Ervaringen robotstofzuiger met dweilfunctie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Ervaringen robotstofzuiger met dweilfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 10:35

Hi :)

Onze robotstofzuiger Truus is helaas helemaal van slag en wil alleen nog maar rondjes draaien.

Tijd dus voor een nieuwe, maar doen we met of zonder dweilfunctie?
Wat is jullie ervaring met de dweilfunctie? Werkt het goed?

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Re: Ervaringen robotstofzuiger met dweilfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 10:41

Wij hebben er een met dweilfunctie. Dweilen kun je het eigenlijk niet echt noemen, hij rijd gewoon zijn rondje alleen dan met een natte doek er achteraan. Misschien is afnemen een beter woord? Ik gebruik zelf de dweilfunctie wel regelmatig maar als je echt wil dat er gedweild wordt, dan zul je dit zelf moeten doen.

Ps. die van ons heeft wel een fijn programma voor het dweilen. Ik kan instellen dat hij met normaal stofzuigen de hele kamer doet, en dat wanneer hij gaat dweilen dat hij dan niet over het kleed gaat rijden bijvoorbeeld

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Ervaringen robotstofzuiger met dweilfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 10:49

Wij hebben een puppyoo met dweil functie. Het is een super fijn apparaat, je kunt inderdaad ook gebieden instellen die hij dan niet doet of juist extra goed. De dweil functie.. Tja, het is een klein reservoir waar je dan water in doet. Halverwege de kamer is het reservoir leeg en moet je hem bijvullen, en echt dweilen kun je het niet noemen. Is wel handig om de kamer een beetje bij te houden, maar als je de vloer echt gedweild wilt hebben, zou ik het toch echt even zelf doen. Hij "aait" een beetje met een vochtige doek erover.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Ervaringen robotstofzuiger met dweilfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 20:37

Bedankt voor jullie reacties! Van echt dweilen dus niet echt sprake, maar het kan ook geen kwaad verder natuurlijk.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:16

Wij hebben het allebei apart, de nieuwe Roomba als stofzuiger en een dweilrobot van Roomba. Die werken echt perfect maar dat zit dus niet in 1 apparaat.

Met 3 honden hebben wij eigenlijk altijd een vrij fris en schoon huis elke dag en dat is echt heeeerlijk!

snorkel1986

Berichten: 3009
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:18

Ik zelf heb bewust voor een zonder dweil functie gegaan iets met deurmatten leek mij dat totaal niet handig wel plan ik ik vaak dat Robbie net klaar is en ik gelijk even er met de dweil langs vlieg ( 2 honden en 2 kids in huis) en als ik dan zie wat er voorvies water er in mijn emmer zit denk ik dat een Robbie alleen vuil verplaatst met dweilen en en verder niet veel meer doet dan een fleurig bloemen luchtje achterlaten( al ligt er aan wat jij in je dweil water doet)

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:22

snorkel1986 schreef:
Ik zelf heb bewust voor een zonder dweil functie gegaan iets met deurmatten leek mij dat totaal niet handig wel plan ik ik vaak dat Robbie net klaar is en ik gelijk even er met de dweil langs vlieg ( 2 honden en 2 kids in huis) en als ik dan zie wat er voorvies water er in mijn emmer zit denk ik dat een Robbie alleen vuil verplaatst met dweilen en en verder niet veel meer doet dan een fleurig bloemen luchtje achterlaten( al ligt er aan wat jij in je dweil water doet)


Onze Harry (de dweiler) slaat de deurmatten over, net als vloerkleden. Daar heeft ‘ie een soort sensor voor geloof ik.

Ik geloof er niet in dat een apparaat beide kan, daarom hebben wij ze apart. Als Dobby klaar is met stofzuigen, geeft hij Harry een seintje dat hij kan gaan dweilen. Harry herkent “viezere” vlekken en gaat er dan ook meerdere malen overheen.

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Ervaringen robotstofzuiger met dweilfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:01

Dweil functie heeft die van ons ook maar die heb ik echt maar 1 keer gebruikt… misschien als je het elke dag gebruikt zodat het wordt bijgehouden én je hebt geen huisdieren dat je er dan wat aan hebt.. hangt ook van het type vloer af denk ik. Ik zou ook liefst een losse dweil robot erbij hebben.

Niqui

Berichten: 2164
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:05

Ik denk ook niet dat een apparaat beide goed kan. Wij hebben alleen een dweilrobot van Medion. Heel tevreden over! Hij zuigt dus niet maar dweilt alleen. Die combinatie van Wiwabalia lijkt me superhandig als ze met elkaar communiceren.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:27

Wiwabalia schreef:
Wij hebben het allebei apart, de nieuwe Roomba als stofzuiger en een dweilrobot van Roomba. Die werken echt perfect maar dat zit dus niet in 1 apparaat.

