[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 21:20

"De meeste mensen deugen" is als ebook te koop. Ik heb de titel al een paar keer voorbij horen komen, ik ga hem in gedachte houden om ook nog eens te lezen.

Ik heb alleen op dit moment echt te veel om te lezen. Een paar interessante boeken gekocht de afgelopen weken, een groupread met een boek dat ik erg graag wil herlezen en die diezelfde groep een langer lopende uitdaging waar ik twee goede ideeën voor heb. En nog een paar boeken van de bibliotheek. Dus ik weet echt even niet meer in welke volgorde ik ga lezen.

Ik ben begonnen in de Temeraire serie van Naomi Novik. Dat leest lekker weg tot nu toe.


Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:49

Hebben die boeken wel een date read? Als je een boek meteen op je read plank zet vult die niet automatisch een datum daarvoor in. (Omdat mensen ook boeken toevoegen die ze ergens in het verleden hebben gelezen.) En de challenge kijkt alleen naar de date read. Je hoeft je boek niet eerst op currently reading te zetten, je kan de datum invullen in het review scherm of in my books.


Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:03

Mijn brievenbus is niet zo geschikt voor brievenbuspakketjes, de maat van de pakjes plus dat het stijver is dan gewone post maakt dat het de draai niet kan maken. Dus de keren dat ik een brievenbuspakketje had kon ik als nog naar het afhaalpunt.

En nu moet ik nog even snel bedenken welk boek ik als tweede boek meeneem zo meteen in de trein, maar ik ben er nog niet uit wat mijn volgende boek wordt. Het boek waar ik nu in bezig ben ga ik niet eens de hele heenreis nodig hebben om die uit te lezen.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 19:48

Iemand vroeg welk boek ik uiteindelijk gekozen heb, het is The Color Purple van Alice Walker. Als boek voor onderweg is het alleen niet zo geschikt, beter om het rustig thuis te lezen.

Het boek dat ik uitgelezen heb was trouwens 24 uur in het oude Rome: Het dagelijks leven van de Romeinen van Philip Matyszak. Een leuk boek voor geschiedenisliefhebbers waarin aan de hand van 24 verschillende mensen het dagelijks leven wordt beschreven. En er zitten een hoop citaten uit Romeinse teksten in, waaruit blijkt dat juist sommige van de meer opvallende details uit die bronnen komen en niet verzonnen zijn.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:30

Je moet niet vergeten dat de Ilias niet het enige is dat over de Trojaanse oorlog is geschreven, al bij de oude Grieken zijn er na Homerus andere schrijvers die er over hebben geschreven. En het zijn die andere schrijvers geweest die de seksuele kant van de relatie hebben beschreven, veel meer dan in de Ilias gebeurd.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:03

Ik heb ook maar een boek voor oktober, ik heb meer gelezen maar nog niks uit. Ik ben bijvoorbeeld in een omnibus in het derde boek bezig, dus die gaat deze maand meetellen.

Zo even naar de bibliotheek, dan kan ik meteen even kijken naar het Nederland leest-boek van dit jaar.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:10

Lord of the Rings zet ik ongeveer ieder jaar op mijn lijstje van boeken die ik in het nieuwe jaar wil gaan lezen, maar uiteindelijk schuift het ieder jaar weer op.

Dubbele boeken heb ik niet zo veel (Als je niet de gratis ebooks van een aantal klassiekers mee telt). De Harry Potterboeken zowel, Nederlands en Engels, maar die zijn eigenlijk ook van mijn zus en broer, boeken die we samen hebben gekregen.
En ik heb meerdere versies van Romana en Ragebol, naast de Nederlandse serie heb ik de complete originele Duitse serie, die heeft namelijk meer boeken. (Mijn Duits is niet zo goed, maar dit niveau red ik nog wel) En van twee Nederlandse boeken heb ik ook nog een uitgave met een andere cover.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:02

xU_Blinghx schreef:
Ik dacht altijd dat The Golden Compass een kinderboekenserie was :=
Beetje zoals Narnia? Of vergis ik mij nu compleet :o

Het is voor een oudere leeftijdsgroep dan Narnia, dit is YA en een veel complexer verhaal dan Narnia. (En nog een grote tegenstelling, Lewis heeft een christelijk achtergrond, Pullman juist een atheïstische, wat in de boeken van beiden een rol speelt.)

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:53

Voor Narnia zijn er iets van drie volgordes, namelijk die waarin ze gepubliceerd zijn, de chronologische volgorde van de verhalen en de schrijver zelf heeft volgens mij ook nog een suggestie gedaan die daar tussenin zit.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 17:14

Dan kan je ongeveer beter zelf je dubbele boeken doorverkopen dan ze terug te sturen als Amazon zulke kosten berekent.

Ik heb kunnen inhouden bij al jullie koopjes. Maar ik heb de laatste tijd voor mijn doen al best veel gekocht, dus eerst lezen. En ik ben binnenkort jarig, dus voor de kortingscodes die je dan krijgt heb ik ook enkele ebooks op het oog.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 08:23

Ik heb mijn challenge wel bijgesteld. Mijn eigen doel was namelijk om meer bladzijdes te lezen dan vorig jaar, maar daar is geen challenge voor. Dus het aantal boeken was niet zo belangrijk. En ik heb meerdere omnibussen gelezen, als ik die boeken allemaal los had gedaan had ik mijn oude doel gehaald.

Ik heb op dit moment zoveel interessante boeken, ik kan bijna niet kiezen wat mijn volgende boek wordt. Als ik komend jaar geen enkel nieuw boek zou kopen zou ik nog steeds een heel interessant leesjaar kunnen hebben.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:24

Fijne kerst!

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 08:29

Ik raak heel snel afgeleid met luisterboeken. Maar ik ga het nog eens proberen, een favoriete auteur heeft binnenkort een nieuw boek dat in eerste instantie alleen als audioboek verschijnt.
Tegenwoordig luister ik zo af en toe podcasts, maar dan ga ik tegelijk logische puzzels zoals sudoku doen. Dat combineert heel goed voor mij, maar dat is leuk voor een podcast van 30 minuten maar of dat ook werk om een heel boek in een redelijke termijn te luisteren moet ik nog maar zien.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 07:59

Hier nog iemand die Temeraire aan het lezen is, vandaag nog het laatste stukje van boek 3 lezen en dan heb ik met die omnibus mijn challenge voor dit jaar ook klaar.

Een exacte top 5 maken ben ik nooit zo goed in, maar in de top van dit jaar zitten wel:
Temeraire
Uprooted, ook van Naomi Novik
Nevermoor en het vervolg Wundersmith
24 uur in het oude Rome van Philip Matyszak, een leuk informatief boek
De oorlog die ik eindelijk won van Kimberly Brubaker Bradley en daardoor weer realiseerde hoe mooi het boek daarvoor is, De oorlog die mijn leven redde.
Lampje van Annet Schaap

Als ik naar mijn overzicht kijk zie ik dat ik wel veel boeken heb herlezen dit jaar en dat de top veel jeugdboeken bevat.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 09:26

De beste wensen voor iedereen, dat het een jaar vol mooie boeken mag worden.

Goodreads en Hebben worden allebei gebruikt, sommige mensen doen beide. Persoonlijk vind ik Goodreads prettiger voor het bijhouden omdat het nauwkeuriger kan, maar sommige mensen vinden zoveel mogelijkheden te veel. Hebban is op Nederland gericht en heeft acties en leesclubs waarbij je boeken kunnen winnen.
Dus het is wat je zelf prettig vindt, ik kende Goodreads al van binnen en buiten voordat ik op Hebban kwam dus mijn voorkeur ligt daar.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:26

