Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 11:55

Ik ga binnenkort verhuizen en daar wordt glasvezel aangelegd. Ik baal enorm dat er geen ziggo kabel is, want de aanleg daarvan kost 4300 euro.

Nu zat ik te kijken de glasvezel wordt aangelegd door DELTA en de aanbieder zijn:
Delta
Online.nl
Caiway
Helden van.nu

Maar dat zegt mij allemaal NIKS, ik ben als de dood dat ik er flink erop achteruit ga met tv kijken/internet. Wie kan er iets nuttigs over zeggen? Ik las al ergens dat je bij delta niet vooruit kan spoelen als je interactief tv gaat kijken.


Happinez
Berichten: 8365
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 12:09

Zonnetje81 schreef:
Ik ga binnenkort verhuizen en daar wordt glasvezel aangelegd. Ik baal enorm dat er geen ziggo kabel is, want de aanleg daarvan kost 4300 euro.

Nu zat ik te kijken de glasvezel wordt aangelegd door DELTA en de aanbieder zijn:
Delta
Online.nl
Caiway
Helden van.nu

Maar dat zegt mij allemaal NIKS, ik ben als de dood dat ik er flink erop achteruit ga met tv kijken/internet. Wie kan er iets nuttigs over zeggen? Ik las al ergens dat je bij delta niet vooruit kan spoelen als je interactief tv gaat kijken.

Caiway kan je helaas ook niet vooruitspoelen, heel vervelend.
Wij hadden altijd KPN , die vond ik heel fijn maar waar wij nu zitten kunnen we geen kpn krijgen.
tot nu toe ben ik wel tevreden over de verbinding die caiway verder levert.

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed

IMANDRA
Berichten: 9795
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 12:24

Caiway ken ik, was bij ons de enige fatsoenlijke optie (alternatief was KPN met 6mbit/s :') ).
Ben niet zo te spreken van hun TV-abbo: je kan niet vooruitspoelen vanwege beperkte contracten met de zenders. Als je een aflevering verder wil kijken en hij begint opeens opnieuw: pech gehad. Heb geregeld gewoon met het ziggo-adres van mijn ouders ingelogd om iets te kunnen terugkijken, dat was praktischer... Miste ook een serie- en filmoverzicht zoals het Movies & Series gedeelte van Ziggo.

Maar, qua internet niks mis. Vrijwel geen storingen gehad en het internet is altijd goed snel geweest.

Al met al ben ik blij dat in ons komende huis wél een Ziggo aansluiting zit :)) (KPN ook maar die hebben ons afgelopen 2 jaar zo veel lastig gevallen met idiote sales-telefoontjes dat ik het hun niet gun om daar een abbo af te nemen).

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 12:37

Het is dat 4300 euro absurd veel is, anders zou ik bijna dat doen, dan kan ik mijn mailadressen behouden.

Morganlefay
Berichten: 8694
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 12:41

Zet je vraag eens op Tweakers neer. Daar zitten mensen die je wat meer uitleg kunnen geven over voor en nadelen en wie en vooral het waarom van wie. (iets met contracten en werkgebied)

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

DuoPenotti
Berichten: 29276
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 12:43

Delta en Caiway zijn dat niet dezelfde eigenlijk?
Caiway voor de particulier en Delta voor de zakelijk klant.
Dat waren hier namelijk de enige opties.

Tevreden, ja beter dan je internet via 4g voor thuis want dat was het enige andere alternatief.

Het heeft hier een tijd slecht gewerkt met veel hapringen, ook internet.
Maar dat gaat tegenwoordig wel.

Ziggo heb ik nooit gehad dus kan dat niet vergelijken.

Hier was de aanleg toen 2000,- en dat dus voor Caiway
Belachelijk natuurlijk, maar zouden we het later doen was het nog duurder.
De kern kreeg het gratis.

Dus gratis aanleg van caiway, ik had het wel gewild :D

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 12:48

De huidige bewoners hebben delta aangevraagd om aan te leggen, anders kost het 600 euro. Ziggo ligt gewoon bij de buren en aan de telefoon zeiden 2 medewerkers dat het echt wel onder de 1600 euro blijven en dat het volledig vergoed zou worden. Mooi niet dus!

Dee_Es
Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:00

Wij zijn van KPN naar delta overgestapt (hier keuze delta of Caiway). Caiway beweerde dat ze niet leverden op ons adres. Beetje dom want de vorige bewoner had een contract bij hen...

Ik kijk nog veel ouderwets gewoon via de programmering maar wat echt irritant is is dat wanneer je iets terug kijkt je niet door kan kijken. Hij geeft wel de optie: verder kijken, maar dan begint de aflevering die je al keek gewoon opnieuw.

Verder is het internet snel en stabiel.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

herr_balou
Berichten: 1442
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:08

Heb je hoge internetsnelheden nodig?
Gaat het om buitengebied?
Weet je wat je maandelijkse kosten zouden zijn voor de glasvezel?

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 13:13

Phoe ik wil gewoon tv kijken (videoland/netflix) en op mijn telefoon internetten. Mijn vriend heeft een PS.
We zitten in de bebouwde kom, het is vrij nieuw huis die tussen bestaande huizen in is gebouwd.
De maandelijkse abonnement kosten zaten toch ook wel rond de 70 euro wat ik nu opgezocht heb.

JudithO
Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:25

Wat je ook doet, ga niet naar online.nl. Die hebben wij tijdelijk gehad en dat was drama. Viel vaak uit etc.
Toen overgegaan naar Caiway en nooit meer problemen gehad.
Wij hadden wel alleen internet overigens.

purny
Berichten: 27446
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:31

Kun je geen T mobile nemen?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Tatjanaa
Berichten: 2982
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:36

Waarom is KPN geen optie? Die zitten ook op het glasvezelnet. Wij zijn dit jaar overgestapt van ziggo naar KPN (zelfde kosten, snellere down- en upload en Ziggo heeft toch geen F1 meer).

Ylonja
Natilie & Isadore

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 13:38

Tatjanaa schreef:
Waarom is KPN geen optie? Die zitten ook op het glasvezelnet. Wij zijn dit jaar overgestapt van ziggo naar KPN (zelfde kosten, snellere down- en upload en Ziggo heeft toch geen F1 meer).


Kpn staat nog niet bij de aanbieders op glasvezel in dat gebied.

DuoPenotti
Berichten: 29276
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:42

Zonnetje81 schreef:
Phoe ik wil gewoon tv kijken (videoland/netflix) en op mijn telefoon internetten. Mijn vriend heeft een PS.
We zitten in de bebouwde kom, het is vrij nieuw huis die tussen bestaande huizen in is gebouwd.
De maandelijkse abonnement kosten zaten toch ook wel rond de 70 euro wat ik nu opgezocht heb.

bij Caiway kun je hem niet op kanaal 150 zetten, maar moet je echt via een app op tv kijken naar Netflix en videoland. Maar dat werkt dan prima.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:53

Misschien begrijp ik je probleem niet volledig.
Wij hebben Ziggo en het is geen enkel probleem om zonder de Ziggo kabel en zonder glasvezel op meerdere TV's naar Ziggo te kijken. Gewoon het goedkoopste internet van Ziggo met TV nemen en dan via de Ziggo-go app. Je hebt danwel een android TV nodig OF een willekeurige TV met een los android kastje. Het werkt zelfs als je via een kennis eenmalig inlogt op Ziggo Go en elke willekeurige internet, zelfs in hotels als je los android kastje meeneemt. Echter niet in buitenland.
Laatst bijgewerkt door Nico12 op 24-01-22 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra
Berichten: 13701
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:55

Wij hebben glasvezel via Delta. Als we wisten wat we nu weten waren we er nooit aan begonnen. Lees de recensies maar eens. Wat een gezeik. Het net is ook niet sneller en Netflix een drama.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 13:56

Nico12 schreef:
Misschien begrijp ik je probleem niet volledig.
Wij hebben Ziggo en het is geen enkel probleem om zonder de Ziggo kabel en zonder glasvezel op meerdere TV's naar Ziggo te kijken. Gewoon het goedkoopste internet van Ziggo met TV nemen en dan via de Ziggo-go app. Je hebt danwel een android TV nodig OF een willekeurige TV met een los android kastje.


Nou zonder internet kom je niet ver met je ziggo go app op je tv.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 13:56

Popstra schreef:
Wij hebben glasvezel via Delta. Als we wisten wat we nu weten waren we er nooit aan begonnen. Lees de recensies maar eens. Wat een gezeik. Het net is ook niet sneller en Netflix een drama.


Oh jeej

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:59

Zonnetje81 schreef:
Nico12 schreef:
Misschien begrijp ik je probleem niet volledig.
Wij hebben Ziggo en het is geen enkel probleem om zonder de Ziggo kabel en zonder glasvezel op meerdere TV's naar Ziggo te kijken. Gewoon het goedkoopste internet van Ziggo met TV nemen en dan via de Ziggo-go app. Je hebt danwel een android TV nodig OF een willekeurige TV met een los android kastje.


Nou zonder internet kom je niet ver met je ziggo go app op je tv.


Dat staat er ook niet. TS heeft het over Ziggo kabel en glasvezel.
En als je helemaal geen internet zou hebben, dan kan het via de Wifi als je buren zou hebben.
Laatst bijgewerkt door Nico12 op 24-01-22 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 14:01

Ja ik ben TS: er zal toch kabel of glasvezel moeten liggen om uberhaupt internet te hebben en dus televisie.....beiden ligt er nu niet.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:06

Zonnetje81 schreef:
Ja ik ben TS: er zal toch kabel of glasvezel moeten liggen om uberhaupt internet te hebben en dus televisie.....beiden ligt er nu niet.


Dan wordt het behelpen via de telefoonlijn.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 14:08

En ik geef aan dat er glasvezel komt maar de verschillende aanbieders zeggen mij niks..........en wil geen troep in huis halen. Nu heb ik ziggo en als ik daar ziggo wil, kan dat wel maar kost me dat 4300 euro aanlegkosten. Ik ga ziggo niet opzeggen (mail kwijt etc) voordat ik weet wat een goede volgende werkende optie is.

IMANDRA
Berichten: 9795
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:15

Op zich is alleen internet van Caiway en dan TV via een kastje van Ziggo zoals Nico zegt dan wel een optie :j. Maar weet niet of Ziggo dat doet hoor. Paar jaar geleden bij ons nog niet.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 14:16

IMANDRA schreef:
Op zich is alleen internet van Caiway en dan TV via een kastje van Ziggo zoals Nico zegt dan wel een optie :j. Maar weet niet of Ziggo dat doet hoor. Paar jaar geleden bij ons nog niet.


Dan zal de ziggo kabel er toch moeten liggen? Misschien snap ik niet hoe dat systeem werkt.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 24-01-22 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _xManadisx_, lukka63, Niwla, November108 en 42 bezoekers