[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:04

nienmoon schreef:
petitparis schreef:
even ego: is hier iemand die mij de inhoudstafels van de Engelstalige Harry Potter boeken kan bezorgen (fotootje oid)?


welke versie bedoel je? Want qua paginanummering kan het verschillen. Heb de illustrated edition en twee Britse versies (pocket en gewoon formaat). Of heb je alleen de namen van de hoofdstukken nodig? Want dan maakt het niet uit.

Ik heb alleen de titels vd hoofdstukken nodig. Paginanummering is niet van belang.

There is beauty in everything, even the things that scare us.


nienmoon
Berichten: 318
Geregistreerd: 11-02-05

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:09

Oké, dan zal ik kijken wanneer ik even een foto kan maken of het uit kan typen. Wil je ze van allemaal of van eentje in het bijzonder?

Moon's site: http://groups.msn.com/nienkemoonlight

Quote Astridastrid : Moon is geweldig hoor Nienke! En hij heeft echt geweldige manen. Wil ik ook voor Mari.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:14

nienmoon schreef:
Oké, dan zal ik kijken wanneer ik even een foto kan maken of het uit kan typen. Wil je ze van allemaal of van eentje in het bijzonder?

allemaal als het kan, ik heb alleen de nederlandse boeken (en nu dus losse audiofiles) O:)

There is beauty in everything, even the things that scare us.

nienmoon
Berichten: 318
Geregistreerd: 11-02-05

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:03

Ik zal wel even voor je kijken. Kan alleen niet beloven dat ik er snel aan toekom

Moon's site: http://groups.msn.com/nienkemoonlight

Quote Astridastrid : Moon is geweldig hoor Nienke! En hij heeft echt geweldige manen. Wil ik ook voor Mari.

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:04


Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:13

Oh ja. Niet aan gedacht te google'en. Tnx voor de link.
Dat spaart je de moeite nienmoon, maar toch bedankt dat je dit wilde doen :)

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Fenn
Berichten: 6134
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:58

Hey, al heel lang niet gepost, maar lees trouw mee :)

Ik ben op vakantie en lekker aan het lezen: in het licht van wat wij weten (erg goed, begin beter dan einde, maar zeker een aanrader. Over twee studievrienden, een Pakistaan en Bengaal, die elkaar ontmoeten na een turbulent leven), becoming (beter dan ik had verwacht!), Twee Jodi Picoult boeken en nu Spinning Silver.

En nog een vraagje aan de great alone lezers, hebben jullie ook andere boeken van die schrijfster gelezen en waren die net zo goed?

        Volgens mij zitten die kabouters 's nachts
          alleen maar wat te lanterfanten.

        ~Loesje ~

Schemerdier
Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:05

Na een paar examens heb ik weer wat tijd om te lezen. Een vriendin leende me "The Roanoke Girls" uit van Amy Engel.
Heeft iemand deze gelezen?
Interessant, beetje disturbing thema.
Spoiler:
het gaat om incest/misbruik.
Zou zogezegd een thriller zijn (YA) maar dat vind ik wel een redelijk stretch om hier een echte thriller in te zien :+ .
Hoewel ik het idee interessant vind, had het zò veel beter uitgewerkt kunnen worden naar mijn mening. Ik vind het gewoon niet echt een goede schrijfster.

Nu ga ik in de avonden beginnen aan het tweede Outlander boek. Heb er zin in.

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

Goof
Berichten: 28756
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:16

Fenn schreef:
En nog een vraagje aan de great alone lezers, hebben jullie ook andere boeken van die schrijfster gelezen en waren die net zo goed?


Yes, ik heb the nightingale en winter garden van haar gelezen. Winter garden vond ik ook prachtig, van the nightingale had ik meer verwacht. Deze was ook mooi, maar had ik zelf al op een voetstuk geplaatst afgaande op reacties hier zonder hem zelf gelezen te hebben.

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:45

Het lezen hier gaat echt ruk. Al dagen niks meer gelezen.
- we zijn momenteel hooked aan Sherlock Holmes en dit kijken we dus elke avond, waardoor ik dan ook niet echt meer aan lezen toe kom want de afleveringen duren zolang dat het altijd laat is eer we naar bed gaan en dan ben ik te moe haha.
- bagger concentratie

Wel weer wat leuke nieuwe arc's gekregen de afgelopen dagen, om te reviewen. Aan de meesten hoop ik dan wel deze maand nog aan te beginnen:

[ img ]

- Caulk Tease is een contemporary Romance. Megan Green is een auteur wat ik enorm graag lees, dus deze is wel leuk voor tussendoor denk ik.
- a pizza my heart is ook contemporary Romance/RomCom en Teagan vind ik ook altijd erg vermakelijk.
- Karda is een SciFi gecombineerd met fantasy/magie elementen. Erg benieuwd naar.
- Highland Jewel is een Historische roman, de tweede in een serie waarvan ik vorig jaar boek 1 las die ik onwijs leuk vond > Gaf me enorme Outlander feels.
- Summer's End is een YA paranormal. De auteur benaderde me of ik wilde reviewen en de synopsis vond ik echt al heel erg leuk, dus kon niet weigeren hihi. Zo te zien wel behoorlijk wat standaard YA dingen; 'prophecy' en 'forbidden romance' maar dat kan erg leuk zijn als het goed geschreven is, dus ben benieuwd.

En vanmorgen nog mijn hardcover copy van Eragon binnen gekregen - ik wil de Inheritance cycle graag in Engelse Hardcover edities hebben maar de complete box set is me wat te duur dus dan maar 1 voor 1 haha.

[ img ]

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Anoniem

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:07

Die cover van Karda vind ik gaaf zeg!

Ik heb nu Defy Me van Tahereh Mafi bijna uit :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:16

Leuke arc's heb je binnen gekregen Melissa :)

Ik ben in The unhoneymooners begonnen van Cristina Lauren, vrouwelijke hoofdpersonage pakt me nog niet maar ik ben benieuwd naar het verhaal.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:30

C_arola schreef:
Leuke arc's heb je binnen gekregen Melissa :)

Ik ben in The unhoneymooners begonnen van Cristina Lauren, vrouwelijke hoofdpersonage pakt me nog niet maar ik ben benieuwd naar het verhaal.

Het verhaal start idd vrij traag, maar eenmaal ze op honeymoon zijn komt er meer snelheid in het verhaal

en wat een mooie uitvoering van Eragon!

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:48

Gave edite inderdaad! En leuke ARC's!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:11

petitparis schreef:
C_arola schreef:
Leuke arc's heb je binnen gekregen Melissa :)

Ik ben in The unhoneymooners begonnen van Cristina Lauren, vrouwelijke hoofdpersonage pakt me nog niet maar ik ben benieuwd naar het verhaal.

Het verhaal start idd vrij traag, maar eenmaal ze op honeymoon zijn komt er meer snelheid in het verhaal

en wat een mooie uitvoering van Eragon!

Bedankt, ik dacht dat het aan mij lag :)

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:17

Die cover van Karda sprak me ook gelijk aan en de beschrijving van het verhaal is (voor mij in ieder geval) erg uitnodigend ondanks dat het een beetje chaotisch samengesteld is haha:

Karda––the first book in a sci-fi series with technophobic humans on a living planet, majestic hawk-headed flying horses, a power struggle between brothers, and a plucky female hero who must learn to tap into powers she never knew she had––powers that scare her––to save the place and the people she comes to love.
Marta, a sword-swinging girl who rides an incredible flying creature meets Altan, the arrogant young aristocrat in a high-tech-space-girl meets elemental-magic-wielder on a lost planet colonized centuries before by refugees from Earth.

Secretly sent to the planet Adalta to assess its resources and trade potential, Marta knows her job. And she knows she can’t get attached––she’s not staying.

Then she meets her Karda, the wondrous flying creature she grows to love. And Altan, the arrogant aristocrat with strange elemental powers.

It can’t be magic, can it?

When Altan rescues her from a blood magician’s murder attempt, suddenly he and Marta can speak telepathically.

It can’t be magic, can it?

However hard she fights it, and however often she repeats her mantra, “Don’t get attached,” she does.

Forced to be together they face bandits, treachery, revolt, blood-sex-and-death magic––and their growing relationship.

Then Marta is captured by the blood magician. Will Altan rescue her? Or will she rescue herself?

Author Sherrill Nilson used to raise horses.
Now she writes about flying horses.




Wat vind je van Defy me @Hanafubuki?

The unhoneymooners van Christina Lauren lijkt me ook erg leuk. Die wilde ik eigenlijk nog kopen voor de vakantie in juli. Benieuwd wat je van de rest nog gaat vinden Carola

Erg blij inderdaad met deze uitgave van Eragon. Is volgens mij nagenoeg gelijk aan de Nederlandse edities welke ik ook altijd erg mooi vond. M'n zusje heeft een box set ervan en kreeg toen een hele gave poster ook erbij. Die was een jaar of 2 jaar terug heel goed geprijsd toen.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Eelmo
Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:49

Ik lig heftig achter op mijn leesdoel. Baal er een beetje van dat ik zo weinig lees de laatste tijd..

Ik ging vanmiddag "even" naar de boekhandel voor een leeslampje (tent delen op studiereis, kan ik s avonds tenminste nog lezen) maar uiteraard niet alleen een lampje gekocht. Ook Hex en Iene miene mutte mee genomen. Ben nog altijd bezig in HP, maar die zijn zo dik voor mee op reis :+

De Eragon hardcovers zijn zo mooi. Ik wil nog steeds een keer mijn laatste vervangen, die is vakkundig om zeep geholpen door een boek-etende kat.... _-:(

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Goof
Berichten: 28756
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:55

Ben benieuwd wat je van hex vindt Eelmo.

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:38

Gisteren ging ik naar de Bruna voor de nieuwste Hendrik Groen, maar die was in één dag al uitverkocht. Dus kwam ik thuis met Echo van Thomas Olde Heuvelt. :D En het boekenweekgeschenk 'Dolores'.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:33

Ging die zo hard joh? Zonde dat je hem dan bent misgelopen.

Hier gisteren 4 2e hands boeken via Amazon binnen gekregen waarvan 2 (uit een serie) echt niet in de staat zijn die de verkoper had gezegd. Ze werden verkocht als zeer goed, nou 1 is zelfs amper acceptabel. Vandaag de verkoper maar even mailen. Een 3e boek via die verkoper was dan weer prima en was onder dezelfde omschrijving verkocht. Dus of ze hebben mij per ongeluk 2 verkeerde exemplaren gestuurd, want ze hadden meer opties, maar die stonden idd als minder goede staat.

Ik zag dat Carola Honeymooners 2 sterren heeft gegeven :oo Ben benieuwd waarom! Hij ligt hier ook tussen mijn nieuwe aanwinsten.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Anoniem

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:38

@ cursebreaker: Defy me vond ik erg anders tov de rest van de reeks, alleen het laatste stukje was vergelijkbaar. Vond hem goed en vond dat Mafi een sprong heeft gemaakt qua schrijven!

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:51

Hahahah lekker bezig Eelmo!

Zijn er ook nog andere covers van Eragon? Ik ken alleen deze... Wel beauties ja <3.

Ik ben in De Grens van Don Winslow begonnen. 750 pagina's dik en MINIlettertjes van boven tot beneden de pagina's gevuld. Ik was al een beetje bang gemaakt, dus ging er gister huiverig in. Maar vind het echt zo mega interessant over die kartels!

♥ Rewrite the Stars ♥

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:31

Djilna schreef:
Ging die zo hard joh? Zonde dat je hem dan bent misgelopen.

Hier gisteren 4 2e hands boeken via Amazon binnen gekregen waarvan 2 (uit een serie) echt niet in de staat zijn die de verkoper had gezegd. Ze werden verkocht als zeer goed, nou 1 is zelfs amper acceptabel. Vandaag de verkoper maar even mailen. Een 3e boek via die verkoper was dan weer prima en was onder dezelfde omschrijving verkocht. Dus of ze hebben mij per ongeluk 2 verkeerde exemplaren gestuurd, want ze hadden meer opties, maar die stonden idd als minder goede staat.

Ik zag dat Carola Honeymooners 2 sterren heeft gegeven :oo Ben benieuwd waarom! Hij ligt hier ook tussen mijn nieuwe aanwinsten.

Wat vervelend dat de boeken qua staat niet overeenkwamen met wat de verkoper zei. Hoop dat het goed opgelost gaat worden.

Ik vond de eerste deel van het boek prima al stoorde ik me aan de vrouwelijke hoofdpersonage. De tweede helft van het boek vond ik persoonlijk ronduit slecht. Toch besloten om het uit te lezen maar dat is puur omdat ik hoopte dat ik het beter vond worden. Veel mensen vinden het boek (erg) goed, ik zag een paar recensies op GR staan die precies overeenkomen met mijn mening.

Neverland
Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:44

Djilna schreef:
Ging die zo hard joh? Zonde dat je hem dan bent misgelopen.

Hier gisteren 4 2e hands boeken via Amazon binnen gekregen waarvan 2 (uit een serie) echt niet in de staat zijn die de verkoper had gezegd. Ze werden verkocht als zeer goed, nou 1 is zelfs amper acceptabel. Vandaag de verkoper maar even mailen. Een 3e boek via die verkoper was dan weer prima en was onder dezelfde omschrijving verkocht. Dus of ze hebben mij per ongeluk 2 verkeerde exemplaren gestuurd, want ze hadden meer opties, maar die stonden idd als minder goede staat.

Ik zag dat Carola Honeymooners 2 sterren heeft gegeven :oo Ben benieuwd waarom! Hij ligt hier ook tussen mijn nieuwe aanwinsten.


Ik koop alleen tweedehands op Amazon van worldofbooksde, die kwaliteit is echt altijd top! Heb inmiddels al meer dan 30 boeken van hen en sommige zijn gewoon gesigneerd zelfs. :j

Heb 1 keer een andere verkoper geprobeerd... Nooit meer.

Second to the right, and straight on till morning

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:27

Ah nee @Djilna wat zuur!! De keren dat ik gebruik heb moeten maken van de klantenservice omtrent het niet ontvangen van een 2ehands boek bv. Waren ze wel echt heel erg netjes in hun afhandeling en kreeg ik zonder problemen gelijk geld terug. Dus ik denk dat ze je wel goed gaan helpen hiermee, maar het is natuurlijk erg jammer dat je iets koopt en er nu achteraan moet gaan omdat het niet is zoals je het zou moeten krijgen.

Gelukkig zelf tot nu toe alleen maar goede ervaringen gehad met 2e hands op een boek na wat niet aangekomen was (heb er nu zo'n 15 besteld denk ik?) < en dit is opgelost geworden door geld terug te krijgen. Maar je moet ook in je achterhoofd houden dat mensen die leessporen op de ruggen hebben, vooral Engelse lezers uit het buitenland, dit nog steeds als een Goed exemplaar bestempelen > om maar wat te noemen. Dus het hangt ook echt er vanaf wat iemand anders als goed/slecht etc bestempeld. Dat is dan echt een risico met het kopen 2ehands. Maar via sites als Amazon kun je dus idd wel met klantsenservice het eea regelen, dat is het voordeel van zo'n grote verkoper. Ik let dus eerlijk gezegd niet op welke verkopers op Amazon ik van koop. Als het aankomt en het is niet zoals het zou moeten zijn, kan de klantenservice het afhandelen en in mijn ervaring is het idd zo dat ze dat heel netjes doen.

En ohhh @Carola 2 sterren, wat jammer! En soms heb je dat, dat een boek je gewoon niet lekker ligt ondanks de goede recensies van anderen. Dat had ik met the Last Letter van Rebecca Yarros. Die wordt wereldwijd ZO GOED ontvangen en ik heb ‘m 3 sterren gegeven wat voor mij erg weinig is voor een Yarros boek en ik wil ‘m ook niet meer herlezen - wat ook afwijkend gedrag is voor me hahaha.
Ben echt nog steeds boos over wat ze gedaan heeft met sommige dingen in dat boek, pff. Totaal overbodig en over the top < maar dat is dan net weer wat andere mensen zo erg raakte dat ze het 5 sterren gaven, lol.

@Hanafubuki
Dat is goed om te horen! Ik was niet zo onder de indruk van boek 4 namelijk en twijfelde zelfs of ik echt nog verder wilde gaan met de serie, maar nu ben ik wel nieuwsgierig geworden haha!

Geen idee eigenlijk @Yv of er andere uitgaves zijn. Die ben ik volgens mij nog niet echt tegengekomen. Ik weet wel dat er een collector’s edition is geweest - geen idee of die nu nog te bestellen is - die een andere kaft had en er wel echt gaaf uit zag!

EDIT:
De collector's edition is nog te krijgen zag ik < krijgt jeukende handjes nu hahaha. Maar 45 dollar (via B&N) is me wat veel.

[ img ]

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers