[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:15

Net kwam nog de historische roman binnen die ik onlangs bestelde met de bon die ik van Fireheart kreeg, America's First daughter. Stuk dikker ook dan verwacht. Heel erg benieuwd ernaar.

[ img ]
[ img ]

In a compelling, richly researched novel that draws from thousands of letters and original sources, bestselling authors Stephanie Dray and Laura Kamoie tell the fascinating, untold story of Thomas Jefferson’s eldest daughter, Martha “Patsy” Jefferson Randolph—a woman who kept the secrets of our most enigmatic founding father and shaped an American legacy.

From her earliest days, Patsy Jefferson knows that though her father loves his family dearly, his devotion to his country runs deeper still. As Thomas Jefferson’s oldest daughter, she becomes his helpmate, protector, and constant companion in the wake of her mother’s death, traveling with him when he becomes American minister to France.

It is in Paris, at the glittering court and among the first tumultuous days of revolution, that fifteen-year-old Patsy learns about her father’s troubling liaison with Sally Hemings, a slave girl her own age. Meanwhile, Patsy has fallen in love—with her father’s protégé William Short, a staunch abolitionist and ambitious diplomat. Torn between love, principles, and the bonds of family, Patsy questions whether she can choose a life as William’s wife and still be a devoted daughter.

Her choice will follow her in the years to come, to Virginia farmland, Monticello, and even the White House. And as scandal, tragedy, and poverty threaten her family, Patsy must decide how much she will sacrifice to protect her father's reputation, in the process defining not just his political legacy, but that of the nation he founded.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:45

Goof schreef:
Mijn man komt net thuis van boodschappen doen met een grote bos bloemen en een boekenbon; ' gewoon omdat ik van je hou' .....
OMG <3


Wat lief <3

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:08

Gefeliciteerd!! *\%/*

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:12

Dat zal zeker een opluchting zijn geweest ja petitparis, toen ie het uiteindelijk weer deed!

Ik begin ook uit m'n reading slump te komen geloof ik!
Sinds ik terug ben uit London 3 boeken uitgelezen
- Skyward van Brandon Sanderson las ik net uit, waar ik al over de helft mee was, en die vond ik echt onwijs leuk! Een hele leuke toevoeging binnen het YA Sci-Fi genre en ik ben ontzettend nieuwsgierig hoe het verhaal verder gaat in boek 2. Het werd alleen maar leuker en leuker.
- King van T.M. Frazier las ik nog. Een vriendin van me (maar hoorde het van meerdere kanten) heeft me maandenlang gek gemaakt over deze serie van Frazier en het kwam er telkens maar niet van om 'm te lezen, dus kocht ze me het boek voor de verjaardag. Ik weet niet of ik het boek de mega hype waard vind die het heeft onder de romance lezers, maar het was wel echt een fijne read. Mocht voor mij wat meer diepgang aanwezig zijn, maar alsnog een erg leuke dark romance! Het eindigde vrij voorspelbaar imo, al vonden vele anderen het juist niet voorspelbaar, maar ik ben toch nog erg benieuwd hoe het verdergaat dus die ga ik zeker nog verder lezen, deze serie.
- En dan nog The Strongest Steel van Scarlett Cole, een contemporary romance met wat kleine thriller elementen die aanwezig zijn. Een mooi verhaal over verdriet, pijn en helen wat mooi verpakt wordt met een steamy romance. Vrij voorspelbaar ook, maar met zulke leuke personages en een hele fijne schrijfstijl heb ik gewoon onwijs ervan genoten. Kan niet wachten om de boeken van de andere personages te lezen - er zijn nog 3 boeken in de serie die ik dus snel moet gaan kopen hihi.

Nu dus de tijd om aan iets nieuws te beginnen. Eigenlijk moet ik gaan lezen in mijn swap boek, maar die trekt me momenteel gewoon echt niet dus daar baal ik wel enorm van. Scheelt dat niet veel in de groep echt op schema liggen dus hoef ik me niet al te schuldig te voelen hihi.

Ik heb net Frost and Flame van Gena Showalter uit de kast gepakt en ga daar eens een stukje in lezen en kijken of daar m'n mood momenteel ligt; paranormal/fantasy romance.

Ik baal wel echt van Baecrate trouwens. De augustus box is nooit hier aangekomen en is ondertussen alweer onderweg terug naar hun in Amerika omdat er zogenaamd een incorrect adres op stond. Ik heb mijn gegevens nagekeken in m'n order en account en alles klopt gewoon - heb ook al eerder boxen van ze gekregen. Nu vragen ze mij om opnieuw verzendkosten te betalen a la €20 en dat vind ik wel echt heel zuur - of een volledige 'refund' maar aangezien ik de box Echt heel graag wil hebben heb ik aangegeven dat ik de verzendkosten wel betaal, maar dat ik het echt slechte service vind aangezien het echt niet mijn schuld is dat die box niet hier is aangekomen. Met een beetje pech komen er ook nog €18 import kosten bij - daar houd ik altijd wel rekening mee, dat dat kan gebeuren. Maar gewoon een hoop onnodig geld kwijt dadelijk, niet door mijn toedoen. Ik heb nog 2 andere boxen die ik moet krijgen van ze, dus ik hoop niet dat ook daar zoiets mee gaat gebeuren nu pfft. Echt snel met reageren zijn ze ook niet, dus ben niet echt te spreken over hun klantenservice. Ondertussen zijn ze wel bijna 24/7 actief op Instagram met hun stories en weet ik wat allemaal wat ze plaatsen, maar e-mails beantwoorden is schijnbaar geen tijd voor -O- .

