Grijs kenteken & Isofix (baby's/jonge kinderen)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Limoen
Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Grijs kenteken & Isofix (baby's/jonge kinderen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-22 09:03

Heeft hier iemand ervaring met een grijs kenteken (dubbel cabine) zoals een Mercedes Vito busje oid en jonge kinderen/baby's erin kwijt kunnen?

Zouden hier 3 kinderstoeltjes in naast elkaar kunnen? Heeft zo'n busje Isofix punten?

Het zou gaan om iets met het bouwjaar tussen de 2005-2013 ofzo. Geen idee :') Maar niet splinternieuw, wat het misschien lastiger maakt qua Isofix?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!


Belle Fae - Honden, lifestyle & moederschap
BLOGINSTAYOUTUBE
PetStudio.nlFurrPosters.nl


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:15

Limoen schreef:
Heeft hier iemand ervaring met een grijs kenteken (dubbel cabine) zoals een Mercedes Vito busje oid en jonge kinderen/baby's erin kwijt kunnen?

Zouden hier 3 kinderstoeltjes in naast elkaar kunnen? Heeft zo'n busje Isofix punten?

Het zou gaan om iets met het bouwjaar tussen de 2005-2013 ofzo. Geen idee :') Maar niet splinternieuw, wat het misschien lastiger maakt qua Isofix?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!


Je kunt het beste googlen naar het merk en bouwjaar, dat is beter dan dat wij 100 dingen roepen

speurneusc
Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:16

nou weet ik niet precies wat isofix is, maar ik geloof een speciaal kliksysteem speciaal voor kinderzitjes, anders als autogordels?

de mercedes vito is ontwikkeld als bedrijfsbus/werkbus en niet als gezinsauto. Ik heb dat systeem nooit gezien in deze bussen. Gewone gordels wel.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Limoen
Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-22 09:20

Caira schreef:
Limoen schreef:
Heeft hier iemand ervaring met een grijs kenteken (dubbel cabine) zoals een Mercedes Vito busje oid en jonge kinderen/baby's erin kwijt kunnen?

Zouden hier 3 kinderstoeltjes in naast elkaar kunnen? Heeft zo'n busje Isofix punten?

Het zou gaan om iets met het bouwjaar tussen de 2005-2013 ofzo. Geen idee :') Maar niet splinternieuw, wat het misschien lastiger maakt qua Isofix?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!


Je kunt het beste googlen naar het merk en bouwjaar, dat is beter dan dat wij 100 dingen roepen

Dat doe ik natuurlijk ook ;) Maar praktijkervaringen zijn toch het fijnst ;) Ook ivm 3 kinderstoeltjes naast elkaar etc.


Belle Fae - Honden, lifestyle & moederschap
BLOGINSTAYOUTUBE
PetStudio.nlFurrPosters.nl

speurneusc
Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:22

Limoen schreef:
[
Dat doe ik natuurlijk ook ;) Maar praktijkervaringen zijn toch het fijnst ;) Ook ivm 3 kinderstoeltjes naast elkaar etc.


3 zitplaatsen/gordelpunten zit er wel in

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

just_kiki
Berichten: 6810
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:22

speurneusc schreef:
nou weet ik niet precies wat isofix is, maar ik geloof een speciaal kliksysteem speciaal voor kinderzitjes, anders als autogordels?

de mercedes vito is ontwikkeld als bedrijfsbus/werkbus en niet als gezinsauto. Ik heb dat systeem nooit gezien in deze bussen. Gewone gordels wel.


Dat je het niet ziet is logisch. Het zit verborgen in je stoel/bank. Je kunt het wel voelen, sommige hebben een klein labeltje eraan zitten met “isofix”

zonnebloem18
Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Grijs kenteken & Isofix (baby's/jonge kinderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:25

Isofix is relatief simpel in te bouwen, dat zou geen bezwaar hoeven zijn, dat is het alleen de vraag of er 3 stoeltjes naast elkaar passen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Limoen
Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-22 09:26

zonnebloem18 schreef:
Isofix is relatief simpel in te bouwen, dat zou geen bezwaar hoeven zijn, dat is het alleen de vraag of er 3 stoeltjes naast elkaar passen.

