[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:28

Hallo!

Ik meld mij ook weer eens, laatste tijd weer meer aan het lezen.
Boekenkast helemaal opgeruimd en twee tassen vol naar de kringloop gedaan. Allemaal boeken die ik één keer heb gelezen en niet nog een keer ga lezen of boeken die stom waren. :+
Kast ziet er nu een stuk leger uit.

[ img ]

Oh en ik lees nu the beast player van Nahoko Uehashi. Echt een aanrader! Super leuk, fantasierijk boek.


SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:54

Dat klinkt heel vervelend zeg! Hopelijk gaat het snel beter daar! Succes.

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:29

Een jaar na aankoop heb ik eindelijk het boek: the beast player van Nahoko uit.
Super fijn verhaal om te lezen. Echt iets heel anders dan ik ken. Mooi verhaal, wel aan abrupt einde helaas. Meer mensen die hem gelezen hebben?

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 20:06

Ik ben bezig met de Sara Linton reeks van Karin Slaughter. Bijna de hele reeks stond al jaren in de kast, maar in de vakantie opgepakt en inmiddels bij het derde boek: een licht koude huivering.

Sommige scènes in de boeken zijn mij iets te grafisch en gedetailleerd, maar verder spannende boeken. :)

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 20:53

Het tweede boek vond ik ook niet erg sterk. Had al snel door wie de moordenaar was. Maar goed ze lezen wel lekker weg de boeken. Ik ben ook nog bezig in de serie Q van Adler-olsen. Zijn ook leuke boeken.

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:21

Adler zijn goede boeken. Serie Q heb ik nu enkele delen gelezen en die zijn echt spannend en fijn geschreven. Zal bij dit boek vast ook zo zijn! :)

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:00

[ img ]

Mijn lijstje van de maand juli.

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:38

Carola dat boek van Rowling, waar gaat die over en wat vond je ervan? :)

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 13:27

Oh ik heb toch zo'n geweldig boek gescoord bij de kringloop. Een Engelstalige editie van alle verhalen van Winnie the Pooh. Boek ziet er nog als nieuw uit en was €7,50. Ik ben echt dolblij. <3

[ img ]

[ img ]

Sorry voor de gedraaide foto, krijg hem niet goed.

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:45

Ja, inderdaad wel aan de prijs. Normaal zijn de boeken rond de één a twee euro. Maar dit boek is echt nog helemaal nieuw en een andere taal, dus dan denken ze waarschijnlijk kassa haha. :+

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 16:54

Ik was dit weekend in Utrecht en heb daar een boek gekocht met zo'n mooie cover. Die moet ik hier wel even delen:

[ img ]

De uitweer van Amy Liptrot is een boek vol adembenemende natuurbeschrijvingen en ontwapenende memoires over verslaving en herstel, de stad en het eiland.

Amy Liptrot brengt haar kindertijd door op de Orkneyeilanden, een eilandengroep ten noorden van Schotland. Haar jeugd bestaat uit de wisseling van de seizoenen, de geboorte en sterfte van de dieren, de bipolaire stoornis van haar vader en het weidse landschap. Als rusteloze tiener kan ze niet wachten om deze plek achter zich te laten.
Zodra het kan vertrekt ze naar Londen.

Aanvankelijk gaat het goed, middagen in het park met bier en wijn gaan over in nachten vol drugs. Maar langzaam neemt haar verslaving de overhand. Als ze eerst haar vriend en daarna steeds meer zichzelf verliest, beseft ze dat er iets moet veranderen. Terug op Orkney, op de uitweer van de boerderij van haar ouders, begint ze de natuur met nieuwe ogen te bekijken. De wind en de zee en het leven op de eilanden begeleiden haar pad naar ontnuchtering

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 16:58

Ja, ik ben daar ook erg gevoelig voor. Als het een mooie cover heeft pak ik het snel op, maar als nog is de achterflap bepalend of ik het koop. Maar er zijn zulke mooie boeken te koop. <3


SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:32

Mocht iemand nog boeken willen kopen. Ik wil mijn YA plank opruimen.
Complete serie van Lauren Kate, pc cast godin serie compleet, Lauren conrad complete serie en hunger games compleet.

Oh en ik heb ook nog veel Simone van der Vlught en Suzanne Vermeer boeken te koop.

Stuur mij een pb bij interesse. :D

Ik lees verder in Karin Slaughter, maar echt hard gaat het niet. :+

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:21

Quebelle schreef:
Ik ben super benieuwd!Ik vond Ruth Wilson heel erg goed in Luther en dit is een rol die haar op het lijf geschreven staat :j

Ja, wat een top actrice! <3
Ik kende de serie hier, dus ga hem zeker op het kijk lijstje zetten. Bedankt! :)

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:15

Over Harry Potter gesproken. Gisteren was Twilight op tv en nu zit ik deel twee te kijken. De films zijn zo slecht en leuk tegelijk, maar de boeken vond ik echt prachtig.
Ik wil ze binnenkort eens herlezen. Kijken of ze echt nog mooi zijn. :+

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:10

Zo wat een boeken worden hier gekocht! De economie wordt goed gestimuleerd zie ik. :D

Ik heb zelf helemaal niets gekocht, hoe verleidelijk al jullie berichten ook waren.
De boekenkast puilt echt nog uit met boeken en ik lees zo weinig tegenwoordig.

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:00

Ik heb vandaag net deel vier van Throne of Glass uitgelezen.
Kwam er achter dat ik twee jaar geleden begonnen was in dat boek (aldus Goodreads), maar hem nooit had uitgelezen. :+
Nu ben ik weer helemaal in de wereld van TOG. Al waren sommige stukken in het boek wat langdradig en vergezocht, maar toch een mooi boek.
Nu ga ik verder in deel vijf. :D

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:02

Ik heb the Witcher geprobeerd te kijken, mar snap er geen biet van en vind de mannelijke acteur over de top acteren om maar zo stoer en mysterieus mogelijk te zijn, maar daardoor is hij het niet zeg maar.
Maar misschien had ik wel moeten doorkijken en worden de afleveringen beter.

Ik ben momenteel in boek vijf van TOG en krijg echt een zwak voor Manon Blackbeak. Zo tof die karakterontwikkeling bij haar. :D
Huge spoiler dus lees niet verder als je dit boek nog niet hebt gelezen.
Spoiler:
De executie van haar second in command, Asterin is echt hartbrekend. Zo mooi omschreven en uitgevoerd!

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:35

Neverland schreef:
De acteur is juist ontzettend goed gecast. :+ Witchers kunnen geen emoties voelen, daarom dat het misschien "mysterieus" aanvoelt.

Maar als kijker die niets van de boeken of game weet begreep ik daar dus niets van. :x
Nu begrijp ik de casting keuze een stuk beter, haha.

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:23

Ohnee ik ga weer veel te laat slapen door een boek.
Het vijfde deel van TOG gelezen. :):)
Spoilers!
Spoiler:
Ik vond het boek halverwege wat saai. Elke tegenslag werd glansrijk gewonnen, zonder enige prijs. Maar het einde maakt echt alles goed! Ik heb steeds het idee dat ik begrijp waar het verhaal heen gaat en dan ineens weer een hele andere wending.
Maar oh dat einde.
Rowan de koning van Terassen en Aelin gevangen door Meave. En alle andere plottwisten. Wat een fijn boek.

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:23

Het topic gaat inderdaad erg hard.
Ik zag een super mooie cover voorbij komen en mooie boekenkasten. Leuk om te zien!

Ik heb een vraag ik ben nu deel zes van TOG. Maar moet ik eerst a court of... gaan lezen en dan pas verder in deel zes of gewoon eerst deze serie uitlezen en dan met de andere boeken beginnen?wat is het beste?

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:34

Oh ik dacht dat het een vervolg was op de serie. Maar dan kan ik die dus ook gaan lezen. Bedankt! :)

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:41

Yv_ schreef:
Oooooo maar dat is qua niveau denk ik nog wel (veel!) te hoog gegrepen! Ik heb van de NL versie de eerste 2 hoofdstukken ooit gelezen en die waren ook op een bijzondere manier geschreven. Ik ga verder eens kijken, thnx!

Misschien een idee om bij een boekenwinkel eens te vragen?
Daar hebben ze vast ook wel kinderboeken in het Spaans.

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 13:16

Minoes schreef:
Ik heb inmiddels boek 1 van de ripple serie van Cidney Swanson uit. En ik vond 'm zo leuk dat ik gelijk deel 2 als ebook heb gekocht :D

Voor degene die het leuk vinden; dit is mijn goodreads account.
Ik ben pas net weer begonnen met lezen dus mijn boekenplank staat vol met want to read en nog maar 1 read.
Ik vind vooral fantasy leuk en af en toe een thriller.

Ik heb je toegevoegd als vriend op Goodreads. :)

Gisteravond heb ik in mijn egeltjesboek zitten lezen. Wat een leuk boekje. Ik leer veel over egels. Haha. <3

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:49

Zelfs als je tv kijkt kun je nog nieuwe boeken vinden om te lezen. :+

Zat net dwdd te kijken en toen kwam er een vrouw voorbij die in Schotland heeft gewerkt op een kasteel ala Downton Abbey. Gaat op de to-read lijst.

Cliffrock Castle - Josephine Rombouts.

Downton Abbey in de eenentwintigste eeuw: het verhaal van een droombaan op een kasteel in Schotland

Als de Nederlandse Josephine Rombouts met haar gezin aan de Schotse westkust gaat wonen, grijpt ze de kans om housekeeper op het plaatselijke kasteel te worden met beide handen aan. Zonder enige kennis van huishouding of de Britse elite probeert ze zich staande te houden in haar nieuwe omgeving, waar ze te maken krijgt met Engelse landeigenaren, Franse koks, Schotse onafhankelijkheid, dakdekkers, spoken, etiquette en tradities.

Met humor en scherpe observaties beschrijft Rombouts een microcultuur waarvan het bijna onvoorstelbaar is dat die tegenwoordig nog bestaat. Tafeldekken met een meetlat, de strenge regels voor het dragen van tweed – ze verbaast zich vaak, maar leert snel. De verlaten, ruige natuur van Schotland vormt het fraaie decor van haar belevenissen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: m0niekkkie en 27 bezoekers