Met 3 honden hebben wij eigenlijk altijd een vrij fris en schoon huis elke dag en dat is echt heeeerlijk!


_/-\o_ welke heb jij?

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:39

Hier een Xiaomi Roborock. Top ding qua stofzuigen maar die dweilfunctie? Het is een beetje een slakkenspoor van een slak die dorst heeft zeg maar :')

Maldita
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-02-21
Woonplaats: Vught

Re: Ervaringen robotstofzuiger met dweilfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:58

De roborock s7 heeft een hele degelijke dweil functie. Hij dweilt ook tegelijk met het stofzuigen, mega tevreden!

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:39

Wij hebben de Roomba S9+ en de Brava Jet M6.

Schrik niet, kost wel wat. De Roomba S9+ hebben we bij Coolblue als buitenkansje gekocht (dus wel een klein beetje korting), en de Brava Jet M6 hebben we op marktplaats gescoord (omdat wij dus onze twijfels hadden over een dweilrobot).

Het is voor ons ideaal voor beneden, met 2 franse bulldogs en een duitse herder (vooral de duitser verhaart als een gek). Ik stofzuig nog 1 keer per week zelf, maar dit is meer omdat hij bijvoorbeeld niet achter de bank kan en ik pak dan de hoekjes waar hij niet past (zijn niet veel plekjes maar hondenhaar gaat gewoon ook overal achter liggen). Dweilen doe ik ook zelf eens in de zoveel tijd zelf met de Vileda spray mop (maar ik moet zeggen dat ik hem nog niet heb gepakt sinds 2 weken want de Brava Jet dweilt goed schoon).

Gezien wij ook veel werken, honden hebben, paard, altijd druk druk druk schoot het er snel bij in en werd het beneden smoezelig, iets waar ik erg slecht tegen kan want ik hou van beesten maar ook van een schoon opgeruimd huis (en ik vind het achteraf gezien zijn geld waard omdat het ons veel gemak oplevert). Het blijft boven daardoor ook schoner omdat we dus minder “naar boven lopen”.

Wij hebben trouwens een eiken houten vloer in de woonkamer, en tegels in de gang.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:43

Wiwabalia schreef:
Wij hebben de Roomba S9+ en de Brava Jet M6.

Schrik niet, kost wel wat. De Roomba S9+ hebben we bij Coolblue als buitenkansje gekocht (dus wel een klein beetje korting), en de Brava Jet M6 hebben we op marktplaats gescoord (omdat wij dus onze twijfels hadden over een dweilrobot).

Het is voor ons ideaal voor beneden, met 2 franse bulldogs en een duitse herder (vooral de duitser verhaart als een gek). Ik stofzuig nog 1 keer per week zelf, maar dit is meer omdat hij bijvoorbeeld niet achter de bank kan en ik pak dan de hoekjes waar hij niet past (zijn niet veel plekjes maar hondenhaar gaat gewoon ook overal achter liggen). Dweilen doe ik ook zelf eens in de zoveel tijd zelf met de Vileda spray mop (maar ik moet zeggen dat ik hem nog niet heb gepakt sinds 2 weken want de Brava Jet dweilt goed schoon).

Gezien wij ook veel werken, honden hebben, paard, altijd druk druk druk schoot het er snel bij in en werd het beneden smoezelig, iets waar ik erg slecht tegen kan want ik hou van beesten maar ook van een schoon opgeruimd huis (en ik vind het achteraf gezien zijn geld waard omdat het ons veel gemak oplevert). Het blijft boven daardoor ook schoner omdat we dus minder “naar boven lopen”.

Wij hebben trouwens een eiken houten vloer in de woonkamer, en tegels in de gang.


Wij hebben 2 huskys die 365 dagen in het jaar confetti strooien plus nog twee katten dus ik investeer dan liever in een wat duurder apparaat inderdaad. Thanks!

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 00:05

We hebben er 2; eentje zonder en eentje met dweilfunctie, Sonny (zonder) & Smurf (met).
Allebei van Blaupunkt.
Onze eerste (die we voor deze 2 hadden) was van IRobot (huisdierenversie), vandaar de naam Sonny. We hebben die naam maar aangehouden omdat ik onze hond geleerd had om Sonny te zoeken als die weer s verstopt zat :))

Voor het thuiswerken werkte Sonny iedere werkdag een uurtje, heeeerlijk. Nu met thuiswerken is dat helaas niet te doen met de herrie die Sonny maakt.

Smurf zet ik meestal samen met Sonny aan het werk zonder dweilfunctie. Het is inderdaad meer afnemen dan dweilen, heeft hier weinig zin met zoveel vloeroppervlakte.

