[Info] Ik zoek een liedje - deel 13

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

[Info] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-12 23:28

Welkom in het ‘Ik zoek een liedje’ topic. Klik hier om terug te gaan naar het vorige deel.

Waarvoor dient dit topic? Heb je een leuk liedje gehoord maar weet je echt niet (meer) hoe het nummer heet, of van wie het is? In dit topic kun je het vragen.

Hieronder een aantal tips voor het gemakkelijk opzoeken van een nummer:
  • Terug lezen. Lees ongeveer drie pagina’s terug. Nummers uit nieuwe reclames zijn vaak veelbesproken en meerdere keren gevraagd. Grote kans dat het nummer dat je zoekt al eens besproken is.
  • Google. Indien het nog niet besproken is kun je Google raadplegen. Wanneer je een stukje songtekst intypt in Google vind je vaak vrijwel direct het nummer dat je zoekt. Bijvoorbeeld: klik
  • Youtube. Met behulp van Youtube kun je ook gemakkelijk muziek opzoeken. Hiervoor dien je meestal wel iets vaker te weten dan enkel een paar woorden uit de songtekst.
  • Allmusic.com. De website Allmusic.com is een grote muziek database. Hier kun je op verschillende manieren iets terug zoeken. Ook zie je snel een complete discografie van een band of artiest en zie je ook vergelijkbare bands of artiesten binnen hetzelfde genre.
  • NummerWeten.nl. Op NummerWeten.nl kan je makkelijk de playlists van radiostations in België en Nederland nakijken.
  • Radio. Is het nummer wat je zoekt op de radio geweest? Onthoud het tijdstip van de uitzending. Sommige radiostations houden een playlist bij op internet. Kijk anders ook eens op Nummer Gemist. Hierop staan enkele playlists vermeldt.
  • Televisie. Wanneer je op zoek bent naar een nummer uit een TV reclame zijn er ook meerdere websites die er zijn te raadplegen. Bijvoorbeeld Mega Media, Ster.nl en Muziek in de Reclame.
  • Film. Wanneer je op zoek bent naar een soundtrack van een film kun je gebruik maken van IMDB.com. Dit is een internet database over films en tv series. Ook kun je de zoekfunctie van Bol.com gebruiken.

Lukt het echt niet om het nummer wat je zoekt te vinden? Stel dan hier je vraag. Als het om een TV of radio uitzending gaat kun je een datum en tijd vermelden, vergeet ook de zender niet. Geef aan waarover bijvoorbeeld de reclame of clip ging en wat voor dingen er te zien/horen waren. Voldoende informatie maakt het makkelijker voor anderen om te weten wat je zoekt. Zelfs met geschreven uitwerkingen melodietjes kunnen Bokkers nog bijzondere dingen.

Wat is niet toegestaan in dit topic?
  • In dit topic zijn de algemene Bokt regels van toepassing. Daarnaast even in het kort nog het volgende:
  • Het snel omhoog schoppen van eigen berichten is niet toegestaan. Het kan even duren voor je antwoord krijgt. Wees dus geduldig. Na ongeveer 5 pagina’s kun je het nog eens vragen.
  • Ben je bewust van illegaal downloaden. Praten op Bokt over illegaal downloaden, programma’s waarmee je illegaal kunt downloaden, praten over het uitwisselen van illegaal verkregen materiaal, het vragen en/of aanbieden van illegale kopieën is niet toegestaan. Berichten die niet voldoen aan de regels zullen direct verwijderd worden. Kijk hier voor meer informatie.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Anoniem

Re: [centraal] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:36

En we kunnen er weer tegen aan! :))

joyce2
Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: [centraal] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:14

Kom maar op!

Rianne_E
Berichten: 534
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:59

In het vorige topic had ik het ook al geplaatst, maar zie net dat het gesloten is, dus ik plaats nogmaals het berichtje :)

Citaat:
Haay

Voor een vriendin plaats ik dit berichtje. Zij is al een lange tijd op zoek naar een nummer wat in het nummer Like I love you van Rio voorkomt.
http://www.youtube.com/watch?v=fTUe93-4j28

Hoe heet het nummer wat rond de 1 minuut begint. Die beat die je hoort bedoeld ze.
Alvast bedankt!

xBueno
Berichten: 1477
Geregistreerd: 11-01-11

Re: [centraal] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:36

Goed, ik zoek geen liedje maar mijn zusje wel, ik heb ff dit topic oipgezocht voor haar :+
Let op tis een heeeele vage beschrijving, bedankt als je het allemaal wil lezen, ik heb lettelrijk over getypt wat zij zei :')

ze zegt dat het een beetje zn vrolijk rustig achtig liedje is beetje als tonight tonight van hot chelle rae,
het clipje begint met 3 gouden beeldjes van een vuist, en dan zie je de benen zegmaar los zweven in de lucht :')
En dan maakt hij een gaatje in de muur met zijn vinger en dan ziet hij een paar meisjes die in een kamer zitten,
dan begint hij te zingen en dan zie je hem weer in de lucht zweven :')
En dan zie je een band en dan zie je hem in een badkuip gevuld met rooie ranja soortvfan :+ zitten en dan zie je hem in een bruine badjas door een lampenkap zingen en dan zie je hem zitten in een kamer met allemaal lampenkappen zitten en dan gaat het beetje zo door,
Dan zie je hem op een balkon en dan ziet hij die meisjes buiten op het gras staan, en dan wijst hij met zn pistool hand naar ze en dan heben die meisjes shirtjes aan met op iedeer shirt 1 letter van het woord FOREST
En dan schiet hij en dan komt er allemaal blauwe verf uit het hart van die meisjes :+

Ow en die gast ziet er zo uit:
Blank, donkerbruin/zwart haar, wat een beetje in zn schuine scheiding zit en hij is best wel klein, en hij heeft een zwarte broek aan en ze wweet niet hoe zn shirt eruit ziet

Ik ken het zover ik weet iig niet :')

Atmayjoti
Berichten: 460
Geregistreerd: 07-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:30


'Misbruik van kracht zal nooit tot wijsheid leiden'
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had.

Ingeltje
Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:25

ik was gisteravond op stap en toen hoorde ik een heerlijk house nummer, met een zware bass er in (geen hardcore/hardstyle oid hoor) en voor zover ik me kan herinneren zat er ook een saxofoon in. Er werd niet in gezongen, het is echt een nummer wat met het uitgaan veel gedraaid wordt. Wie kan mij helpen? :) Je bent een held als je dat kan met deze heerlijk vage beschrijving ;)

♥ Cuba Libre W Z Elite IBOP d-oc Carrera VDL x Kannan
    ♥ Nouri W VDL Cohinoor VDL x Carrera VDL ggk KWPN premiehengst, reservekampioen verrichting 2021
        ♥ Olsen W VDL Glasgow vh Merelsnest x Carrera VDL, KWPN ggk 2022!
          ♥ Oilily W Glasgow vh Merelsnest x Kannan, mijn toekomstige topper!

Anoniem

Re: [centraal] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 07:34

@ Ingeltje
Misschien ee van diesex on sax remixes..?

xBueno
Berichten: 1477
Geregistreerd: 11-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:52


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:40

_Dominique schreef:
@ Ingeltje
Misschien ee van diesex on sax remixes..?


Een van die sex on sax***

Had haast..

Ingeltje
Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Re: [centraal] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:45

_Dominique: nee die is het niet ;) maar toch bedankt! :)

♥ Cuba Libre W Z Elite IBOP d-oc Carrera VDL x Kannan
    ♥ Nouri W VDL Cohinoor VDL x Carrera VDL ggk KWPN premiehengst, reservekampioen verrichting 2021
        ♥ Olsen W VDL Glasgow vh Merelsnest x Carrera VDL, KWPN ggk 2022!
          ♥ Oilily W Glasgow vh Merelsnest x Kannan, mijn toekomstige topper!

Maaikee43
Berichten: 2266
Geregistreerd: 21-05-10
Woonplaats: Aan het strand

Re: [centraal] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:46

Ik zoek een nummer, get word afgespeeld in de film 'de dolle tweeling'.
Het liedje gaat zo (ongeveer) ; i'm not happy, Please don't hold me... het word hoog gezongen door een vrouw.
Het word afgespeeld als de meisjes in de auto zitten opweg naar het internaat.
Ben benieuwd wie me kan helpen!

      B O. - Dreams unless dreams you make them real when you wake up.


[JITP] It was a dream.. Sfeerplaatjes

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [centraal] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:36



Lady

GQMMS
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:45


Astaloca
Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Re: [centraal] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:16

Ik zoek er ook 1 ... het ' i can't go on, i can't go on..' en begint heel rustig.. later word het Ehm actiever. Beetje musicalachtig. Iemand een idee? Google helpt me niet. ;(

Confide recte agens.

Primavera
Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: [centraal] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:21

ik zoek een liedje die ik kan gebruiken als achtergrond muziek voor een zelfgemaakt filmpje.
het is voor mijn beste vriendin

ferropaard
Berichten: 533
Geregistreerd: 29-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:28

Rianne_E schreef:
In het vorige topic had ik het ook al geplaatst, maar zie net dat het gesloten is, dus ik plaats nogmaals het berichtje :)

Citaat:
Haay

Voor een vriendin plaats ik dit berichtje. Zij is al een lange tijd op zoek naar een nummer wat in het nummer Like I love you van Rio voorkomt.
http://www.youtube.com/watch?v=fTUe93-4j28

Hoe heet het nummer wat rond de 1 minuut begint. Die beat die je hoort bedoeld ze.
Alvast bedankt!


ik denk dat dat http://www.youtube.com/watch?v=LoBVjCT4Oso deze is.
like i love you - the hitmen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:57

MrUlbe schreef:
ik zoek een liedje die ik kan gebruiken als achtergrond muziek voor een zelfgemaakt filmpje.
het is voor mijn beste vriendin

Wat voor soort muziek zoek je? Iets vrolijks, rustigs, instrumentaal of met zang...?

MerleSimone
Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: [centraal] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:57

Ik zoek het liedje uit de serie 'Roes', toevallig hebben we op school vandaag de aflevering 'Verliefd' terug gekeken. Je hoort het liedje 'Kom op konijntje' maar je hoort daar voor of daarna ook nog een liedje, met en lekkere beat. Ja :') Ik wil m zo graag weten :P

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:18



Lady

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:36


MyLittleLove
Berichten: 4179
Geregistreerd: 21-08-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: [centraal] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:49


Good or bad, just smile. You have a lot to be thankful for.

layka1997
Berichten: 356
Geregistreerd: 10-03-11
Woonplaats: ter aar (zuid-holland)

Re: [centraal] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:28


Floor_x
Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Re: [centraal] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:59

Wie weet bij deze kür de muziek die begint op 1:25?


_l_amanda_l_
Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:40

Maaikee43 schreef:
Ik zoek een nummer, get word afgespeeld in de film 'de dolle tweeling'.
Het liedje gaat zo (ongeveer) ; i'm not happy, Please don't hold me... het word hoog gezongen door een vrouw.
Het word afgespeeld als de meisjes in de auto zitten opweg naar het internaat.
Ben benieuwd wie me kan helpen!


https://www.youtube.com/watch?v=stcTBHoC0TY
Miles Away - Shiloh


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Annamk, Felixity, Jannie79, Nathalie18x, Yavanna en 3 bezoekers