Avengers endgame

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Avengers:endgame kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:02

Verkleed zelfs _O- Wat leuk. Nee ik denk niet dat ik m'n captain Marvel pakje aandoe.

Come over to the dark side, we have cookies!


ImkeTarek
Berichten: 2270
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:04

Ik ben vanacht geweest (woon in Engeland, is hier vandaag pas uit)! 6 zalen in de bios en op de eerste paar rijen na bijna allemaal uitverkocht..

Mooi einde! Gehuild, gelachen..
Spoiler:
Hoop dat 1 van de avengers wel weer positief gaat veranderen in volgende films!


En nu kan ik mezelf wel voor mn kop slaan dat ik echt vanacht ben geweest..
Moet zo werken, maar kon na de film niet slapen.. denk dat ik n kleine 3 uur geslapen heb in totaal...

Edit; wij hebben een unlimited card van de bioscoop, dus we gaan waarschijnlijk nog n keer in t weekend..
En afhankelijk van andere mensen die m willen zien misschien nog wel vaker :+

<3 Tarek <3 Wiepkje <3

Selina
Berichten: 14222
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:48

Hier ook in een zaal met zo’n 500 man gekeken. De werknemers hadden een Spider-Man pak aan.

En dan inhoudelijk:
Spoiler:
Moest ook wel lachen toen Thor met zn vrienden Fortnite deed en wij bijna te laat kwamen omdat mn vriend zn potje Fortnite moest afmaken :+

Dikke Thor überhaupt.. kwam niet meer bij _O-

Was wel even in de war toen Thanos na 5 min ongeveer al dood was en ik dacht, huh, is dit nou dat epische eindgevecht dan?

Wel een gaaf moment toen op het eind iedereen er weer bij kwam. En dan even kort zo’n “vader-zoon” momentje met Tony en Peter <3

Hoewel Tony’s dood zielig was, vond ik het wel passend. En z’n begrafenis was tegelijkertijd een moment om even alle helden 1 voor 1 te laten zien, om symbolisch ook afscheid te nemen van de Avengers.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

KittyDylan
Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:56

Spoiler:
Ja, Thor was hilarisch! En Korg ook doodleuk er bij *\o/*
Sowieso zal Taika er wel een hand in gehad hebben met het Thor gedeelte. "I can do this, I can- I can't do this" :+

Tony en Peter <3 Mooi ook hoe Harley op de begrafenis was.

Als fanatiek shipper vond ik de hoeveelheid Stony fantastisch :+ :D

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Nerwen
Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Avengers:endgame kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:05

Het enige wat ik dubbel vond:
Spoiler:
Black Widow. Ik snap het vanuit een verhaalperspectief wel en ergens is het ook wel passend, maar aan de andere kant..... ik weet niet. Ik had het liever anders gezien denk ik.

Vond dat Iron Man en Captain America wel een heel mooi en passend einde/afscheid kregen :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101366
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Avengers:endgame kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:13

Ik ga zondag met wat vrienden. IMAX. Ben benieuwd!!

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Avengers:endgame kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:19

Ja dat had ik ook Nerwen, het voelde wat geforceerd.

Spoiler:
Thor was echt hilarisch :') Ik heb zo ontzettend gelachen. Ook om de vriend waarmee ik was, die was zo ontzettend opgewekt over het feit dat Thor z'n strakke lichaam kwijt was.

Ik vond het ook héél tof dat ze terug in de tijd gingen, naar de strijd om New York en naar de tweede Thor film. Dikke Thor die langs Loki in z'n cel sloop _O-

Wat ik me wel af vraag, zouden ze de scenes in New York toen al hebben opgenomen? Wisten ze toen al hoe het zou eindigen, of hebben ze dat later nog weer opgenomen en erin geplakt? En welke gevolgen heeft het voor Loki gehad dat hij alsnog is ontsnapt met de Tesseract? Zoveel vragen :')

Ik vond de scenes tussen Peter en Tony zo mooi. En toen Tony overleed, met Peter en Pepper.. ik heb zo gehuild := Ook omdat Tony eigenlijk niet wilde, zijn gezin belangrijk vond en wie gaat er dood? Man man man.


