Duitstalige netflix of vergelijkbaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Duitstalige netflix of vergelijkbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-21 06:24

Ik vroeg me af of je vanuit Nederland ook een lidmaatschap op de duitse Netflix of een vergelijkbaar iets kunt krijgen. Ik ben op zoek naar een leuk kerstcadeau voor mijn vader.

Zijn grote hobby is eigenlijk...tv kijken. En dan in principe alleen duitse tv (komt hij van oorsprong vandaan). Dus leek het me het perfecte cadeau om zijn tv-horizon te verbreden met meer duitse films en series.

Alleen word ik er niet echt wijs uit of dit eigenlijk wel kan en zo ja, hoe dat werkt of wie dat aanbiedt. Bokt is groot, dus hopelijk weet hier iemand meer?

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 06:53

Werkt het niet door gewoon de Nederlandse netflix te kopen en dan een vpn te gebruiken en die een Duitse vpn te geven? Wil dat vanavond wel even uitproberen

Het moet kunnen volgens deze site
https://www.vpngids.nl/beste-vpn/netflix-vpn/

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Duitstalige netflix of vergelijkbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-21 06:59

Je praat nu aardig "chinees" voor mij, ik heb geen idee wat vpn is of hoe dat moet :o . Ik had gegoogeled en was die naam wel ergens tegengekomen maar wat dat is?

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Duitstalige netflix of vergelijkbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 07:24

Je kunt de gewone Netflix kopen en het profiel in Duits zetten. Wij hebben een vakantiewoning en een Nederlands en Duits profiel voor de gasten. Dit in 1 Netflix abonnement.

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Duitstalige netflix of vergelijkbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-21 07:26

Maar dan heb je dus de films en series die we hier ook hebben, alleen dan duits gesproken of ondertiteld? Dat is niet wat ik zoek namelijk. Ik zoek echt een aanbieder waar veel duitse films en series worden aangeboden.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Re: Duitstalige netflix of vergelijkbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 07:50

Dan moet je niet bij Netflix zijn maar bij de standaard Duitse zenders als NDR, WDR, ZDF, etc.

Wij wonen in Duitsland, hebben een Nederlands Netflix abbo maar kunnen door onze Duitse VPN dus ook veel Duits gesproken films en series zien op Netflix.
Maar standaard series zoals Tatort worden op niet op Netflix uitgezonden.

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Duitstalige netflix of vergelijkbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-21 07:57

De standaard duitse zenders heeft hij wel. Hij heeft nog een schotel-antenne naast de gewone kabel. Ik dacht alleen misschien zijn er in duitsland ook dingen zoals een netflix waarop vooral duitse films en series worden aangeboden (en die je dus ook in NL kunt ontvangen). Ik weet niet of zoiets er überhaupt is hoor!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Re: Duitstalige netflix of vergelijkbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 08:01

Er worden op Netflix een aantal Duitse (korte) series en films aangeboden die op de Nederlandse Netflix niet te zien zijn. Maar dit zijn vaak series die op de normale zenders ook al te zien zijn geweest en films als Fack ju Göthe, etc

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Re: Duitstalige netflix of vergelijkbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 08:03

Engelstalige series en films worden 'gewoon' nagesynchroniseerd.
Voordeel van Netflix vind ik dan dat je dan alsnog voor Engels kan kiezen dan hoef ik die tenenkrommende nasynchronisatie niet aan te horen _O-

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 08:03

Duitse Netflix ontvangen via een Nederlands ip (zonder vpn) is denk ik onmogelijk. Dit heeft namelijk met uitzendrechten te maken. Daarom kunnen wij bijvoorbeeld ook geen Amerkaanse Netflix hebben in Nederland, althans op de gewone manier niet. Die hebben veel meer aanbod en die rechten hebben ze niet in Nederland.

Je zal via een vpn (Duitse) Netflix moeten kijken of iets vergelijkbaars moeten zoeken.

Hopelijk vind je iets voor je vader :)

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-21 08:04

Dat snap ik hoor! Maar die hippe series van nu zijn niet echt iets voor mijn vader.. hij is 70 :)

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Duitstalige netflix of vergelijkbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 09:26

Wat anderen ook al schrijven: welk aanbod Netflix geeft is afhankelijk van je IP-adres.

Hier staat het uitgelegd, inclusief hoe een VPN werkt: https://www.vpngids.nl/beste-vpn/netflix-vpn/

Op de Duitse Netflix staat best een ruim aanbod aan (nieuwe) Duitse producties. Van natuurfilms tot krimi's en van kerstfilms tot drama. Alleen comedy vind je er niet zoveel :')

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Duitstalige netflix of vergelijkbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 17:57

Ik dacht dat je dan eigenlijk niet Netflix wilt, maar eerder Videoland (die heeft namelijk veel series die in Nederland geproduceerd zijn, ook lang geleden.)
En toen ik daarop zicht kwam ik onder andere hier uit: https://www.tvnow.de/
Dat lijkt deels te zijn wat je zoekt? (Maar, dat is dus wel van RTL dus zal net als videoland alleen de series van RTL hebben, niet die van de publieke zenders.)

Er staan ook RTL+-originals op zo te zien, dus nieuwe Duitse producties.