[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:12

Quebelle schreef:
Ik vind die samenvattingen allemaal niet erg. Staat er teveel tekst, dan scroll je gewoon even door.

Ik ben begonnen aan een historische over Nefertari (kleindochter van Nefertiti) en Ramses II :)

Titel boek? :Y) Ik wil meer historisch lezen...

Wat ik niet wil lezen scrol ik gewoon weg. Maar heb liever zelf geschreven uitleg. Want een achterkantje is meestal toch wel pakkend. "jouw" mening interesseert me meer.


Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:31

Leys schreef:
Het boek is inderdaad nav de film geschreven, in afstemming met Guillermo del Toro.
Ben echt heel benieuwd en om dan deel te mogen nemen aan een leesclub is extra leuk :D

Ik vind de film heel gaaf... dus misschien maar ook uit kijken naar het boek!

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 23:19

Niniane schreef:
Heb eindelijk A Curse So Dark and Lonely uitgelezen. Ga nu verder met The Surface Breaks. Retelling-van-sprookjes maand indeed :))

Waar gaan ze over? (ja lui, ik weet het)

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:56

Ik ben begonnen aan Knotted... Het is , geloof ik, mijn eerste Dark romance. Het is in ieder geval een stuk intenser (om te lezen) dan de in vergelijk "luchtige" fantasieboeken. Ook al hebben die ook soms hun psychische issues. Maar tot nu toe vind ik het een erg goed boek... Moeilijk weg te leggen :Y)

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:39

cursebreaker schreef:
@Riddershow Je bedoelt Knotted van Pam Godwin? Leuk om te lezen dat je het een goed boek vind! Is denk ik wel de beste dark romance die ik tot nu toe gelezen heb. Zo intens! En ik vind het psychische aspect ook erg goed geschreven. Geen luchtig boekje idd en ook zeker niet voor de 'lighthearted' lezers weggelegd gezien de verkrachting/mishandeling aspecten die voorbij komen. Maar waaaauw, wat vond ik dit een indrukwekkend boek


oliebol, heb ik weer, begin ik met de beste... hoe moet dat straks verder... :\ :roll: ;)

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:36

Ben nu bezig in zo'n pakket met tig boeken (veel deel 1's)
Gods and Mortals
Boeken met onderwerpen noorse en griekse goden, monsters uit de oudheid ect,

Het eerste boek was wel een succes. Van de Elsker Saga van S.T. Bende.
YA romance sage (moderne wereld) HP wordt verlieft op een blonde godheid (niet Thor of Odin ;) ) en ragnarok komt er aan...

Na al mijn Dark Romances is het een luchte lezer en best wel zoetsappig, maar das ook wel leuk voor de verandering. Ben natuurlijk verdergaan met deel 2 en 3 van de saga.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:09

cursebreaker schreef:
Gods and Mortals klinkt interessant @Riddershow
Ik heb op Kindle ook nog een arc staan met Noorse mythologie erin verwerkt, ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Vind het heerlijk om romance boeken te lezen met mythologie. Die van S.T. Bende klinkt echt heel tof! Ik las vorig jaar 2 delen in een reverse harem serie met Thor, Loki, Odin, enz. en vond dat wel leuk om te lezen. Ging ook gedeeltelijk over Ragnarok en Valkyries. Ik ga deze box wat je aan't lezen bent ook even snel aan mijn wishlist toevoegen :)


Bedenk wel dat het dus ook veel boeken van series zijn en dat er aan het einde clifhangers zijn. Ik stoor me er niet zo aan, als ik het een leuk boek vind ga ik wel met de serie verder. Maar daar zijn een aantal recensenten op GR op afgeknapt.

Ik was begonnen aan Ring of Fire van Jessica Knight, maar heb het weggelegd. Ik stoorde me aan een aantal zaken. Misschien niet handig om als Viking-age-reenactor dat soort boeken te lezen. Dat probleem heb ik met andere-age boeken niet...

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:08

cursebreaker schreef:
@Riddershow
Cliffhangers storen me niet perse, zeker als ik in de mogelijkheid ben om door te kunnen lezen als een vervolgboek aanwezig is. Ik vind het lezen van dit soort boxen - ik scoor ze vaak bij Amazon voor niks of krijg ze aangeboden om te reviewen - juist erg leuk omdat ik zo veel nieuwe auteurs kan ontdekken. De leukste verhalen die blijven hangen, koop ik erna dan meestal ook zelf en dan ga ik ook verder met die desbetreffende serie. Zo heb ik best al wat leuke auteurs leren kennen.

Dit is mijn eerste Box. Ik ben ook zo hoor, vind ik het leuk kan ik op amazon vast de vervolgdelen krijgen. En deze box was geloof ik ook gratis.

Heb het 2e boek van de box ook uit. I bring the Fire van C. Glockel
Citaat:
Sometimes the hero is the wrong guy at the right time.

Leuke moderne fantasy met Loki in de hoofdrol. De schrijfwijze is niet helemaal mijn stijl, maar hij pakt me genoeg om de andere delen ook te lezen (wat ik nu dus aan het doen ben) In deze boeken, die ook weer draaien om de noorse goden, is Loki niet zo zwart/wit de bad guy en misschien zelfs de good guy. Is iemand die slecht is, maar iets goed doet, slecht? En iemand die goed is, maar iets slecht doet, goed?

Als ik dit boek lees vind ik de "goede" goden bekrompen, ouderwets, kleinzerig en pestkoppen.
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 24-07-19 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:18

ik lees ook op de telefoon. Was bang dat ik het verschrikkelijk zou vinden, maar gaat eigenlijk best goed. Al is lezen op de e-reader nog steeds minder vermoeiend.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:50

Ik wilde op vakantie een Beta read doen, maar ben dus helemaal niet toe gekomen aan lezen. Maar heb hem nu uitgelezen.

Ben nu begonnen aan Immortal Coil van C.I. Black. Gaat over een drakenziel die zich noodgedwongen voelt om in een lichaam van een vrouw te gaan, maar aangezien zij nog leeft, is het nogal druk in dat lichaam/hoofd (ze is het er niet mee eens :Y) ) Ik ben nog niet zo heel erg ver, dus nog geen mening of meer details over het verhaal ;)

Heb even mijn audiobook van Emperor of Thorns opzij gelegd en een lichtere versie genomen; Demon Ember van M.J. Haag (die boeken die ik zo gigantisch leuk vond) Nu dus kijken of ze als audioboek ook leuk zijn.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:33

Ik ben (weer) begonnen met Demon Ember en net zoals de boeken kan ik de audio-versie nauwelijk weg leggen...

@Quebelle... gaat op mijn to-read lijstje!

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:51

petitparis schreef:
Riddershow schreef:
Ik ben (weer) begonnen met Demon Ember en net zoals de boeken kan ik de audio-versie nauwelijk weg leggen...

Van welke auteur?

edit:
Gingen wij hier nog een buddy read doen in de nabije toekomst? Yv nog een suggestie vh literaire kaliber :P



Van m.j. haag ...

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:09

Moirin schreef:
Net The Rage Of Dragons van Evan Winter uitgelezen, echt een goed boek! Heb het 5 sterren gegeven op Goodreads. Aan het begin lijkt het een relatief simpel verhaal, maar er zitten meerdere lagen in en onverwachte wendingen. Nu wachten op deel 2...


Ahh leuk, stond al op mijn lijstje... :+

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:39

Yes!!! de retelling van cinderella van M.J. Haag is klaar (laatste boek van de trologie, de andere 2 waren er al)

Als ik mijn beta-read of heb ga ik er zeker in duiken!
*\%/* *\%/*

En haar volgende boek is van de ressurection chronicles, daar kijk ik ook al naar uit!

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:49

Moirin schreef:
Ik heb de Covenant boeken van Jennifer Armentrout gelezen. Wel vermakelijk voor tussendoor, leest lekker weg!


Ik lees veel negatieve reviews omdat het nogal een rip-off moet zijn van vampire academy. Nu heb ik die ook niet gelezen, maar vraag me af welke beter is, hoef ik er maar 1 te lezen :Y)

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:43

Met het programma Calibre kun je boeken omzetten naar de gewenste extencie. Zo koop ik ook boeken bij KOBO en zet ik ze om naar mobi voor mijn kindle. Maar kan ik Mobi (boeken die ik gekocht heb bij amazon) ook omzetten naar epub voor mijn moeder.

Volgensmij is het mogelijk zonder amazondevice een boek te kopen en te downloaden. Je heft hem dan alleen nog om te zetten.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:16

Je kunt op amazon ook een boek kopen voor een ander. Dan verzend je hem. Maar dat kan natuurlijk ook naar je zelf.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:31

C_arola schreef:
Riddershow schreef:
Je kunt op amazon ook een boek kopen voor een ander. Dan verzend je hem. Maar dat kan natuurlijk ook naar je zelf.

Klopt, alleen ga ik sneller voor ebooks :)


Ik doelde ook op e-books.


Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:06

Je moet pride &prejudice de series kijken!

Net zoals from lark rise to candleford, of hornblower...

Allemaal in historisch jasje. :o

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:49

@ja de BBC serie!!! Dat zijn jeugdherinneringen :)

Ik heb aantal boeken gelezen die best wel heftig zijn (Dark, erotica& dominatie) vol met triggers:

Ik heb een bondage boek gelezen Deliver van Pam Godwin... en nee, is niks voor mij. De enige reden dat ik het uit heb gelezen omdat het geen slecht boek is.

the Alpha's claim serie van Addison Cain vond ik wat dat betreft beter (stuk beter). Ook dark romance, dominantie, anti-hero en op zich wel heftige erotica in een dystopian alpha-omega wereld , maar die mannen zijn gewoon verknipt door hun omgeving en zaken uit het verleden en leren door de boeken heen wat ze fout doen/denken. Traumaverwerking, karakter ontwikkeling en gewoon goed geschreven.

Anders dan de Wren’s Song Series ook van Addison Cain Vergelijkbaar met die hierboven alleen daarin lijkt er geen goed einde te komen en zijn de mannen gewoon slecht en verknipt. Het is echt Dark, verknipt en als je triggers hebt moet je deze zeker niet lezen!!! (Ik ben overigens ook geen fan van trio's/quadro's met 1 vrouw en rest mannen). Ik verwacht wel bij zo'n boek wel een tweezijdig goed einde, das mis ik hier. Het lijkt gewoon een hel voor hoofdpersoon waar ze niet uit zal komen.

Overigens vind ik Addison Cain wel erg goed schrijven, vooral haar wereldopbouw! Maar haar boeken zijn wel best heftig. Ik denk wel dat ik haar Irdesi Empire serie (dark romance, horror, Sci-FI) ga lezen. Maar wel na een korte pauze. Er is maar zoveel een meisje kan hebben... ;)


Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:44

cursebreaker schreef:
@Riddershow
Ik las onlangs een trilogie van Pam Godwin die ik echt goed vond, wel heftig soms, maar goed. Deliver heb ik geloof ik op de reader staan, ben ik wel benieuwd naar. The Alpha's Claim van Addison Cain ga ik even opzoeken :j


Welke is dat? Want ze schreef niet slecht hoor, daarom heb ik het wel uitgelezen.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:56

cursebreaker schreef:
De Trails of Sin trilogie[/b] heb ik gelezen. Heb me ook de fysieke boeken ervan gekocht want ik zag dat de auteur naar het RARE event in London komt, dus ik kan ze laten signeren volgende week.

Boek 1 is best heftig ivm een verkrachting en een hoop drama door 't hele boek heen eigenlijk. Maar toch zat ik helemaal erin en liet het me niet meer los, terwijl ik normaal niet zo van veel drama ben. Dat verhaal heeft me echt aangegrepen en ik heb het 5 sterren gegeven. En boek 2 en 3 vond ik ook echt heel goed geschreven eigenlijk. De personages zijn allemaal zo realistisch neergezet; op zich goede mensen die toch 'slechte' dingen doen/dingen die illegaal zijn in principe haha. Mocht je ze gaan lezen, ben ik erg benieuwd wat je ervan gaat vinden. Ik vind haar schrijfwerk inderdaad ook echt niet slecht.


Ow... maar die heb ik allang uit! :o Die vond ik trouwens erg goed!

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:16

cursebreaker schreef:
Ohh heb ik dat gemist hihi. Leuk om te horen *\o/*

Als ik elk boek hier deel wat ik uit heb, vragen jullie je af of ik nog wel een leven heb.

Mijn beta read is trouwens een historische romance. Ook leuk voor de afwisseling...



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers