Goede ruime auto gezocht

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Ladygiroc
Berichten: 5063
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:27

Hier ook een Focus maar wel een oudje. Heeft mij in 4 jaar 1 keer laten staan omdat de accu het niet grappig vind als je na een zomer amper rijden ineens in de kou meemaken. :Y)

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie


DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Goede ruime auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 19:55

Onze focus diesel heeft nu 190.000 op de teller en nog nooit iets gehad. Wel altijd volgens het boekje onderhouden. Heerlijke auto.

Shiloh
Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Goede ruime auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 09:33

Ik verbaasde me vorige week weer flink over de ruimte in de focus.

Ging buurvrouw helpen met het ophalen van een koelkast. Ik dacht dat het ene tafelmodel was. Komen we daar aan, is een hoog model en geen kleintje ook niet. Ik dacht, dat past nooit!

Maar jawel hoor! Gewoon naar binnen geschoven (met de stoelen plat uiteraard) en hup deurtje dicht!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Lo91
Berichten: 164
Geregistreerd: 27-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:31

Ik hou van onze Subaru Forrester. Beschikbaar in diesel of in benzine. Goede comfortabele auto (wij hebben er 1 uit 2008), rijdt perfect op korte en lange afstanden, veel ruimte (zowel voor als achter) en een goede grote kofferbak.

Dit is onze 2e Forrester, hiervoor hadden we er 1 uit 1998. Voor ons geen andere meer!

Rex_Rolfo
Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:55

vevina schreef:
Ik ben opzoek naar een gezinsauto met een redelijk ruime achterbak zodat onze 2 honden (cockers) en een buggy erin past. Ook moeten er 2 kinderstoelen gewoon goed in kunnen. Verder heb ik eigenlijk weinig eisen.

Hallo TS, heb je nog iets gehad aan de adviezen die in dit topic genoemd zijn?

Ik moest gisteren flink wat zooi vervoeren, toen moest ik echt weer denken aan de Zafira. Onovertroffen praktisch dat ding :)


angelastolk
Berichten: 579
Geregistreerd: 27-07-13
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 11:29

Al eens gekeken naar een Honda Stream? Valt binnen je budget, kan je ook nog een 7 zitter van maken. Betrouwbaar en ruim, wij hebben er altijd veel plezier van gehad en buiten het normale onderhoud geen gekke dingen. Japanse auto's zijn kwalitatief altijd wel goed!

vevina
Berichten: 1639
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-22 07:13

Wat geweldig om zoveel reacties te lezen _/-\o_

Mijn vriend en ik hebben alle auto’s bekeken en naar aanleiding van jullie tips gaan we komend weekend een aantal van de genoemde auto’s bekijken om te zien wat ons bevalt.
Ik laat het weten als we een keuze hebben gemaakt :D

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:39

Ik vind alles auto’s lelijk in station uitvoering :+ Maar wil wel een grote kattenbak!

Wij hebben nu al 2 jaar een Mazda6. Echt een super auto! Hele grote kattenbak, past een kinderwagen samen met een Cane Corso in :+ Hij is ruim, gaat 1x per jaar naar de APK.

In jouw budget heb je die ook wel, met maximaal een ton gelopen.

Dioxide
Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Goede ruime auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:42

Volvo V70 (en die van ons is te koop :+ ) zonder enige twijfel. Naast de A6 avant is de Volv een van de fijnste auto's die ik ooit gehad heb. Heb nu zelf het kleinere broertje, een V50 - ook een enorme aanrader.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:44

maar heel eerlijk; ik ben na die ene keer nooit meer een auto tegen gekomen waar je de achterklep open doet, een fiets met kinderzitje erop naar binnen rijdt, plat legt en de klep dicht gooit. Zelfs z'n opvolger vraag ik me af of het daarbij kan.


Niet helemaal binnen de eisen van TS, maar bij een classic Saab 900 combi-coupé kan dat.....

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

karijn
Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Goede ruime auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:19

Dat is wel heel erg out of the box denkend, Ikke...
Maar zo'n vijfde deur is wel superpraktisch. Hier hebben we een tijdje een Skoda Superb voor de deur gehad.

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:17

karijn schreef:
Dat is wel heel erg out of the box denkend, Ikke...
Maar zo'n vijfde deur is wel superpraktisch. Hier hebben we een tijdje een Skoda Superb voor de deur gehad.

Wellicht, maar dit moet je eens proberen bij een moderne auto....
https://saabblog.net/2017/02/14/eine-sa ... eschichte/

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Kinke
Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Goede ruime auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:36

uit dit topic blijkt dat Volvo trouwe fans heeft :D
Ik zou niet de V70 aanraden, maar een hoger model, de XC60 bijvoorbeeld.
Hier na een V40 met meer dan 4 ton op de teller, nu naar een oude V50 en vanaf volgende week naar een occasion XC60. Ik vind dat hoge model een verademing :)

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:20

Kinke schreef:
uit dit topic blijkt dat Volvo trouwe fans heeft :D
Ik zou niet de V70 aanraden, maar een hoger model, de XC60 bijvoorbeeld.
Hier na een V40 met meer dan 4 ton op de teller, nu naar een oude V50 en vanaf volgende week naar een occasion XC60. Ik vind dat hoge model een verademing :)

Ehm, die V70 doet 1600kg schoon aan de haak, met AWD!.

Toen ik rond keek voor een auto die iets aantrekkelijker was in de kosten dan de Range Rover, kwam ik tot de wat schokkende ontdekking dat die grotere XC's van Volvo gewoon net zo zwaar (en dus net zo duur in de heb) als de oude Range Rover zijn!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Kinke
Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Goede ruime auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:24

die wij hebben gekocht is net onder de 1700kg

xMvGV
Berichten: 140
Geregistreerd: 30-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:32

Mazda CX-5. Zalige stevige auto, goede instap, praktisch in gebruik, ruime grote kofferbak (ruimer dan de Volvo XC60) waarvan banken eventueel handig plat kunnen. Hier kinderwagen en grote hond (Malamute) achterin, geen probleem. Ook fijn met een Maxicosi/kinderzitje: omdat het wat hoger staat/zit hoef je minder te bukken, zeker als je wat langer bent erg prettig. Ook is de kofferbak 'plat': dus een kinderwagen er inschuiven gaat handig - sommigen auto's hebben een dorpeltje waar je overheen moet tillen zeggen maar (hope this makes sense haha kan het even niet goed uitleggen hoe dat ding heet := )

Ik rijd een AWD diesel (extra trekpower), aanschafprijs niet duur, wegenbelasting dan weer wel. De benzine is in aankoopprijs prijzig, tweedehands ook behoorlijk aan de prijs, maar dan heb je ook echt een fijne auto naar mijn mening! :j

karijn
Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 18:52

ikke schreef:
karijn schreef:
Dat is wel heel erg out of the box denkend, Ikke...
Maar zo'n vijfde deur is wel superpraktisch. Hier hebben we een tijdje een Skoda Superb voor de deur gehad.

Wellicht, maar dit moet je eens proberen bij een moderne auto....
https://saabblog.net/2017/02/14/eine-sa ... eschichte/


Hahaha, leuk hoor. Gaat met onze Saab uit 2000 niet lukken. Dan kan het dak niet meer open.

vevina
Berichten: 1639
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-22 20:07

Nou vandaag hebben we eindelijk onze auto gekocht *\o/*
Onze voorkeur ging uit naar de Skoda Octavia maar vanwege de prijs uiteindelijk bij de Skoda Fabia combi uitgekomen. Net iets minder ruim dan in gedachten maar uiteindelijk toch helemaal tevreden. Ontzettend bedankt iedereen voor de auto tips :D

[ img ]

karijn
Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Goede ruime auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 17:46

Gefeliciteerd met je aankoop.

Anne_GTI
Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Goede ruime auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:48

:D VAG... _O- jammer voor de vele volvofans...
Gefeliciteerd met je aankoop

karijn
Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 08:43

Anne_GTI schreef:
:D VAG... _O- jammer voor de vele volvofans...
Gefeliciteerd met je aankoop


Hahaha, hier een Volvofan. Het is dat Volvo uit ons wagenpakket werd gehaald maar ik was zeer tevreden over de VW Passat die ik heb gereden en nu ook zeer tevreden over de Skoda Kodiaq.

madeliefw
Berichten: 2659
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Goede ruime auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 08:45

Gefeliciteerd met je aankoop ts! Veel rijplezier

[o]

paars
Berichten: 5485
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Goede ruime auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 08:51

Hier ook een Skoda fan! Gefeliciteerd en veel rijplezier.

Padoertje
Berichten: 1489
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 09:42

amy_leftover schreef:
Nou ja, er zullen ongetwijfeld veel mensen zonder problemen in een ford rijden, maar de auto’s die we er voor hadden, kregen amper onderhoud en nooit grote problemen mee. Met de ford dus 2x over motorschade, dus vandaar nu toch een ander merk en hopelijk meer geluk. (Ik rij echt niet asociaal hoor overigens) :+

Qua kofferbakruimte (waar ts vooral naar vraagt) vond ik de focus ruim voldoende, met grote hond achterin


Hier na 2x Ford Mondeo station ook geen Ford meer hoor. Ondanks dat echt alles erin paste met de vakantie. De 2e was amper 7 jaar oud met nog geen 2ton op de teller (diesel) en daarmee stond ik ook zonder enige aanwijzing ineens stil. Gelukkig zonder trailer.
Ook de de turbo en de koppakking, terwijl ervoor net wat onderdelen waren vervangen (ergens verdenk ik nog steeds de garage op het vervangen met 2e hands onderdelen, die dit veroorzaakt hebben). Daarvoor liep dat ding als een zonnetje.

Nu al een paar jaar een Volvo V40 D4, maar ook daarmee niet heel veel plezier gehad. Veel EGR problemen en terugroepacties. Maar dat ding trekt de trailer met gemak. Bewust ingeleverd op ruimte, omdat we geen autovakanties meer doen. Nu mijn oog laten vallen op de nieuwe RAV4 of Jeep Compass ivm de hogere instap (we worden een dagje ouder ;-))

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: axel_1997, CoonArt, GoogleAdsense en 28 bezoekers

cron