[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 16:43

Niniane schreef:
Zo, net even een heerlijke regency romance uitgelezen. The Duke and I van Julia Quinn. Heel vermakelijk en ga zeker de rest in de serie nog lezen. :)

Deel 1 vond ik aardig, deel 2 vond ik erg leuk. De rest van de serie heb ik in het Engels gelezen maar dat was het niet voor mij. Daarom besloten om alleen deel 1 en 2 in het Nederlands in mijn boekenkast te houden.

Ik heb net Scarlet Hood uitgelezen, kort verhaal wat ik toch wel goed vond. Snel kijken naar het tweede deel.


Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 17:05

Ik heb een Kobo en ben erg tevreden. Hij is makkelijk in gebruik, je zet er heel makkelijk boeken op en het formaat en het licht zijn fijn. Alles is in te stellen.
Tegenwoordig is het net alsof je naar papier zit te kijken ipv naar een scherm en krijg je echt geen last meer van je ogen ofzo.

linoleum
Berichten: 6456
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:03

Goof schreef:
Ik heb een Kobo en ben erg tevreden. Hij is makkelijk in gebruik, je zet er heel makkelijk boeken op en het formaat en het licht zijn fijn. Alles is in te stellen.
Tegenwoordig is het net alsof je naar papier zit te kijken ipv naar een scherm en krijg je echt geen last meer van je ogen ofzo.

Dit. Heb zelf momenteel Kobo Plus abo van Bol.com erbij, werkt perfect. Ook aanschaffen en syncen werkt heel goed.
Via Amazon zal je wel met Calibre moeten werken

I'm not weird, I'm limited edition :D

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:18

Goof schreef:
Ik heb een Kobo en ben erg tevreden. Hij is makkelijk in gebruik, je zet er heel makkelijk boeken op en het formaat en het licht zijn fijn. Alles is in te stellen.
Tegenwoordig is het net alsof je naar papier zit te kijken ipv naar een scherm en krijg je echt geen last meer van je ogen ofzo.

Zo ervaar ik het ook met m’n Kobo Aura. :j <3

Lees de laatste tijd veel op papier omdat ik die boeken gekregen/geleend heb en zo bewaar ik m’n ebooks voor de vakantie. :D

petitparis
Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:35

Ik ben ook nog steeds heel erg tevreden van mijn kobo. Persoonlijk vind ik het aangenamer lezen dan een echt boek en de achtergrondverlichting is heel handig wanneer vriendlief eerder wil slapen. Synchroniseert ook met wat ik via de app op mijn telefoon tussendoor lees.
Maar gezien het aanbod aan auteurs via amazon denk ik in de toekomst wel over te stappen naar een kindle :o

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:02

Olifantengeheugen Petit :D.

Ik vind de verschillende meningen wel grappig. Zo zal ik dus nooit een review schrijven of een boek afraden als ik 'm zelf niet zou uitlezen. Als ik bijvoorbeeld kijk naar A Man Called Ove van Fredrik Backman. De eerste keer dat ik 'm las, heb ik 'm zuchtend en steunend aan de kant gelegd en niet uitgelezen. Bij de tweede poging eindigde ik het boek met tranen in mijn ogen. Soms staat iets je op een bepaald moment gewoon net even wat minder aan denk ik zelf..

Bear and Nightingale is uit! Vond het een stroeve en slome start, maar naarmate ik verder kwam, begon het me toch wel te pakken. Ben erg benieuwd naar het tweede deel, maar die lees ik volgende maand lekker met de groep mee.

Hoe gaat het met jullie buddyread van The Witcher?

Ben ook weer verder gegaan met Series of Unfortunate Events. Echt, wat heerlijk weer <3. Hopelijk staat de serie nog wel op Netflix, want wil net als vorig jaar een paar boeken lezen en dan een paar afleveringen kijken, was zo leuk :D.

Ik heb een Pocketbook, ben er echt mega blij mee. Hij start trager op dan een Kobo, maar verder merk ik echt geen verschil. Veel opties, alleen dan uiteraard geen Kobo Plus. Ook heb ik een Kindle liggen, maar die moet ik eigenlijk nog steeds eens opladen en aanzetten _O-. Kreeg 'm van een vriendinnetje omdat zij 'm over had, maar gebruik eigenlijk altijd de Pocketbook.

