Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli
Romeo2007 schreef:Needje schreef:Een Aygo kan prima met 1 kind :j
Bij mijne kan je achterbank in delen naar voren doen dus dan kan je aan 1 kant kinderstoeltje en de andere kant evt de wandelwagen.
Bij mijn 108 kan mijn Joolz Aer buggy opgevouwen in de kofferbak.
lovelys schreef:Hoi,
Ik heb even een mening van jullie nodig!
Het zit zo:
Mijn man heeft een lease auto van de zaak. Sinds begin van de corona werkt hij thuis en het ziet er niet naar uit dat dit snel gaat veranderen. Dus heeft bedrijf besloten om de auto in te nemen.
Alleen nu is het zo dat ik deze auto gebruik voor mijn woon- werkverkeer (mag van werkgeven van mijn man) en dit is 16km enkele reis.
Dus nu zit ik zonder vervoer vanaf april. Ik kan natuurlijk gaan fietsen (heb een gewone fiets zonder ondersteuning), maar dat vind ik te lang. Ik heb lange werkdagen en een zoontje van 18 maanden die ik ook nog graag zie en ik red het niet om eerder van werk af te komen.
De opties die er zijn:
1. auto overnemen: 3,5 jaar oude renault clio met kleine 90.000 km op de teller. aanschafkosten 11.000
2. speedpedelac via werkgever: kosten 150 euro per maand.
3. auto prive leasen: kosten 450-600 euro per maand
4. 2ehands auto kopen.
Help!
Rex_Rolfo schreef:Met kind zou ik sowieso graag een eigen auto willen hebben (tenzij je misschien centrum A'dam of Utrecht woont oid), en dan geen hele kleine. Formaat is behalve handig ook een stukje passieve veiligheid.
Elektrisch rijdt fantastisch, helaas niet zonder 'brand'stofkosten. Bij thuis laden (moet ook maar net mogelijk zijn) zul je op zo'n 6 cent / km uitkomen. Ook onderhoud is goedkoper en t/m 2024 betaal je geen wegenbelasting voor een volledig elektrische auto. Bij een Renault betaal je wel maandelijks huur voor het accupakket. Je zou eens naar een elektrische Nissan Leaf kunnen kijken, kennis van ons is er heel blij mee.
De Clio overnemen klinkt niet verkeerd, maar je kunt ook van de gelegenheid gebruik maken een auto te zoeken die nóg beter bij je past. Ter info, er staan 171 jonge Clio Stations benzine onder 120 Kkm op Gaspedaal, van 9500 tot bijna 14.000 euro. Dat zijn vraagprijzen bij autobedrijven, als een leasemaatschappij wagens verkoopt gaan die voor heel wat minder. De gevraagde 11.000 is dus niet onrealistisch maar ook niet het koopje van de maand.
Gebruik van een auto van de zaak is een onderdeel van de remuneratie, het is niet voor niets dat de belastingdienst er een bijtelling voor rekent. Zet de werkgever er nog iets tegenover of halen ze gewoon doodleuk de auto terug? Voordeel voor jullie: geen bijtelling meer. Nadeel: geen auto of kosten voor eigen auto.
Amber_anne schreef:Je kunt zelf toch ook een fiets aanschaffen ipv van het werk?
Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, IASCrawler, prii_boy, Waratje en 36 bezoekers