Wat doe jij met youtube?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
AmableJarig
Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 16:53

Sinds ik actiever met youtube aan de gang ben gegaan ben ik ook wel benieuwd naar hoe andere mensne youtube gebruiken?

Gebruik je youtube om zelf video's te uploaden? En wil je die dan prive houden, elders tonen of heb je ze openbaar staan om echt volgers te genereren en uit te groeien?

Of doe je zelf juist helemaal niet uploaden maar kom je enkel op youtube om filmpjes te kijken? Of beide natuurlijk ;) En zoek je dan juist naar dingen om van te leren, uitleg e.d. of kom je meer voor vermaak, om gewoon wat tijd door te brengen?

En gebruik je youtube alleen hobbymatig of ook bedrijfsmatig? En hoe werkt youtube in dat geval voor je bedrijf?

Zelf deed ik eerder enkel video's uploaden om ze elders te kunnen laten zien, zoals hier op bokt. Dus volgers enzo interesseerden me niet. Ook ging ik eigenlijk zelden tot nooit op youtube video's kijken. Hooguit muziek video's omdat ik het liedje nog eens horen wilde.

Sinds ik zelf fanatieker met youtube bezig ben ook meer geinteresseerd in het platform anzich en tot de ontdekking gekomen dat er best leuke video's op staan :+
Momenteel zelf ook druk, met gelukkig super fijne hulp van MBproductions, om nieuwe video's te maken. Nu dus heel erg zoekend hoe ik kan zorgen dat mijn nieuwe content ook bij de juiste mensen terecht komt. Want dat vind ik op youtube nog best lastig. Op facebook heb je natuurlijk gewoon groepen waar je in deel kan nemen en bij instagram kom je met een goed hashtag gebruik ook een heel eind.
Dus ik was benieuwd, heeft er iemand wellicht ook nog goede tips om via youtube mensen te bereiken?

En voor wie het leuk vindt om een kijkje te nemen en eventueel zelfs te abonneren ;) Dit is mijn kanaal *\o/* http://www.youtube.com/amablepaardeninzicht

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram


Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:57

Om te groeien op Youtube heb je ten eerste al interessante unieke content nodig en moet je echt actief zijn. Dat wil zeggen regelmatig uploaden (vaste dagen / hoeveelheid), reageren op andermans video's met hetzelfde onderwerp en samenwerken.

Voorheen deed ik veel vloggen, ik had uiteindelijk ruim 700 subscribers en een aantal zeer goed bekeken video's. Inmiddels mee gestopt omdat het zo gigantisch veel werk is en ik vaak alleen ben, waardoor mijn content echt middelmatig was :+

Tegenwoordig gebruik ik het als ontspanning en kijk ik video's, voornamelijk game video's (Jacksepticeye, Mini Ladd, ChilledChaos, Daithi de Nogla, Terroriser etc). Soms kijk ik ook wel paardenvideo's, maar dan eigenlijk alleen Hoefwijzer en Snuitable.

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:59

Ik ga over een poos mijn YouTube-account gebruiken om makkelijker video’s naar mijn blog te streamen :-) Voor nu gebruik ik het vooral om video’s te kijken. Oa music video’s, maar ook Snuitable en Hoefwijzer. De andere ‘bekendere’ YouTubers passen niet bij mijn manier van omgaan met paarden en daardoor irriteer ik mij vaker aan de manier van trainen en stalling, maar dat geeft natuurlijk niet :n

De video’s van Amable staan op de nominatielijst om gekeken te worden :+

IG: @arabierjoep

Westhof
Berichten: 2900
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:05

Ik kijk ook vooral gamevideo's. Vooral voor tips en tricks en reviews. Zoals nu wil ik een nieuwe console kopen met daarbij natuurlijk enkele spellen, en dan zoek ik voor elk spel een review om te kijken of het me wat lijkt.

Verder "volg" ik een aantal vloggers. "Volg" omdat ik soms wekenlang geen video's van ze kijk en dan ineens weer een aantal achter elkaar. Elke keer op vaste momenten de nieuwe video's bekijken ben ik sowieso niet van.

En verder kijk ik ook veel random filmpjes als ik me verveel, van die grappige kattenfilmpjes enzo.

Lous
Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:05

Aangezien dit topic specifiek gaat over het gebruik van YouTube in het algemeen, verplaats ik het hierbij naar ENT.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

xTinkertje
Berichten: 167
Geregistreerd: 07-08-14
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:06

zelf doe ik het voor de lol, en meer voor me zelf maar toch al meer dan 1100 abonnees. en heb er al 161 euro aan verdient. en heb eens soort betaling drempel en elke keer wanneer ik de 70 euro bereik word dat op mijn rekening gestort. ik zit nu op 76% dus ik krijg al weer bijna betaald

be fearless in the pursuit of what sets your soul on fire

AmableJarig
Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 19:30

Leuk Isabel <3

Jammer van de verplaatsing, ik wil niemand uitsluiten maar ben wel het meest geïnteresseerd in het gebruik van de paarden mensen.

Wat tof dat je er zelfs al geld mee kan verdienen!

Thanks voor de tips so far!

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

theadora99
Berichten: 3628
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:32

Ik kijk youtubers (niet zo veel) vooral met gaming Channels en ik gebruik het om filmpjes op te zetten voor mijn stage omdat dat het makkelijkste deelt :+ moest laatst een 10 minuten van mezelf filmen en heb dat op YouTube gezet en de link gestuurd (en dan alleen beschikbaar voor mensen met de link)

puppy1128
Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:34

Ik gebruik youtube om vooral te kijken/luisteren. Maar heb ook zelf filmpjes, eigenlijk beetje back-up voor als pc ooit stuk gaat of iets. Maar heb ze wel openbaar staan. Kan familie e.d het ook zien en de rest van de wereld als die het willen zien. Is toch niet heel veel bijzonders voor anderen, maar toch. :')

Kabayo
Berichten: 13889
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:37

Ik gebruik youtube om filmpjes te uploaden voor bokt. Verder niet echt

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

wilmatj
Berichten: 2416
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:58

Ik gebruik youtube een beetje zoals instagram en facebook.

Voornamelijk voor mijzelf, lekkee fotos en filmpjes delen met wat ik doe.

Insta en youtube doe ik wel gericht naar volgers, maar hoeveel mensen mijn filmpjes uiteindelijk bekijken maakt me nog niet zo uit.
Al moet ik eerlijk toegeven dat het wel extra motivatie geeft.
Ik vind het vooral leuk om terug te kunnen kijken en te kunnen zien hoe ik vorder of juist vast loop.

Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys

AmableJarig
Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-18 10:30

Ghostattack schreef:
Om te groeien op Youtube heb je ten eerste al interessante unieke content nodig en moet je echt actief zijn. Dat wil zeggen regelmatig uploaden (vaste dagen / hoeveelheid), reageren op andermans video's met hetzelfde onderwerp en samenwerken.

Voorheen deed ik veel vloggen, ik had uiteindelijk ruim 700 subscribers en een aantal zeer goed bekeken video's. Inmiddels mee gestopt omdat het zo gigantisch veel werk is en ik vaak alleen ben, waardoor mijn content echt middelmatig was :+

Tegenwoordig gebruik ik het als ontspanning en kijk ik video's, voornamelijk game video's (Jacksepticeye, Mini Ladd, ChilledChaos, Daithi de Nogla, Terroriser etc). Soms kijk ik ook wel paardenvideo's, maar dan eigenlijk alleen Hoefwijzer en Snuitable.


Op welke manier vind jij de mensen met gelijke onderwerpen? Want ik vind vooral de hele grote, maar die lijken me "minder nuttig" om mee te netwerken, die hebben lijkt me minder interesse in kleine accounts?

Veel mensen inderdaad die youtube gebruiken zoals ik voorheen ook deed. Ik ben eigenlijk wel ook benieuwd naar linkjes naar jullie kanalen ook, leuk om te zien :)

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:28

We hadden voorheen een relatief goed lopend Youtubers topic, met alle vloggende bokkers :)) Op die manier ontdek je ook kleinere kanalen. Check ook eens de reacties onder andermans video's, daar reageren vaak ook kleinere kanalen.

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:31

Dat is wat ik ook doe op Instagram, maar ook YouTube. Hoe meer reacties, hoe meer je in iemands gedachten blijft.

En even off topic: @Ghostattack ik herken je van Instagram en grappig dat je je nieuwe paardje Finn hebt genoemd! Die naam had ik als reactie geplaatst :+

IG: @arabierjoep

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:40

Ik consumeer youtube ontzettend veel. Ik kijk eigenlijk bijna alles via youtube, thuis heb ik namelijk geen tv aansluiting.
Ik kijk naar verschillende soorten filmpjes, vooral veel nieuws items en opinie stukken verwerkt met humor. Daarnaast de nodige gamenews filmpjes en trailers van series en films. Ook kijk ik graag naar beauty en fashion dingen.
Vlogs vind ik dan weer uitermate oninteressant. Ik snap niet waarom het zo populair is om naar te kijken. Zelfde als met het kijken naar hoe iemand aan het gamen is. Ik speel liever zelf of ik maak het liever zelf mee dan dat ik zogenaamd erbij ben.

Insta: yl_aerial

plutolover
Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:53

ik doe op youtube vloggen. ik volg ook andere kanalen, maar bij doel is vooral om het later ook terug te zien.

in de link in mijn onderschift heb ik mijn laatste vlog.

faunty
Berichten: 1790
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:57

Binnenkort wordt ook ik trotse eigenaar van mijn eigen online bedrijf , waarbij ik youtube ga gebruiken in zowel de afgeschermde versie als open videos. Content creeren , marketing en gebruiken als bedrijf.

https://equiphysique.com
iedereen, elk paard fit- to-have-fun!
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

Suzanne F.
Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:00

xTinkertje schreef:
zelf doe ik het voor de lol, en meer voor me zelf maar toch al meer dan 1100 abonnees. en heb er al 161 euro aan verdient. en heb eens soort betaling drempel en elke keer wanneer ik de 70 euro bereik word dat op mijn rekening gestort. ik zit nu op 76% dus ik krijg al weer bijna betaald


Kan je vanaf 1000 subs inkomsten genereren? Ik heb nu bijna 700 subs dus moet nog eventjes. Maar hoe werkt dit dan als je 1000 subs hebt?

Edit: Ik plaats filmpjes van mijn turnende dochter op YouTube. Wedstrijdfilmpjes en ook trainingsfilmpjes. Worden best veel bekeken. In het begin met muziek eronder met rechten, inmiddels gebruik ik muziek van Nocopyrightsounds.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

gerpiegorp
Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:07

Ik hou totaal niet van paard gerelateerde dingen op youtube, behalve filmpjes van bekappen :') dat is rustgevend of zo. De enige keer dat ik echt op youtube naar paardendingen heb gezocht was voor werken aan de hand, waar ik vrijwel niks nuttigs over kon vinden. Verder heb ik een hekel aan vloggers, dus dat kijk ik sowieso niet. Het is imo heel veel hetzelfde, daarnaast is de kwalititeit (beeld, geluid) niet goed of niet gefilmd of uitgelegd zoals ik het zelf zou willen zien. Daarnaast zijn de ‘uitleg’ filmpjes altijd heel langdradig en trekt het mij niet om door te kijken.

Wat ik wel kijk is inderdaad game channels. Van tutorials tot gewoon live streamen, vind ik veel leuker. Daarnaast de occasional leuke filmpjes en dergelijke.

...
Ik ben gerpiegorp

loly
Berichten: 132
Geregistreerd: 29-05-12
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:22

Ik was een jaar geleden actief bezig met mijn YouTube kanaal en had 3K abonnees.
Het was hobby matig.
Ik heb ervaren dat het helpt om te reageren op video's van grotere youtubers uit je genre, en dan ook wel echt een reactie over de inhoud van de video.
Zorg ook dat je video's maakt waar je zelf ook op zou klikken. Een video maken omdat 'andere mensen het doen' zorgde bij mij voor mindere enthousiaste content en tegenvallende vieuws.
Zorg ook dat je het persoonlijk maakt zodat je kijkers zich echt in je leven aan interesseren en daardoor ook trouwer blijven.
Hopelijk heb je er wat aan ;)

plutolover
Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:34

tot nu toe heb ik 37 abbonees. Ik vind het erg lastig.om abbonees te krijgen. Maar ik ben wel actief op andere kanalen, ik reageer daar ook op. Maar wil niet daarin steeds melden dat ik een kanaal heb.

ik ben nogmaar kort actief begonnen dus ik doe het vooral voor de lol. Ik hoop wel dat ik uiteindelijk meer abonees krijgt. Hoe dat zit met geld verdienen snap ik zelf niet zo veel van haha.

ik vind het vooral leuk om te delen en puur voor de lol.

wilmatj
Berichten: 2416
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:45

Ghostattack schreef:
We hadden voorheen een relatief goed lopend Youtubers topic, met alle vloggende bokkers :)) Op die manier ontdek je ook kleinere kanalen. Check ook eens de reacties onder andermans video's, daar reageren vaak ook kleinere kanalen.



Ja dat topic is de laatste tijd weer enorm stil geworden, vond het ook heel fijn om hier tips en tricks te delen met elkaar!

Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:51

https://www.youtube.com/user/XSindyXAurora

Dit is mijn YouTube kanaal, ik loop alleen een beetje vast hoe ik verder wil.
Ik ben altijd alleen dus paarden video’s maken nemen zoveel tijd in en als ik bij Gijs ben wil ik graag tijd voor Gijs hebben en niet voor mijn camera..

lor1_1984
Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:57

Ik gebruik youtube vnl om muziek te luisteren en soms filmpjes te kijken (bradmondo en solidgoldaquatics bijv of van die puistenuitknijpvideo's oid. :+).
Daarnaast upload ik soms een filmpje voor een forum oid en die staan openbaar.
Heb ook een paar besloten filmpjes geupload voor mijn dierenarts en de fabrikant vh vlooienmiddel waarvan mijn hond een neurologische reactie had.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

jahoorisgoed
Berichten: 392
Geregistreerd: 12-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 14:08

Ik kijk echt vanalles op YouTube, van vlogs tot mensen die games spelen tot reviews en tutorials tot schattige filmpjes van dieren. Soms een aantal dagen niet omdat ik geen tijd/zin heb, soms kan ik uren achter elkaar op YouTube rondstruinen.
Zelf heb ik wel eens wat geplaatst omdat ik voor school een filmpje moest maken en/of presenteren, maar die filmpjes heb ik er, zodra het vak afgesloten was, ook meteen weer vanaf gehaald. Vroeger, jaaaaren geleden toen YouTube commerciëler begon te worden en men erachter kwam dat je er geld mee kon verdienen, wel eens wat video’s geplaatst omdat ik ook een bekende, vooral rijke youtuber wilde worden ( :') ), maar na een paar dagen schaamde ik me altijd zo erg om mijn video’s dat ik ze weer verwijderde :')

Be curious, not judgmental


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess en 29 bezoekers