieso deze hoog op het lijstje:
Throne of Glass serie
Illuminae Files
Six of Crows duologie
Winternight trilogie
Daughter of Smoke and Bones trilogie

En dan nog wat eerdere boeken van series waar vervolgen uitkomen. Waar ik dus de bestaande boeken weer ga herlezen voor het nieuwe boek. Dus veel oude liefdes dit jaar <3


Biks2 schreef:
Gefeliciteerd Linoleum!!

Ik zit weer op bol te kijken.. 'daar waar de rivierkreeften zingen' ziet er wel interessant uit. Denk dat ik die ga bestellen.

Ja absoluut bestellen! Ik vond dat echt een heel mooi boek

I'm not weird, I'm limited edition :D

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:09

Biks2 schreef:
Gefeliciteerd Linoleum!!

Ik zit weer op bol te kijken.. 'daar waar de rivierkreeften zingen' ziet er wel interessant uit. Denk dat ik die ga bestellen.


Die heb ik in het einde van afgelopen jaar gelezen, echt een aanrader!

B+12 pr 203 L1+14 pr 200 L2+5 pr 192.5

Anoniem

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:19

Ik heb hem al een hele tijd geleden gelezen, maar het is echt zo'n heerlijk boek!

amandananana
Berichten: 4110
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:53

Gefeliciteerd Linoleum!

Biks2 schreef:
Gefeliciteerd Linoleum!!

Ik zit weer op bol te kijken.. 'daar waar de rivierkreeften zingen' ziet er wel interessant uit. Denk dat ik die ga bestellen.

Is dat ‘where the crawdads sing’? Dan zeker doen! Dat is echt een van mijn favo boeken geworden vorig jaar <3

Ik ben nog steeds in Harry Potter 2 en Crave bezig. Crave is af en toe wel een beetje cringy geschreven, maar nu ik daar aan begin te wennen kan ik dat wat beter hebben. Het is geen fantastisch boek naar ik ga hem wel uitlezen. HP2 is bijna uit, dan ga ik daarna in Crave ook wat harder.

Goof
Berichten: 28612
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:48

Biks2 schreef:
Gefeliciteerd Linoleum!!

Ik zit weer op bol te kijken.. 'daar waar de rivierkreeften zingen' ziet er wel interessant uit. Denk dat ik die ga bestellen.


Dat is echt een mooie!

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:58

Over boeken met een kaart,ik heb verschillende boeken met eenkaart en plattegrondjes maar ik kijk er een keer naar voordat ik ga lezen, maar denk er eerlijk gezegd nooit meer aan terug.

Ik ben gisteren nog niet aan een nieuw boek begonnen, ik was nog helemaal in Rebecca land. Heb de film van Hitchcock op Youtube gekeken. Volgt het boek bijna helemaal op de letter. Wel grappig om tezien hoe knullig films gemaakt werden met decors, waarvan sommige duidelijk zichtbaar gewoon maquettes en een speelgoed autootje of zelfs een uitgeknipt kartonnen. Maar goed, publiek had daarvoor alleen maar foto´s of toneel dus het was al heel wat. Ik moest wel lachen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

linoleum
Berichten: 6458
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:01

Lusitana schreef:
Over boeken met een kaart,ik heb verschillende boeken met eenkaart en plattegrondjes maar ik kijk er een keer naar voordat ik ga lezen, maar denk er eerlijk gezegd nooit meer aan terug.

Vooral in fantasy boeken wordt vaak veel gereisd tussen verschillende landen/gebieden en verwezen naar buurlanden waarmee ruzie enzo is. Met veel boeken gebruik ik echt de kaart wel vaak en blader terug. Merkte in To Kill a Kingdom dat ik die neiging ook had, maar kon dus niet.

En daarnaast is het ook simpelweg een hele grote toevoeging op de worldbuilding, zonder ellenlange beschrijvende teksten kan je met een kaart al goed duidelijk maken welke landen/gebieden bijvoorbeeld in een koud/warm/berg/zee gebied liggen.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:21

Gefeliciteerd Linoleum! *\o/* <3

Ik heb het ontzettend druk op het moment dus ik lees even niet. Anders wil ik doorlezen en dat is niet handig, haha.


