[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:29

Tucktuck schreef:
@Cursebreaker, het advies was geloof ik om eerst the Remnant Chronicles te lezen. Deze komt de 19de als het goed is aan.

Nu voor tussendoor begonnen in Eragon van Chrispoher Paolini. Ben ooit begonnen in de serie maar op een gegeven moment gestopt met lezen. Vandaag de film weer gezien en besloten deze op te pakken.



Inmiddels is Eragon uit. En ik moest gewoon beginnen aan Eldest. Eragon was af en toe een beetje langzaam om doorheen te komen. Eldest begon al een stuk beter want ben daar al bijna 150 pagina's verder.

Gister is The Kiss of Deception van Mary E. Pearson bezorgd. Die ligt te wachten voor als ik klaar ben met Eldest.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]


Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:30

@Yv: welk van de 'boeken' van Brilka vond jij het minste?

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:02

Elene :j

♥ Rewrite the Stars ♥

Goof
Berichten: 28607
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:14

Yv_ schreef:
Brilka <3. Ik vond 'm echt heel mooi! Ik moest wel lachen erom, een tijdje geleden vroeg ik aan een collega of hij 'm wilde lezen, maar hij haakte af toen hij het aantal pagina's las. Afgelopen vrijdag zat ik een beetje te struinen op internet en toen stond hij naast me. Net toen ik De Kat en de Generaal aan het bekijken was, het nieuwe boek van die auteur. Hij helemaal trots vertellen dat hij Brilka had gekocht en dat hij het zo boeiend vond dat hij na een week al halverwege was. Erg tof haha.


Oh wat grappig!
Ik zag inderdaad dat er een nieuw boek van deze schrijver is, dat wordt de volgende als deze bevalt.
Ik heb de eerst 100 pagina's gelezen en moet zeggen dat ik hem mooi geschreven vind en dat hij vlot weg leest. Ben benieuwd naar meer, dit wordt een heerlijke leesvakantie <3

mysa
Berichten: 10377
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:36

Nummer twee had een ietsje minder goede recensie. Maar alsnog zeker niet negatief. En het is ook heel moeilijk natuurlijk, om een voorgaand succes te evenaren.

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 12:47

Fijn dat het leuk genoeg is om door te gaan ook meteen met Eldest @Tucktuck Veel leesplezier nog *\o/*

Hier ben ik net heeeeeel gelukkig gemaakt, want mijn baecrate Archangel's War recovery kit box kwam net binnen met het laatste nieuwe boek in de Guild Hunter serie van Nalini Singh. Hij was goed gevuld moet ik zeggen en ze hebben de items ook op leuke dingen en personages uit de serie geïnspireerd. Nu nog de moed vinden om te gaan lezen. Ik kijk al een jaar uit naar het boek, maar er zal veel gaan gebeuren in deze en ik ben een beetje bang nu hihi.

Voor de geïnteresseerden die willen weten wat er in zat:

Spoiler:
Grimoire Book air freshener
[ img ]

Mahiya's Wings scarf
[ img ]

Dmitri wax melts
[ img ]

Guild Hunter license silicone wine glass
[ img ]

Illium's Feather necklace
[ img ]
[ img ]

Love's venom oil dropper
[ img ]

Destiny's Rose bottle stopper
[ img ]
[ img ]

Elena & Raphael book sleeve
[ img ]
[ img ]

Janvier's Cajun Gumbo recipe
[ img ]
[ img ]

Raphael & the seven sturdy bookmark
[ img ]
[ img ]

Het boek zelf natuurlijk met een auteurs brief en signed bookplate
[ img ]
[ img ]

Conclusie:
Vrij standaard items, maar wel een zeer goed gevulde box xD
[ img ]


En nu vind ik het nog vreemder dat de augustus box dus niet is aangekomen.
De september box en deze nu zijn gewoon aangekomen.
Ze vragen me dus nog steeds om verzendkosten opnieuw te betalen terwijl het toch echt niet mijn schuld is dat er iets fout is gegaan met het adres, grr. Vind het echt schandalig -O-

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:07

Snap dat je een beetje bang bent om verder te lezen. Heb nog nooit een boek van de reeks gelezen maar soms raak je gewoon gehecht aan karakters en wil je niet dat er bepaalde dingen gebeuren.
Vreemd inderdaad dat er van maar 1 box de verzending niet goed is gegaan en ze jou vragen om opnieuw de verzendkosten te betalen.

Eldest leest een stuk beter weg, iemand had daar een opmerking over gemaakt, ben erg benieuwd.
Ik kan mijzelf bar weinig herinneren van de boeken die ik had gelezen uit de reeks. Dus het is erg leuk.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:29

Ja precies haha. Veel te bang dat er iets gebeurd want er is nu van vrij vroeg in de serie echt ergens naartoe gewerkt in de achtergrond zeg maar en dat lijkt in dit boek nu wel eruit te gaan komen, dus ben benieuwd hihi.

Hier vroeg nog iemand naar het Embers of Memory spel van Sarah J. Maas maar met m'n chaotische hoofd ben ik helemaal vergeten te reageren, sorry! Het is een kaart spel wat je met 2 spelers speelt;

[ img ]

De echt precieze spelregels ken ik nog niet, maar er zit een boekje bij waar alles in staat en met vluchtig door bladeren leek het complexer als ik had gedacht dat het zou zijn, lol.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 16:29

Ik kwam zonet deze tegen:

[ img ]

Citaat:
When Ben De Backer comes out to their parents as nonbinary, they're thrown out of their house and forced to move in with their estranged older sister, Hannah, and her husband, Thomas, whom Ben has never even met. Struggling with an anxiety disorder compounded by their parents' rejection, they come out only to Hannah, Thomas, and their therapist and try to keep a low profile in a new school.

But Ben's attempts to survive the last half of senior year unnoticed are thwarted when Nathan Allan, a funny and charismatic student, decides to take Ben under his wing. As Ben and Nathan's friendship grows, their feelings for each other begin to change, and what started as a disastrous turn of events looks like it might just be a chance to start a happier new life.

At turns heartbreaking and joyous, I Wish You All the Best is both a celebration of life, friendship, and love, and a shining example of hope in the face of adversity.


Iemand deze al eens gelezen? Ik heb 'm meegenomen, hij sprak me heel erg aan!

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Quebelle
Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 17:53

Ik ben er aan begonnen maar heb hem nooit uitgelezen. Weet eigenlijk niet waarom, want hij is niet slecht :=

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:15

Ik heb 'm gisteravond in 1 ruk uitgelezen :oo Heftig verhaal, maar tegelijk ook heel hoopvol, echt een aanrader. Volgens mij hebben wij wel dezelfde smaak, Quebelle O:)

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Quebelle
Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:00

Er zijn slechtere dingen in het leven dan dezelfde smaak als wij hebben :+

Ik ben een week geleden ofzo in de Winnowing Fire trilogie van Jen Williams begonnen, en ben nu op het einde van boek 3. Leest vlot, heel interessante worldbuilding - soort van fantasy/sci fi. Af en toe mis ik iets verdere uitwerking maar ik ben wel benieuwd naar hoe het eindig. Nog 70 pagina's!

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Anoniem

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:04

Ik heb de afgelopen 3 weken met een flinke luchtweginfectie ziek op bed gelegen.
Gelukkig helpt de antibiotica goed, maar mijn hoofd stond niet echt naar lezen.

En al helemaal niet naar ALL.
Dus we zijn nog niet echt veel opgeschoten.

Ik begin op te knappen, dus ik hoop hem volgende week weer op te kunnen pakken.
Voor nu hou ik het bij mijn vertrouwde fantasy :')

Ben bezig met Serpent & Dove en ik vind hem echt heel goed.
Heerlijk geschreven, intrigerende personages en magicsystem, met een flinke dosis goed geschreven romance.

Quebelle
Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:12

Ik vond Serpent & Dove een beetje tegenvallen, heb hem eigenlijk niet uitgelezen al ben ik wel fan van de trope.

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:01

Ik wilde Serpent & Dove heel graag lezen, maar toen ineens niet meer. Weet nieteens waarom eigenlijk.

Ik heb gister The World that we Knew van Alice Hoffmsn uitgelezen. Ben verliefd! De setting is WO-2, maar het is een heel magisch verhaal. Kreeg eenbeetje dezelfde vibe als bij The Binding van Bridget Collins <3

♥ Rewrite the Stars ♥

petitparis
Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:40

Tucktuck schreef:
Eldest leest een stuk beter weg, iemand had daar een opmerking over gemaakt, ben erg benieuwd.
Ik kan mijzelf bar weinig herinneren van de boeken die ik had gelezen uit de reeks. Dus het is erg leuk.

Waarschijnlijk was ik dat. Ik herinner mij dat ik lange tijd nodig had om door Eragon heen te worstelen ondanks dat ik het een leuk verhaal vond, maar dat de vervolgdelen er op een week tijd doorheen gevlogen zijn.

Gelukkig ben je weer aan de betere hand Anc!

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Quebelle
Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:08

Quebelle schreef:
Er zijn slechtere dingen in het leven dan dezelfde smaak als wij hebben :+

Ik ben een week geleden ofzo in de Winnowing Fire trilogie van Jen Williams begonnen, en ben nu op het einde van boek 3. Leest vlot, heel interessante worldbuilding - soort van fantasy/sci fi. Af en toe mis ik iets verdere uitwerking maar ik ben wel benieuwd naar hoe het eindig. Nog 70 pagina's!

En uitgelezen! Het is altijd moeilijk na een trilogie en de personages waren heel leuk hier, maar vond het einde wat te snel/kort . Wel hele leuke worldbuilding en op zich een hele goeie adult fantasy met sci fi elementen. Zeker wel een aanrader :j

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

linoleum
Berichten: 6456
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:27

Quebelle, klinkt interessant! Ik schrijf het op.

Ik net de MaddAdamm trilogie uit, zelfde verhaal vanuit verschillende oogpunten verteld en vervolgens het laatste boek een vervolg. Jammer dat het uit was.

Wil nu eigenlijk niks nieuws kopen tot ik een ereader heb, dan kan ik gewoon ebooks kopen in plaats van papieren boeken. Nog even wachten tot m’n 13e maand er is in november. Vanavond maar eens bij m’n vriend in de kast neuzen of er wat leuks ligt.

I'm not weird, I'm limited edition :D

The_Cat
Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:42

Quebelle schreef:
Er zijn slechtere dingen in het leven dan dezelfde smaak als wij hebben :+

Ik ben een week geleden ofzo in de Winnowing Fire trilogie van Jen Williams begonnen, en ben nu op het einde van boek 3. Leest vlot, heel interessante worldbuilding - soort van fantasy/sci fi. Af en toe mis ik iets verdere uitwerking maar ik ben wel benieuwd naar hoe het eindig. Nog 70 pagina's!


Boek 3 vond ik het beste :D Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden haha :)

Ik ben begonnen in "The Hand, the Eye and the heart". Ik ben nog niet ver, maar tot hiertoe is het wel boeiend :) Ook krijg ik morgen 'The World that we knew' binnen. Een boek dat me aansprak omwille van de cover die Yv hier gepost had, en na haar review was ik helemaal verkocht :D


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:32

Ik heb vandaag btw 2 van mijn 3 boekenkasten gereorganiseerd en ben best wel blij met het resultaat :D

Helaas heb ik er maar één op de foto gezet, maar de andere houden jullie dus nog tegoed:


[ img ]

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Shadow0
Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:44

Zie ik daar een boekenplank vol Pratchett? *\o/*
Edit: om ook nog even te zeggen dat het geheel er echt heel tof uitziet!

mysa
Berichten: 10377
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:05

Keurige kasten!

Gisteren plaatste mijn buurvrouw een foto van een bezoek aan de New York public library, om van te watertanden!

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:27

Shadow0, 3 planken zelfs :')

En thanks :D

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Quebelle
Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:41

Ik ben Sara Donatti's Into the Wilderness gestart omdat ik wel zin had in Outlander like romantische boeha, en die is blijkbaar bijna 1000 pagina's dik :+ _O-

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

linoleum
Berichten: 6456
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:51

Ik heb een boek uit de kast gepakt bij m’n vriend. Why we Sleep. Wetenschap gebaseerd boek over slaap en wat dit doet voor je lichaam en geest. Erg benieuwd naar. Eerste pagina’s lazen makkelijk weg.

I'm not weird, I'm limited edition :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers