The Dark Crystal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Eelmo
Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Re: The Dark Crystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:47

Ik wist niet dat er een making of/docu was, maar als ik door de 10ep heen ben ga ik die zeker kijken!

Ik ben zo'n fan van Hup trouwens :D

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster


Morganlefay
Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:12

Suzanne F. schreef:
Klinkt leuk! Ik ken alleen de oude versie van Jim Henson, met de poppen. En daarna kwam Labyrinth. Zouden ze die ook in de remake doen? Grote fan hier.

Vreselijk off topic maar heb je Farscape ooit bekeken, is nl ook een Henson

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 09:41

Eelmo schreef:
Ik wist niet dat er een making of/docu was, maar als ik door de 10ep heen ben ga ik die zeker kijken!

Ik ben zo'n fan van Hup trouwens :D


Jaa Hup! Ik vindt hem zo schattig! <3

Suzanne F.
Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:43

Morganlefay schreef:
Suzanne F. schreef:
Klinkt leuk! Ik ken alleen de oude versie van Jim Henson, met de poppen. En daarna kwam Labyrinth. Zouden ze die ook in de remake doen? Grote fan hier.

Vreselijk off topic maar heb je Farscape ooit bekeken, is nl ook een Henson


Nee ken ik ook helemaal niet. Zal eens kijken.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:28

Die stond op netflix en was opeens verdwenen toen ik halverwege was. |(

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

Balou_k
Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:41

C_arola schreef:
Ik heb aflevering 1 deels gekeken, wist niet dat het van een film was. De wereld vond ik erg mooi gemaakt maar de personages spraken me niet aan, ik ben daarom gestopt met kijken.


De personages zijn natuurlijk poppen, de mimiek en interactie is daarom zo doods. Ik vind het verhaal nog wel vermakelijk en kijk (met krommende tenen soms) verder.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: The Dark Crystal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 15:31

Je moet natuurlijk inderdaad niet de uitgebreide emoties verwachten als bij een animatiefilm, dat is gewoon niet haalbaar.

Kesje
Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: The Dark Crystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:33

Ik vind die poppen juist wel een soort charme hebben. In de making of zie je ook hun test met animatie, omdat ze in eerste instantie een animatieserie wilden maken, maar ik ben blij dat ze toch de poppen hebben gekozen.

Gave Polocrosse foto's zien? Klik!
Kijk ook eens op onze Instagram
Of bezoek onze Facebook pagina
Meer info op onze nieuwe Website
Videoimpressie

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:01

Waar is de making of te zien dan? Staat die ook op Netflix? Ik zit er nou midden in. Ik vind het prachtig, zoals alles van Henson. Al vond ik sommige dingen als kind wel heel erg spannend en een beetje eng. Maar goed, deze serie is ook niet voor niks voor 12+. Ik moet bij die podlings heel erg aan de Freggles denken, zal wel door de manier van lopen komen.

Kesje
Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: The Dark Crystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:46

Ja, die staat ook op Netflix. Kwam automatisch achter de laatste aflevering aan bij mij :j

Gave Polocrosse foto's zien? Klik!
Kijk ook eens op onze Instagram
Of bezoek onze Facebook pagina
Meer info op onze nieuwe Website
Videoimpressie

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 13:04

Is ook wel leuker om pas als laatste te kijken natuurlijk :j

Eelmo
Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Re: The Dark Crystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:52

De freggles was ook zo'n toffe serie <3

Ik ben echt heel blij dat ze voor poppen gegaan zijn. Als het een animatieserie was geworden was ik er misschien niet eens aan begonnen..

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 22:52

Zonet de laatste aflevering gekeken. Het is ieder geval duidelijk dat er nog een seizoen komt :D Morgen de Making Of kijken.

cp112
Berichten: 14721
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 23:53

Whale schreef:
Zonet de laatste aflevering gekeken. Het is ieder geval duidelijk dat er nog een seizoen komt :D Morgen de Making Of kijken.



Hm nou dat vond ik niet zo heel duidelijk aangezien het een prequel van de film is.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 23:59

Spoiler:
Het is inderdaad een prequel, maar ik verwacht nog wel een seizoen waar ze daadwerkelijk laten zien dat de Gelflings worden verslagen en bijna allemaal uitgeroeid.


En wat ik zo lees zijn er wel plannen voor een seizoen 2.

Eelmo
Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Re: The Dark Crystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:33

Ik heb hem nog niet afgekeken (ben bij ep 5 ofzo) maar ze hebben nu al ruimte gecreerd voor een eventueel oneindig aantal seizoenen die totaal niet aan hoeven sluiten op de film :)
Ik weet nog niet helemaal wat ik daar van vind, maar daar kom ik wel achter als ik hem helemaal gezien heb.

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: The Dark Crystal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 23:06

Na het kijken van de Making Of ben ik helemaal blij dat ze zich hebben vastgehouden aan de poppen en er niet een animatieserie ervan hebben gemaakt. Het zag er mooi uit ja, maar iets té Disney. En wat een werk hebben ze in de serie gestoken, het maken van de poppen, de sets, alle voorwerpen en hulde aan de poppenspelers, kreeg al een lamme arm door er alleen naar te kijken _/-\o_

Suzanne F.
Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Re: The Dark Crystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 07:09

Waar kan je de making of kijken? Ook ergens anders dan op Netflix?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: The Dark Crystal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 07:24

Voor zover ik weet alleen op Netflix.

Suzanne F.
Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Re: The Dark Crystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 07:29

Misschien toch maar Netflix proberen dan.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Lowara
Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: The Dark Crystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:18

Hier ook de serie al uitgekeken en zwaar fan. Ik vergat af en toe gewoon dat het poppen waren! Prachtige sets, de verhaallijn kwam goed samen op het eind en klopte tijdens de afleveringen. En natuurlijk stemmen herkennen van bekende acteurs, altijd leuk!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Wennii
Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: The Dark Crystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:24

Ik heb hem inmiddels ook helemaal gezien (was ziek vorige week dus had tijd genoeg). Ik hou hiervan :) Vroeger the dark crystal denk ik ook een keer of 80 gezien :') :') nee dat is overdreven, maar ik kende wel hele stukken tekst uit mijn hoofd dus dat zegt wel genoeg denk ik haha. Zo leuk <3. Wat ik ook heel leuk vind is dat veel van de stem-acteurs in series spelen die ik ook volg of gevolgd heb!

proud momma of a beautiful girl and boy, proud girlfriend of a bearded viking

Tancreda4
Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: The Dark Crystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 17:44

Ik kende film nog vaag dus die eerst bekeken. Serie nu af en ik vond hem geweldig! Making offs vind ik altijd suf maar deze bvond ik erg gaaf helemaal uit te kijken. Wat knap gedaan allemaal!


Eelmo
Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Re: The Dark Crystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:32

Ik heb hem inmiddels ook helemaal gezien, alleen de making off nog. Wat een fantastische serie is dit zeg <3

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Roadracer en 33 bezoekers