Elfia 2019!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Elfia 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 20:38

Als ik goed genoeg heb gezocht, was er nog geen Elfia 2019 topic, dus tada!

Okay, ja, het is nog geen 2019, maar de tijd gaat zo snel, voor dat je het weet is het al april.

Ikzelf ben alleen aanwezig op de zaterdag in Haarzuilens, en ga voor het derde jaar!
Ik ga niet in cosplay, of nou ja, soort van? Ik pluk gewoon een jurkje uit de kast, kistjes eronder (zoals mijn mams ze noemt :') ) en dan wel een pruik. Een soort van half cosplay. Gewoon even een dagje niet jezelf hoeven te zijn.

Dus wie gaat er nog meer naar Elfia? En later natuurlijk ook Arcen, voor degenen die daar naartoe gaan. :D


Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Re: Elfia 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 09:17

Ik ga naar Elfia in Haarzuilens dit jaar! Afgelopen jaar ook geweest, 2017 overgeslagen vanwegen examens en 2016 was mijn 1e keer. Altijd super leuk

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Elfia 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 11:10

Leuk! Weet je al welke dag? Of dagen? En inderdaad, het is altijd super leuk!

Summerfly
Berichten: 2901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Elfia 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:28

Ik hoop dit jaar voor het eerst naar Haarzuilens te kunnen. Roep al jaren dat ik er graag een keer heen wil, maar elke keer komt het er niet van :') mijn vader is vorig weekend naar een grote kerst/winterfair in Haarzuilens geweest en zei dat hij de locatie zo tof vond, dat als ik naar Elfia zou gaan hij graag mee zou willen :D. Ga normaal altijd naar Dutch Comic Con/animecons enzo, maar een keer iets anders lijkt me ook erg tof.
Zit aan een cosplay te denken maar weet niet of ik daar met school genoeg tijd voor heb :+

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Elfia 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 15:19

Oh leuk! Je gaat het vast mooi vinden. Het is echt groot en gewoon indrukwekkend.

En een cosplay hoeft niet persé super uitgebreid te zijn :)

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: Elfia 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:02

Ik ga ook naar haarzuilens! Beide dagen, en misschien ook arcen :D


Ik ga wss als Odette van barbie Swanlake

(heb ik ook tijdens winter castlefest aangehad)

En als Anneliese van Barbie prinses en de bedelaar samen met een vriendin die als Erika gaat :)

~Riding is the best solution to any problem~

Twilight
Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Elfia 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:13

Hier altijd wel elfia haarzuilens. Welk kostuum nog geen idee ^^ als t lukt word het een mareep gijinka. [ img ]

Karla
Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:18

Ik ben er ook weer bij op zaterdag in Haarzuilens! :+ . Ik ga voor de 4e keer heen, voor de 3e keer in cosplay en voor de 2e keer als steampunk :D . Ik heb toevallig gister de belangrijkste dingen besteld en nu is het wachten en knutselen geblazen :Y)

♥ Amelie en James ♥
~ Not all those who wander are lost - J.R.R. Tolkien ~
[UK] [ART][WIP] Bag End, maar dan in het klein!



♥ Amelie
&if=1

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 15:38

Karla schreef:
Ik ben er ook weer bij op zaterdag in Haarzuilens! :+ . Ik ga voor de 4e keer heen, voor de 3e keer in cosplay en voor de 2e keer als steampunk :D . Ik heb toevallig gister de belangrijkste dingen besteld en nu is het wachten en knutselen geblazen :Y)


Ik wil wel progress foto's zien! Heb we super veel zin in! :D


Twilight schreef:
Hier altijd wel elfia haarzuilens. Welk kostuum nog geen idee ^^ als t lukt word het een mareep gijinka. [ [url=m/oFA8iF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooh dat is wel super gaaf!


DarkCupid schreef:
Ik ga ook naar haarzuilens! Beide dagen, en misschien ook arcen :D


Ik ga wss als Odette van barbie Swanlake

(heb ik ook tijdens winter castlefest aangehad)

En als Anneliese van Barbie prinses en de bedelaar samen met een vriendin die als Erika gaat :)


Leuk! Vorig jaar was je ook als iemand van Barbie toch?

