[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:05

Het boek kan zeker wel wat voor je zijn Lieneke. Ik merk dat ik dat toch wel moeilijk te peilen vind voor anderen. Ik zou het boek dus een kans geven als je benieuwd bent naar het verhaal, het heeft op GR meerdere positieve reviews gekregen.

Haha, zelfs trots op me dat ik eindelijk aan die serie ben begonnen :))

Wat vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt, gaat dat nu weer beter? Heel veel lees plezier! En die rib ga je zeker voelen inderdaad :))

Haha Westhof, heel herkenbaar! Ik moet nog het laatste stukje uitlezen van ACOMAF, eigenlijk gisteren al en ik hik daar tegenaan omdat we maandag pas in deel 3 gaan beginnen :')

Hier gisteren verder gegaan met SaS, nu op 37% en ik heb stiekem toch weinig met de personages al ben ik wel benieuwd naar de verhaal ontwikkeling en de schrijfstijl leest prettig weg dus ik ga vrolijk verder lezen. Denk dat ik die vandaag wel uit heb en dan gelijk door ga in boek 3 en tussen door de The lives of Saints ga lezen omdat die in boek 2 meer aan de order komt.


Foaly
Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:21

linoleum schreef:
Foaly, welkom terug :D mooi streven qua aankopen. En ook goed bezig met je TBR, ook wel mooie combi van zware boeken en lichter werk. En bekend en onbekend.
Viel je stapel met ongelezen boeken nog mee of schrok je? :')


En zat bij Bol nog even ebooks door te scrollen gesorteerd op laagste prijs. Heb twee boeken van George Orwell (Animal Farm en 1984) en nog een onbekende fantasy (Of Gaea van Victoria Escobar) gescoord. Alle drie samen voor 1.54 euro. Rib uit mijn liljf.



Het waren er 90, ik schrok er wel een beetje van maar vergeleken met de megastash die sommigen hier hebben valt het nog mee denk ik :') En dat is een leuke deal!

Westhof, book hangovers zijn altijd naar :(:)

Carola, lekker bezig in de Grishaverse :D

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:04

Goldie ik loop vaak mijn kast langs en wat mij aantrekt pak ik en ga ik lezen. Soms twijfel ik en dan lees ik de achter kant waar het over gaat. En soms wordt ik gewoon erg enthousiast gemaakt voor een boek door bepaalde mensen...... mompelt iets over ene Melissa :))

Westhof ik ben er jaren geleden ook in begonnen en toen ergens tussen einde 3 en eind 4 in gestopt. Voor alle zekerheid ben ik dit keer dan ook na TID meteen verder gegaan in boek 4.

Foaly ziet er uit als een pittig lijstje wat je te lezen hebt.

Carola ja ben enorm blij dat ik de boeken heb kunnen kopen. Jammer dat Rebelwing tegen viel bij je! En leuk te lezen dat Shadow and Bone wel goed bevallen is. Ik ben benieuwd hoe je die hele wereld met de anderen boeken gaat vinden.

Linoleum ik had The Bane Chronicles besteld omdat die volgens bol pas volgende week zou komen. Nu lijkt het erop dat die vandaag al binnen gaat komen :D Maar langzaam wil ik inderdaad ook alle boeken gaan kopen.

Wat leuk dat er zoveel A Court of aan het lezen zijn! Iedereen in afwachting van het nieuwe boek zeker :+ Gisteren is er voor mij via Illumicrate het nieuwe deel besteld. Heb er enorm veel zin in! En hopelijk geen extra onverwachte kosten omdat ze al meteen je VAT lieten betalen.

Maandag gaan we verder met A Court of Wings and Ruin en ik hoop voor die tijd City of Lost Souls uit te hebben.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Goldie
Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:18

Hahaha :))
Ik heb nog een aantal boeken van m'n moeder, ik ben geneigd om die eerst te lezen want dan kunnen die weer terug en dat ruimt op, maar of dat nu het boek is waar ik het meest zin in heb :+ Misschien moet ik er gewoon nog even inkomen...

Heb vandaag wel tijd om te lezen, dagje thuis-isolatie. Werd gisteren ineens verkouden, ook last van m'n ogen, niezen, hoesten, keelpijn.. Dus vanochtend toch maar even test aangevraagd en om 9 uur mocht ik al, dus toch even richting werk voor het testen en toen weer naar huis :=

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Goldie
Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:36

Negatief :)

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Mandyy
Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:40

Herkenbaar Goldie.
De boeken die ik graag wil lezen staan op mn ereader maar mn boekenkast opruimen klinkt ook altijd aantrekkelijk.