♥ Rewrite the Stars ♥

petitparis
Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:31

Yv_ schreef:
Olifantengeheugen Petit :D.


Blijkbaar niet, want ik heb geen idee welke seksscene Quebelle bedoelt. Dus nu overweeg ik te gaan herlezen.

Zeker en vast het vervolg van The bear and the nightingale lezen. Het wordt alleen maar beter.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Quebelle
Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:29

Ik was even niet meer zeker of het nu Punk 57 was die ik mij herinnerde, maar het is inderdaad het juiste boek :+

Vage spoilers:
Spoiler:
Er zitten wat pikante en sex scene's in Punk 57 die mij zo'n oerman (me man, you woman) vibe gaven dat ik gewoon ben gestopt. Hoofdpersonage doet veel rare, niet compleet consensual dingen met dat meisje en heeft echt het Madonna/ho*r complex. Zijn moeder voldoet niet aan zijn idee van een moeder dus ze is een ho*r. Meisje is niet zoals hij haar inbeelde dus het is een ho*r. Hij sluipt haar huis binnen en kijkt hoe ze naakt ligt te slapen.

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:34

Als ik het zo lees ben ik blij dat ik dat boek niet verder ben gaan lezen.

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:52

Ik sla de vage spoilers even over aangezien ik hem nu aan het lezen ben :+

En hier een Kindle (Paperwhite) fan, om alles wat hiervoor beschreven werd. Gekoppeld aan Amazon.com en Goodreads +:)+

Man ik vind het echt frustrerend dat ik nog zoveel boeken op de wishlist heb! Kom gewoon geld en tijd tekort.. -O-

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:43

Ik heb net Hof van Doorns en Rozen uit. Ik vod het fantastisch. Toen las ik wat spoilers over boek 2 en ik betwijfel of ik die ga lezen.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:46

Tweede is de beste van de drie Amanda, dus zeker wel lezen :)).

Ehm, ik kan me dat geloof ik ook niet herinneren hoor Petit :')
Trouwens, die Vergeten Artiesten heb ik hier volgens mij ook liggen. Buddy doen?
Ik moet 'm alleen wel 22 feb uit hebben, want dan moet ie weer terug naar vriendinnetje.
Edit: oeps nee sorry, het is De Poppenfabriek die ik heb liggen! Even in de warrie. Heb Vergeten Artiesten helemaal niet.

♥ Rewrite the Stars ♥

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:48

Yv_ schreef:
Tweede is de beste van de drie Amanda, dus zeker wel lezen :)).

Ehm, ik kan me dat geloof ik ook niet herinneren hoor Petit :')
Trouwens, die Vergeten Artiesten heb ik hier volgens mij ook liggen. Buddy doen?
Ik moet 'm alleen wel 22 feb uit hebben, want dan moet ie weer terug naar vriendinnetje.


Er gebeurd blijkbaar iets in deel 2 waar ik echt niet happy van word dus weet het nog niet :')

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:57

Jammer Yv. Ik wil de vergeten artiesten namelijk wel als buddyread doen, volgens mij waren er meer die dat wilden.

linoleum
Berichten: 6456
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 22:06

Amandavd schreef:
Yv_ schreef:
Tweede is de beste van de drie Amanda, dus zeker wel lezen :)).

Ehm, ik kan me dat geloof ik ook niet herinneren hoor Petit :')
Trouwens, die Vergeten Artiesten heb ik hier volgens mij ook liggen. Buddy doen?
Ik moet 'm alleen wel 22 feb uit hebben, want dan moet ie weer terug naar vriendinnetje.


Er gebeurd blijkbaar iets in deel 2 waar ik echt niet happy van word dus weet het nog niet :')

Absoluut doen! Het is het 100% waard! Zeker weten het beste deel van de serie so far. Maar snap je gevoel als je spoilers hebt gezien, geloof ons maar gewoon :D

I'm not weird, I'm limited edition :D

petitparis
Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 22:15

@Goof: ik wil het boek vd vergeten artiesten lezen. Moet alleen eens kijken wanneer dit lukt gezien het een fysiek boek is en ik tegenwoordig 2u eerder ga slapen dan pakweg een jaar terug...

@amanda: wat gebeurt er dan in boek 2 dat je niet ligt? Volgens mij werd de reeks alleen maar beter...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 06:32

Spoilers over Hof van Doorns en Rozen, tweede boek!

Spoiler:
Ik las ergens dat Tamlin en Feyre uit elkaar gaan? Ik ship die twee zo erg. Ik was echt pissig toen ik las dat ze van hem naar Rhys ging.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

petitparis
Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 07:46

Amandavd schreef:
Spoilers over Hof van Doorns en Rozen, tweede boek!

Spoiler:
Ik las ergens dat Tamlin en Feyre uit elkaar gaan? Ik ship die twee zo erg. Ik was echt pissig toen ik las dat ze van hem naar Rhys ging.



haha, dan moet je zeker boek 2 lezen. Ik deelde ook eerst je mening totdat ik deel 2 las. It will all make sense ;)

There is beauty in everything, even the things that scare us.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 07:55

Totally agree! Zeker boek 2 gaan lezen :j

The_Cat
Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 07:59

Gisteren op een avondje 'het moois dat we delen uitgelezen'. Speciaal boek, ook vlot genoeg om snel even op 1 avondje door te lezen. Het heeft wel enkele pijnlijke waarheden dat het bevat. Geeft wat stof tot nadenken, maar het houdt me in het dubio ook een beetje. Ik was aan het twijfelen tussen 3 en 4 sterren, en ik zou willen dat het mogelijk was om er een halfje aan te geven. Net die korte stukjes zorgde er eigenlijk voor dat ik me ook nooit echt betrokken in het verhaal voelde. Dus ik vond het een beetje afstandelijk lezen ook


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Yontheke
Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:06

Ooh Amanda, zeker boek 2 gaan lezen! Echt, geloof ons! :D Boek 2 is echt mijn favoriete boek ooit!

“To the people who look at the stars and wish."
"To the stars who listen and the dreams that are answered.”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:08

Ik kan me echt totaal niet vinden in wat Quebelle zegt heel eerlijk gezegd.
Ja, de sexscenes zijn expliciet, maar dat is in meerdere boeken het geval en ze zijn nou ook weer niet zo heftig vind ik.

Ik heb nergens gelezen dat wie dan ook voor prutsmuts uitgemaakt werd en ook al denk ik dat ik weet welke scene ze bedoeld wanneer het op consent aan komt en hoe zij die eventueel gelezen kan hebben, ben ik het ook daar niet mee eens heel eerlijk gezegd.
Het is een rauw boek, met een heftiger onderwerp dan je in eerste instatie zou denken en nee, de hoofdpersonages nemen niet altijd de juiste beslissing, maar daar leren ze wel van en groeien ze ook door.

Ik vond het onderwerp juist heel realistisch aangepakt, inclusief de rauwe woede, alle emoties en bijbehorende domme gedachten die in je opkomen.

Zo zie je maar weer dat iedereen een boek anders kan interpreteren :D

Over verschillend over boeken denken gesproken...
Ik was echt woest dat ze terug ging naar Tamlin.
Vind het echt zo'n ontzettede slappeling :=

De enige reden dat ik doorgelezen heb, is omdat ik wist dat ze bij hem weg zou gaan _O-

Anoniem

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:12

Een hele fijne dag vandaag Amanda!
Gefeliciteerd *\o/*

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:55

Jullie brengen mij wel aan het twijfelen :')

Dankjewel! Geen tijd om te lezen vandaag.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

petitparis
Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:05

The_Cat schreef:
Gisteren op een avondje 'het moois dat we delen uitgelezen'. Speciaal boek, ook vlot genoeg om snel even op 1 avondje door te lezen. Het heeft wel enkele pijnlijke waarheden dat het bevat. Geeft wat stof tot nadenken, maar het houdt me in het dubio ook een beetje. Ik was aan het twijfelen tussen 3 en 4 sterren, en ik zou willen dat het mogelijk was om er een halfje aan te geven. Net die korte stukjes zorgde er eigenlijk voor dat ik me ook nooit echt betrokken in het verhaal voelde. Dus ik vond het een beetje afstandelijk lezen ook


Idd de hoofdstukken waren iets te kort om echt goed te zijn. Maar ik vond het nog wel ok en vooral veel stof tot nadenken. Ook fijn dat het wat verschillende invalshoeken liet zien.

@AManda: Maak er een onvergetelijke dag van en niet "vlug eventjes trouwen" :P

There is beauty in everything, even the things that scare us.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloesem21, eva1969 en 6 bezoekers