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:55

Wat hebben jullie weer veel leuks gelezen! @petit Wat vond je van Professor Feelgood? Ik vind de Starcrossed trilogie van Leisa nog steeds zo geweldig. Vol met Drama, maar ik geniet er nog elke keer zo intens van als ik ze herlees. Mister Romance viel me naderhand een beetje tegen - misschien heb ik het te zeer opgehemeld voor het boek uit kwam - en sindsdien nog niet eraan toegekomen om Professor Feelgood voorrang te geven met kopen en lezen, maar die lijkt me wel leuker als Mister Romance.

Wat zuur van Goodreads die de Reading Challenge niet bijwerkt. Misschien een error in het systeem? Bij mij telt ie namelijk gewoon alles erbij, ook als ik achteraf de datums pas invul bv.

@tucktuck Ik denk dat ik er overheen gelezen heb en misschien heb ik zelfs wel gereageerd maar ben ik het gewoon helemaal vergeten, maar… Wat vond je van Kingdom of Ahh?!!!
(PS. Je boek gaat vandaag Echt de deur uit dus die T&T code krijg je straks via pb < is ie mooi op tijd binnen voor als je klaar bent met Dance of Thieves hihi)

Gave cover @The_Cat en ziet er erg interessant uit!
Ik ben ook echt allergisch voor mensen die een auteur en boek Zo afzeiken omdat er idd een blanke auteur iets schrijft over een andere cultuur, of over het feit dat een auteur helemaal niks schrijft over diversiteit/andere culturen, etc. (Nog los vh feit dat sommige van die idioten het boek dan nog geeneens gelezen hebben) Wordt daar echt heel erg moe van. Of dat auteurs dan heel gedwongen maar dingen toevoegen in een boek zoals bij Sarah’s a Court of Wings and Ruin heel erg goed te merken was, omdat ze zich laten beïnvloeden door het gezeik online. En het is vooral in het YA genre dat dit gebeurt, echt tot haat en dreig berichten aan toe richting auteurs. Erg jammer, want het is niet zo dat er ondertussen geen focus op gelegd wordt allemaal en er niet genoeg diverse boeken uitgegeven worden… En waarom ze ook zo’n dingen moeten plaatsen? Lees het boek gewoon niet. En dan vind ik Goodreads idd ook een erg naar platform want het zijn vaak mensen met veel bereik die dan heel graag lopen te steuken en veel mensen hun dan ook alleen maar bevestigen in hun gedrag, brrr.


Ik begin eindelijk uit m’n reading slump te komen, yay!
Dit las ik sinds begin september:

[ img ]

Qua aantallen is het veel minder als wat ik ‘normaal’ lees, maar aangezien ik al sinds 3 augustus een reading slump had, ben ik echt heel blij dat ik gewoon weer lekker kan genieten van een boek. Duidelijk dat de focus wel ligt op Romance boeken hihi.

Momenteel ben ik bezig in the Bridge Kingdom van Danielle L. Jensen, haar eerste adult fantasy romance die ze schrijft (tot nu toe schreef ze YA, en ben ik echt fan van haar schrijfwerk. Echt een auteur die meer gelezen zou moeten worden naar mijn idee) en die leest lekker weg. De romance is echt mega slow-burn tot nu toe. De opzet van het hele verhaal is iets wat je vast al eens gelezen hebt in dit soort boeken, maar ik vind het toch echt ontzettend leuk. Een goed opgezette wereld opbouw met tot nu toe al genoeg politiek en intriges en personages die ik erg leuk vind en alleen maar meer over wil lezen.

’S avonds in bed lees ik momenteel altijd op de Kindle, dus ik probeer daarmee m’n Arc achterstand een beetje weg te werken zodat ik weer wat reviews kan plaatsen hihi.

In het weekend besloten om ‘even’ m’n romance kast in de kamer onder op te ruimen. ‘Even’ ja… Wat bezielde me? Ik heb zo’n 40 boeken naar de slaapkamer kast kunnen verhuizen en nog staat de kast nu echt vol, Yikes. Ik heb te weinig ruimte… of teveel boeken? Maar dat laatste zal ik nooit erkennen, lol. Van onder naar boven staan er 3,5 plank met fantasy/paranormal romance en de rest is vanalles van new adult tot RomCom, gewone contemporary, dark en historical romance.

En je ziet hier nog lang niet alles op de foto, maar om een idee te geven van de rotzooi die 2 dagen lang op m'n eettafel lag. Zuuuuucht.
[ img ]

[ img ]

Ondertussen nog geen steek verder met Baecrate. Ik had terug gemaild en gezegd dat als het moest dat ik de verzendkosten opnieuw zou betalen en vroeg hoe dat dan in z’n werking ging - want ik wil de box gewoon te graag hebben. Heb er wel bij gezegd dat ik het wel niet vind kunnen dat ze dit vragen van me, aangezien het niet mijn schuld is en dat ik me dus ook nu zorgen maak over de 2 boxen die nog moeten komen. Een van de medewerkers zou de mail forwarden naar een van de ‘High Ladies’ hunzelf, de eigenaren van het bedrijf. Dit is alweer bijna een week geleden. Wordt er wel echt moe van pff.

@linoleum
De Baecrate box is een dochter onderneming van Faecrate, die YA boxen verkoopt. Baecrate is gefocust op volwassen romance boeken. Verschilt elke keer wat erin zit; zo doen ze o.a. historische romans, maar ook fantasy en paranormaal, romcom, etc. De augustus box die ik moest krijgen, daar zit the Bridge Kingdom van Danielle L. Jensen in, met een mega gave exclusieve editie (speciale embossing op de naked hardcover en artwork aan de binnenkant van de cover jacket) die ik dus ontzettend graag wilde hebben, dus ik baal hier enorm van grr.. Ik moet nog de september box gaan krijgen, daar zitten 2 historische romans in, en een speciale box; Guild Hunter box van Nalini Singh, waar de nieuwe release van de serie in zit - een van mijn all-time favoriete series en de eerste keer dat ik zie dat er een box op gebaseerd wordt, dus die Moest ik hebben haha.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:57

Hihi ja ik heb voor m'n romance collectie toch eigenlijk ook alweer een nieuwe kast nodig, maar gewoon geen plek meer hieronder jammer genoeg. En leuk om te lezen dat je KoA zo leuk vond. Een zakdoek waardig boek idd hihi.

Van Phillippa Gregory heb ik ook wat staan, maar nog steeds niet gelezen. 'The Tudor' geloof ik, dat ik heb liggen hier. Ben wel heel erg benieuwd naar haar werk!

En maar 1 boek meenemen is idd knap ja, als er zo'n grote collectie aanwezig is.

Ik krijg tussen 10-12 een pre-order binnen, maar het zal elk moment zijn dat de pup wakker wordt en ik moet gaan met d'r. Ook komen opeens de brokken van d'r vandaag binnen ipv morgen, dus ik mag de levering eigenlijk niet mislopen, grr.. Maar hopen dat ik een van de eerste ben op de bezorg lijst vandaag en ik het wandelen even kan uitstellen.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:48

Ja, is Denemarken ook zo duur? Wist wel dat het in Noorwegen enz. erg duur was allemaal. Dan is 3 maanden idd erg lang om te overbruggen hihi, want neem aan dat je geen geld daar verdient want het was voor een studie toch?

De post was vrij vroeg, dus dat is mooi.
Ik had Angel Mage van Garth Nix in de pre-order gezet een aantal maanden terug. Ben echt onwijs nieuwsgierig naar dit boek en deze auteur. Wilde al langer wat lezen van Garth Nix (want het schijnt een auteur te zijn die je gelezen moet hebben als je van YA fantasy houdt, dus die moest wel op m'n lijstje komen dan) maar het kwam er telkens niet van. Angel Mage sprak me enorm aan (Het is een YA fantasy met Engelen) dat ik niet anders kon dan het boek gewoon moest bestellen hihi. Het is best een dikkerd ook. En vind het een erg mooie hardback uitgave met een mooie glanzende cover - de foto doet het allemaal geen recht aan.



SYNOPSIS

More than a century has passed since Liliath crept into the empty sarcophagus of Saint Marguerite, fleeing the Fall of Ystara. But she emerges from her magical sleep still beautiful, looking no more than nineteen, and once again renews her single-minded quest to be united with her lover, Palleniel, the archangel of Ystara.

A seemingly impossible quest, but Liliath is one of the greatest practitioners of angelic magic to have ever lived, summoning angels and forcing them to do her bidding.

Liliath knew that most of the inhabitants of Ystara died from the Ash Blood plague or were transformed into beastlings, and she herself led the survivors who fled into neighboring Sarance. Now she learns that angels shun the Ystaran’s descendants. If they are touched by angelic magic, their blood will turn to ash. They are known as Refusers, and can only live the most lowly lives.

But Liliath cares nothing for the descendants of her people, save how they can serve her. It is four young Sarancians who hold her interest: Simeon, a studious doctor-in-training; Henri, a dedicated fortune hunter; Agnez, an adventurous musketeer cadet; and Dorotea, an icon-maker and scholar of angelic magic. They are the key to her quest.

The four feel a strange kinship from the moment they meet, but do not know why, or suspect their importance. All become pawns in Liliath’s grand scheme to fulfill her destiny and be united with the love of her life. No matter the cost to everyone else. .

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:56

De Old Kingdom boeken staan nu ook op m'n lijstje. Lijken me ook erg leuk!
Ik ben vooral ook heel blij dat er een nieuw boek met Engelen gepubliceerd wordt in het YA genre, want dat gebeurt naar mijn mening niet genoeg meer hihi.

Volgens mij is Angel Mage een stand a lone, of ze moeten het vooralsnog geheim houden dat er een vervolg komt. Ben benieuwd in ieder geval <3
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 07-10-19 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:58

Ja ik mag in dat opzicht niet klagen hoor, want ik heb 4,5 Billy kasten staan in de woonkamer en die staan echt prop vol hihi. Vind het ook echt heerlijk om voor de kasten te staan kijken naar m'n boeken. Boven op de slaapkamer staat nog een volle kast en dan heb ik nog 3 grote big shoppers op zolder staan, Yikes... Het gros zijn boeken wat ik wil houden omdat ik ze wil herlezen en favoriet zijn, of welke nog ongelezen zijn. Eens in de zoveel tijd zoek ik uit wat ik niet meer wil lezen of herlezen en geef ik dan weg/verkoop ik voor een klein prijsje. Maar kan niet wachten tot we ooit eens verhuisd zijn en ik hopelijk een aparte boekenkamer krijg. M'n eigen bibliotheek <3

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:43

Selectief zijn ben ik ook wel. En ik merk toch soms dat ik ondertussen in bepaalde boeken geen interesse meer heb die ik een paar jaar terug wel leuk vond om te kopen/lezen bv. Die gaan dan tzt ook weer weg (al is het soms nog best een opgave om van boeken af te komen, zelfs boeken die nieuw en ongelezen zijn). Maar selectief ben ik op zich ook wel, alleen is er dan alsnog heel veel wat me leuk lijkt omdat er gewoon veel te vinden is in het YA, fantasy en romance genre wat ik dan het liefst lees haha. Als ik alleen al kijk naar favoriete auteurs en hoeveel ik van hun allemaal nog niet heb gekocht/gelezen, kan ik nog meerdere kasten vullen, lol. Maar omdat ik ook steeds beperkter wordt in de ruimte, gaat dus ook alles weg wat ik lees en niet meer wil herlezen of waar ik gewoon geen interesse meer in heb om nog te lezen - boeken die ik langer geleden kocht. En zo is mijn collectie grotendeels nu ook of nog ongelezen of boeken die ik wel echt nog wil herlezen en gewoon in de collectie wil houden.

Maar het is idd wel heerlijk om zo door de kasten te snuffelen ja. En ondanks dat ik soms gefrustreerd raak van de hoeveelheid boeken op m'n TBR en dan juist niet kan kiezen wat ik wil lezen, is het ook heerlijk om boeken in de hand te pakken en er doorheen te bladeren, op zoek naar het juiste boek.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:51

Haha ja voor sommige boeken/edities maken we gewoon graag plek he? hihi. Ik heb van sommige boeken ook meerdere edities en die gaan ook echt niet weg. Ik vind verschillende edities van favoriete boeken ook echt tof. Zo krijg ik voor kerst Weer een Thrones of Glass compleet nieuwe set, terwijl ik de gehele serie al in 2 edities heb - oeps.

Hier koop ik momenteel ook niet veel meer, op wat pre-orders na elke maand. Het is dat ik het RARE event had in september waar ik met 16 boeken terug naar huis ging, maar zo doe ik even rustig aan en nu ik weer aan't lezen ben kan ik de TBR ook hopelijk eens goed gaan inkorten. Al herlees ik wel veel, dus dan gaat het soms gewoon heel langzaam met de TBR, maar dat zijn keuzes die ik maak hihi. Ik vind herlezen veel te leuk!

Die Dance of Thieves hardcover is trouwens echt mooi he?! Had je de mappen voor en achterin al gezien? Die vind ik zo tof! En als je leest, ga je zien hoeveel detail er in de mappen verwerkt is <3 Vow of Thieves is net zo mooi, zoals je snel zult gaan ondervinden ;) Als ik M. uit school ga halen, rijd ik meteen door naar PostNL, dus dan zou je 'm morgen binnen moeten hebben.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:21

O, snap ik ja dat je boek 2 wilt vervangen. Niks zo irritant als niet matchende afmetingen haha.

De map achterin is een map van de stad waar het zich grotendeels afspeelt en die is behoorlijk 'waarheidsgetrouw' getekend als je dan in het verhaal leest hoe alles geplaatst is. Je kunt de Dance of Thieves duologie zeker gewoon lezen zonder the Remnant Chronicles gelezen te hebben. Ik persoonlijk vind het wel fijner om voorgaande series gelezen te hebben als er personages terugkeren, hoe klein dat aandeel dan ook is, en dat heb je bij deze boeken ook; dat er dingen/personages terugkeren en/of besproken worden uit vorige boeken. Maar het is bij deze niet zo erg aanwezig, dat je echt veel mist als je de eerdere boeken niet las. Het is voor de leeservaring wel leuk als je ze wel las vooraf. Het verhaal an zich is gewoon op zichzelf losstaand.

Net als dat ik the mortal Instruments van Clare helemaal las voor ik The infernal devices, prequel trilogie, las. In boek 6 vooral van TMI komen dingen terug uit de TID boeken en de eerste keer zat ik ook soms wel even te lezen van huh over wat en wie hebben ze het nu? Het was voor het grote verhaal an zich niet van invloed, maar toen ik naderhand de TID boeken las en boek 6 overnieuw van TMI, was de gehele leeservaring van boek 6 toch Net even wat mooier hihi (voor mij vooral omdat TID m'n favoriet is en ik als een emo kip weer zat te janken toen er in boek 6 dingen over geschreven werden). Ik vind het dan ook erg leuk om boeken te lezen die vervolg/spin off series krijgen waarin 'oude' personages enz. terugkomen <3

Altijd leuk, verlanglijstjes maken voor Sint/Kerst hihi.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:41

Overall, vind ik the remnant chronicles toch nog steeds wel beter :') al is het strartboek van de dance of Thieves duology wel beter vind ik als kiss of deception. Maar voor de rest geef ik nog steeds m’n voorkeur aan de eerste trilogie.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 07-10-19 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:51

Voor zo'n city trip neem ik meestal alleen m'n Kindle mee en daar heb ik altijd wel tientallen boeken op staan zodat ik genoeg keus heb hihi. Soms neem ik een geprint boek mee maar meestal niet, omdat ik zo min mogelijk mee wil nemen als hand bagage.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:37

Ik moet Tillie Cole ook echt heel nodig lezen. Op het RARE event werden haar boeken van 10 naar 5 pond afgeprijsd het laatste half uur, maar er stond zo'n lange rij dat ik niet eens geprobeerd heb iets te kunnen scoren :') Ik had haar eigenlijk voorafgaand vh event nog willen lezen en willen laten signeren, maar dat was er niet meer van gekomen. Wat zijn jouw favorieten van haar tot nu toe @petit? Ik heb o.a. boek 1 van Hades Hangmen op m'n lijstje staan.

Ik ga Professor Feelgood tzt wel kopen, want ben er nog steeds wel nieuwsgierig naar. Benieuwd wat ik ervan ga vinden dan hihi. Las je de starcrossed boeken van haar ook al? En heb je een fijne vakantie gehad?

Met het vliegtuig neem ik idd dan de Kindle mee en soms 1 geprint boek. Maar als we naar Disney gaan bv, met de auto, dan neem ik meer geprinte boeken mee want dan gaat er toch een stevige rugzak mee het park in overdag en zit ik wel regelmatig te wachten als mijn man en zoon in een attractie gaan en dan vind ik een echt boek soms ook wel weer fijn. Maar met vliegen is het gewoon erg onhandig vind ik, zeker omdat ik vaak overdag in zo'n stad een klein tasje mee heb. De kindle van 6inch past vrijwel in elke tas die ik heb, maar met een geprint boek wordt dat lastiger, tenzij het een mass market paperback editie is.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:02

Misschien kun je voor een klein prijsje tweedehands eentje op de kop tikken? Een oproepje doen in een boeken groep op Facebook bv.

En is lezen op je telefoon anders geen optie? Dan kun je met verschillende apps heel goed lezen. Voordeel van een reader vandaag de dag is dan weer dat het e-ink scherm gewoon veel fijner is voor de ogen als lezen op een telefoon/ipad en je ook met fel zonlicht gewoon kunt lezen. Maar voor een enkele keer kun je ook kijken of je met je telefoon eruit komt :) Powerbank mee en gaan :) Als ik wel eens een boek en/of mijn Kindle vergeet, lees ik dus gewoon op m'n telefoon - als ik bv. aan school sta te wachten tot m'n zoon klaar is, dat soort dingen. Werkt voor mij ook prima (heb wel een redelijk groot scherm met de iPhone 8plus, maar ik deed het ook met mijn 6s bv. Groottes van lettertype enz. zijn gewoon in te stellen, dus je kunt het aanpassen zoals jij het prettig vind lezen)

EDIT:
Wat betreft het geld eruit halen. Misschien ga je er juist meer op lezen als je er eenmaal eentje hebt en dan haal je het geld wel eruit. Maar tweedehands zou in principe een optie zijn; kleiner prijsje en dan haal je het geld er wel uit als je 'm gebruikt met reizen/city trips.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-10-19 09:06, in het totaal 3 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:40

Risico van 2ehands is dan wel weer dat je niet echt weet of het ding nog in goede staat is, maar dat is dan een keus die je moet maken. Je kunt altijd zoeken naar een verkoper die in de buurt zit zodat je het ding vooraf zelf in handen hebt voor je het koopt bv. En telefoon werkt imo echt heel goed als tijdelijke oplossing hihi. Maar als je een stevige tas mee hebt, is een fysiek boek ook zeker niet onmogelijk. Is meer dat ik het gewicht ervan liever niet wil meeslepen dan haha. Als je daar zelf geen problemen mee hebt, is daar niks mis mee xD Ik heb vaak genoeg ook een fysiek boek mee als ik een grotere handtas bv. ergens mee naartoe neem. Je weet nooit wanneer je dat boek nodig gaat hebben hihi ;)

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:52

Op zich zijn er genoeg oudere boeken digitaal te krijgen, maar dat zijn meestal wel boeken waarvan ze verwachten dat er gewoon vraag naar blijft en vaak wat onbekendere oudere boeken worden idd vaak niet meer mee gepakt met het digitaliseren, wat wel begrijpelijk is.

En wat interessant om te lezen over dat een reader pas milieu vriendelijker is nadat je 200 boeken gelezen hebt. Als je idd een langzame lezer bent, help je dus uiteindelijk niet mee en kun je beter fysieke boeken kopen? Soms sta ik wel even stil bij het kopen van geprinte boeken o.a.; bizar als je ziet hoeveel boeken er al geprint zijn, en nog dagelijks geprint wordt, en wat voor invloed dat eigenlijk ook moet hebben op bebossing enz. Dat vind ik dan wel fijn aan Engelstalige boeken en buitenlandse uitgevers - de self published auteurs daargelaten want die printen meestal via amazon en dat wordt wel op wit, dik en nieuw papier gedrukt en zijn daarom ook duurder - want die gebruiken vrijwel allemaal gerecycled papier (uitgevers in de US en de UK bv), iets waar de drukkers hier ook wel een voorbeeld aan mogen nemen vind ik, wat dat betreft. Maar dan heb je natuurlijk geen mooie, dikke, witte pagina’s meer he, hihi.

Bookbub wordt steeds populairder. Ook auteurs vragen steeds meer om het plaatsen van reviews op bookbub als je boeken recenseert bv. Ik gebruik het eigenlijk niet echt veel nog, maar moet me er misschien eens wat meer in gaan verdiepen.

Hier nog steeds bezig in the Bridge Kingdom van Danielle L. Jensen. Ondanks dat het geen heel dik boek is, ga ik er maar gestaag doorheen door de best uitgebreide schrijfstijl - de pagina’s zijn ook best vol gedrukt met weinig wit, dus er staat wel meer op papier tov een gemiddeld ander boek - en ik heb nog even snel een ander boek tussendoor gelezen, die ik net uit las: Down too Deep van J. Daniels, het 4e boek in haar Dirty Deeds serie. Altijd jammer om een laatste boek uit een serie te lezen als je de personages zo leuk vind allemaal. Tot nu toe heeft deze auteur me nog niet teleurgesteld na 3 series geschreven te hebben. Wat een heerlijke romance boeken schrijft zij.

En ondertussen nog steeds niks gehoord van Baecrate. Begin me nu wel echt langzaam te irriteren aan hun laksheid met problemen oplossen - en je mag natuurlijk alleen e-mailen want via social media 'missen' ze zogenaamd nog wel eens berichten en dus doen ze daar niks mee als je daar reageert. De september box heb ik dus ook nog niet ontvangen, dus dat zijn al 2 boxen ondertussen die ik mis (De september box heeft de Amerikaanse grens 5 dagen terug verlaten, dus ik hoop dat hij niet hier in Europa opeens weer tegengehouden gaat worden en teruggestuurd wordt zoals met de Augustus box. Dus ik ben wel nog een beetje hoopvol dat die aan gaat komen). En dan moet die Nalini Singh box nog komen. Echt zo vreemd dit opeens, terwijl ik eerder al boxen heb gekregen zonder problemen.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 19:45

Ik kon het niet laten deze even te delen hier haha. Hij is Zo toepasselijk :')

[ img ]

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 09:12

Dat is zeker leuk @petitparis, om nationale auteurs te steunen. Ik doe het niet vaak meer, omdat ik over 't algemeen niet echt onder de indruk ben van NL auteurs, maar de auteurs die ik wel graag lees (met name Wendy Brokers, Chantal v. Gastel en Lisette Jonkman bv) steun ik dan ook graag. Leuk dat je een gesigneerde editie in de pre-order kon zetten.

@Moirin
Ja, is die van Holly Bourne wat? Ik heb ondertussen het gros van de boeken die ik had van haar weg gedaan, omdat ze me niet meer zo trokken. 1tje heb ik gelezen en nog staan; Soulmates, met paranormale elementen erin verwerkt. Die vond ik wel leuk jaren terug. Ik heb nog een andere YA contemporary staan, waar ik de naam even van kwijt ben. The places I’ve cried in public ziet er wel interessant uit.

Voor de rest echt een leuk stapeltje wat je mee terug hebt genomen. Die Six of Crows editie is echt prachtig!!



Ik las net the Bridge Kingdom van Danielle L. Jensen uit en heb ‘m 4 sterren gegeven. Het was op sommige vlakken wel origineel en leuk in elkaar gezet, maar veel dingen lijken hier en daar ook wel geïnspireerd te zijn op andere boeken en vind ik ‘voelbaar’. Stoort me op zich niet hoor, maar het was hierdoor geen echt Wow boek wat 5 sterren verdiend, waar ik wel op hoopte vooraf hihi. Maar alsnog gewoon een heel leuk boek om te lezen en ik kijk echt uit naar het vervolg! Ik ben gewoon gek van haar schrijfstijl. Het verhaal heeft een behoorlijke slow burn romance maar toch met wat leuke steam erin verwerkt waardoor het op een leuke manier verweven is met de andere verhaal elementen. Genoeg actie aanwezig ook, gave settings en hele leuke personages. Ik hoop vooral van de bijpersonages ook meer te krijgen in een volgend boek. Voor een eerste niet YA boek van haar vond ik dat ze het leuk gedaan heeft. Een mooie overgang heeft ze gemaakt van YA naar NA en ik hoop dat ze mag doorgroeien met het schrijven van adult romance want het smaakt naar meer. Vraag me alleen af waarom het als fantasy romance neergezet wordt want echt fantasy elementen zijn er niet perse. Het lijkt meer een dystopian op dit punt, wat zich dan afspeelt in een andere tijd bv., maar wie weet wordt er nog wel meer uitgebreid in een volgend boek.

Verder nog begonnen aan een e-book wat ik gister kocht na een aanrader van iemand: Four psychos van Kristy Cunning, boek 1 in ‘The Dark Side’ serie, welke een reverse harem is binnen het paranormal romance genre. Leest tot nu toe lekker weg. Is interessant opgebouwd en belooft bomvol actie en (seksuele) spanning te zitten dus ik ben benieuwd hoe het verdergaat.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 12:30

Dat holo plaatje ziet er idd wel heel gaaf uit!!

Ik krijg net de baecrate box van september binnen, yay!
Vraag me niet HOE overigens want; gescheurd en ingedeukt aan Alle kanten. Verbaast me dat alles nog erin zat, lol. Maar goed, hij is er en da's het belangrijkste. Als ze nu nog even terug mailen en die augustus box opnieuw sturen ben ik blij.

Vind het een erg leuke box moet ik zeggen. Er zitten 2 historische romans in en best wat leuke spulletjes wat heel goed aansluiten bij het thema/de boeken. Ook wel wat spulletjes waar ik niet perse iets mee zou doen, maar sommige zijn wel erg leuk om bv. als prop ofzo in foto's te gebruiken. Voor de geïnteresseerden, zal ik wat foto's in een spoiler zetten:

Spoiler:
Lace Boot Cuffs - iets waar ik niet echt iets mee ga doen denk ik, maar zeg nooit nooit haha.
[ img ]

Dutchess Koozie - ook niet echt iets waar ik mee ga doen, maar vind de print erop wel erg leuk.
[ img ]

Deck of Cards - dit vind ik dan wel altijd handig en komt toevallig ook nu goed van pas aangezien we binnenkort een weekendje weg gaan met vrienden en spelletjes meenemen. Een extra kaarten dek kan nooit kwaad om erbij te hebben.
[ img ]

Vintage comb & mirror set - niet iets wat ik echt ga gebruiken, maar ik vind het wel echt onwijs leuk om tzt in foto's te gebruiken en op de slaapkamer te displayen op het plekje waar ook m'n sieraden 'bankjes' staan (heb zo'n stoffen bankje en stoffen stoeltje waar je sieraden op en in kunt leggen)
[ img ]

Dangerous Creatures drawstring bag - een tas als deze vind ik altijd handig en het design vind ik echt heel erg leuk en met een toffe quote erop.
[ img ]

Cameo necklace - ik begin vintage/brocante meer en meer leuk te vinden en ondanks dat dit natuurlijk niet echt brocante is maar wel uitziet als... vind ik 'm erg tof om te gaan dragen.
[ img ]

En de boeken. Bij beide boeken zit een couples art work print met op de achterkant een brief van de auteur en komen beiden met een gesigneerde bookplate.

[ img ]
[ img ]

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 10:27

Ik kom even snel tussendoor zonder even te reageren, maar ik zie net bij Hebban dat je je kunt inschrijven om Angel Mage van Garth Nix te lezen, die ik onlangs plaatste hier met een foto. Misschien leuk voor mensen die geïnteresseerd zijn in het boek.

De post bezorger belt hier bijna altijd aan ja, maar ze heeft dan ook vaak bookdepo pakketjes die gewoon echt Niet door de bus passen dus ik vraag me dan ook af waarom die met haar meegegeven worden haha. Ze heeft het geluk dat ik veel thuis ben en dat weet ze. Ook pakketjes die ze moet scannen, belt ze vaak voor als het regent, zodat ze die op de gang kan scannen hier en geven en ze even uit de regen kan :')

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 12:34

Altijd vervelend als je moet wachten op een nieuw boek he haha.
Dat heb ik nu na het uitlezen van the Bridge Kingdom van Danielle L. Jensen. Ben erg benieuwd naar het volgende boek.

Ik ben ondertussen in 3 boeken bezig
- op de Kindle nog steeds: Four psychos van Kristy Cunning. Leest wel lekker weg nog. Leuke paranormale elementen, maar qua uitwerking voelt het soms wat chaotisch aan. Ook vind ik het jammer dat de reverse harem echt heeeeel langzaam tot stand komt. Er wordt enorm veel geteased maar that's it en dat vind ik wel frustrerend in een boek als deze, waarin je eigenlijk wel verwacht dat er ook echt iets gebeurd zeg maar.
- Ik was begonnen aan the Orchid Throne van Jeffe Kennedy en dat gaat redelijk. Ik vlieg er niet echt doorheen. Het is wel leuk, maar het is geen schrijfstijl waar ik me momenteel heel makkelijk in kan verliezen.
- Hierdoor nog een ander fysiek boek opgepakt; Eliza and her Monsters van Francesca Zappia die ik erg leuk vind tot nu toe. Leest echt lekker weg en ik vind het altijd leuk als een boek niet alleen bestaat uit eenzelfde format van alleen letters, maar ook tekeningen bevat en text formats en dat soort dingen.

Ik heb me opgegeven voor de leesclub van Angel Mage, ondanks dat ik het boek al heb. Maar lijkt me leuk om als leesclub samen te lezen. Benieuwd of ik uitgekozen wordt. Ik blijf het proberen, maar lijk er toch echt niet meer doorheen te komen. Heb in het verleden wel eens aan een paar clubs meegedaan maar daarna is het nooit meer gelukt jammer genoeg. Misschien nu ik aangeef dat ik een eigen kopie heb, ze me wel toelaten.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:21

Haha @Niniane zul je net zien ja, dat je nu niks gelezen hebt. Maar elke avond op stap met leuke mensen is ook leuk toch!

@Manou Welk boek heb je uiteindelijk nog meegenomen?

Leuke lees lijst @Foaly! Wat vond je van Neverwhere? Die staat nog op m’n wishlist. Nog niks gelezen van Gaiman, heb wel voor de verjaardag een boek van deze auteur gekregen die me erg leuk lijkt. En klinkt heerlijk; London, York en Edinburg!

@Eelmo Jammer als je dan zo’n niet zo bevredigende read hebt gehad he. Veel succes met het uitzoeken van je nieuwe boek.

Jammer van Bridge of Clay @Schemerdier

@petitparis oehhh a Heart so fierce and Broken! Ben ook zooo nieuwsgierig ernaar. Ik heb ‘m in de pre-order staan bij Bol.

Klinkt als een interessant boek @Yv, De Keuze.

@Tucktuck Was jij nog begonnen aan een Mary E. Pearson boek? Ben niet nieuwsgierig ofzo hoor :')


Hier weer mega last van keuze stress.
Te veel keus hebben is ook echt niet goed en dan natuurlijk ook niet echt weten in welke mood je nu bent. Ga ik voor (YA) fantasy? Historical romance? Dark romance? Paranormal? Sci-Fi? Zucht… Ben mezelf echt lastig haha.

Ik las eerder vandaag Eliza and her Monsters uit. Erg tof boek! Het ‘mentale element’ vond ik erg sterk geschreven en had me soms wel even emotioneel omdat veel herkenbaar aanvoelde. Heb ‘m 4 sterren gegeven. En dan nu ff kijken wat ik ga oppakken. Denk dat ik de boeken van dit stapeltje even in handen pak, begin te lezen en kijk wat me pakt.

[ img ]
.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 09:01

Tucktuck schreef:
@Cursebreaker, het advies was geloof ik om eerst the Remnant Chronicles te lezen. Deze komt de 19de als het goed is aan.

Nu voor tussendoor begonnen in Eragon van Chrispoher Paolini. Ben ooit begonnen in de serie maar op een gegeven moment gestopt met lezen. Vandaag de film weer gezien en besloten deze op te pakken.


Ja klopt, ik deel die mening idd wel om eerst remnant chronicles te lezen. Dan is het net wat leuker als bepaalde dingen besproken worden in de dance of Thieves duology die in de eerdere boeken gebeurde en ook de momenten dat ‘oudere’ personages even verschijnen.

De inheritance cycle vind ik nog steeds erg goed. Ben nu de Engelse hardcovers aan’t verzamelen en dan ga ik een re-read doen. Heerlijke serie <3

—-

Ik las de afgelopen dagen een paar paranormal romance boeken uit en ben nu begonnen aan the Falconer van Elizabeth May. Had eigenlijk aan house of salt & sorrow willen beginnen maar eindigde met the falconer in handen :')

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers