[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 08:36

Ik was aan The hating game begonnen, maar het pakte mij niet, had na 2 hoofdstukken geen idee wat ik gelezen had. En dit soort verhalen kies ik juist voor makkelijk vermaak.

Nu bezig in The bookshop on the corner van Jenny Colgan, een boek over boeken :+

There is beauty in everything, even the things that scare us.


petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:23

de shopaholic-reeks heb ik nooit gelezen. Ik kreeg zo'n hekel aan de mentaliteit van het hoofdpersonage Dat ik na enkele pagina's opgaf.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:55

ik betaal al enige tijd "vreemde bedragen" voor mijn ebooks, zowel op bol.com als kobo.com Maar mss heeft dat ook met de omrekening van dollar naar euro te maken. Hoewel ik soms in dollar betaal en soms in euro :+

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:20

Kadobonnen zijn altijd leuk:)
Idd leuke cover van The kingdom!

Ik heb onlangs ook Eliza and her monsters "gelezen". Vond het wel ok, verhaallijn liep iets anders dan ik verwachtte.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:29

Djilna schreef:
Dankzij iemand hier wel weer 2 ebooks erbij :')
Moet altijd wel even nadenken wat de Boktnamen zijn van de mensen daar :+
petitparis denk ik.. :D

Ik? Moi? Wat heb ik (mis) gedaan :+

*gaat vlug Sadie opzoeken*

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:56

love_mandy schreef:
Ik heb die ook als luisterboek geluisterd en vond die inderdaad ook heel erg gaaf!

Momenteel nog bezig in love letters to the dead. Tot nu toe vind ik hem wel oké, het format is een beetje wennen. Dus af en toe is het een beetje hak op de tak gevoel voor mij

oh die wil ik ook nog lezen, dus benieuwd wat je eindoordeel gaat zijn

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:14

The simple wild vond ik ook het beste boek an K.A. Tucker tot hiertoe. Zag net dat er een vervolg voor gepland is. Deels benieuwd naar, maar vrees ergens dat het afbreuk gaat doen aan "mijn beeld"...

Hier is het momenteel wat rustiger met lezen/luisteren. Ik ben op vakantie *\o/* (ok, ben nog wel veel aan het regelen voor de dalmatiërclub), maar mijn dagen bestaan momenteel alleen uit eten, slapen, wandelen en paardrijden (en tussendoor de nodige douches :+ ) Ik ben 's avonds echt te moe om nog meer dan een hoofdstukje of 2 te lezen.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 17:55

Dat is precies een drukke en vruchtbare dag geweest Melissa!

Mss moet ik ALL toch ook maar eens een kans geven, nog iemand geïnteresseerd om over een week (of 2) een buddyread te doen met mij O:)

My brother's name is Jessica heb ik ook gelezen. Ok er kwamen veel zaken in naar voor waarvoor ik beschaamd was voor mijn medemens. Maar ik kan me heel goed inbeelden dat je dit soort reacties hebt/krijgt. Er zat voor mij veel stof tot nadenken in waardoor ik het wel een vrij goed boek vond. Op GR heeft iemand zonder zelf het boek te lezen mij daarop aangesproken dat ik mijn mening moest herzien, want dat op basis van de reviews het per definitie een slecht boek was en kwetsend naar alle transgenders toe.
Iemand waar ik regelmatig contact mee heb, is een transvrouw zijn en zij had helemaal geen problemen met dat boek, zij vond dat het iets verder uitgewerkt mocht zijn, maar verder wel vermakelijk was. En zij geeft meestal toch ook wel aan wanneer ze iets als "onjuist" of kwetsend ervaart. Dus dat boek heeft al stof doen opwaaien :+
En nu ga ik verder in vakantiemodus :evaw:

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 19:31

@mandy: ik ging er eigenlijk vanuit dat het een jeugdboek was en dat het "irritante gedrag"van Sam daarbij paste en deels de reden waarom niet alles zo diep uitgewerkt was als ik eigenlijk liefst had gezien...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:21

The_Cat schreef:
Volgens mij begrijpt die persoon dan niet het nut van een persoonlijke review als jij je review gaat moeten baseren op andere mensen hun mening :+

Vooral dat ze het zelf niet eens gelezen heeft, stoot mij tegen het hoofd. Dat iemand het niet met mij eens is, is het laatst van mijn zorgen. Maar beweren dat mijn mening incorrect is op basis van andere meningen 8)7
Dat het niet uitgewerkt werd vanuit het perspectief van de transgender stoorde mij zo niet. Heb nog zo'n boek gelezen dat vanuit de familie geschreven was. Best interessant hoe een volledig gezin hiermee omgaat en probeert zoveel mogelijk op te vangen (transgender is in dit verhaal slechts 4 op het moment dat het overduidelijk begint te worden dat het niet "een fase" is). Maar dat was zo chaotisch geschreven dat ik heb opgegeven.

Ik had ook geen confetti toen ik mijn challenge haalde...
Vakantie is echt de minst "productieve" periode, sinds mijn aankomst nog geen enkel boek uitgelezen. Ik krijg ontwenningsverschijnselen _O-

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:12

Leys schreef:
Oh, dat boek heb ik volgens mij in de kast... van Laurie Frankle of zoiets?
Klinkt goed... _O-

:') This is how it always is ;)

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:31

Het verhaal is helemaal niet fout(of toch het deel dat ik gelezen heb) en het is knap hoe de familie ermee omgaat zowel ouders als de broers. Maar ook de twijfels, bedenkingen, schuldgevoelens en bedenkingen.
Maar het is imo echt chaotisch alsof ik vastzat in iemand zijn brein dat rondjes blijft draaien. Het begint eigenlijk al met hoe de jongste zoon verwerkt is, wat er toen gewenst werd, wie wat deed en wat er tijdens de zwangerschap allemaal meegespeeld kon hebben om een transmeisje ter wereld te brengen...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:45

Over welk boek heb jij het nu Quebelle? Dat van Joh Boyne of Laurie Frankle

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:21

bah de file mis ik nu niet hoor, maar wel de uren luisterplezier :+
Gisteren eindelijk een boek uitgelezen, misschien geraak ik toch nog aan 2 boeken deze vakantie :P

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:11

Gefeliciteerd Carola!

The testing is idd wat in hetzelfde straatje als Hungergames, Divergent, Mazerunner... Personages zijn dacht ik alleen wel ietwat jonger doorheen de volledige trilogie...

Vannacht The second wife uitgelezen, best leuk verhaal, alleen het einde was niet bevredigend vergeleken met de rest vh verhaal, maar goed...
Alleen kleine paniekaanval, ereader liep vast. Eerst zogezegd in slaapstand met achtergrondverlichting aan en daarna slaapstand zonder verlichting, maar deed gewoonweg niets meer... Opgeladen en gefikst :? , wat een opluchting

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 22:20

Wat zuur Melis! en idd slechte service...

Ik was al een noodplan aan het bedenken, van Kobo van mijn partner aan te slagen (die heeft op zijn acount toch maar een ebook of 2 staan) en dan mss te sparen voor een Kindle. Want zou het toch ook enorm jammer vinden om al mijn via kobo aangekochte ebooks "kwijt" te zijn.

oh ja en jullie hadden nog een maandoverzichtje te goed. The impossible vastness of us was veruit het beste boek dat ik vorige maand las.
The second wife hoort deels bij vorige maand, ook al heb ik het vandaag pas uitgelezen.
[ img ]

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:09

@ Melissa: ik ben jaloers op al je boeken :o
Persoonlijk vond ik Mister romance beter dan Professor Feelgood. Het "spelletje" dat de professor in het begin speelde, "irriteerde" me wat.

Valt de "stage" mee, Quebelle? Knap dat je maar 1 boek gekocht heb.

Hier sinds gisterenavond terug van vakantie. Ik heb welgeteld 2 boeken uitgelezen op vakantie en vannacht nr 3 en maar ineens een pre-order gemaakt.
A wish for us was echt weer een rollercoaster van emoties. Tillie Cole mag bij op mijn favorietenlijstje :+

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:46

Starcrossed doet geen belletje rinkelen dus vermoed van niet...

Van Tilie Cole heb ik nog maar 3 boeken gelezen, maar vond ze allemaal wel goed. In "aflopende" volgorde: a wish for us, a thiysand boy kisses en a veil of vine.

Ondanks de regen (en hagel) best wel goede en actieve vakantie gehad. Il was echt te moe om nog te lezen...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:04

Ik heb ergens gelezen dat een ereader pas beter is voor het milieu dan fysieke boeken wanneer je minimaal 200 boeken erop leest...
Mss tablet of telefoon gebruiken? Ik had ook maar 1 fysiek boek mee en verder mijn ereader en telefoon.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:55

@kana: was denk ik wel alleen op basis van CO2 uitstoot bij productie maar toch. 200 boeken is toch wel heel wat. Gelukkig zit ik daar over :+
Over welk boek gaat het dan? Want ik heb ook al epubs vzn best oude boeken zien passeren... ok vaak zijn ze wel pas later gedigitaliseerd maar toch.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:40

Mwa weet niet of het productieproces zoveel veranderd is. Maar goed. Ik vond 200 toch best veel. Vedoel vriend heeft al 2j een ereader en nog maar 10 boeken erop gelezen, vriendin leest wel dagelijks en is blij als ze een hfdstk per keer uitkrijgt... dus wanneer zij aan 200 gaan komen :+

Hier begonnen aan The song of Achilles, benieuwd hoe dat gaat verlopen...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:19

Dankzij de leesgroep is hij terug aar voren gekomen ja. Ben vooral benieuwd naarhoe de "romance gaat uitpakken:+

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 19:58

Idd leuk en toepasselijk :')

Ik heb vandaag mijn pre-order binnen gekregen, een gesigneerde hard cover editie. Soms moet je nationale auteurs steunen :+ benieuwd of het aan de verwachtingen voldoet...
[ img ]

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 10:21

@neverland: geen idee, ben zelf ook nooit thuis en laat alleen wat in de brievenbus past thuis leveren. Wie weet hoe vaak ze hier aanbellen :+

There is beauty in everything, even the things that scare us.


petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 14:57

Hier is het lang geleden dat ik "zo weinig" las, maar wel weer 2 boeken besteld die nog moeten gedrukt worden:+ Maar met die 10% extra korting bij thebookdepository kon ik het niet laten. Nu geduld hebben totdat A Wish For Us en A Heart So Fierce And Broken mijn kant op komen O:)

There is beauty in everything, even the things that scare us.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 12 bezoekers

cron