Djilna schreef:
Tssk, weer niet gehaald. 5 fout. Maar 2 vind ik erg twijfelachtig. Maar goed, morgenmiddag poging 3 :')
Ik kan sommige info in de manual gewoon ook niet terugvinden..
Over wie een ACE kan toevoegen. Staat niet bij de info over het toevoegen van een ACE :')
Ik weet iig dat een librarian dat kan (een gewone gebruiker niet), maar of een auteur dat zelf wel of niet kan? Antwoord zal wel nee zijn, aangezien beide noemen fout was :+

Dan klopt het antwoord niet, de auteur moet dat wel kunnen voor de eigen boeken. Het punt is dat de quiz is gemaakt met vragen die door de bestaande librarians zijn ingestuurd, er kan dus best een foutje ingeslopen zijn dat niet door het beheer is gezien.

Die hele quiz voor het aanmelden is trouwens vrij nieuw, dus grote kans dat mensen die eerder niet hebben gezien. Op zich wel goed dat ze er zo op aansturen dat mensen zich een beetje verdiepen in de regeltjes.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:19

Niniane schreef:
Ik ga denk ik nu ook een boek erbij pakken. Ben Little Women aan het lezen maar het is af en toe zo oudbollig. := Leest niet weg zeg maar. Of ik ben een cultuurbarbaar. :')

Ik hou best van dit type oudere boeken, maar sommige oubollige dingen kregen pas meer betekenis door achtergrondinformatie waardoor ik meer snapte wat de betekenis in die tijd was van bepaalde acties of meningen.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 16:00

Jullie steken mij aan met impulsieve aankopen, gisteren Red, White & Royal Blue gekocht.

Maar eerst mijn huidige boek uitlezen, A Million Years in a Day: A Curious History of Daily Life door Greg Jenner. Een geschiedenisboek dat met humor geschreven is. (Ik merk dat het lastig is om iets te schrijven over een boek waar humor een belangrijk punt is, het verschilt zo van persoon tot persoon.)

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:30

petitparis schreef:
Manou schreef:
Jullie steken mij aan met impulsieve aankopen, gisteren Red, White & Royal Blue gekocht.

Ik ook, gelukkig wel maar het ebook

Wel leuk zo met die illustraties, Yv!

Hier ook het ebook, de helft van de impuls was namelijk de kortingscode van Kobo.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 08:57

Oorspronkelijk Engelse boeken probeer ik zoveel mogelijk in het Engels te lezen. Als ik ze koop is dat dus de Engelse versie, inderdaad ook wegens de prijs. In sommige situaties ben ik ook tevreden met de Nederlandse vertaling van de bibliotheek. Veel vertalingen zijn gewoon fatsoenlijk. Ja, er is een deel beroerd, maar daarmee wil ik niet alle vertalingen afschrijven.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:15

Voor dat probleem heb ik een ereader, is mijn eerste gedachte.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:17

Ik houd het ook bij simpele boeken op dit moment, het is de drukste tijd van het jaar op mijn werk en maak dus ook extra uren. Even verstand op nul met een simpel boek is dan wel lekker.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 21:39


Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 11:51

The five werd elders ook al aangeraden, dus die gaat ook op mijn lijstje. Merk sowieso dat mijn interesse momenteel meer bij non-fictie ligt.

Ben nu 'De meeste mensen deugen' aan het lezen, zeer interessant en leest lekker weg. Behalve de verwijzingen/voetnoten/bronvermeldingen. Het zou handig zijn als er verschillende markeringen worden gebruikt zodat je meteen weet of het een voetnoot met extra informatie is of alleen de bronvermelding. Dat zou een hoop heen en weer bladeren schelen. (Dit ligt niet speciaal aan dit boek, het wordt in andere boeken ook zo gedaan.)

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:25

Ik heb het boek ook een keer gelezen en kwam er dus net achter dat het nog in de kast staat. En door deze berichten weet ik weer dat ik het nooit meer ga lezen, dus die ligt nu klaar om weg te gaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bengell, Jeska2, mariska_emke en 2 bezoekers