"droom" auto, of "verstandige" auto?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
sasja0705
Berichten: 1959
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:26

Met droomautos kun je de hemel beleven... of de hel... :D
Mijn eerste "droom" was een afgetrapte Lada Niva... wat n superbak. Gekocht nog voordat ik mijn rijbewijs had... alleen was die zo verrot, die mocht alleen nog het crazyrace mee doen.
Dan jaren koekblikjes gereden en droom nr 2 gekocht... RangeRover P38 in woodcoat green... had dat ding 2 jaar en welgetelt ( en bij elkaar opgeteld) 3 maanden gereden.
Voor 8 gekocht, voor 8 aan verspijkerd, voor 3 nog n rechtzaak erover gehad ( zo veel voor onderwerp bovaggarage) en uiteindelijk voor 2,5 verkocht aan een hobbyist die zeker was dat ie Siegfrien aan t lopen kreeg. Niet dus.

Droom nr 3 was een Jaguar XJ uit 1994 met n anderhalf ton op de teller.
Van een kennis voor n heel zacht prijsje overgenomen... die knurft had die arme Miezekatze n jaar lang zonder een druppel olie gereden... maar starten en lopen.
5 jaar had ik geweldig plezier van mijn katje en altijd fluitend door de apk. Tot bij de 3 ton het stuurhuis het begaf.
Laten repareren... maar n half jaar later echt naar de knoppen... wat heb ik gejankt...


ikke
Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:34

sasja0705 schreef:
Met droomautos kun je de hemel beleven... of de hel... :D
Mijn eerste "droom" was een afgetrapte Lada Niva... wat n superbak. Gekocht nog voordat ik mijn rijbewijs had... alleen was die zo verrot, die mocht alleen nog het crazyrace mee doen.
Dan jaren koekblikjes gereden en droom nr 2 gekocht... RangeRover P38 in woodcoat green... had dat ding 2 jaar en welgetelt ( en bij elkaar opgeteld) 3 maanden gereden.
Voor 8 gekocht, voor 8 aan verspijkerd, voor 3 nog n rechtzaak erover gehad ( zo veel voor onderwerp bovaggarage) en uiteindelijk voor 2,5 verkocht aan een hobbyist die zeker was dat ie Siegfrien aan t lopen kreeg. Niet dus.

Droom nr 3 was een Jaguar XJ uit 1994 met n anderhalf ton op de teller.
Van een kennis voor n heel zacht prijsje overgenomen... die knurft had die arme Miezekatze n jaar lang zonder een druppel olie gereden... maar starten en lopen.
5 jaar had ik geweldig plezier van mijn katje en altijd fluitend door de apk. Tot bij de 3 ton het stuurhuis het begaf.
Laten repareren... maar n half jaar later echt naar de knoppen... wat heb ik gejankt...

En dat was geen reden om je de kennis eigen te maken om het zelf te doen?
Zo spannend is zo'n XJ nou ook weer niet. De latere onder Ford-vlag zijn een stuk lastiger.

Een P38A krijg je altijd aan de praat, maar dan moet je wel heel veel lef, tijd en vooral kennis hebben. Het is geen simpele auto zoals de classic.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 2637
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-21 21:35

Huidige is 21 jaar, 3 ton gereden.
Ik verwacht ook niet meteen dat ik er probleemloos in kan rijden hoor, slijtagekosten heb ik tot op zekere hoogte ingecalculeerd.
Mn ouders hebben altijd oudere auto's gehad, nooit een die jonger was dan 14 jaar, en waar ze bij de ene auto belachelijk veel problemen hadden, hebben andere auto's bijna niks gekost.
Mijn budget is misschien niet helemaal reëel om er nog tien jaar zonder hoge kosten mee te rijden, maar meer heb ik momenteel gewoonweg niet liggen voor een auto,(als ik een noodpotje wil houden) en eerst mijn huidige nog een keer door de APK slepen kost me uiteindelijk waarschijnlijk meer.

@tamary Een fiat panda vind ik echt te licht en te klein, ik voel me er niet veilig in.
Kleiner en lichter dan de Auris word m echt niet (en ik vind de auris al op t randje)
(sorry, dat had ik natuurlijk meteen bij mn eisen moeten zetten. Bij deze :+ )

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

sasja0705
Berichten: 1959
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:46

ikke schreef:
En dat was geen reden om je de kennis eigen te maken om het zelf te doen?
Zo spannend is zo'n XJ nou ook weer niet. De latere onder Ford-vlag zijn een stuk lastiger.

Een P38A krijg je altijd aan de praat, maar dan moet je wel heel veel lef, tijd en vooral kennis hebben. Het is geen simpele auto zoals de classic.


Zoooo technisch ben ik echt niet, haha.
Bij Miezekatze was het probleem ook om (na de 2e keer) ergens een gereviseerd stuurhuis te krijgen, zonder dat je erbij uitgekleed werd...

Siegfried.. wat ze met hem gedaan hebben voordat ik hem kreeg geen idee, maar behalve de buitenkant was er echt alles verrot . Met zijn nieuwe eigenaar had ik nog lang con. Die heeft m zowat weer compleet vernieuwd en opgebouwd.
Op een dag was hij zeker dat die weer 100% was... en is met m naar Frankrijk op vakantie... en toen ging het helemaal mis...
Uiteindelijk met de autoambulance weer terug en toen heeft ie het ook opgegeven en aan iemand voor de sloop verkocht...

Mizora
Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:47

Thuis rijden we ook niet anders dan oude(re) auto's. En over het algemeen hebben we minder kosten aan de apk's dan dat je met jongere auto's aan afschrijving + apk hebt. Natuurlijk hebben we ook wel eens pech, maar over het algemeen goed te doen (meestal alfa romeo's op lpg die tussen de 400.000 & 500.000 eruit gaan; op het moment ben ik voor de tweede ronde de vreemde eend in de bijt, eerst met een Suzuki Alto, met 170.000 en 18 jaar eruit; nu een Mishubishi Colt met 190.000 en 24 jaar, kan waarschijnlijk nog wel een apk, of 2, mee). Tussen deze twee auto's in heb ik een op het moment geschorste alfa gehad, die staat binnen stil omdat hij gespoten moet worden (a ±5000 euro) en een 147 op lpg die er met 470.000 uit is gegaan.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

ikke
Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:29

sasja0705 schreef:
ikke schreef:
En dat was geen reden om je de kennis eigen te maken om het zelf te doen?
Zo spannend is zo'n XJ nou ook weer niet. De latere onder Ford-vlag zijn een stuk lastiger.

Een P38A krijg je altijd aan de praat, maar dan moet je wel heel veel lef, tijd en vooral kennis hebben. Het is geen simpele auto zoals de classic.


Zoooo technisch ben ik echt niet, haha.
Bij Miezekatze was het probleem ook om (na de 2e keer) ergens een gereviseerd stuurhuis te krijgen, zonder dat je erbij uitgekleed werd...

Siegfried.. wat ze met hem gedaan hebben voordat ik hem kreeg geen idee, maar behalve de buitenkant was er echt alles verrot . Met zijn nieuwe eigenaar had ik nog lang con. Die heeft m zowat weer compleet vernieuwd en opgebouwd.
Op een dag was hij zeker dat die weer 100% was... en is met m naar Frankrijk op vakantie... en toen ging het helemaal mis...
Uiteindelijk met de autoambulance weer terug en toen heeft ie het ook opgegeven en aan iemand voor de sloop verkocht...

Tja, zoals gezegd, je moet bij een P38A wel erg goed weten waar je het over hebt.
Maar ik heb hier een classic van de sloop gered door, na wat zoekwerk, de lambda-sondes te vervangen.
Dat ding was soort van total-loss verklaart en mankeerde uiteindelijk alleen de stappenmotor en de lambdasondes!


Laurora schreef:
Huidige is 21 jaar, 3 ton gereden.
Ik verwacht ook niet meteen dat ik er probleemloos in kan rijden hoor, slijtagekosten heb ik tot op zekere hoogte ingecalculeerd.
Mn ouders hebben altijd oudere auto's gehad, nooit een die jonger was dan 14 jaar, en waar ze bij de ene auto belachelijk veel problemen hadden, hebben andere auto's bijna niks gekost.
Mijn budget is misschien niet helemaal reëel om er nog tien jaar zonder hoge kosten mee te rijden, maar meer heb ik momenteel gewoonweg niet liggen voor een auto,(als ik een noodpotje wil houden) en eerst mijn huidige nog een keer door de APK slepen kost me uiteindelijk waarschijnlijk meer.

@tamary Een fiat panda vind ik echt te licht en te klein, ik voel me er niet veilig in.
Kleiner en lichter dan de Auris word m echt niet (en ik vind de auris al op t randje)
(sorry, dat had ik natuurlijk meteen bij mn eisen moeten zetten. Bij deze :+ )

Joh, bij 3 ton begint het leven pas :D

Panda heeft geen lekkere zitpositie vind ik, maar verder een prima ding, zolang er 4 cilinders in het vooronder liggen. Staat er hier eentje op de oprit :j

Maarre, als je de km-stand overboord zet, koop je voor dat budget een fatsoenlijke V70 :D
Neem wel de versie met de 2521 turbo, dan heeft ie ook wat te melden en als je iets beter zoekt, ook met 4x4 verkrijgbaar. De rest van je eisen behoren tot het standaard-pakket van elke Volvo....

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

GekOpFjorden
Berichten: 341
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:19

Je Droomauto

Ik ben zo blij dat ik mijn droomauto gekocht heb, meerdere vroegen zich af wat ik met een 'grote' auto moest en waarom ik de kleinere sportieve uitvoering niet wilde.
Ik ben zo gelukkig met deze


[ img ]

Instagram fjordotis

Kimbers
Berichten: 5102
Geregistreerd: 04-02-05

Re: "droom" auto, of "verstandige" auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:33

Heb je ook een max aan wat je er aan kwijt wil aan wegenbelasting? Dus tot welke gewichtsklasse zoek je een auto.

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 2637
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-21 02:28

Als het even kan max 185-208 per kwartaal

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 08:07

Wij hebben een zwarte Tucson met bullbars uit 2007 die weg mag. 2,5 jaar geleden gekocht ivm trekken van de trailer. Ik heb inmiddels een grotere leaseauto met trekhaak en mijn vriend gebruikt hem nu, maar die wil goedkoper gaan rijden. Ik heb alleen even geen idee hoeveel km haha. Vond het altijd een fijne en toffe wat grotere auto :)
[ img ]
[ img ]

ikke
Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 09:27

Laurora schreef:
Als het even kan max 185-208 per kwartaal

Daar kun je een V70 AWD voor rijden en houdt je nog wat over ook :j

:D :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: "droom" auto, of "verstandige" auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 09:54

Auto's, het blijft leuk :j

Wij hebben altijd oudere auto's gereden eigenlijk. Ikzelf heb ruim 10 jaar mijn droomauto gereden, een citroen Saxo vts. Die is als jonge tweedehands bij mijn schoonmoeder gekomen, daarna naar mijn schoonzus en uiteindelijk bij mij. Wat een heerlijk bakkie! Ik heb hem vorig jaar voor 500 euro verkocht.
Toen had ik ook de vraag: en nu? Het idee bij ons was wel weer dat er een nieuwe sportieve auto moest komen. Uiteindelijk is dat een opel tigra 1.8 geworden. Net iets meer dan een ton op de teller, wat een heerlijke auto! Cabrio, maar wel met hardtop dus ook comfortabel in de winter. Alle luxe aanwezig en snel. Ik begrijp echt niet waarom er maar zo weinig van gemaakt zijn, maar ik heb er één. Volgens mijn zwager de automonteur is het in essentie een corsa, maar dan net even anders.

Mijn man heeft de verstandige auto, een caddy. De jongste auto die we tot nu toe gekocht hebben, hij was toen 6 jaar. En 3 keer raden... met één van de eerste ritjes knalde de motor. Aandrijfas er dwars doorheen, volgens de sloper (waar we een gereviseerde motor kochten) een bekend probleem van deze auto's. Lekker dan...

Fitzroy
Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Re: "droom" auto, of "verstandige" auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:11

De Tigra, dat was in een ver verleden ook mijn droomauto. Dat die nog rondrijden :wow: Hoe oud is die van jou dan?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 2637
Geregistreerd: 19-07-14

Re: "droom" auto, of "verstandige" auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-21 14:38

Iemand ervaring met de Dacia sandero stepway 0.9 TCe?
Die vind ik ook wel erg leuk, en veel goedkoper in belasting en verbruik

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

ikke
Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:43

Fitzroy schreef:
De Tigra, dat was in een ver verleden ook mijn droomauto. Dat die nog rondrijden :wow: Hoe oud is die van jou dan?

Ze zijn tot 2010 gemaakt, dus zo raar is dat niet.

Nadeel van zo'n hardtop-cabrio: je houdt geen kofferbak over met de kap omlaag.
https://www.autowereld.nl/opel/tigra-tw ... /foto.html
Hier een aardige foto-reportage wat de kap met je kofferruimte doet.
Voor de rest wel een grappig autootje :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Fitzroy
Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Re: "droom" auto, of "verstandige" auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:45

In een softtop ook niet, heb een Fiat500 cabrio gehad. Wat een waardeloze kofferbakruimte. Er paste niet eens een krat in.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41539
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:49

Fitzroy schreef:
In een softtop ook niet, heb een Fiat500 cabrio gehad. Wat een waardeloze kofferbakruimte. Er paste niet eens een krat in.

Is dat niet een algemeen Fiat 500 issue :))?

ikke
Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:53

_San87_ schreef:
Fitzroy schreef:
In een softtop ook niet, heb een Fiat500 cabrio gehad. Wat een waardeloze kofferbakruimte. Er paste niet eens een krat in.

Is dat niet een algemeen Fiat 500 issue :))?

Ja. Daarom hier een Panda.

Mijn softtop Saabje heeft zeeën van ruimte, daar kun je fluitend mee op vakantie.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:13

ikke schreef:
Fitzroy schreef:
De Tigra, dat was in een ver verleden ook mijn droomauto. Dat die nog rondrijden :wow: Hoe oud is die van jou dan?

Ze zijn tot 2010 gemaakt, dus zo raar is dat niet.

Nadeel van zo'n hardtop-cabrio: je houdt geen kofferbak over met de kap omlaag.
https://www.autowereld.nl/opel/tigra-tw ... /foto.html
Hier een aardige foto-reportage wat de kap met je kofferruimte doet.
Voor de rest wel een grappig autootje :D

Mwah, met de kap omlaag kan er bijna nog meer in dan in de kofferbak van de Fiat 500 van mijn moeder :')
Mijn Tigra is uit 2009 :j

Qimm
Berichten: 15152
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:23

Fitzroy schreef:
In een softtop ook niet, heb een Fiat500 cabrio gehad. Wat een waardeloze kofferbakruimte. Er paste niet eens een krat in.


Wij zijn al eens 2 weken wezen kamperen met ons mx5je, was het tetris? Ja. Paste het allemaal? Ja! En geen bagagerekje of wat dan ook. Kunnen ook 2 kratten bier in. De ene cabrio is de ander niet ;)
Onze softtop gaat de kofferruimte niet in.


[ img ]

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: "droom" auto, of "verstandige" auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:24

Professioneel tetris :D

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 2637
Geregistreerd: 19-07-14

Re: "droom" auto, of "verstandige" auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-21 15:32

Ik ben al vaker tot de conclusie gekomen dat al die jaren met de gameboy op de achterbank geen verspilde moeite was.
Of je nou boodschappen in een tas propt, of met een auto op vakantie gaat :D

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Qimm
Berichten: 15152
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:32

Laurora schreef:
Ik ben al vaker tot de conclusie gekomen dat al die jaren met de gameboy op de achterbank geen verspilde moeite was.
Of je nou boodschappen in een tas propt, of met een auto op vakantie gaat :D


Maar dan echt he?

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Mizora
Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: "droom" auto, of "verstandige" auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:37

Ik ben er ook behoorlijk goed in. Ik ben in een Suzuki Alto verhuisd grotendeels. Alleen de meubels zijn met de (paarden)vrachtwagen verhuisd.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:41

Haha herkenbaar. Tetris in real life :’)
Dit jaar nog met de coupé op vakantie geweest naar Texel.
2 volwassenen, 2 kinderen, Duitse herder, tent + alle campeerspullen,
Bench, beddengoed, kleding, en wat je nog meer allemaal nodig hebt op vakantie. Het paste er in :’) Vraag me niet hoe, maar het was gelukt.
Je wordt er heel creatief en handig van.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 64 bezoekers