[VOLG] Klushuis 3. Zal dit een blijvertje zijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 21:27

Maflinger_S
Absoluut! Heerlijk dat zichtwerk!

Siersma
Haha ja zijn geen leuke geintjes.. := maar inderdaad erg fijn als het gebeurd is.

Osb platen erin
Afbeelding

En wederom zitten stoeien met de indeling, maar volgens mij zijn we eruit. Dit hebben we nu in gedachten voor de badkamer. Ongeveer natuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding

We willen toch proberen geen dakkapel te plaatsen. Er komen wel overal dakramen en in elke kamer gewone raampjes. Zelf gaan we beneden slapen en douchen. Boven krijgen we een ruime kast, een badkamer en 3 lange slaapkamers waarvan er maar 2 gebruikt zullen gaan worden voorlopig. De slaapkamers worden wel wat smal maar we willen een soort bedsteden gaan maken onder de schuine kap waardoor we alle ruimte kunnen benutten. We willen het huis zoveel mogelijk terugbrengen naar hoe het was qua vooraanzicht en de dakkapellen passen er in ons hoofd gewoon niet heel erg bij. Wellicht in de toekomst nog, wie weet :D

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: [VOLG] Klushuis 3. Zal dit een blijvertje zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-22 13:29

De status :=

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:36

Jeetje. Had je niet beter kunnen nieuw bouwen?

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Klushuis 3. Zal dit een blijvertje zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:54

Oi .... letterlijk een gevalletje van: "Alleen de buitenmuren staan nog".

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:25

Suzanne F. schreef:
Jeetje. Had je niet beter kunnen nieuw bouwen?

Ja :j
Maar dat dacht ik gelijk na het lezen/zien van de OP al. Want ze doen er heel veel aan, en het wordt vast heel mooi, maar in de basis blijft het een oud huis.

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-22 18:12

Haha, die vraag krijgen we vaak. Maar nee, we zijn echt op dit huis gevallen. Het is juist ons doel om het huis van buiten vooral terug te laten komen zoals het in eerste instantie was. Er is in geen jaren wat aan gedaan en alles was gewoon echt grondig aan vervanging toe.

De dakpannen die erop lagen gaan er ook weer opnieuw op en de luiken willen we ook weer gaan plaatsen zoals op onderstaande foto.

Ik snap het hoor, het is bijna nieuwbouw, maar dit is gewoon helemaal zoals wij hem willen. Alleen in een nieuw jasje en met straks een uitbouw aan de achterkant. :)

Afbeelding

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-22 17:48

Hai!

Tijd voor een update. Wij zijn even lekker een weekje op wintersport geweest. Enorm genoten! Komende vrijdag verhuizen we gewoon al! Dit besef is er totaal nog niet gezien we naar een tijdelijke woning gaan die ik nog niet eens van binnen heb gezien :=

Terwijl wij weg waren hebben ze hier lekker doorgeklust. Vooraf heeft mijn man boven de wandjes geplaatst en inmiddels is de stroom boven aangesloten. Ook zijn ze verder gegaan met het dak en zijn bijna alle dakramen en beneden het grootste aantal kozijnen geplaatst. Komende week wordt de aanbouw gesloopt en dan kan die binnenkort ook opnieuw gezet worden.

Afbeelding

Toekomstig toilet
Afbeelding

Overloop
Afbeelding

Badkamer
Afbeelding

Slaapkamers

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kast op de overloop
Afbeelding

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: [VOLG] Klushuis 3. Zal dit een blijvertje zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-22 17:50

Ook de vloertegels en badkamer tegels zijn definitief besteld evenals de keuken! Super spannend moet ik zeggen maar ook wel zooo leuk :))

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:52

Wow, dat is hard gegaan!! Waar toverden jullie zo snel een kozijnenman vandaan? Wij hebben verschillende offertes opgevraagd en die waar we nu mee in zee zijn gegaan had drie maanden later pas tijd om aan de klus te beginnen :')

Het ziet er tot dusver super goed uit zeg! Boven dus drie slaapkamers, zie ik dat goed? Dat is wel fijn :j

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-22 17:58

Haha gelukkig hebben we alles al meteen vast kunnen leggen zodra ons bod geaccepteerd was. Mijn man zit zelf in de bouw en heeft hier dus ook veel contacten voor wat super fijn is.

Klopt! Boven 2 ruime en een wat kleinere slaapkamer en straks beneden onze eigen slaapkamer en inloopdouche. De kamers vallen ook veel ruimer uit dan we in eerste instantie dachten dus echt super fijn! Hebben er straks eentje over boven. Hopelijk mag die ooit opgevuld worden en tot die tijd is het een mooie extra opbergruimte <3

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Klushuis 3. Zal dit een blijvertje zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:57

wow wat zijn jullie enorm hard gegaan bizar! succes met verhuizen iig!

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-22 23:00

Thanks! We zijn over. Maandag de sleutel overdracht van ons huis. Toch gek, maar we weten waar we het voor doen :D

Dag aanbouw :))
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xMayo op 29-01-22 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Klushuis 3. Zal dit een blijvertje zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:07

Opgeruimd staat netjes, maar zover is het zo te zien nog niet.

