Welk matras moet ik kopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Storm
Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 09:24


Is het al lente?


Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 09:25

Almighty schreef:
Ik heb die van de Ikea gehad na aantal jaren zakken ze allemaal in. Had traagschuim. Waren toen in de aanbieding en niet duur. Nu zijn ze al best duur.

Onze nieuwe zijn van de Lidl koudschuim. Bevalt super goed. Wel hebben wij 2 eenpersoonmatrassen op ons bed. Dan kan je op gewicht online kiezen. Zeer betaalbaar! En echt fijne kwaliteit. In het begin vond ik ze nog al hard liggen. Maar nu super goed! Het moet vormen naar je lichaam. Ze hebben ook andere modellen. En je kan gewoon ruilen als het niet is wat je dacht.

Ik weet nu dat een matras echt niet een leven lang mee gaat en toch wel als je goed wil blijven liggen regelmatig vervangen moeten worden. Niet alleen voor goed liggen maar ook voor de beestjes die je niet ziet die in een matras gaan leven:)


Daarom moet je ook een goede topper nemen.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-22 13:10

Wauw, zoveel goede tips al! We gaan sowieso proef liggen als de winkels weer open gaan.
Ik zie Emma en Matt ook veel voorbij komen. Willen de mensen die dit matras hebben mij (evt in pb) laten weten wat ze ervoor betaald hebben? Want ik zie ‘aanbiedingen’ van 700 euro voor een matras van 180x200, dat vind ik nog steeds wel prijzig maar als het het echt waard is…

xSelina
Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:14

Tanya schreef:
Wauw, zoveel goede tips al! We gaan sowieso proef liggen als de winkels weer open gaan.
Ik zie Emma en Matt ook veel voorbij komen. Willen de mensen die dit matras hebben mij (evt in pb) laten weten wat ze ervoor betaald hebben? Want ik zie ‘aanbiedingen’ van 700 euro voor een matras van 180x200, dat vind ik nog steeds wel prijzig maar als het het echt waard is…


Ik weet helaas niet meer wat ik ervoor betaald heb, maar voordeel van Matt (en Emma volgens mij ook) is dat je ze gewoon thuis kan proefslapen. Dan kom je er toch wel t beste achter of het iets voor je is en kan je ze altijd nog terug sturen mocht het toch niet bevallen :D

smurffie
Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:21

Wij hebben de boxspring erbij gekocht, maar alleen het matras 180 x 220 was goed 1000 euro.
Bedenk je dat je 1/3 van je tijd minimaal in bed doorbrengt. Dan wil je gewoon een goed matras hebben zodat je uitrust. Ik heb m nu 1.5 jaar en elke cent waard.

zonnebloem18
Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:38

Wij hebben vorig jaar bij Matt Sleeps 140x200 besteld met korting voor 695 euro, dus dit lijkt me een goeie aanbieding. Sinds we dit matras hebben hoef ik niet meer om de week naar de fysio voor mijn rug.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

conejo
Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:45


9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:12

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

floorsil
Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:48

Ik zou ook voor 2 losse matrassen gaan. Wij hebben zo'n naad opvul ding en dan nog een dikke topper van koudschuim volgend mij. Ben daar erg te vreden over. Geen speed en je kan regelmatig de matrassen omdraaien. Evt zelfs 2 verschillende matrassen kan je dan goed doen.

jen
Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:55

Wij hebben pas geleden nieuwe matrassen aangeschaft. Zijn geslaagd bij de Swiss sense, uiteindelijk 2 losse gekozen. Ik slaap weer als een roosje, voorheen ikea matrassen en ik werd 3x per nacht wakker van de rugpijn en die vervelende spleet in het midden. De matrassen van Swiss sense hebben side to side pocketvering en heb nog geen een keer last gehad dat het 2 losse zijn. Nou de winkels weer open mogen ga bij wat zaken langs om proef te liggen.

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

Sabri
Berichten: 1387
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:00

Meradiso koudschuim matras van de Lidl, evt nog met een gelschuim topper erop. Best getest, goedkoop en veert niet veel als de ander omdraait.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:26

floorsil schreef:
Ik zou ook voor 2 losse matrassen gaan. Wij hebben zo'n naad opvul ding en dan nog een dikke topper van koudschuim volgend mij. Ben daar erg te vreden over. Geen speed en je kan regelmatig de matrassen omdraaien. Evt zelfs 2 verschillende matrassen kan je dan goed doen.

Daar moet je enorm mee oppassen. Als je een matras hebt dat in zones is opgebouwd dan sloop je hem door om te keren. Zo heb ik ooit mijn Auping gemold, die mocht niet omgekeerd worden. Gelukkig is dat kosteloos hersteld.

Jildau
Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 02:04


IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 07:34

Matt sleeps hoef je niet te draaien en als de ander omdraait voel je echt niets. Geen kuilen!! Geen topper nodig.
Je mag 100 nachten proefslapen.
Ik denk dat voor Emma ongeveer hetzelfde geldt alleen zou deze warmer liggen begreep ik.


En matras is heel persoonlijk. In de testen zijn uiteraard niet alle matrassen meegenomen en ze kijken dan naar prijs/kwaliteit.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

ImkeTarek
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 07:58

Sabri schreef:
Meradiso koudschuim matras van de Lidl, evt nog met een gelschuim topper erop. Best getest, goedkoop en veert niet veel als de ander omdraait.

Deze is niet best getest, maar beste koop. Wat dus inhoud dat het dat je relatief veel kwaliteit krijgt, voor weinig geld.
Best getest is de emma, die is dus kwalitatief wel (een stuk? Geen idee, ik heb de lidl matras nooit geprobeerd) beter.

<3 Tarek <3 Wiepkje <3

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:45


I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

madeliefw
Berichten: 2665
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 09:27

Daar staat alleen niks over de slaapkwaliteit in. Dat is natuurlijk persoonlijk, maar daar draait het wel om. Het maakt mij niet uit of ze een geretourneerd matras recyclen of aan een goed doel geven of dat de levertijd 5 werkdagen is ipv 2. Het gaat erom hoe lekker het ligt. Ik lees ook even mee, ik heb al jaren last van mijn handen s nachts en de fysio denkt dat het aan de rug/schouder ligt. Misschien dat een ander matras wat doet. Neig daarom ook naar emma of Matt vanwege het uitproberen.

[o]

Qimm
Berichten: 15152
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 09:42

Wij zijn heel gelukkig met onze Matt sleeps (3 jaar in gebruik nu)

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 09:43

madeliefw schreef:
Daar staat alleen niks over de slaapkwaliteit in. Dat is natuurlijk persoonlijk, maar daar draait het wel om. Het maakt mij niet uit of ze een geretourneerd matras recyclen of aan een goed doel geven of dat de levertijd 5 werkdagen is ipv 2. Het gaat erom hoe lekker het ligt. Ik lees ook even mee, ik heb al jaren last van mijn handen s nachts en de fysio denkt dat het aan de rug/schouder ligt. Misschien dat een ander matras wat doet. Neig daarom ook naar emma of Matt vanwege het uitproberen.


Eens. Zei ik hierboven ook. Heel persoonlijk of iets goed voor jou is. Proefliggen in een winkel is heel wat anders dan een complete nacht.

Je kan Matt dus in verschillende hardheden proberen. Op de site staan adviezen passend bij je gewicht. Mijn vriend weegt 30 kilo meer dan ik. De onderlagen liggen bij hem anders dan bij mij waardoor zijn helft steviger is. Dit voel je niet bij er even opliggen. Wel bij een hele nacht.

Ik had ook steeds last van mijn rug of heupen. Dat heb ik gelukkig niet meer.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:09

Wij hebben zelf een Emma boxspring en die bevalt super. In het begin was het even wennen, want het is best een stevig matras (wij hebben er later nog een zachtere topper bij gekocht). Er zijn wel veel klachten over bezorging/retour bij Emma. Bij ons duurde het ook een stuk langer voor het bed geleverd werd (en uiteindelijk kregen we nog een gratis upgrade omdat de boxspring die wij besteld hadden niet meer werd gemaakt). Ik vind hem trouwens niet warm, maar misschien is dat anders met het losse matras.

Matt hoor ik ook goede dingen over en vrienden van ons hebben een Ikea matras en zijn daar ook erg enthousiast over.

Coentjuh
Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:17

smurffie schreef:
2 losse matrassen ;( noooooo de eeuwige spleet!

Idd haha no go

Ons matras kostte zo'n 2000. Niet goedkoop maar een goed matras is zo belangrijk. Het zijn dingen zoals iemand anders hierboven al zei waarop je eigenlijk niet moet besparen.

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34583
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:40

Ga naar Jysk. Verschillende soorten matrassen in betaalbare prijsklasse.

Needje
Berichten: 19199
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:51

Zon topic heb je eigenlijk niets aan.
Werkelijk iedereen is anders en heeft andere voorkeuren.
Een matras moet gewoon bij je passen. Bij je lengte/gewicht en evt lichamelijke problemen/ongemakken.
Jij kan bv een hard matras lekker vinden maar als deze niet de juiste ondersteuning geeft is het niet goed voor je.

700 euro voor een 180x210 is niet duur.
Als je kwaliteit wilt zal je meer kwijt zijn iig.

Ik heb een Matt gehad maar met m’n brede schouders geen goed idee. Voor m’n schouder moest ie redelijk zacht maar dan had ik geen ondersteuning in m’n rug.

Wat ik zelf wel een fijne site vond is https://www.matras.info

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-22 11:21

Needje schreef:
Zon topic heb je eigenlijk niets aan.
Werkelijk iedereen is anders en heeft andere voorkeuren.
Een matras moet gewoon bij je passen. Bij je lengte/gewicht en evt lichamelijke problemen/ongemakken.
Jij kan bv een hard matras lekker vinden maar als deze niet de juiste ondersteuning geeft is het niet goed voor je.

700 euro voor een 180x210 is niet duur.
Als je kwaliteit wilt zal je meer kwijt zijn iig.

Ik heb een Matt gehad maar met m’n brede schouders geen goed idee. Voor m’n schouder moest ie redelijk zacht maar dan had ik geen ondersteuning in m’n rug.

Wat ik zelf wel een fijne site vond is https://www.matras.info

Niet mee eens, naar aanleiding van de enthousiaste berichten en het linkje wat gedeeld werd heb ik een Emma matras besteld met 50% korting . Ik laat hier weten hoe het bevalt!

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:18

Ga gewoon eens proefliggen bij een aantal winkels, dat mag vanaf vandaag weer. Ik heb heel veel winkels gehad, uiteindelijk een godsvermogen uitgegeven.. maar uiteindelijk wel de aller, allerlekkerste matras ooit <3 <3

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geodeo, moOby, shaddy82 en 52 bezoekers