Black Mirror (Netflix)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 00:15

Ik schop dit topic omhoog, want ik heb net San Junipero gezien en ik zit te janken :') my little gay heart can't take it.

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft


Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 00:46

lieveli schreef:
Ierpier schreef:
Ik schop dit topic omhoog, want ik heb net San Junipero gezien en ik zit te janken :') my little gay heart can't take it.


Ze komen terug in het nieuwe seizoen!

Ik had t gezien ja, maar ik vrees dat het dan weer een meer depressing Black Mirror einde krijgt :+ .

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:58

Nieuwe seizoen komt dichterbij **\O/**

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Black Mirror (Netflix)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:14

Ze zitten sowieso niet in volgorde dus t maakt niet uit waar je begint.

@kimmie. Tis niet echt een kwestie van doorheen komen omdat t losse afl zijn. Weet niet welke seizoen je begonnen bent? De eerste seizoenen zijn wat trager (Britse stijl) en t derde wat sneller en hoogdravender (Amerikaanse stijl). Maar ik vind ze allemaal briljant. (Alhoewel de eerste voor sommige mensen wat afschrikt).

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Black Mirror (Netflix)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:19

Op een bepaalde manier wel ja, ik ben wel een fan van de meer ingetogen Britse stijl, net als bv Broadchurch. Neemt niet weg dat ik ook de revival wel top vond. Ik heb onbeschaamd zitten janken bij San Junipero en dat is echt nog vrijwel geen enkel ander programma gelukt :') .

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 02:58

San Junipero vond ik niet zozeer heftig, spoilers:
Spoiler:
ik was gewoon zo blij en opgelucht dat t ineens niét depressief bleek te zijn en een interracial lesbian couple temidden van t "bury your gays" debacle gewoon even een happy end kreeg :D


USS Calister was gaaf :D helemaal zin in de rest al.

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 19:48

Tis niet mijn favoriete aflevering, maar de hele aflevering is mijnsinziens juist een vrij duidelijke metafoor. De wereld waarin ze leven is nep en nutteloos (fietsen met een nep uitzicht voor je, zodat je met je credits een nieuw hoedje kunt kopen. Niet voor jezelf, maar voor je poppetje). Niks is echt in de wereld. Datis waarom hij bijna 'geobsedeerd' raakt door dat meisje dat helemaal niet zo heel goed zingt, maar wel 'echt' is, en haar wil helpen met haar dromen. Maar, zoals we zien, maakt deze wereld alles wat echt is kapot. Zo ook aan het einde, waar de 'echte' woede van Bing tegen het systeem, moeiteloos in het systeem wordt opgenomen en wordt veranderd in iets wat net zo nep is als de rest van de wereld.

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:06

ingedebruijn schreef:
shirleyp schreef:
Jup! Die weet ik nog! Dat zij gevolgd wordt door filmende voorbijgangers toch? Knap ziek ja... Maar vond het einde weer briljant, die zag ik niet aankomen!


Klopt ik ging echt van awh...naar oké dat heb je wel verdiend

Vind je? Mijnsinziens was er weinig "just" meer aan de "justice" in deze aflevering. Gevalletje "mob justice". Intrigerend.

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Black Mirror (Netflix)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:53

Arkangel ben ik 'on the fence' over. Als ik het objectief bekijk vond ik m erg sterk, maar puur qua amusement value vond ik m minder 'leuk' om te kijken. Mijn vader vond m daarentegen geweldig. Shut up and Dance is inderdaad goed, één van de meest 'unsettling' afleveringen.

En San Junipero, tja, ik vond m geweldig :') Ik zat emotioneel mee te janken met "HEAVEN IS A PLACE ON EARTH". Sentimenteel wrak dat ik stiekem blijk te zijn onder al dat cynisme :') .

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Black Mirror (Netflix)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:41

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Amerikanen zijn allesbehalve subtiel :')

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:19

Tis ook niet echt een serie om te bingen nee. Sommige afleveringen zijn disturbing, andere eerder gewoon triest. Een enkeling zelfs hartverwarmend. Het is voor mij vooral een intrigerend inzicht in wat toekomstige technologie met onze samenleving kan doen. Vaak is de technologie op zichzelf neutraal, maar gaan de mensen er op zo'n manier mee om dat ze hun eigen ongeluk creëeren. Op die manier geeft het voor mij ook inzicht in de mens zelf, in plaats van alleen maar in de "enge technologie".

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Black Mirror (Netflix)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:22

*\o/*

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Black Mirror (Netflix)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:35

Ik ga niet zeggen welke afleveringen dat zijn. Dan is een deel van de kracht eraf.

Ik vind dat Be Right Back een prachtig beeld van verdriet, rouwen en loslaten/vasthouden laat zien. Vooral de scène op de klif is heel sterk.

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers