Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:16

Delta…gratis aangelegd op Goeree, m’n moeder is er zeer tevreden over…goede kwaliteit en zender pakket te kiezen. Internet en kabel geen problemen.
Moeten wel 2 jr klant blijven.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:51

Zonnetje81 schreef:
IMANDRA schreef:
Op zich is alleen internet van Caiway en dan TV via een kastje van Ziggo zoals Nico zegt dan wel een optie :j. Maar weet niet of Ziggo dat doet hoor. Paar jaar geleden bij ons nog niet.


Dan zal de ziggo kabel er toch moeten liggen? Misschien snap ik niet hoe dat systeem werkt.


Weet het niet zeker. Maar op zich werkt een heel deel van hun services via internet, dus als je internet hebt..
Maar als dat zo werkt zou je alleen digitale TV hebben, niet analoge.

Op zich niet verkeerd om Ziggo eens te chatten, kijken wat ze aangeven wat de opties zijn daarin.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:54

Maar betaal je dan geen dubbel abonnement?
Dus bij wie je werkelijk internet haalt, dus zeg maar Caiway.
Plus dan nog van ziggo?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:55

DuoPenotti schreef:
Maar betaal je dan geen dubbel abonnement?
Dus bij wie je werkelijk internet haalt, dus zeg maar Caiway.
Plus dan nog van ziggo?


Nee, niet per se. Ligt aan de abbo-opties. Volgens mij kan je bij Caiway ook kiezen voor alleen internet (zonder TV). Misschien kan je bij Ziggo dan alleen tv-afnemen, zonder internet? Volgens mij niet hoor, maar wie weet.

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:02

Ik heb Delta, en sinds kort glasvezel en ik heb geen klachten. Ik moet alleen wel zeggen dat ik geen tv kijk, wij thuis zijn echte ''gamers'' pc's staan bijna de hele dag aan met online games en het internet laat ons nooit in de steek. Zelfs niet als 1 van ons besluit ook te downloaden.

Ik woon wel in Middelburg, dus misschien is het daarom beter? Geen idee.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:07

Wij zitten bij online.nl,maar is niet echt fantastisch.
Vooruitspoelen bij terugkijken kan maar bij bepaalde zenders en wanneer je terug kijkt op een 'populaire' zender, zit er erg veel storing in.
Internet is qua snelheid wel prima, maar valt regelmatig weg

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:52

Als ik het goed begrijp is er nu nog helemaal geen abonnement afgesloten op het nieuwe adres. Dus geen internet en geen tv beschikbaar.

De kabel die er ligt is een glasvezel kabel met de opties:
Delta
Online.nl
Caiway
Helden van.nu
En daar hoort ze graag ervaringen van.

TS haar eerste keus zou ziggo zijn, maar dat is nou eenmaal geen optie op dat adres. Helaas heb je in Nederland geen volledige vrije keus voor wat betreft tv/internet, maar ben je aangewezen op de opties op jou adres.

Ik heb zelf helaas geen persoonlijke ervaringen met de aangeboden opties.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:00

Juist er is in dit type netwerken weinig of geen keus.
Het is plat gezegd Ziggo of KPN (en tegenwoordig Delta) dan bedoel ik het infra verhaal. De rest maakt van dit tpe infra gebruik.
Delta is een nieuwe.
DELTA introduceert als eerste telecomaanbieder in Nederland glasvezel internet via XGS-PON technologie.
Dus de keus is dan gebaseerd op wat er aangeboden wordt en niet wat men graag wil.

KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:05

Wij zijn van KPN via de telefoonlijn (geloof ik) naar Delta glasvezel gegaan, en zeker er op vooruit gegaan. Delta was een van de enige 2 providers die buitengebied glasvezel deed.
Hoor van veel dat ze er op achteruit zijn gegaan, maar die zaten dan al niet (meer) op de telefoonlijn

Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:36

Klopt, wij waren hier ook aangewezen op Delta voor glasvezel.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:13

KittyDylan schreef:
Wij zijn van KPN via de telefoonlijn (geloof ik) naar Delta glasvezel gegaan, en zeker er op vooruit gegaan. Delta was een van de enige 2 providers die buitengebied glasvezel deed.
Hoor van veel dat ze er op achteruit zijn gegaan, maar die zaten dan al niet (meer) op de telefoonlijn

Ik ben voor een grote mail die weg moest in de ochtend bij de Mac gaan zitten, want mijn telefoonlijn vloog er telkens uit _O-

Maar ik kan je zeggen dat ik toen andere gevoelens had -:(- _-:(

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:29

Delta is een Zeeuws bedrijf en hier al járen aan de gang, maar nu volgens mij pas sindsdien kort ook buiten Zeeland te krijgen. Hier in Zeeland zijn zei ook netbeheerder en kunnen daarom het snelste internet aanbieden wat hier te krijgen is. Wij hebben al jaren Delta en altijd snel internet gehad, echt maar heel zelden (<1x p jaar) een storing die dan ook snel wordt opgelost en qua klantenservice ook prima. Inmiddels ook een mobiel telefoonabonnement van Delta waar ik ook tevreden over ben.

Buiten Zeeland echter geen idee...

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:48

Interessant om even te volgen.
Ben wel benieuwd naar het volgende.

Bij kpn kan je als je programma’s opneemt tijdens het afspelen de reclame doorspoelen.
Bij gewoon tv terugkijken kan je alleen doorspoelen bij npo1-2-3 en niet bij de commerciële zenders.
Begrijp ik goed dat je bij Delta niet doorspoelen ondanks dat je het hebt opgenomen?

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:52

Caiway, wat naar mijn weten hetzelfde bedrijf is als Delta.
Kun je soms reclame doorspoelen maar zeer zelden bij opgenomen programma's. Of het ligt aan onze interesse en zenders?

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:56

DuoPenotti schreef:
Caiway, wat naar mijn weten hetzelfde bedrijf is als Delta.
Kun je soms reclame doorspoelen maar zeer zelden bij opgenomen programma's. Of het ligt aan onze interesse en zenders?

Wij namen altijd expeditie robinson op en keken dan 20/30 minuten later. Konden dan alle reclame doorspoelen.
Ben nog geen zender tegen gekomen waar je bij de opgenomen programma’s niet kan doorspoelen.
Dan heb ik het over kpn.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:57

das vals!! :D

Nee heb net nog ff gevraagd, kunnen wij doorspoelen bij opgenomen programma's. Soms zegt mijn vriend.

Bijzonder zeg. Zou dat dan per woonplaats anders zijn?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:00

Ik had jaren Delta, voor televisie, internet en telefoon (vaste lijn), altijd prima tevreden geweest. Snel internet, alle standaard zenders, prima klantenservice, bijna nooit storing en goed betaalbaar.

Ik nam nooit programma's op omdat ik eventuele dingen die wil wilde kijken via internet streamde. Dus over opnemen e.d. geen idee hoe of wat. Delta is iig wel een legit bedrijf, bestaat al heel erg lang. Voorheen was het Zeelandnet/nogwattes.

Nu hebben we Ziggo, maar gaan overstappen naar KPN. Glasvezel hebben we hier niet.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:04

DuoPenotti schreef:
das vals!! :D

Nee heb net nog ff gevraagd, kunnen wij doorspoelen bij opgenomen programma's. Soms zegt mijn vriend.

Bijzonder zeg. Zou dat dan per woonplaats anders zijn?


Nee ligt aan de zender, aldus de klantenservice van Caiway die ik toen heb benaderd :P.

FrankavdT
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:23

Wij wonen in het buitengebied. Hebben enkele jaren KPN gehad, waren we dik tevreden over. 2 jaar geleden werd hier glasvezel aangelegd, gezien de toekomst hebben wij toen meegedaan en 1800,- betaald voor de aanleg. Nog nagevraagd bij Caiway: "stel, wij willen na een jaar overstappen, kunnen wij dan gewoon overstappen naar een andere aanbieder?" Caiway: "Jazeker, dat kan."

Na een jaar ellende (soms viel de verbinding weg, en altijd net op spannende momenten, Eredivisie live viel vaak uit, ook net bij "grote" wedstrijden :D, soms een halve dag geen internet, programma's opnemen en foutmeldingen geven als je ze wil bekijken en wij waren niet de enige hier in de buurt) en de 1e prijsverhoging, wilden we overstappen naar KPN. Echter KPN levert niet op dit glasvezelnetwerk. Op mijn vraag bij Caiway: "ja maar ik heb vorig jaar nog expliciet gevraagd of we over konden stappen naar andere partijen?" had ik erbij moeten zeggen "zoals KPN of Ziggo" :+ , want ja we kunnen overstappen naar andere partijen, maar dat zal niet veel schelen met Caiway.

In bepaalde glasvezel zit schijnbaar dus verschil in. We konden wel naar partijen als Deltafiber, Solcon, enz. Dat hebben we niet gedaan, we zijn terug gegaan naar KPN via het oude vertrouwde kopernetwerk :) Het is echt jammer van de 1800,-, maar de frustraties over Caiway waren echt groot }>
We hopen dat KPN die kleine partijtjes nog een keer inlijft of ook via dat soort glasvezel gaat leveren, want we zijn echt dik tevreden over KPN.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:27

Op deze netwerken is het inderdaad een zeer beperkt aanbod.

Online is echt ruk mbt TV. Delta, CBizz en Caiway zijn 1 pot nat. Helden van NU geen ervaring mee maar ik zie dat die DUNE TV-ontvangers leveren. Ik heb nog NOOIT een Dune ontvanger soepel zien werken.

Ik weet niet of je met NLZIET vooruit kunt spoelen, anders is dat eventueel nog een optie i.c.m. de Apple TV of Android TV app. Voor internet is Caiway of Delta prima, de televisieontvangers zijn smaakgevoelig maar zeker niet slecht (Entone momenteel volgens mij).

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-22 20:39

Ik neem nooit iets op maar kijk wel via ziggo tv gids programma’s terug waarin ik afhankelijk van de zender altijd kan doorspoelen maar niet altijd tijdens de reclame.

Ik heb ziggo een mail gestuurd over het bedrag. Dus ben benieuwd.

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 21:11

Wij hebben internet en tv van online via glasvezel. Wij zijn opzich best tevreden. Begin gemist hapert soms, maar verder geen klachten. Behalve dat ze af en toe storing hebben, maar dat hadden we met kpn net zo goed. Wij kwamen van t sloomste van kpn (anders konden we ook niet krijgen) dus het kon ook alleen maar beter worden. (Als er een vrachtwagen langs reed hadden we al haperend beeld)
Internet zijn we zeer tevreden over! Snel en stabiel!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-22 21:35

Ik heb natuurlijk nu geen bagger spul dus als als je bagger spul hebt ben je sneller tevreden vrees ik. Ik heb nooit storing bij ziggo en voorheen wel met onsbrabantnet glasvezel. Dus daar heb ik geen zin in. Ik wil in mn sporadische vrije tijd geen gedoe hebben met tv storingen en geen wifi hebben.

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 21:43

Zonnetje81 schreef:
Ik heb natuurlijk nu geen bagger spul dus als als je bagger spul hebt ben je sneller tevreden vrees ik. Ik heb nooit storing bij ziggo en voorheen wel met onsbrabantnet glasvezel. Dus daar heb ik geen zin in. Ik wil in mn sporadische vrije tijd geen gedoe hebben met tv storingen en geen wifi hebben.

Dit is wel echt zo ja. Mijn ouders hebben Caiway, best al wat jaren. Daarvoor was tv nog via satelliet en internet via de telefoonkabel. Dus voor hun was het een dikke vooruitgang.
Ik hoor ze over storingen niet vaak, maar ik vind de wifi wel echt verrot daar qua snelheid. Is echt traag. Maar de andere optie was Solcon en dat is volgens hun buren nog slechter.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 21:45

Zonnetje81 schreef:
Ik neem nooit iets op maar kijk wel via ziggo tv gids programma’s terug waarin ik afhankelijk van de zender altijd kan doorspoelen maar niet altijd tijdens de reclame.

Ik heb ziggo een mail gestuurd over het bedrag. Dus ben benieuwd.


Het bedrag is giga hoog.
Bij geen glasvezel en geen Ziggokabel de telefoonlijn of 4G te gebruiken i.c.m bijv. Ziggo start globaal € 28 kan theoretisch maar geen ervaring. Afhankelijk zijn van Wifiburen is erg lastig.
Wij kijken ook, bijvoorbeeld, op vakantie in heel Europa naar Ziggo-go. In Nederland op vakantie heb je dan nodig een TV met android of TV en android TV box of TV en apple TV box en Wifi/ of 4G (duur) en Ziggo inloggegevens. Nog niet meegemaakt in Nederland dat een andere provider Ziggo blokkeert. In het buitenland Ziggo kijken kan maar wordt door hotelproviders geblokkeerd, dat kun je omzeilen door via tablet of telefoon op de Wifi van bijvoorbeed het hotel en daarna streamen naar de android of applebox. Ik neem op vakantie android TV box mee.
Voor terugkijken i.c.m. doorspoelen van reklame van de commerciële zenders heb je Ziggo via Ziggo kabel nodig en een recorder die opslaat op zijn EIGEN harde schijf. Dan gaat het bijna altijd goed. Ziggo go via internet is beperkt programma's terugkijken en kan reklame van commerciële zenders niet doorgespoeld worden. De Ziggokabel en het goedkoopste/langzaamste Ziggo abonnement kan bij ons op 3 TV's tegelijk gekeken worden, internetsnelheid wordt niet beïnvloed. Wij betalen bij Ziggo € 53 voor 5 TV's en 80 zenders + 10 voor totaal 125 zenders. Bij nieuw Ziggo abo en meerdere TV's is dat duurder omdat de CI+ modules/... tegenwoordig gehuurd worden.
Glasvezel is hier in de straat aanwezig maar niet populair.
Aantal storingen bij Ziggo, 1 in 10 jaren ( aangekondigd nacht onderhoud niet gerekend) waarvoor een schade vergoeding is gekomen.