Al met al wil ik hem zeker nog eens zien :j

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

ImkeTarek
Berichten: 2270
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:15

Berdien schreef:
Ja dat had ik ook Nerwen, het voelde wat geforceerd.

Spoiler:
Thor was echt hilarisch :') Ik heb zo ontzettend gelachen. Ook om de vriend waarmee ik was, die was zo ontzettend opgewekt over het feit dat Thor z'n strakke lichaam kwijt was.

Ik vond het ook héél tof dat ze terug in de tijd gingen, naar de strijd om New York en naar de tweede Thor film. Dikke Thor die langs Loki in z'n cel sloop _O-

Wat ik me wel af vraag, zouden ze de scenes in New York toen al hebben opgenomen? Wisten ze toen al hoe het zou eindigen, of hebben ze dat later nog weer opgenomen en erin geplakt? En welke gevolgen heeft het voor Loki gehad dat hij alsnog is ontsnapt met de Tesseract? Zoveel vragen :')

Ik vond de scenes tussen Peter en Tony zo mooi. En toen Tony overleed, met Peter en Pepper.. ik heb zo gehuild := Ook omdat Tony eigenlijk niet wilde, zijn gezin belangrijk vond en wie gaat er dood? Man man man.


Al met al wil ik hem zeker nog eens zien :j


Spoiler:
Oooh, ja! Niet eens aan Loki gedacht, dat ie ontsnapte..

<3 Tarek <3 Wiepkje <3

CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-19 16:15

Spoiler:
Tijdens dat moment met Tony en pepper nou hield het echt niet meer hoor heb echt gehuild als een baby hoor. Was zo mooi hield het echt niet meer.
En dan zij ze ook “we will be oké” of zoiets en toen moest ik nog harder huilen.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

linoleum
Berichten: 6458
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:43

CaptainJS schreef:
Spoiler:
Tijdens dat moment met Tony en pepper nou hield het echt niet meer hoor heb echt gehuild als een baby hoor. Was zo mooi hield het echt niet meer.
En dan zij ze ook “we will be oké” of zoiets en toen moest ik nog harder huilen.


Spoiler:
Ja absoluut dit stukje!

En was samen met eigenaresse van stal en gingen in koor ‘neeeeee pony ’ toen de Pegasus van Valkyrie werd geraakt

Vond wel dat Captain Marvel erg weinig onderdeel van de film was. Net haar grote introductie gehad in de vorige film en hier is ze alleen in het begin even en in de eind battle te zien. Daarnaast vind ik het jammer dat alles bij haar zo makkelijk gaat, zorgt dat er wat weinig diepgang in zit.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Selina
Berichten: 14222
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:49

linoleum schreef:
CaptainJS schreef:
Spoiler:
Tijdens dat moment met Tony en pepper nou hield het echt niet meer hoor heb echt gehuild als een baby hoor. Was zo mooi hield het echt niet meer.
En dan zij ze ook “we will be oké” of zoiets en toen moest ik nog harder huilen.


Spoiler:
Ja absoluut dit stukje!

En was samen met eigenaresse van stal en gingen in koor ‘neeeeee pony ’ toen de Pegasus van Valkyrie werd geraakt

Vond wel dat Captain Marvel erg weinig onderdeel van de film was. Net haar grote introductie gehad in de vorige film en hier is ze alleen in het begin even en in de eind battle te zien. Daarnaast vind ik het jammer dat alles bij haar zo makkelijk gaat, zorgt dat er wat weinig diepgang in zit.


Spoiler:
Ergerde me daar ook aan. Het was even een ‘kijk hoe goed ik ben’-moment.

Nou is captain Marvel de enige marvel film die ik niet gezien heb dus ken haar ook niet echt.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-19 20:22

Spoiler:
Zit thuis nogsteeds te huilen over de scène met pepper en Tony.
Kan het maar niet uit mijn hoofd krijgen :(

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Avengers:endgame kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:29

Spoiler:
Captain Marvel vond ik ook in haar eigen film de diepgang van een theezakje hebben := Ik vond het niet zo erg dat ze geen grote rol had, ik had het echt zonde gevonden als zij screentime had 'gejat' van de original Avengers.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Avengers:endgame kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:59

Ik heb hem net gezien en vond hem echt geweldig.

Spoiler:
Dikke Thor vond ik hilarisch, maar ook jammer. Vind hem altijd zo'n snoepje om naar te kijken tijdens de Marvel films maar dat viel nu dus zwaar tegen haha.

Had Stan Lee nou alsnog een cameo? Die vent die "make love, not war" riep in die auto? Ik dacht dat Captain Marvel zn laatste cameo was.

Captain Marvel heb ik niet veel gemist. Aan het einde dacht ik wel van: waar is ze nou? Maar ik ben blij dat ze niet teveel aandacht heeft gekregen. Dat feministische stukje met alle vrouwelijke helden had van mij ook niet zo gehoeven. Gelukkig duurde dat niet lang.

Ik moest bijna huilen trouwens toen alle superhelden bij het eindgevecht samenkwamen. Wat een cast.

Dat Captain America ook Thor zn hamer kan oppakken en ook ineens bliksem kon schieten vond ik wel een beetje een domper. Vond Thor, CA en IM altijd wel gelijkwaardig, maar nu hebben ze echt de focus op CA en IM gelegd en Thor een beetje afgedaan als een slappe bimbo.

Maaaaar verder vond ik hem echt suuuuper tof!

Hiraeth
Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Re: Avengers:endgame kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:57

Heb 'm net gezien en heb de hele terugweg in de auto zitten janken. Kwam gedeeltelijk door de druilerige regen en de zielige muziek op de radio.

Ik ga morgen wel wat inhoudelijke met spoilers een reactie plaatsen, ik moet het even laten bezinken namelijk.

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

_Lot
Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:31

Ik heb hem gisteravond gezien, vond het echt een geweldige film <3

Spoiler:
Zo leuk dat ze teruggingen in de tijd, die stukken van The Avengers en de tweede Thor film waren zo tof. Dat stukje over America's ass was echt hilarisch _O- :') Vond alleen het einde van Cap een beetje jammer. 'I'm with you till the end of the line', yeah right... Cap leuk terug naar het verleden om z'n leven te leven samen Peggy terwijl hij weet dat Bucky gemarteld wordt door Hydra vind ik heel apart.
Vond dikke Thor wel heel grappig :') :') En de rol van Captain Marvel was wat mij betreft perfect, ze hadden het niet zonder haar gekund maar ze speelde ook weer geen hele grote rol.

Oh en ik had er nog niet eens meer aan gedacht, maar Loki was inderdaad ontsnapt met de Tesseract ja!! Ben zo benieuwd of dat nog een rol gaat spelen in latere films/ misschien in de Loki serie?

lifeofmarit
Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Re: Avengers:endgame kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:43

Spoiler:
Ohh myyy goood!
Ik vond de eerste anderhalf uur van de film een beetje mild.. Thanos in een keer dood, en voor mijn gevoel hadden ze redelijk snel de tijdmachine gebouwd en de stenen teruggehaald.
De tweede helft van de film was geweldig!! Oh wat heb ik genoten van die battle waarbij echt alle hero's voorbij kwamen <3 Vond het ook wel even grappig dat ze er een echt vrouwenshot tussen hadden zitten.
Dat Captain de hamer van Thor op kon pakken had ik wel verwacht, in The Age of Ultron is hij de enige die de hamer een beetje kan bewegen, maar op dat moment is hij nog niet worthy enough.
En damn Iron Man dood :( Dat vond ik wel even poedersuiker, want ik had verwacht dat Captain zich zou opofferen, en ik ben gewoon heel erg verliefd op tony stark _O-
Meer verder heeeerlijke film! Ga hem sws nog eens zien in de bios.

Leo
Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Avengers endgame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 23:09

Ik heb hem net gezien en oeffff wat is hij goed maar pfff ik moet hem ook even laten bezinken. Ik wil hem ook zeker nog eens gaan zien, er gebeurde zo veel. Maar ook hier krom gelegen van het lachen en heel hard gehuild.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Fluttershy
Berichten: 405
Geregistreerd: 28-03-16
Woonplaats: Groningen (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 23:47

Ik kom ook lekker meebabbelen over Endgame *\o/* Ik ben gisteren geweest maar doordat mijn fiets tijdens de film is gestolen heb ik het einde gemist. Ik ga ook weer een tweede keer heen. Hopelijk dit keer met minder tranen :') SPOILER:
Spoiler:
Iedereen die hem al heeft gezien hoe vinden jullie de eindscene? Ik en Mn vriendin zaten echt half te gillen toen Spider-Man in beeld kwam haha

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Avengers endgame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 02:28

Wat is de juiste volgorde voor het kijken van alle marvel films?
Ik heb namelijk verschillende films wel al gezien, maar ook nog een aantal niet. Eigenlijk wil ik die wel kijken voordat ik endgame ga kijken. Ben bang dat ik het anders niet goed kan volgen.
Of denken jullie dat dit wel kan? :)

lifeofmarit
Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 02:45

SdaphneS schreef:
Wat is de juiste volgorde voor het kijken van alle marvel films?
Ik heb namelijk verschillende films wel al gezien, maar ook nog een aantal niet. Eigenlijk wil ik die wel kijken voordat ik endgame ga kijken. Ben bang dat ik het anders niet goed kan volgen.
Of denken jullie dat dit wel kan? :)


Voor zover ik weet zijn de avengers films en captain america winter soldier van belang.
Als je ze allemaal wilt zien in volgorde van de tijdlijn moet je beginnen met Captain America, the first avenger, daarna Captain Marvel. Daarna gewoon op volgorde van de release datum

Leo
Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 09:25

Wij hebben een tijdlijn aangehouden die we op internet hadden gevonden, die startte met CA en daarna IM, Incredible Hulk etc. Captain Marvel was toen nog niet uit maar zou voor chronologie van het verhaal na CA komen idd :j

Pfoe hij houdt me wel bezig. Ik ga hem binnenkort nog eens zien :j

Spoiler:
Ik vond de dood van Black Widow ook heel erg dubbel... Ik weet nog steeds niet wat ik daarvan vind. Behalve dat ik het heel stom vind. :+

De scènes met Tony en Peter waren inderdaad gewéldig <3 ik ben ook helemaal weg van Tom als Spiderman, m.i. de beste Peter Parker ooit :)) maar wat een chemie tussen Tony en Peter, prachtig!!


Het begin van de film was ik echt flabbergasted. Ik dacht echt, oké en nu? Maar de verdere opbouw van de film vond ik echt heel tof gedaan.

Thor was hilarisch _O- net als Bruce / Hulk.

De rol van Nebula vond ik ook gaaf gedaan zo.

En dan Cap.... ik weet dat het voor het verhaal niets toevoegt maar ik was wel benieuwd naar het terugleggen van de stenen. Zeker de Soul Stone, gezien het toch zijn Nemesis was op Vormir. En ergens hoopte ik nog op een terugruil met Black Widow maar dat is natuurlijk ook niet logisch.... maar ik hoopte het wel.


En Tony.... was allemaal gewoon heel tof en mooi gedaan zo. Passend einde.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

ImkeTarek
Berichten: 2270
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Avengers endgame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 09:49

https://m.imdb.com/list/ls020525837/

Deze website laat de lijst zien met de films op chronologische volgorde :) .
Je hebt ook nog de volgorde van de tijd van uitkomen in de bios, maar qua verhaallijn kun je het beste deze lijst aanhouden

<3 Tarek <3 Wiepkje <3

Leo
Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Avengers endgame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 10:06

Deze hebben wij aangehouden
[ img ]

[ img ]


[ img ]

Anders dan de IMDB lijst dus, maar zo is de volgorde iig kloppend met de aftiteling filmpjes en de verschijningen van de Infinity Stones. De enige die niet kloppen zijn Incredible Hulk en Iron Man 2. Het aftiteling filmpje van IH is gelinkt aan iets wat plaatsvindt in IM2. De juiste volgorde zou dus zijn om IM2 voor IH te kijken. Maar voor het verhaal verder niet storend. ;)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Avengers endgame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 13:30

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik mis toch nog meer films dan ik dacht. Ik zal eerst al die films gaan kijken en dan end game.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: laurabe en 4 bezoekers