Wel even oppassen dat je op de eerste verdieping de deur niet uit wilt lopen.

Maandag de sleuteloverdracht, weer een mijlpaal. Jullie gaan hard met de verbouwing en het wordt vast weer heel mooi.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:13

Leuk om te zien!
Ik vind het wel knap dat jullie in zo’n project stappen met kleine kinderen erbij, wij hebben er ‘maar’ eentje, maar die kan zichzelf slecht alleen vermaken en wil overal bij helpen…

Nymphe

Berichten: 506
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:35

Hoe gaat het nu Mayo?

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: [VOLG] Klushuis 3. Zal dit een blijvertje zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 22:47

Leuk dat je er naar vraagt! <3

Er blijft steeds minder huis over… Al komt hier snel verandering in! Ik zal proberen zaterdag even een update te geven :D

Afbeelding

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Klushuis 3. Zal dit een blijvertje zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:16

Harde werkers..
Ik hoop dat jullie morgen geen problemen hebben door de storm.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [VOLG] Klushuis 3. Zal dit een blijvertje zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 01:08

Ik van nu pas in het topic en vind het super! Ik volg graag mee!

Nymphe

Berichten: 506
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Re: [VOLG] Klushuis 3. Zal dit een blijvertje zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:31

Oeh dat duurt niet lang meer voor je met de aanbouw kan beginnen volgens mij. Hoe bevalt het tussenhuis? In je laatste update had je hem nog niet gezien van binnen.

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: [VOLG] Klushuis 3. Zal dit een blijvertje zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:14

Wat een ontzettend gaaf project weer!
Succes!!

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 21:52

Zo.. Hoi!! :D

Wij zijn verhuisd inmiddels, haha. We wonen sinds 3 weken een dorpje verderop. Het huis waar we zitten is echt dikke prima!! En kijkend naar de ellende qua weer etc. En de astma van onze kleine ben ik zo blij dat we deze kans hebben gekregen en niet in een caravan zitten nu..

Het huis gaat nog steeds lekker door. Dinsdag komen ze de vloerverwarming leggen, woensdag wordt beneden de stroom aangelegd en donderdag wordt er beton gestort en de week erna beginnen ze met de aanbouw! Druk, maar zo leuk! Ik heb vandaag, met de man aan de telefoon, de tegels voor de badkamers uitgekozen. _O- Ben er echt helemaal verliefd op.

We hadden eindelijk al onze tegels uitgekozen. Daarna de keuken akkoord gegeven qua kleuren etc. En toen werden we gebeld. Ehhhhm, de tegels die jullie gekozen hebben worden niet meer gemaakt. Dus toen konden we weer opnieuw beginnen. Gelukkig maar, want daarna kwamen we een vloer tegen die echt perfect bij de keuken pasten en nu dus ook de badkamer anders gedaan met de tegels. Gewaagd, maar enorm blij mee!

Deze combinatie. Komt op de foto helaas niet erg tot zijn recht…
Afbeelding

Isolatie erin
Afbeelding
Afbeelding

Bezig met de netten voor het beton
Afbeelding

Verder is er boven nog een hoop gedaan. O.a. zijn alle knieschotten geplaatst. En onze oude buren hebben een nieuw dak gekregen vorige week. Hun oude dakpannen komen naar ons, dat waren exact dezelfde als op ons huis liggen dus dan kunnen ze daar ook mee verder :)

Miran; ik moet zeggen dat het ook niet altijd mee valt hoor! Zo help ik veel minder mee dan ik zou willen, maar ja dat is niet anders met 2 kleintjes. Ik werk vanuit huis en het huis en de kindjes moeten ook gewoon bijgehouden worden natuurlijk. En nu met het grote werk kan ik toch nog vrij weinig. Mijn tijd komt straks weer, haha! En papa is natuurlijk opnieuw heel veel weg momenteel wat soms even pittig is, maar we weten waar we het voor doen en gaan waar dat mogelijk is lekker even kijken. Zeker de oudste vind het geweldig, die wil niks liever dan mee rommelen in zijn nieuwe huis :))

BelgenGek

Berichten: 2232
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: [VOLG] Klushuis 3. Zal dit een blijvertje zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 22:05

Mag ik mee volgen?
Wij hebben ons huidige huis destijds ook zo grondig aangepakt en gaan binnenkort weer beginnen met ons 'nieuwe' huis

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 20:00

Tuurlijk, hartstikke leuk!! :D

Zo, dat ligt er in!
Super leuk, zo krijgen we steeds meer een beeld van de ruimtes in de aanbouw ook :)
Afbeelding

Afbeelding

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: [VOLG] Klushuis 3. Zal dit een blijvertje zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 21:33

Ik vergat er een.. de doorgang van de slaapkamer naar de douche is ook gemaakt :)

Afbeelding

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: [VOLG] Klushuis 3. Zal dit een blijvertje zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:03

Mooi!!