I am an improbable coalescence of stardust enjoying one fleeting glorious dance through the cosmos before... poof.
~ Adrian Bliss


Westernfreak
Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:47

Gefeliciteerd Linoleum!

En nog meer mooie boekenkasten. Ik houd er ook echt van! <3 Vind het leuk om te zien in dit topic dat de kasten en indeling juist heel verschillend zijn. Meestal als ik kijk op Insta zie ik heel erg op elkaar lijkende kasten.

Fenn schreef:
Ik heb net Bitterzoete Thee uit. Een boek over een man die de opkomst van de Taliban in Afghanistan meemaakt en naar Nederland gevlucht is. Ik vond het prachtig! Het is niet chronologisch geschreven, waardoor het springt tussen een jeugd in een dorpje in de buurt van Kabul, een opleiding, overleven onder de Taliban en de komst naar Nederland. En het gaat heel mooi over de spanningen tussen families, de emoties. Geschreven door iemand die ook uit Afghanistan naar Nederland gevlucht is.

Rebecca vond ik ook heel mooi Lusitano!


Klinkt als een goed boek!

Rebecca ook, dus die twee gaan op mijn lijst. :)

Ik heb dit jaar al 5 boeken gelezen!
Nou ja...met een gemiddelde dikte van net iets meer dan 100 pagina's gaat het ook wel hard natuurlijk. :') Ik volg een minor Nederlands aan de lerarenopleiding en moest nog een paar boeken lezen voor de lijst:

Over de gekte van een vrouw - Astrid H. Roemer.
Moest daar echt even inkomen. Alle tijden lopen door elkaar heen en de namen vlogen me om de oren, maar na 70 pagina's zag ik de verbanden en pakte het boek me gelukkig toch.

Ik moet u echt iets zeggen - Mensje van Keulen
Is toch één van de beste verhalenschrijfsters in Nederland, maar dit vind ik niet haar sterkste verhalenbundel. Wel vermakelijk om te lezen.

En nog drie poëziebundels:

Alles op de fiets - Rutger Kopland
Leukste ontdekking vond ik 'Dwaas bij het raam'. Een gedicht naar het nummer 'Fool on the hill' van The Beatles.

Hogere natuurkunde - Ellen Deckwitz
Als je geen echte gedichtenverslinder bent heel fijn, omdat de gedichten eigenlijk bijna lezen als een verhaal. Vond het heel goed!

Iedereen moet ergens zijn - Tjitske Jansen
Eigenlijk meer poëtisch proza dan echte gedichten. Las heel vlot weg en vond ik ook verrassend goed. Ze is een kei in het beschrijven van haar gevoelens.

Voor ik voor de minor de jeugdliteratuur induik heb ik het boek Mist - Eric Corton gepakt. Zijn debuutroman waar ik tot nu goede berichten over heb gelezen, dus ik ben benieuwd! :)

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 15:33

linoleum schreef:
Lusitana schreef:
Over boeken met een kaart,ik heb verschillende boeken met eenkaart en plattegrondjes maar ik kijk er een keer naar voordat ik ga lezen, maar denk er eerlijk gezegd nooit meer aan terug.

Vooral in fantasy boeken wordt vaak veel gereisd tussen verschillende landen/gebieden en verwezen naar buurlanden waarmee ruzie enzo is. Met veel boeken gebruik ik echt de kaart wel vaak en blader terug. Merkte in To Kill a Kingdom dat ik die neiging ook had, maar kon dus niet.

En daarnaast is het ook simpelweg een hele grote toevoeging op de worldbuilding, zonder ellenlange beschrijvende teksten kan je met een kaart al goed duidelijk maken welke landen/gebieden bijvoorbeeld in een koud/warm/berg/zee gebied liggen.

Aha, en zijn dat dan ook mooie kaarten, heb je een voorbeeld?

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: VivianHesen en 4 bezoekers