Bij onze Volvo hebben we dat ook gedaan, maar daar zaten al bevestigingspunten voorgeboord in de carrosserie.
Ik kan me zo voorstellen dat je bij een busje veel lastiger bij de carrosserie komt, want die zitting zit natuurlijk véél hoger en verder van de carrosserie af :') Geen idee of dat daar ook goed in in te bouwen is.


Belle Fae - Honden, lifestyle & moederschap
BLOGINSTAYOUTUBE
PetStudio.nlFurrPosters.nl

Mayasfrenk
Berichten: 1401
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Grijs kenteken & Isofix (baby's/jonge kinderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:29

Misschien gewoon even de lokale Mercedes bedrijfswagen dealer of garage bellen? Die weten dat vast wel....

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Grijs kenteken & Isofix (baby's/jonge kinderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:38

Niemand hier kan je zo antwoord geven op de vraag of die kinderzitjes samen gaan passen.

Kinderzitjes hebben geen standaardmaat. Het ene merk/type neemt meer ruimte in dan het andere.

Wat je het beste kunt doen, is de kinderzitjes meenemen en alle drie tegelijk passen in de bus als je de bus gaat bekijken. Dat is de enige manier om zekerheid te krijgen.

Mits Isofix....

Maar daar kun je toch naar vragen als je contact opneemt met de verkoper?

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Grijs kenteken & Isofix (baby's/jonge kinderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:48

Je kunt het zelf ook enigszins uitrekenen, toch? Een zitje van 44,5 cm breed, is in totaal 133,5cm, maak er 140 cm van voor wat ruimte tussen de stoeltjes. Hoe breed zijn de stoelen voorin? Dan kun je inschatten of dat gaat passen. Meet je stoeltjes op t breedste punt, tel ze bij elkaar op (met wat cm's tussenruimte) en kijk of dat bij de breedte van de voorbank/stoel past.

Want een bedrijfsbus (grijs kenteken) heeft alleen voorstoelen, toch?

Of denk ik nu te simpel :=?

Limoen
Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-22 10:10

Nee een grijs kenteken heb je ook in dubbelcabine, dus met achterbank :D Meteen daarachter zit dan het tussenschot.


Belle Fae - Honden, lifestyle & moederschap
BLOGINSTAYOUTUBE
PetStudio.nlFurrPosters.nl

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:16

Limoen schreef:
Nee een grijs kenteken heb je ook in dubbelcabine, dus met achterbank :D Meteen daarachter zit dan het tussenschot.

Ah okay. Dat scheelt. Dan blijft de rest van m'n opmerking staan, toch? Meten is weten?

MissNienke1
Berichten: 151
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Maartensdijk

Re: Grijs kenteken & Isofix (baby's/jonge kinderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:31

wij hebben een Volkswagen transporter met een dubbele cabine. Standaard zit daar isofix in, maar dat hangt wel van het jaar af, denk ik. 3 stoeltjes naast elkaar past makkelijker dan in onze gewone auto. Bussen zijn over het algemeen breder dan een personenauto.

Utixo
Berichten: 6556
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:44

Mijn Vito uit 2009 heeft geen Isofix, wel 3 3puntssysteemriemen achterin. 3 Stoeltjes moet makkelijk kunnen.
Ik heb maar 1 stoeltje, maar eigenlijk heb ik hem altijd op de voorstoel. Het zit allemaal net niet lekker op de achterbank, en in geval van nood ben ik veel sneller voorin dan achterin.
Groot voordeel voor zitjes achterin vind ik de pook, die zit op het dashboard. Daardoor heb je geen middenconsole en kun je snel tussen de stoelen door naar achter.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

ruitje
Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 14:59

[ img ]

Ik heb het ook in de gordel, je kan het dus ook zo doen bij een ouder type auto maar vind de base in de auto van mijn vriend wel steviger zitten.

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, Zinzi_jewel en 21 bezoekers