Ik heb 2 honden, een kat en een partner binnen rondlopen. Plus paarden aan huis. Genoeg stof en hooi daardoor in huis :Y)

chocky84
Berichten: 151
Geregistreerd: 02-12-05
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:54

Niqui schreef:
Ik denk ook niet dat een apparaat beide goed kan. Wij hebben alleen een dweilrobot van Medion. Heel tevreden over! Hij zuigt dus niet maar dweilt alleen. Die combinatie van Wiwabalia lijkt me superhandig als ze met elkaar communiceren.


Ik denk er ook over om deze dweilrobot te gaan kopen, gaat deze ook over vloerkleden heen of ontwijkt hij deze?

Anoniem

Re: Ervaringen robotstofzuiger met dweilfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:55

Wij hebben ze ook los, net als Wiwabalia :j alleen hebben wij de i7+ van Roomba met de Braava M6. Ook met flinke korting kunnen kopen via de prime days van Amazon!

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen robotstofzuiger met dweilfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:01

Wij hebben een blaupunkt(Thea) met dweilfunctie maar gebruiken die eigenlijk nooit. Thea stofzuigt wel elke avond keurig ons huis. (Wij hebben 1 hond)

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Ervaringen robotstofzuiger met dweilfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:55

Ik heb ook een Blaupunkt die beiden kan, maar ik vind het toch nogal onhandig om alles weg te moeten zetten. En hij loopt zich bij mij ondanks de magneetstrippen vast onder de bank en de kast.
Dus ik ben er weer vanaf gestapt en heb nu een steelstofzuiger met dweilfunctie, hopelijk bevalt dat beter.

Niqui

Berichten: 2164
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:54

chocky84 schreef:
Niqui schreef:
Ik denk ook niet dat een apparaat beide goed kan. Wij hebben alleen een dweilrobot van Medion. Heel tevreden over! Hij zuigt dus niet maar dweilt alleen. Die combinatie van Wiwabalia lijkt me superhandig als ze met elkaar communiceren.


Ik denk er ook over om deze dweilrobot te gaan kopen, gaat deze ook over vloerkleden heen of ontwijkt hij deze?


Hij gaat niet over het vloerkleed heen. Hij scant de rand en gaat er dan omheen.

posje
Berichten: 96
Geregistreerd: 21-10-06

Re: Ervaringen robotstofzuiger met dweilfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:38

Ik lees even mee. Wij willen ook een robotstofzuiger en robotdweil. Groot huis met beneden natuurstenenvloer en boven laminaat. We hebben de paarden aan huis en verder honden en een kat binnen. Veel haar, zand en ook wat hooi en stro dus wat naar binnen gelopen wordt.

Ik zoek een robot die goed navigeert, zichzelf leegt en zelf naar station teruggaat. De Irobots die Wiwabalia heeft lijkt ideaal, maar wel erg duur. Iemand goede ervaring met iets minder dure varianten.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen robotstofzuiger met dweilfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:43

wij hebben een rotorock S7, heel tevreden over. Redelijk slim, dweilfunctie doet goed zijn werk, enorme capaciteit, en de app werkt erg fijn(mits je even de tijd neemt om hem goed in te programmeren.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:07

posje schreef:
Ik lees even mee. Wij willen ook een robotstofzuiger en robotdweil. Groot huis met beneden natuurstenenvloer en boven laminaat. We hebben de paarden aan huis en verder honden en een kat binnen. Veel haar, zand en ook wat hooi en stro dus wat naar binnen gelopen wordt.

Ik zoek een robot die goed navigeert, zichzelf leegt en zelf naar station teruggaat. De Irobots die Wiwabalia heeft lijkt ideaal, maar wel erg duur. Iemand goede ervaring met iets minder dure varianten.


Ik denk wel dat als je een groot huis hebt en je een robotstofzuiger hebt, je vaak dat bakje moet legen. Zou kijken qua revieuws of hij dan het oppervlakte aan kan anders stopt hij ermee (hebben wij gehad met een ander model en dan kon ik alsnog zelf aan de gang).

Daarom hebben wij toch de Roomba genomen, die kan zichzelf op het station legen en gaat vervolgens weer verder met zijn job, gezien wij ook een vrij grote benedenverdieping hebben.

Marktplaats is ook een goede plek om voor dat soort dingen te kijken, maar de S9 was toen net nieuw, dus dat scheelde toen voor ons te weinig.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:42


Niqui

Berichten: 2164
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:00

Zet je vraag anders even in dit topic: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 8#75240688

Wij hebben zelf sinds 1.5 maand de Dreame L10s ultra. Een hele uitgave, maar wat een verademing met 3 katten! Hij kan stofzuigen én goed dweilen d.m.v. 2 ronddraaiende pads die na het dweilen automatisch gereinigd en gedroogd worden. Er zit een leeg/vulstation bij en het apparaat fungeert dus bijna helemaal automatisch. We laten hem elke dag even rondrijden. Echt ideaal.