Welk matras moet ik kopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:34

smurffie schreef:
2 losse matrassen ;( noooooo de eeuwige spleet!

Wij hebben 2 losse matrassen en met een stevige matrasbeschermer (van Ikea) hebben we daartotaal geen lastvan. Was ik wel bang voor, maar is dus niet het geval.


xSwanHeart schreef:
Tancreda4 schreef:
Iemand noemde de ikea matrassen, dat is leuk als je alleen bent, maar als er nu iemand bij mij in bed komt slapen, eindigen we samen in een super diep dal... En ik heb het matras maar 2 jaar ofzo. Ik ben dan ook opzoek naar wat anders, omdat ik alleen maar in het midden kan liggen, als ik anders probeer rol ik er uiteindelijk wel heen.

Ik twijfel om 2 losse weer te nemen, ipv 1 groot matras (ik heb idd ook nog een topper) Omdat je dan wellicht toch hetzelfde probleem steeds krijgt als je in je up steeds in het midden gaat bivakkeren. Dat gaat toch minder makkelijk als je 2 losse matrassen hebt omdat je 'de spleet' dan wilt vermijden.

Bij ons IKEA matras hebben we daar helemaal geen last van. Slapen we dus ook samen op ;-) Moet er wel bij zeggen dat dit matras echt 'als matras' geleverd werd, het was niet zo'n rol die dan nog uitzet, zegmaar. Hij is dus wel wat steviger dan een simpel schuimmatras.

Wij hebben 2 losse matrassen van Ikea en daar ook geen last van. Voordeel van losse matrassen is ook datje ze makkelijke omdraait zodat je de plek waar een kuil zou komen aan de buitenkant legt.

Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:50

Ik ben van een Ikea overgegaan naar aan Matt en het is geweldig! Geen last van als iemand naast je ligt, bij mijn oude matras rolde we nog wel eens met z'n tweeën in een grote kuil maar daar hier echt geen last van. Hij is ook te draaien qua hardheid en zelfs per kan te variëren daarin.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:56

Hier ook twee losse matrassen en zelfs soms met losse lakens. Die spleet is echt minimaal omdat de matrassen gewoon tegen elkaar aanliggen

Ik ga dit weekend bij mijn moeder slapen die een Emma heeft gekocht dus ben benieuwd. Hier ook echt wel toe aan een nieuw matras

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:56

xSwanHeart schreef:
Wij hebben Emma en Matt overwogen, maar vonden die uiteindelijk toch te duur. Sinds anderhalf jaar slapen we daarom op Hyllestad van IKEA, wat ons betreft een heerlijk matras!


Deze hebben wij ook echt een dikke aanrader!

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 00:03

smurffie schreef:
2 losse matrassen ;( noooooo de eeuwige spleet!


Topper erop en je merkt er niks van. Maar wij hebben dan ook een boxspring. Matrassen blijven keurig liggen.

Als winkels open gaan echt even gaan proefliggen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 00:05

Mijn ervaring is het helaas niet dat een topper het oplost. Bij ons zakte dat kreng dan ook gewoon in de spleet weg haha.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 00:10

Dat ligt dan ook aan kwaliteit van het matras. We hebben überhaupt geen spleet of bolling in de matrassen. Met mijn vorige bed en goedkope matrassen had ik dat wel.

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 00:12

Hier 2 losse matrassen en losse hoeslakens en heb geen last van een spleet.
Ik lig regelmatigin het midden van het bed, maar alsnog gewoon bovenop de 2 matrassen en niet ertussen.

Swissflex hebben wij, een combi van lattenbodems met erbij passende matrassen in 2 verschillende uitvoeringen ivm verschillende slaap wensen.

Kijk ook goed naar de staat van je (latten)bodem, de combi van bodem en matras maakt je slaapcomfort compleet.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 00:21

Hier hadden we eerst 2 losse matrassen omdat ik niet te hard wil en mijn man juist wel. Maar die spleet ging toch steeds meer tegen staan ook door het samen slapen met de kids als ze daar behoefte aan hebben.

Toen ik door rugklachten een andere matras moest zijn we gaan kijken voor een 2 persoons matras. Kwamen idd op emma uit. Maar ja vonden we erg duur. Dus voor de Hema variant gegaan. Was ook 100 dagen of 90 weet het even niet meer proef slapen. Maar deze terug gestuurd. Hebben wel echt tot het einde geprobeerd.

Toen toch de emma gaan uitproberen bij beter bed en besloten door de aanbieding er voor te gaan. Nou wil niet anders meer.

Hebben een 3 persoon bed en 3de matras is nog een andere maar willen wel daar een emma hebben. Nu is hij via de Albert Hein met 45% korting en is de kans groot dat we hem nu toch wel gaan halen.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 00:22

Ik slaap op een Emma. Nu 2 jaar. Ik vind hem fijn voor mij alleen. Met mijn vriend erbij is hij veel te warm. Ook in de winter. Hebben een extra laag erbij gekregen van Emma om hem wat koeler te krijgen maar het helpt niet en gaat bobbelen.
Daarbij is de klantenservice van Emma echt vreselijk traag.

Ik zou nu voor een Matt kiezen.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 00:34

Wij hebben ook 1 van Matt sleeps, die bevalt echt heel goed. Die kan je ook per kant aanpassen in hardheid.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 00:38

Oh ik zie nu dat Emma ook een pocketvering heeft (hybrid). Die zijn sowieso koeler.
Misschien ook een mooie optie. Maar die zijn weer wat newegelijker denk ik

manou_diablo
Berichten: 238
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 01:04

Ik ben ook opzoek naar een nieuw matras en heb het daar toevallig laatst over gehad met een ergotherapeut.
De belangrijkste tip die ze gaf was dat je altijd moet gaan proefliggen in de winkel. Zij zei, je gaat daarheen en gaat zoveel mogelijk matrassen testen, daaruit maak je een top 5. Anderhalve week later ofzo ga je nog een keer en ga je alleen die top 5 nog eens proberen, daarna maak je dan je keuze. Ze raadde aan om het in de ochtend te doen omdat in de middag alles lekkerder ligt ( :Y) ) en je moet altijd een matras nemen dat je kunt terugbrengen na 100 dagen, pas na een maand is je lichaam er echt aan gewend en kun je zeggen of het op lange termijn een goed matras is voor jou.
Het type matras heeft trouwens niet alleen invloed op hardheid maar ook op hitte, schuim is warmer dan pocketvering en ook de bodem heeft hier invloed op.

Lang verhaal kort, ik wacht tot de winkels weer open gaan om toch te kunnen proefliggen.

Wistaire

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-12-10

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 01:09

Hier goede ervaringen met Ravensberger. Een maand proefslapen en voor 20 euro (per keer) kan je ruilen/retoursturen. Na een vreselijke miskoop durfde ik geen matras meer te kopen wat niet meer retour mocht, dat kan bij Ravensberger wel.

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 01:18

Wij hebben ook twee losse matrassen maar dat kan ook niet anders, wij hebben elektrisch verstelbare bodems. Van de ruimte tussen de matrassen hebben we eigenlijk geen last, ze liggen vrij strak tegen elkaar aan en liggen ook vast op de bodem. Ik kan zelfs in het midden liggen zonder de overgang te voelen.
Als het een grotere ruimte is dan kan ik me voorstellen dat dat onplezierig is.

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 01:29

IKEA HÖVÅG en dan in hardheid "stevig".

Slapen wij al jaren heerlijk op.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 01:45

Wij hebben sinds een half jaar een matras van Matt sleeps.
Het was even zoeken naar de juiste hardheid-afstelling , dat kan je namelijk per kant afstellen ook met een tweepersoonsmatras (mijn man slaapt liever op een harder matras )
Dus aan zijn zijde is hij steviger afgesteld.
We hebben gewoon een 2 persoonsmatras 180 x 200 dus geen spleet ertussen.
Nooit meer zere schouders of heupen +:)+
Kost 970 € maar dat kost een goed matras al snel.

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 01:54

Hier al langer een Matt matras en echt super tevreden over. Geen kuilvorming of iets en je kan ook maar 1 kant van het matras aanpassen qua hardheid. Je merkt het verschil ook echt daarbij :D

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 02:49

Ik heb die van de Ikea gehad na aantal jaren zakken ze allemaal in. Had traagschuim. Waren toen in de aanbieding en niet duur. Nu zijn ze al best duur.

Onze nieuwe zijn van de Lidl koudschuim. Bevalt super goed. Wel hebben wij 2 eenpersoonmatrassen op ons bed. Dan kan je op gewicht online kiezen. Zeer betaalbaar! En echt fijne kwaliteit. In het begin vond ik ze nog al hard liggen. Maar nu super goed! Het moet vormen naar je lichaam. Ze hebben ook andere modellen. En je kan gewoon ruilen als het niet is wat je dacht.

Ik weet nu dat een matras echt niet een leven lang mee gaat en toch wel als je goed wil blijven liggen regelmatig vervangen moeten worden. Niet alleen voor goed liggen maar ook voor de beestjes die je niet ziet die in een matras gaan leven:)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 06:49

Ania schreef:
Ik slaap op een Emma. Nu 2 jaar. Ik vind hem fijn voor mij alleen. Met mijn vriend erbij is hij veel te warm. Ook in de winter. Hebben een extra laag erbij gekregen van Emma om hem wat koeler te krijgen maar het helpt niet en gaat bobbelen.
Daarbij is de klantenservice van Emma echt vreselijk traag.

Ik zou nu voor een Matt kiezen.

Dat was de reden dat wij voor Matt kozen en idd per persoon de hardheid te bepalen door de verschillende lagen te draaien!

We slapen er nu ruim 2,5 jaar op. Geen kuilen. Niet naar elkaar rollen.. geen spleet. En iets kan je ook 2 eenpersoons kiezen

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 07:50

Wij hebben swiss sense inmiddels al de tweede boxspring met matras en topper. Wel met de topper een duurdere gekozen als die erbij zat maar erg tevreden over wij slapen er heerlijk op .

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 08:45

De Pocket Platinum de Luxe versie van Beter Bed slaapt geweldig. Het zijn geen goedkope matrassen, maar er is met regelmaat een 2 halen, 1 betalen actie.

Wij hebben 0 last van de spleet tussen de matrassen. Opgelost met een liefdesbrug met daaroverheen een matrasverbinder (Bol.com).

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 08:47

Tancreda4 schreef:
Iemand noemde de ikea matrassen, dat is leuk als je alleen bent, maar als er nu iemand bij mij in bed komt slapen, eindigen we samen in een super diep dal... En ik heb het matras maar 2 jaar ofzo. Ik ben dan ook opzoek naar wat anders, omdat ik alleen maar in het midden kan liggen, als ik anders probeer rol ik er uiteindelijk wel heen.

Ik twijfel om 2 losse weer te nemen, ipv 1 groot matras (ik heb idd ook nog een topper) Omdat je dan wellicht toch hetzelfde probleem steeds krijgt als je in je up steeds in het midden gaat bivakkeren. Dat gaat toch minder makkelijk als je 2 losse matrassen hebt omdat je 'de spleet' dan wilt vermijden.


Wij slapen er al zo’n 5 jaar samen op maar hebben nergens last van, geen diep,dal of kuil!
Ligt er ook aan welk matras je neemt.

Edit, heb er ook een topper op liggen.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 08:56

xPabloBokt schreef:
IKEA HÖVÅG en dan in hardheid "stevig".

Slapen wij al jaren heerlijk op.

Hier idem :j

cinniz123

Berichten: 4397
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 09:01

Pfoe matrassen praat me er niet van.
Ik ben momenteel ook opzoek maar ja als alles dicht is…
Ik had een super fijne combi al ruim 10 jaar maar doordat onze dochter een grotere kamer kreeg namen wij de kleine met een nieuw bed met opbergruimte.
Bij B*terbed geweest en wel tig keer gevraagd of ik niet zou gaan inleveren op comfort maar hun antwoord was steeds nee.

Ik kom van een boxspring met pocketveer matras en nooit last van mn lichaam.(behalve mn versleten heup)
Dus mijn idee huidige matras op het nieuwe bed met lattenbodem en daaruit kijken wat ik wil omdat ik bang was voor een miskoop.
En nu…..DRAMA ik slaap beroerd,pijn in mn nek en rug en toen gingen de winkels dicht en volgende week wordt ik geopereerd dus om dan een matras te kopen is niet handig ivm revalidatie en niet oprecht kunnen beoordelen.
Ik kan wel janken mn combi sleep zo heerlijk en een lattenbodem met dit matras ligt verschrikkelijk.

Wat ik je dus wil meegeven,wat een ander een goed matras vindt kan voor jou heel anders uitpakken.
Ik ga voor een traagschuimmatras maar kwa hardheid ect moet ik toch echt eerst uitproberen.
Dus voor mij in t vooruitzicht nog 12 weken poedersuiker slapen :(