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 16:43

ScarOfWars schreef:
Karla schreef:
Ik ben er ook weer bij op zaterdag in Haarzuilens! :+ . Ik ga voor de 4e keer heen, voor de 3e keer in cosplay en voor de 2e keer als steampunk :D . Ik heb toevallig gister de belangrijkste dingen besteld en nu is het wachten en knutselen geblazen :Y)


Ik wil wel progress foto's zien! Heb we super veel zin in! :D


Twilight schreef:
Hier altijd wel elfia haarzuilens. Welk kostuum nog geen idee ^^ als t lukt word het een mareep gijinka. [ [url=m/oFA8iF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooh dat is wel super gaaf!


DarkCupid schreef:
Ik ga ook naar haarzuilens! Beide dagen, en misschien ook arcen :D


Ik ga wss als Odette van barbie Swanlake

(heb ik ook tijdens winter castlefest aangehad)

En als Anneliese van Barbie prinses en de bedelaar samen met een vriendin die als Erika gaat :)


Leuk! Vorig jaar was je ook als iemand van Barbie toch?


Jaa klopt! Ik was toen Clara van de notenkraker!


[ img ]
Heb tot nu toe deze 2 gecosplayed van barbie

Is een soort jeugd sentiment van me haha :')

~Riding is the best solution to any problem~

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Elfia 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 16:44

Oh wow, wat zie je er prachtig uit!

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:16

ScarOfWars schreef:
Leuk! Weet je al welke dag? Of dagen? En inderdaad, het is altijd super leuk!


Ik ga de zaterdag!

Dit was ik in 2016 en 2018
https://afbeelding.im/b1z2ziiE

Voor 2018 wat spullen van 2016 hergebruikt, haha.
Voor 2019 heb ik iets steampunk-achtigs gepland. Ik heb deze jas: http://www.variantazeiljachten.nl/behem ... -2755.html en daar wil ik graag een zwarte pruik bij kopen maar over de broek en accesoires ben ik nog niet uit. Schoenen eveneens. Ik heb de bruine laarzen van 2018 nog en die gingen met die combi wel maar bruin met rood en zwart hmmm...

Ik wil heel graag een keer ciri uit de witcher cosplayen, maar haar kostuum is zo duur en ik ben niet handig genoeg om het zelf te maken. _O- http://geekxgirls.com/images/cosplay48/ ... lay-01.jpg.


Summerfly schreef:
Ik hoop dit jaar voor het eerst naar Haarzuilens te kunnen. Roep al jaren dat ik er graag een keer heen wil, maar elke keer komt het er niet van :') mijn vader is vorig weekend naar een grote kerst/winterfair in Haarzuilens geweest en zei dat hij de locatie zo tof vond, dat als ik naar Elfia zou gaan hij graag mee zou willen :D. Ga normaal altijd naar Dutch Comic Con/animecons enzo, maar een keer iets anders lijkt me ook erg tof.
Zit aan een cosplay te denken maar weet niet of ik daar met school genoeg tijd voor heb :+


Als je comic con leuk vindt, ga je Elfia geweldig vinden. Ik ben nu 2 keer naar comic con geweest. 1e keer in cosplay (little sister van bioshock) en afgelopen november niet eens in cosplay gegaan, vond het de moeite niet waard. Ik kom eigenlijk alleen naar comic con voor de dealer hal. De sfeer is daar zo veel anders dan bij Elfia. Sws is het op comic con heel veel anime en film cosplay en ik heb het idee dat eigen verzonnen cosplays niet echt opvallen/gewardeerd worden. Fotograven moet je ook per se een afspraak mee maken geloof ik. Bij Elfia in 2016 had ik een hele zwerm achter me aan die dan even vragen of ze een foto mogen maken, hun kaartje afgeven en dan weer verder gaan. Zulke spontane processen zie je niet echt bij Comic con. De omeving is veel leuker in Elfia, de mensen spontaner. Maar dat is mijn mening, haha.

Dan mijn laatste vraag, zijn er onder jullie mensen die een cosplay instagram account hebben? Dat zie je steeds meer verschijnen, haha.

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:17

Twilight schreef:
Hier altijd wel elfia haarzuilens. Welk kostuum nog geen idee ^^ als t lukt word het een mareep gijinka. [ [url=m/oFA8iF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha, wat grappig! Neem je ook een Mareep mee? O:)

DarkCupid: Hele mooie Cosplays! :j

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Elfia 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 17:29

Ziet er gaaf uit Nienke! Ik had/heb een Insta cosplay account. Ik kom er alleen niet meer in. En de eerste echte cosplay was een failure dus besloot ik te stoppen, haha.

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:44

ScarOfWars schreef:
Ziet er gaaf uit Nienke! Ik had/heb een Insta cosplay account. Ik kom er alleen niet meer in. En de eerste echte cosplay was een failure dus besloot ik te stoppen, haha.


Heb jij foto's van je eerdere cosplays die je leuk vindt om te delen?

Ik had er 1 aangemaakt, maar ik vond het niet leuk dat wildvreemden het konden zien omdat het op openbaar stond. _O- . Vond het ook moeilijk leuke accounts te vinden om te volgen, zijn heeel veeel anime cosplay account en dat trekt mij gewoon niet. Heb hem toen weer verwijderd, mede ook omdat ik maar 3 cosplays had en ik niet erg actief ben, misschien 1 keer per jaar een update als ik weer iets nieuws maak voor Elfia. :')
Misschien maak ik er nog wel een keer 1, maar dan een privé-account.
Ik heb nog wel een screenshot van hoe het er uit zag: https://afbeeldinguploaden.nl/image/JVRcIRhq (Ook meteen iets meer foto's van mijn cosplays.

Is Castle Fest aan te raden? Daar ben ik dan weer nooit naartoe gegaan.

Twilight
Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:51

Nienke98 schreef:
Twilight schreef:
Hier altijd wel elfia haarzuilens. Welk kostuum nog geen idee ^^ als t lukt word het een mareep gijinka. [ [url=m/oFA8iF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha, wat grappig! Neem je ook een Mareep mee? O:)

DarkCupid: Hele mooie Cosplays! :j


Iemand zei al. Maak een plushie. Maar we zullen zien haha. Eerst dat assepoester patroon eens weer online zien te vinden.

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 18:00

Nienke98 schreef:
ScarOfWars schreef:
Ziet er gaaf uit Nienke! Ik had/heb een Insta cosplay account. Ik kom er alleen niet meer in. En de eerste echte cosplay was een failure dus besloot ik te stoppen, haha.


Heb jij foto's van je eerdere cosplays die je leuk vindt om te delen?

Ik had er 1 aangemaakt, maar ik vond het niet leuk dat wildvreemden het konden zien omdat het op openbaar stond. _O- . Vond het ook moeilijk leuke accounts te vinden om te volgen, zijn heeel veeel anime cosplay account en dat trekt mij gewoon niet. Heb hem toen weer verwijderd, mede ook omdat ik maar 3 cosplays had en ik niet erg actief ben, misschien 1 keer per jaar een update als ik weer iets nieuws maak voor Elfia. :')
Misschien maak ik er nog wel een keer 1, maar dan een privé-account.
Ik heb nog wel een screenshot van hoe het er uit zag: https://afbeeldinguploaden.nl/image/JVRcIRhq (Ook meteen iets meer foto's van mijn cosplays.

Is Castle Fest aan te raden? Daar ben ik dan weer nooit naartoe gegaan.


Ik heb maar 1x eerder een cosplay gedaan en deze foto kon ik even snel vinden:

[ img ]

Heb er spijt van gehad dat ik die cosplay heb gekozen.

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Re: Elfia 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:03

Die laarzen! Daar zou ik waarschijnlijk ook enorm veel pijn van in mijn voeten gekregen hebben. Ik ga altijd voor geen hak, haha.
Waarom vond je die cosplay niet leuk?

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Elfia 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 18:06

Ik heb zowat de hele dag op blote voeten en slippers gelopen.

Ik voelde mij oprecht onzeker en gewoon heel bleh. Gewoon rot. Nooit weer.

DJZ
Berichten: 3098
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:13

Ik ga kijken of ik dit jaar beide dagen kan gaan. Dit wordt ook voor mij het derde jaar.
Dit jaar voor het eerst naar Castlefest geweest. Ook erg gaaf. Ik zou ook nog graag een keer naar een comic con willen gaan, maar meestal heb ik dat weekend wat anders gepland..

Summerfly
Berichten: 2901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:11

Super tof de kostuums die al gepost zijn! Ik wil stiekem heel graag een gijinka maken van Kass uit Legend of Zelda: Breath of the Wild
[ img ]
maar moet even kijken of dat gaat lukken :')

Twilight schreef:
Hier altijd wel elfia haarzuilens. Welk kostuum nog geen idee ^^ als t lukt word het een mareep gijinka. [ [url=m/oFA8iF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nog een gijinka! Super cute <3


Nienke98 schreef:
Summerfly schreef:
Ik hoop dit jaar voor het eerst naar Haarzuilens te kunnen. Roep al jaren dat ik er graag een keer heen wil, maar elke keer komt het er niet van :') mijn vader is vorig weekend naar een grote kerst/winterfair in Haarzuilens geweest en zei dat hij de locatie zo tof vond, dat als ik naar Elfia zou gaan hij graag mee zou willen :D. Ga normaal altijd naar Dutch Comic Con/animecons enzo, maar een keer iets anders lijkt me ook erg tof.
Zit aan een cosplay te denken maar weet niet of ik daar met school genoeg tijd voor heb :+


Als je comic con leuk vindt, ga je Elfia geweldig vinden. Ik ben nu 2 keer naar comic con geweest. 1e keer in cosplay (little sister van bioshock) en afgelopen november niet eens in cosplay gegaan, vond het de moeite niet waard. Ik kom eigenlijk alleen naar comic con voor de dealer hal. De sfeer is daar zo veel anders dan bij Elfia. Sws is het op comic con heel veel anime en film cosplay en ik heb het idee dat eigen verzonnen cosplays niet echt opvallen/gewardeerd worden. Fotograven moet je ook per se een afspraak mee maken geloof ik. Bij Elfia in 2016 had ik een hele zwerm achter me aan die dan even vragen of ze een foto mogen maken, hun kaartje afgeven en dan weer verder gaan. Zulke spontane processen zie je niet echt bij Comic con. De omeving is veel leuker in Elfia, de mensen spontaner. Maar dat is mijn mening, haha.


Ik had een kaartje voor de zaterdag van DCC afgelopen week maar was helaas ziek en kon niet gaan. Maar mijn vrienden die wel waren gegaan vertelden me dat het zooo vreselijk druk was en er eigenlijk niet zo heel veel te doen is als je net zoals wij niet voor de acteurs enzo komt. De dealerhal zie ik constant dezelfde stands met allemaal dezelfde spullen, en waar vroeger mensen super enthousiast met iedereen op de foto wilden had ik de laatste paar edities het idee dat als je kostuum niet super spectaculair en uitgebreid was er niemand meer naar je omkeek. Dat vond ik wel heel jammer, dus ik kijk nu al erg uit naar Elfia! Ben heel benieuwd en denk dat het erg leuk gaat zijn, en idd een verbetering met DCC. Hoop wel op lekker weer :))

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Elfia 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 21:31

Gaaf idee Summerfly!

Nessa
Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:08

Heeft iedereen een ticket gekocht?
Ze zijn vanaf vandaag een stuk duurder.
Ik heb op de valreep gisteren een ticket gekocht.

Ben er dus bij op zaterdag in haarzuilens :)

Denk dat ik dit jaar in mijn paarse jurk met staf ga. Vorig jaar was ik als elf.

[ img ]

Zo dus. Heb ook een hoepel die eronder kan. Maar vind het behoorlijk irritant om zo breed te zijn :+
Geen opvallend outfit dus. Maar dat maakt niet uit.
Nog even goede lenzen zoeken. Vorige keer had ik roze lenzen. Maar die vielen niet echt op.


[ img ]
Laatst bijgewerkt door Nessa op 01-01-19 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Elfia 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-19 13:15

Hier inderdaad het ticket vorig jaar al in huis gehaald.

Er is alleen niet echt vooruitgang hier, ben aan het wachten op pakketjes voor mijn cosplay.

Karla
Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:31

Wat een prachtige jurk Nessa!


Ik heb ook mijn ticket al binnen, scheelt toch weer een paar euro's :)

Bij mij ligt het ook een beetje stil, ik heb de basis inmiddels compleet, maar moet nog wat knutselwerk doen, echter is de motivatie een beetje ver te zoeken in deze drukke periode :o . Ik heb wel al wat experimentjes gedaan voor eventuele onderdelen, maar verder dan dat ben ik nog niet

♥ Amelie en James ♥
~ Not all those who wander are lost - J.R.R. Tolkien ~
[UK] [ART][WIP] Bag End, maar dan in het klein!



♥ Amelie
&if=1


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers