[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:11

Verkleuringen zijn ook lastig, ik had ook een keer een boek tweedehands gekocht waar ik bij aankomst wel even van op keek. Als je alleen keek naar kreukels en krassen klopte de omschrijving, maar het boek was behoorlijk verkleurd waardoor de hele indruk toch een stuk slechter was.


Anoniem

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:17

Ik had het via Abe books een keer. Omschrijving was lichte beschadigingen, boek wat ik kreeg was zo ranzig :r geld (3 euro incl) teruggehad en een andere besteld. Was ook alleen nog tweedehands te krijgen. Nieuwe was gewoon netjes tweedehands.

Ik lees nu de House of Night reeks opnieuw, zijn een opvolgserie begonnen en weet nu bijna einde boek 1 weer dat ik ze heel leuk vond, hoogstaand niet maar wel gewoon leuk!

En zaterdagavond thuis gaan we terug naar Harry Hole in het Mes!

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:32

Je hebt idd verschillend verkleurd. Aurian is ook verkleurd, maar 'netjes' en geen kreukels op de rug.
Ik heb ze nog even naast elkaar gezet.

Hier zie je dat de rechtse meerdere lijnen door de rug heeft lopen. Het linke boek heeft nog een volledig gladde rug. Rechtse boek is dus het slechtst.
[ img ]

Op deze 2 foto's zijn de boeken dus omgedraaid tov de vorige.
En dan het soort kleurverschil. Aurian is gewoon verkleurd, die Sword of Flame is vlekkerig en goor.
[ img ]

[ img ]

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Shenavallie
Berichten: 11516
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 06:04

Goof schreef:
Shenavallie schreef:
Gisteren ging ik naar de Bruna voor de nieuwste Hendrik Groen, maar die was in één dag al uitverkocht. Dus kwam ik thuis met Echo van Thomas Olde Heuvelt. :D En het boekenweekgeschenk 'Dolores'.


Echo vond ik erg goed, ik ben ook benieuwd naar Dolores. Daar moet ik nog achteraan!

Die krijg je als boekenweekgeschenk bij aankoop van een boek. :j

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:44

Het 'reisboek' is On Trail geworden :)
Dankjulliewel voor de suggesties!

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:58

Leuk! Fijn dat je geslaagd bent :)

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:23


Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:38

Hoi,

Ik wil graag ook meepraten! Ben al een tijdje mee aan het lezen en dankzij jullie krijg ik mijn zin om weer te gaan lezen.
Ben nu bezig met een re-read van toendertijd mijn lievelingsboeken: The Nightangel Trilogy van Brent Weeks. Zit nu in het eerste boek en vind het heerlijk om weer er terug in te zitten.

Helaas kan ik nog steeds niet echt lekker wegkruipen in het boek maar af en toe voor het slapen gaan kan ik eindelijk wel weer eens lezen.

Ik heb ook al een paar boeken op mijn wishlist staan zoals de retellings van de schrijver van Sherwoord <3 Ik ben gek op sprookjes en helemaal als er een twist op zit.

Insta: yl_aerial

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:40

Hey dames, ben een beetje stil geweest. Ik zat met een blessure thuis en mocht niet veel computeren. Maar heb daarvoor veeeeeel gelezen. En wel de serie: The Unbelievable Mr. Brownstone Series van Michael Anderle

Tja, ik ben misschien niet zo heel kritisch, maar ik vond hem erg leuk. De wereld waarin het afspeelt is in de nabije toekomst en de poorten tot een andere magische wereld zijn (weer) geopend. In het verleden waren ze geopend (dat verklaarde al onze legenden, mythes en "fantasy"-wezens) maar de connectie was een aantal honderden jaren weg, en bij begin van de serie zijn ze al een paar jaar open. Wat dus resulteert in een opleving van magie, magische artifacts en door de portals (want de magische wereld is echt een planeet ergens anders) komen ook steeds meer magische wezens zoals elven, orcs, kimera's of gewoon wazige wezens, die hun geluk zoeken, toerist spelen of hun wereld ontvluchten (ivm misdaden). De wereld is dus aan het wennen aan wezens/mensen met magische krachten en dan krijg je dus ook een hoop mensen die struikelen over een magisch item en daar misbruik van maken.

Daar komt dus de hoofdpersoon in beeld, want dat is een lelijke bountyhunter. Hij is goed in zijn vak en vangt hoge lvl bounty's (vanaf lvl 3 kun je magie verwachten) De serie gaat over zijn (persoonlijke) ontwikkelingen, zijn valkuilen, zijn oorsprong, liefde en een hoop asskicking. Soms krijg je de POV van de mensen om hem heen en zijn "tegenstanders" wat zorgt dat het niet te eenzijdig word. Het zit een hoop humor en actie in. Zo probeert hij alles simpel te houden, in het begin draait zijn wereldje om BBQ (is schijnbaar een ding in Amerika) en zijn ford F-350 (zou ook mijn ding zijn als ik zoiets kon betalen) en bounty's , maar wordt zijn leven steeds "ingewikkelder" (normale mensen noemen dat een sociaal leven, verplichtingen reputaties ed)

Ik heb alle 17 boeken nu uit en ben aan het bedenken welke andere serie van de dezelfde schrijver ik nu ga lezen (hij heeft meerdere series van dezelfde wereld en personen die in bovenstaande serie "bijrollen" waren)

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:44

Welkom xU_Blinghx

The Nightangel Trilogy staat ook al een tijdje op m'n kast - een keer cadeau gekregen van mijn man. Lijkt me ook erg leuk!

Las je Hunted al van Meagan Spooner (auteur van sherwood)? Die vond ik ook erg goed!
Heb je a Curse so Dark and Lonely al gelezen van Brigid Kemmerer? Een van de beste re-tellings in mijn ogen.
Qua sprookjes re-tellings heb ik ook veel op de kast staan, maar ook niet sprookjes retellings; ik heb een aantal historische ya retellings staan, een titanic re-telling, Pompeii re-telling, vanalles dus hihi.

Welkom terug Riddershow
Klinkt als een erg gave serie hoor! Ik ga 'm eens opzoeken en boek 1 op de to-read list zetten.
Erg tof ook dat er spin-off series zijn in dezelfde wereld. Als je een wereld zo gaaf vind, is niks leukers als te kunnen blijven lezen haha.

Ik kreeg net m'n amazon bestelling binnen van Highland Crown van May McGoldrick. Historische Schotse roman welke ik vorig jaar als arc gelezen heb. Nu heb ik de arc van boek 2 in de serie klaarstaan op m'n Kindle. Hoop snel meer boeken van deze auteurs (zijn man en vrouw wat samen schrijven) te kunnen toevoegen aan m'n collectie.

Gister begonnen aan een buddy-read: Senlin Ascends van Josiah Bancroft. Het is een hele interessante setting, maar de schrijfstijl ligt me nog niet helemaal jammer genoeg. Kom er dus ook niet zo snel doorheen als gehoopt. Het heeft wel veel potentie dus ik ben benieuwd waar het verhaal naartoe gaat.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Schemerdier
Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:06

Wat vind je van Highland Crown?

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:14

Schemerdier schreef:
Wat vind je van Highland Crown?


Ik heb er echt van genoten toen ik 'm las vorig jaar, vandaar ook de keus om 'm nu in paperback te kopen nog voor m'n collectie en zodat ik 'm nog eens kan herlezen.

Boek 2, waar ik nu de ARC van heb (komt in September uit) gaat dan weer over andere personages. Erg benieuwd ernaar. Vind het wel interessant om bekende namen en plekken e.d. tegen te komen. Nu ben ik niet heel goed bekend met de Schotse geschiedenis, op wat grote dingen na die velen wel zullen weten, maar het lijkt alsof ze wel op een leuke manier de geschiedenis erin verwerken.

Het heeft wat weg van Outlander ook moet ik zeggen; mooie schotse settings, politiek en intrige, hier en daar ook wat actie/gevechten en een romance. Het was mijn eerste boek van deze auteurs en een van de eerste Schotse Romans die ik las en dat smaakte wel naar meer :j Gewoon heel leuk om tussendoor te lezen <3

EDIT;

Mocht je geïnteresseerd zijn, hier is m'n review te vinden:
https://melissasfandomworld.com/book-re ... hlander-1/
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 13-06-19 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:27

Welkom xU_Blinghx :)

Sterkte met de blessure Riddershow.

Ben benieuwd of je Senlin Ascends van Josiah Bancroft uiteindelijk leuk gaat vinden. Schrijfstijl bepaald in mijn ogen veel of je een boek leuk vind om te lezen.

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:35

De schrijfstijl bepaald idd voor mij ook heel veel. Zo kan een boek wat niet het meest originele is, misschien zelfs vol zit met cliches, maar wel een gave schrijfstijl heeft alsnog een favoriet zijn voor me terwijl een super origineel boek met een schrijfstijl die me niet ligt, iets zijn wat ik niet eens uit zou lezen bv.

Ik ben nu in hoofdstuk 8 en ik kan m'n vinger er niet precies op leggen, wat het dan precies is wat me niet goed ligt; het is een gevoel haha. Het lijkt ook wel alsof er niks gebeurd qua vooruitgang van het verhaal, terwijl er toch wel dingen gebeuren zeg maar? Het is heel erg omschrijvend geschreven allemaal, heel uitgebreid maar toch niet de diepgang die ik ervan verwachtte. Geen idee of dat logisch klinkt allemaal, maar ok hahaha.

We gaan het zien. Ik blijf wel nog even doorlezen nu want ik ben wel benieuwd wat er nog gaat komen en of het me toch nog weet mee te slepen verderop. Sommige boeken hebben ook gewoon even tijd nodig om opgebouwd te worden, dus ik wil het nog niet opgeven aangezien het eigenlijk pas echt nog het begin is qua waar het verhaal zit.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:06

Ik ben door baaslief naar huis gestuurd om te relaxen (ofwel lezen), maar het wil niet echt lukken. Geloof dat ik elke letter wel 20 keer kan lezen en nog steeds niks opsla. Had iemand aangereden vanochtend en het bizarre gedrag van de "vriendelijke" Haagse bijstanders die ineens overal vandaan kwamen, dondert echt door mijn hoofd ;( .

Welkom Blingh! En welcome back Riddershow.

Fijn dat je geslaagd bent Eelmo!

♥ Rewrite the Stars ♥

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:27

Oef heftig Yv. Snap best dat je dan niks opslaat.
Misschien beter iets van Netflix opzetten? Dat is gewoon domweg kijken..
Sterkte!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Neverland
Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:05

Aii Yv... Doe lekker rustig aan... :(:)

Second to the right, and straight on till morning

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:56

Ik heb vrij weinig gelezen de laatste tijd...
Niet echt een dip, maar gewoon andere dingen aan mijn hoofd.

Ben gister wel eindelijk in deze begonnen

[ img ]

petitparis
Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:47

Welkom xH_blingh!

@Riddershow: klinkt als een goede reeks, maar het aantal delen schrikt me wel wat af...

Oei Yv! Doe rustig aan. Toch niet te veel schade of gewonden...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Goof
Berichten: 28606
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 15:19

Oh Yv wat rot, sterkte!

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 18:02

petitparis schreef:
Welkom xH_blingh!

@Riddershow: klinkt als een goede reeks, maar het aantal delen schrikt me wel wat af...

Oei Yv! Doe rustig aan. Toch niet te veel schade of gewonden...

Ik heb ze op de e-reader gelezen, dus het is even inschatten maar volgens mij zijn het van die paperbacks. Geen hele dikke boeken. Ik heb ze in bundels gekocht (1-6, 7-12 En 13-17 of zo.)

Elfie
Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 18:06

Zo, ik kom ook nog eens piepen na een hele tijd :D

Ik heb intussen wel flink doorgelezen, loop al enkele boeken voor op mijn reading challenge.

Wat lief van je man Cursebreaker, en vooral ook dat hij weet met welke boeken hij je kan plezieren :oo

Ik wil de jongen in de sneeuw ook nog graag lezen, Tiggs. Ik had de eerste twee delen al gelezen uit de bib, maar deel 3 zijn ze dus kwijtgeraakt in de bib :roll:

Ik heb onlangs witte vleugels, zwarte vleugels gelezen (een aanrader trouwens) en ik zou nu meer over de slavernij willen lezen, iemand nog aanraders?

The Great Alone wil ik nu ook wel heel graag lezen! Een vriendin heeft hem geleend bij de bib en als zij hem uit heeft, mag ik hem lezen.
Ik vond De Nachtegaal van Kristin Hannah ook erg mooi.

Hier gaat de bib de hele zomer dicht wegens verhuis en nu mag ieder lid vanaf de maand juni tot dertig boeken ontlenen en deze voor 100 dagen houden om de zomer te kunnen overbruggen. Een goed idee leek me, ware het niet dat ik er op 4 juni was om mijn hoop boeken te halen en bijna alle rekken al zo goed als leeg waren :oo
Zowat alle boeken die ik op mijn lijstje had waren al ontleend tot in september...

Ik vond Hex heel goed, Eelmo. Lekker griezelig en goed geschreven. Beetje ontluisterend einde evenwel...

Veel beterschap met de blessure, Riddershow!

Ow, wat heftig Yv. Kan geloven dat dit door je hoofd spookt...Sterkte!

Waar zit jij ergens Leys? Ziet er lekker tropisch uit... 8-)

Ik ben nu net begonnen in Dood De Vader, ben nog maar enkele hoofdstukken ver maar ik vind hem al erg intrigerend...

Iemand die slaapt, kan met goede argumenten wakker geschud worden. Iemand die doet alsof hij slaapt, kan zelfs met het beste argument ter wereld niet gewekt worden. ~Jonathan Safran Foer~

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 18:13

Wat heftig Yv! Is alles goed gegaan met diegene die je hebt aangereden? En hoe gaat het nu met jou? Sterkte!

Dat is een nadeel van een actie als deze Elfie, heb je nog een voorraad boeken in huis om de zomermaanden mee te overbruggen?

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 18:24

Ja, hij heeft er gelukkig niet meer aan overgehouden dan een kapotte scooter en kleding. Ikzelf heb ook niks, alleen spookt dat bizarre gedrag nog steeds door mijn hoofd. Uiteindelijk wel een hoofdstuk verder in De Grens, op een hele dag :'). Maar lekker vroeg naar bed vandaag.

Fijne vakantie Anc, ziet er lekker relaxed uit!

Elfie, De Ondergrondse Spoorweg van Colson Whitehead schijnt erg goed te zijn, maar ook vrij ingewikkeld qua leesstijl. Ben er zelf nog niet in begonnen, dus durf het je niet te zeggen. Verder heb je natuurlijk 12 Years A Slave, maar die vond ik persoonlijk wat ouderwets en de film aangrijpender. Book of Negroes heb je natuurlik ook nog, evenals The Color Purple. Maar dat zijn volgens mij wel wat ouderwetsere boeken. Ik zit even te denken, ik heb er volgens mij eentje in de kast staan, maar kom niet op de titel.. Die is van vorig jaar..

Veel plezier met Dood De Vader, ik vond 'm erg goed. Derde deel komt bijna uit.

♥ Rewrite the Stars ♥

Elfie
Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 18:25

Ja ik heb er gelukkig nog een hoop van de kringloopwinkel liggen ook. Dus ik kan wel verder :D

Bedankt voor de tips, Yv!

Iemand die slaapt, kan met goede argumenten wakker geschud worden. Iemand die doet alsof hij slaapt, kan zelfs met het beste argument ter wereld niet gewekt worden. ~Jonathan Safran Foer~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isabel_k, Kimmie235, VogeltjeM en 2 bezoekers