Mooi dat de test een negatieve uitslag als gevolg heeft! Heb je veel kunnen lezen vandaag?

Linoleum zo dacht ik er ook precies over. Toch gaan lezen, maar ik vond het geen aanrader.
Gaat het al beter met je hoofd?

Niniane
Berichten: 6434
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:29

cursebreaker: Heul veul succes met je bad schoonmaken na zo'n glitter bom. := Hebben die van Lush ook en omg wat een werk daarna. _O-

Lino: Yes, ik ga One Year of Ugly lezen. Gaat over een Venezolaanse familie die naar Trinidad vluchten en via een tante terecht komen in de drugsscène als payment. Ben heel benieuwd. Schijnt op een licht satirische manier te zijn geschreven.

Hoop dat jij snel weer je boek kan oppakken na de hoofdpijn. :D

Westhof: Damn wat een tempo. Gaat 'ie nog na al dat lezen? :P

Goldie: Fijn dat je een negatieve uitslag hebt. :j

Annetje
Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:56

Foaly ik ben benieuwd of dit voor je werkt. Ik heb mijn tbr altijd samen op een plank staan en afgelopen jaar had ik het voornemen om al die boeken te lezen, maar dat is niet bepaald gelukt.... op de een of andere manier staan ze niet voor niet op de te lezen- lijst en nog niet op mijn lijst met gelezen boeken. Ik kies altijd een boek waar ik op dat moment zin in heb, een programma dat voor mij zou kiezen, dat zou bij mij echt niet werken.
Dit zijn nu mijn tbr- boeken. De stapel is nogal gegroeid in de laatste twee maanden van 2020.

[ img ]
Deze heb ik het minst zin in, dus die staan bij elkaar. Ongelezen wegdoen vind ik dan weer zonde :+


[ img ]

[ img ]

Ik heb ook nog een stapeltje met boeken waarvan ik het eerste deel niet heb, maar wel bijvoorbeeld deel 3 of 13. :P Ik ruil veel boeken in de plaatselijke minibieb en ik koop tweedehands en dan krijg je dat, blijkbaar.

Ik tel zo snel ongeveer 60 boeken op deze planken.

LWDaisy
Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:09

Weer terug van weg geweest, jullie gaan veel te hard :+

Eerst en vooral - prettig Nieuwjaar allemaal!
Ik heb een boekenloze Kerst gehad, voor het eerst, maar (raar maar waar) wél op eigen vraag. De Kerstman bracht héél veel paardenspulletjes, daar was ik super blij mee! En ik ben over 2 weken alweer jarig, dan haal ik de boekenschade waarschijnlijk wel weer in haha!

Ook heel blij dat ik op de valreep mijn reading challenge van 2020 heb gehaald - 65 gelezen boeken *\o/*

Ik heb rond Nieuwjaar mezelf een cadeautje gekocht - een reading-log. Héél blij mee!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Achteraan kan ik mijn nieuw-gekochte boeken invullen. Ik ben benieuwd of 1 pagina voldoende is - sowieso niet :')

Gisteren mocht ik deze parels daarin opschrijven:

[ img ]

Momenteel lees ik Wildevrouw - Jeroen Olyslaegers. Mijn mama heeft hem gekocht, maar omdat ik sneller lees mag ik hem eerst lezen. Ik ben geïntrigeerd, maar merk meteen al dat dit geen licht leesvoer is, en dat ik hier niet doorheen zal vliegen zoals bij het gemiddelde boek. Het taalgebruik is nogal zwaar, ik moet zinnen vaak herlezen, dus dat schroeft het tempo wel terug. Maar dat vind ik niet erg!

[ img ]

Kent iemand onderstaande? Ik kreeg eerder deze week een berichtje van mijn broer of ik dit boek heb - nee. Of ik het wil lezen als hij het bestelt, en wil laten weten of het goed is, dan zal hij het ook lezen. Ik voelde me meteen weer 14 jaar - wil jij mijn boekbespreking maken? :') Natuurlijk wil ik het lezen, en ik zal het kei hard ophemelen ook, gewoon om hem aan het lezen te krijgen :D

[ img ]

Edit: ik heb sinds afgelopen maandag een Kobo Luister-abonnement, ik ben zoooo blij! Ik struinde al 2 jaar youtube af, en alhoewel daar wel een aantal leuk ingesproken boeken te vinden zijn, is de keuze natuurlijk niet héél ruim, of kwalitatief. Ik kan wel huilen van geluk, dit had ik echt veel eerder moeten doen. Wat een luxe zeg!

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

linoleum
Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:03

Westhof, ik snap je gevoel. Gelukkig nog 2,5 boek te gaan :D

Carola, Rebelwing blijft wel op TBR, maar niet op de korte termijn moet ik hebben lijst :') Hoofdpijn gaat weer beter, is reactie op behandeling van MSK arts, dag erna altijd heel erg hoofdpijn. Hoort erbij.
SaS snap ik wel, heb er zelf ontzettend van genoten, maar miste wel wat bij de hoofdpersonen.

Foaly, 90 boeken zijn best wat. Daar kan je prima hele tijd mee vooruit als je die allemaal wil lezen. Als je echt netjes houdt aan je no buy, dan kan het je boel geld schelen!

Tucktuck, lekker he als een boek dan eerder binnenkomt dan verwacht! En inderdaad super leuk dat zoveel tegelijk in zelfde boeken bezig zijn.

Goldie, fijn dat je test negatief is! Nog verder gelezen in boek van je moeder, of toch wat anders opgepakt?

Niniane, One Year of Ugly klinkt wel als heftig onderwerp. Heel benieuwd hoe het dan geschreven is als ook licht satirisch is.

Annetje, wil je dan niet liever juist ook de eerdere boeken uit een serie alsnog kopen? Dan kan je tenminste wel aan het lezen gaan. Veel boeken, maar er niet enthousiast van worden lijkt me ook niet helemaal bedoeling. Dan zou ik liever de mwoah boeken verkopen of weggeven en dan investeren in de boeken die je wel wil lezen. Ongelezen laten verstoffen zou ik meer zonde vinden dan wegdoen aan iemand die ze wel gaat lezen.

LWDaisy, leuk die reading log! En fijn dat je zo blij bent met je Kobo luisterabo.

Ik heb vanmorgen drie uur in een studieboek gezeten. Nu daar wel klaar mee en verder in ACOMAF <3 Wat een heerlijk boek is dat toch ook, was vergeten dat hij zo fijn was. Dus heerlijk om weer opnieuw te beleven *\o/*

I'm not weird, I'm limited edition :D

Foaly
Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:12

Annetje, mijn probleem is juist vaak dat ik wel zin heb om bepaalde boeken te lezen, maar dan zin heb in vier of vijf tegelijk. En dan zoveel keuzestress krijg dat ik helemaal niets lees uiteindelijk :+ Met een lijstje van vijf blijft het overzichtelijk, en zit er toch altijd wel wat bij waar je op dat moment zin in hebt :D

LWDaisy, Die Reading log ziet er mooi uit zeg <3 Waar gaat Wildevrouw over? Die cover ziet er mooi uit!

Linoleum, ACOTAR en de rest zijn niet mijn smaak, maar fijn dat je er zo van kan genieten :D

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage


mysa
Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:20

@LWDaisy, dat boek van Hannah Arendt is zeker de moeite waard, het gaf mij althans meer inzicht in totalitaire systemen. Volgens mij ook in kobo plus beschikbaar als ebook.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:55

Ah heerlijk Lieneke! Fijn ook dat de hoofdpijn weg is!

Hier zo verder in ACOWAR :D

Annetje
Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:58

linoleum schreef:
Annetje, wil je dan niet liever juist ook de eerdere boeken uit een serie alsnog kopen? Dan kan je tenminste wel aan het lezen gaan. Veel boeken, maar er niet enthousiast van worden lijkt me ook niet helemaal bedoeling. Dan zou ik liever de mwoah boeken verkopen of weggeven en dan investeren in de boeken die je wel wil lezen. Ongelezen laten verstoffen zou ik meer zonde vinden dan wegdoen aan iemand die ze wel gaat lezen.
ja, dat zou je wel zeggen hè? En toch krijg ik het niet voor elkaar om die mwoah-boeken weg te doen... :') Ik weet ook niet waarom.
De eerste delen van de boeken op het aparte stapeltje ga ik inderdaad wel ooit kopen, zodat ik dat boek zelf ook ga lezen. De boeken op de laatste twee foto's, daar heb ik veel zin in, dus tot nu toe nog genoeg te lezen, ook zonder dat ik een mwoah-boek uit moet kiezen.
Vanmorgen begonnen in 'uit het leven van een hond' omdat mijn moeder dat een prachtig boek vond. Ik ben benieuwd. Deze stond al heel lang in de kast, omdat ik bang was dat het een verdrietig boek was.

Eelmo
Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:18

Iemand hier ervaring met bestellen bij Boekenkraam? Ik heb vorige week ofzo een bestelling gedaan, maar die staat nu bij DHL al 4 dagen op "fout bij sorteren". Mijn boeken schijnen nu weer onderweg terug te zijn naar Boekenkraam -O- Iemand enig idee hoe lang dit kan gaan duren?

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Tiggs
Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:36

Nee, maar mijn ervaringen met Boekenkraam zijn goed!

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Eelmo
Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:09

Ik ga er ook vanuit dat DHL het verprutst heeft hoor := maar baal er wel van.

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Goof
Berichten: 28759
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:38

LWDaisy schreef:
Momenteel lees ik Wildevrouw - Jeroen Olyslaegers. Mijn mama heeft hem gekocht, maar omdat ik sneller lees mag ik hem eerst lezen. Ik ben geïntrigeerd, maar merk meteen al dat dit geen licht leesvoer is, en dat ik hier niet doorheen zal vliegen zoals bij het gemiddelde boek. Het taalgebruik is nogal zwaar, ik moet zinnen vaak herlezen, dus dat schroeft het tempo wel terug. Maar dat vind ik niet erg!

[ [url=m/BkyjOY.png]Afbeelding[/url] ]


Klinkt goed, ik heb hem aan mijn lijstje toegevoegd!

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:33

Lol ik vind het kobo luisterabbo 2x niks. Onhandig zoeken en weinig interessante engelse titels. Dus ik blijf maar bij Storytel.

Ik ben begonnen in de favoriete zus. Maar zit nog niet goed in het verhaal. Het is wat te ver van mijn bed. Ik kan me zo niet inbeelden dat als je er warmpjes inzit je voor een symbolisch bedrag je leven in het openbaar brengt en anderen het leven zuur maakt gewoon voor meer populariteit...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Leo
Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:47

Ik lees hier steeds bij maar kom weinig aan reageren toe. :o
Er komen weer een hoop toffe boeken voorbij!

Ik heb afgelopen periode de Grisha trilogie gelezen van Leigh Bardugo. Het eerste boek was nog erg pril qua schrijven maar een leuke opzet, deel twee vond ik matig maar deel drie vond ik wel erg leuk.
Ook las ik deze week Wizard of the Pigeons eindelijk uit. Ik heb daar wat langer over gedaan omdat ik er echt voor moest gaan zitten, geen lichte kost. Wel vind ik het érg mooi geschreven. Het belicht de problemen rond social care, ptsd en dakloosheid in Amerika op een unieke manier en ik was echt wel onder de indruk. Wel is het verhaal ontzettend gelaagd, metaforisch en gaat het niet ergens echt naartoe. Ik zou het ook niet zomaar aan iemand aanraden, maar ben zelf erg blij dat ik het gelezen heb.

Ik ben ook hortend en stotend bezig in Something Wicked this way Comes. Écht niet my piece of cake en ik raak continu de draad kwijt met wat ik nou aan het lezen ben. Ik geef het morgen nog een kans en anders maak ik het een DNF.

Vanavond ben ik begonnen in The Lost Queen van Signe Pike, een historische / Arthuriaanse fantasy, en nu 50 pagina's onderweg. Het begin is veelbelovend!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

LWDaisy
Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:10

petitparis schreef:
Lol ik vind het kobo luisterabbo 2x niks. Onhandig zoeken en weinig interessante engelse titels. Dus ik blijf maar bij Storytel.

Ik ben begonnen in de favoriete zus. Maar zit nog niet goed in het verhaal. Het is wat te ver van mijn bed. Ik kan me zo niet inbeelden dat als je er warmpjes inzit je voor een symbolisch bedrag je leven in het openbaar brengt en anderen het leven zuur maakt gewoon voor meer populariteit...


Heel handig is het idd niet altijd, ik loop nog een beetje te zoeken, maar ik sta echt te stuiteren van enthousiasme :D Ik heb ook voor Kobo gekozen omdat ik enquetes invul, betaald, en daar bonnen van Bol.com voor krijg, vandaar :)

Foaly ik kopieer even wat ik op Google heb gevonden, want zo heel ver ben ik nog niet in het boek :D
Olyslaegers neemt je mee naar het Antwerpen van de 16e eeuw. Beer verloor drie vrouwen in het kraambed. Zijn derde echtgenote baarde een kind alvorens te sterven, de andere twee stierven met een kind in hun buik. Na al dat verlies acht hij zijn verlangen naar liefde door God vervloekt. Vanuit Amsterdam roept Beer God aan om de veronderstelde vloek te ontrafelen. Hij blikt terug op zijn laatste jaren in het zestiende-eeuwse Antwerpen, de stad die hij ontvluchtte. Antwerpen floreerde in handel en geld maar er heerste tegelijk een grote onrust. Beer maakte deze oplopende spanningen van dichtbij mee in zijn herberg waar vrije gedachten en zoete wijn vloeiden, en waar plannen werden gesmeed door een geheim genootschap. Alles werd op scherp gesteld wanneer een wildevrouw, als gevolg van overmoedige wereldveroveraars, in zijn herberg terechtkwam. Wildevrouw is een wervelende, monumentale roman over het verlangen naar eenheid en het veroveren van een innerlijke waarheid, vol vlees en geuren, vol narren en blinden, vol handelaars en woekeraars, profiteurs en bedriegers, vroedvrouwen, cartografen, schilders, drukkers en astrologen, waarbij verlangen en zelfbedrog dansen door de straten van een gedoemde stad. Ik vind hem goed, maar wel heavy in taalgebruik, waardoor hij trager leest dan het gemiddelde boek :)

Mysa ik lees normaal eerder om te "ontsnappen" van de maatschappij/wereld, dus het is niet een genre dat ik normaal zal kiezen, maar als het mijn broer aan het lezen krijgt, doe ik het met plezier :D

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Mandyy
Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:25

Familiediner van Linda van Rijn heb ik uitgelezen. Vond het iets tegenvallen vergeleken bij andere boeken van haar. Daarna begonnen in De Zeven Zussen Maan, maar dat was van korte duur...
M’n ereader is in bad gevallen en overleden. ;(
Was al 6 jaar oud en werd slecht, maar ik baal er toch gigantisch van.

Straks nog een keer kijken of er iets te redden valt en anders wil ik vanmiddag de Kobo Libra H2O bestellen. Iemand ervaring met deze ereader?

Gisterenavond was ik bij een vriendin en heb een stapel boeken gekregen. Straks even uitzoeken wat ik hou/weggeef.

Eelmo wat irritant. Hopelijk komt het alsnog snel!

linoleum
Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:39

Mandyy, ik heb de Libra en vind hem heel fijn. Niet te zwaar, fijne grootte, de knoppen werken heel prettig.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Mandyy
Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:55

De knoppen lijken me heel fijn! :j
Ik had nu de Kobo Aura.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:55

Ik heb ook de Libra sinds een maandje, de witte. Mooi ding hoor, maar mocht ik een volgende nodig hebben, ga ik toch weer voor pocketbook. Ik vind het superirritant dat-ie automatisch de metadata pakt en dus schijt heeft aan mijn eigen gegeven bestandsnamen. Hierdoor heb je dus altijd Calibre oid nodig om series bij elkaar te hebben. Wel is het makkelijk dat je 'verzamelingen' op je reader kunt zetten. Zo heb ik bijvoorbeeld 1 map met boeken voor een bepaalde challenge mooi bij elkaar staan.

De drukknoppen zijn hartstikke fijn, maar als ik 's avonds in bed lig, zitten de knoppen eigenlijk iets te ver om fijn te kunnen bedienen met 1 hand (ik lig vaak op rechterzij en dus linkerhand vrij maar de knoppen zitten rechts op de reader. Omdraaien kan wel, maar ligt door de bolling niet lekker in mijn hand) en rechts op de hoek tikken werk niet altijd even lekker. Misschien is dat omdat ik nog te lui ben geweest om het folie eraf te halen, dat zou ook kunnen. Ik vond de knoppen onderaan ipv aan de zijkant toch fijner werken.

Fijne optie is dat je je beeld kunt draaien en 'm met de hoes dus als staand dingetje op bijv. de bank of tafel kunt zetten. Alhoewel ik het gewoon los in mijn hand wel fijner vind. Het zelfdimmende licht is écht heel fijn en het werkt serieus nog ook. Normaal had ik gewoon een korte nacht als ik in een spannend of goed boek bezig was, maar ik val nu gewoon elke avond halverwege hoofdstukken in slaap. Dus dat licht doet haar werk echt goed _O-.

Verder even geen puf om nu bij te lezen, sorry. Zit nu even in pauzestand van mijn klusmodus, misschien lees ik later nog bij.

♥ Rewrite the Stars ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 20 bezoekers