[Info] Ik zoek een liedje - deel 13

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Myfairytale
Berichten: 5368
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:50

__Suzanne__ schreef:
Gegoogled op: I love the smell of gasoline

*kijkt F1* :P


Wat een slimme!
Hier net ook F1 gekeken natuurlijk. :D


leeslampje
Berichten: 1100
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:09

Hier ook op zoek naar een stukje muziek. Het is instrumentaal. Misschien wel een basic deuntje van een videobewerkingsprogramma of een rechtenvrije muziekaanbieder. Maar ik herken het niet... ook Shazam en Soundhound helpen niet verder.

Het is het stukje van 0:26-0:47. Iemand enig idee? -O-

https://www.youtube.com/watch?v=T68mp-Fn9Rk&t=25s

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:24

leeslampje schreef:
Hier ook op zoek naar een stukje muziek. Het is instrumentaal. Misschien wel een basic deuntje van een videobewerkingsprogramma of een rechtenvrije muziekaanbieder. Maar ik herken het niet... ook Shazam en Soundhound helpen niet verder.

Het is het stukje van 0:26-0:47. Iemand enig idee? -O-

https://www.youtube.com/watch?v=T68mp-Fn9Rk&t=25s


Denk gewoon uit de bibliotheek van Epidemic music

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

leeslampje
Berichten: 1100
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:45

Dat denk ik ook :) Maar ook die muziek heeft wel titels en ik zou zo graag weten welke titel dit stuk heeft. Dan kan ik het ook terugvinden. Want Epidemic Sound heeft zo'n grote collectie....

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:53

I know :D ben ook op zoek naar de titel van een veel gebruikte en kom er gewoon niet achter :(

Ik zou er een berichtje naar Floor aan wagen trouwens :) volgens mij is ze best bereikbaar/benaderbaar

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:47

Sheran schreef:
Ok, ik heb een paar lastige waar ik al een paar jaar mee zit :')


Liedje 1: ouder liedje, van toen ik nog geen Engels kon :'). De stem/sfeer lijkt een beetje op die van '7 seconds away/I'll be waiting'. Het liedje had een wegstervend outro waarin een stem iets zong van 'for so long.... same old song/sing love song' en dat dan een paar keer herhaald. Geen idee wat hij echt zong, ik kon nog geen Engels. Was vroeger vaak op SkyRadio.

Liedje 2: was veel op de radio in Frankrijk in de zomer van 2016 :'). Wel een Engels nummer. Ik herinner me vooral dat er ineens een kleine stilte in het nummer viel. En verder denk ik aan vogels en een maan, maar dat zou heel goed onzin kunnen zijn _O-

Help? :')


De eerste heb ik ein-de-lijk gevonden (na meer dan 10 jaar :+): King of Sorrow, van Sade :P Vreemd genoeg dankzij bokt: iemand had een topictitel met iets van 'it's just another day' en ineens hoorde ik dat op de melodie van het nummer dat ik zocht, en met wat googlewerk kwam ik er toen meteen uit :D

De tweede heb ik nog niet _O-

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [Info] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:15


Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Jet
Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:45

Sheran schreef:
Sheran schreef:
Ok, ik heb een paar lastige waar ik al een paar jaar mee zit :')


Liedje 1: ouder liedje, van toen ik nog geen Engels kon :'). De stem/sfeer lijkt een beetje op die van '7 seconds away/I'll be waiting'. Het liedje had een wegstervend outro waarin een stem iets zong van 'for so long.... same old song/sing love song' en dat dan een paar keer herhaald. Geen idee wat hij echt zong, ik kon nog geen Engels. Was vroeger vaak op SkyRadio.

Liedje 2: was veel op de radio in Frankrijk in de zomer van 2016 :'). Wel een Engels nummer. Ik herinner me vooral dat er ineens een kleine stilte in het nummer viel. En verder denk ik aan vogels en een maan, maar dat zou heel goed onzin kunnen zijn _O-

Help? :')


De eerste heb ik ein-de-lijk gevonden (na meer dan 10 jaar :+): King of Sorrow, van Sade :P Vreemd genoeg dankzij bokt: iemand had een topictitel met iets van 'it's just another day' en ineens hoorde ik dat op de melodie van het nummer dat ik zocht, en met wat googlewerk kwam ik er toen meteen uit :D

De tweede heb ik nog niet _O-


Gaaf dat je de eerste na zo lange tijd hebt gevonden!

Misschien staat hij hier tussen: https://www.lesinrocks.com/2016/12/06/m ... s-inrocks/ .

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 15:28

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Ik kijk naar Dolly Parton's Christmas on the Square, op een gegeven moment is ze als engel (ook fysiek) bij Regina en vertelt over de lantaarnaansteker van vroeger en Regina's vader die bij het raam keek...
En dan begint Dolly te zingen, en ik vind het zoooo mooi! <3
Maar ik kan het nummer niet op A Holly Dolly Christmas... Wie o wie weet welk nummer ik zoek?

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [Info] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:47

Is het niet holly jolly?

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:18

Keet schreef:
Is het niet holly jolly?


Nee, het nummer refereert volgens mij totaal niet aan kerst. Het is heel rustig en geen kerstbellen etc.

Jet
Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:02


Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:11


Jet
Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:25

Ja, die had ik ook al geprobeerd, jammer! Kan je hem nog terugzien en wat stukjes tekst van het nummer opschrijven?

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

laraxXxemma
Berichten: 4687
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:42

Citaat:
10. "Light Your Lamp"- Dolly Parton

Angel sings Regina a story of the Scottish Lamplighter, based on the poem by Robert Lewis Stevenson, reminding her of why her father built the town and surrounded the square with old fashioned street lamps.

https://www.bustle.com/entertainment/th ... xmas-cheer

Deze lijkt te voldoen aan je beschrijving... maar google kent hem niet :+

Edit; klopt het dat de film vandaag is uitgekomen? Want dan kan het nog wel eens zo zijn dat de muziek ervan nog niet eens is uitgebracht

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:26

laraxXxemma schreef:
Citaat:
10. "Light Your Lamp"- Dolly Parton

Angel sings Regina a story of the Scottish Lamplighter, based on the poem by Robert Lewis Stevenson, reminding her of why her father built the town and surrounded the square with old fashioned street lamps.

https://www.bustle.com/entertainment/th ... xmas-cheer

Deze lijkt te voldoen aan je beschrijving... maar google kent hem niet :+

Edit; klopt het dat de film vandaag is uitgekomen? Want dan kan het nog wel eens zo zijn dat de muziek ervan nog niet eens is uitgebracht


Jaaa die moet het zijn! *\o/*

En de film is inderdaad zaterdag of zondag uitgekomen... Ik probeer geduldig af te wachten...

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [Info] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:42


ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:05

Ik werd getriggerd door eerdere berichten hier.

Ergens in de jaren 80 (als dat goed is blijven hangen) was er op BRT radio 2 tussen 23.00 en 0.00 u een programma over elektronische muziek. Tangerine Dream heb ik daar opgelopen nadat ik al bekend was met vangelis, J.M. Jarre, Klaus Wunderlich, Kraftwerk en nog zo een klein rijtje minder bekende spelers in dat, toen nog, vrij selecte genre.

Mijn vraag: in dat programma werden ook home-made stukken gespeeld, die dus nooit ergens op een plaat of (nu) streamingsdienst zullen staan. Ik had daar vaak een bandrecorder bij meelopen maar veel van die opnames beginnen het op te geven na al die jaren. Is die info en vooral de muziek nog ergens terug te vinden? Bestaan daar archieven van? Iemand?

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [Info] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:27


The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt


ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:39

Prrrr schreef:
https://nl.everybodywiki.com/Paul_Verkempinck Deze presentator? Met het programma Muziek uit de kosmos? Of Flor Berkenbos?

Nee, dit is zeer waarschijnlijk de voorloper van dat programma. Maar wellicht moet ik er nog wat kritischer op googlen.

Via dat programma wist ik van het bestaan van KLEM https://www.discogs.com/label/47220-KLEM al heb ik daar uiteindelijk nooit wat mee gedaan en bij gebrek aan internet is dat op de achtergrond geraakt.
De muziek heeft echter altijd mijn interesse gehad, en nog steeds.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: [Info] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:36

Ik heb een nummer in.ijn hoofd, maar ik kan er zelf niet genoeg mee omdat ik niet genoeg tekst heb. Mocht iemand een idee hebben.. :D

Beethe relaxt nummer, redelijk vrolijk maar niet hyper of stuiterend. Mannenstem, ik schat 'm jaren 80 of 90?

Enige wat ik weet: oooh hooh (of wooh hooh, dus niet oe maar oo). De eerste is hoger. En dan een stuk tekst. Mogelijk "i won't let you go" maar weet ik niet zeker.

Geen idee dus. :+

Olifant voor de lens [BB-ITP] Up close and personal: olifantenonderzoek!

Say 'neigh!' to nonsense! FedUpFred.com

Jildau
Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:57

Sokje_6 schreef:
Ik heb een nummer in.ijn hoofd, maar ik kan er zelf niet genoeg mee omdat ik niet genoeg tekst heb. Mocht iemand een idee hebben.. :D

Beethe relaxt nummer, redelijk vrolijk maar niet hyper of stuiterend. Mannenstem, ik schat 'm jaren 80 of 90?

Enige wat ik weet: oooh hooh (of wooh hooh, dus niet oe maar oo). De eerste is hoger. En dan een stuk tekst. Mogelijk "i won't let you go" maar weet ik niet zeker.

Geen idee dus. :+


PHD - I Won't Let You Down?

Ooh ooh zit alleen aan het eind maar wie weet..

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: [Info] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:24

Nee, die is het niet. Als ik het zou moeten plaatsen zou ik zeggen dat het wat meer richting Spaanse/Mediterraanse afkomst is, maar ik weet niet waarom ik dat denk. Achtergrondmuziek denk ik.

Olifant voor de lens [BB-ITP] Up close and personal: olifantenonderzoek!

Say 'neigh!' to nonsense! FedUpFred.com

Peperkroket
Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:36

Ik heb weer een onmogelijke, maar in dit topic is niets onmogelijk. Ik zoek een liedje, en dit is wat ik er van weet:

- volgens mij wordt er gezongen "hold me now" als eerste zin van het refrein, maar het kan ook 'hungry now' zijn :-D of toch nog een andere variant op dit zinnetje. Het eerste woord in deze zin wordt het hoogst gezongen en er ligt ook de nadruk op, een beetje zo: Hoooold - me now.
- gezongen door een vrouw (denk ik?)
- Oud. In ieder geval voor de eeuwwisseling, ik denk 70's, maar ook dát weet ik niet zeker.


- Het is niet Johnny Logan of de Thomson Twins.

- Ik moest eraan denken toen ik Hungry Eyes van Eric Carmen aan het luisteren was, omdat ik vind dat het er een beetje op lijkt.

For the past belongs to both its own time and to the future it creates.

Peperkroket
Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:38

Oké ik heb nog tijd om mijn vorige bericht te verwijderen, maar dit is zo suf en grappig dat ik het jullie niet wil onthouden. Het was Hungry Eyes van Eric Carmen. Ik was alleen nog niet bij het refrein. :+ :D

En alle informatie die ik gegeven heb is fout. Wat een dag!

For the past belongs to both its own time and to the future it creates.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GaitMonster, JitskeJeldau, VenoSnorlax en 5 bezoekers