"droom" auto, of "verstandige" auto?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: "droom" auto, of "verstandige" auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 18:54

Het gaat mij er ook vooral om dat ik mij er veilig in "voel" ook al is het schijnveiligheid.
Een kleine auto wil ik gewoon echt niet, elk koekblikkie waar ik in gereden heb voelde ik me onveilig en wou ik gewoon het liefst zo snel mogelijk weer thuis zijn om er uit te mogen.
(mn moeder heeft een corolla uit 1999, damn wat een gruwel)
Ook de hogere instap van de gemiddelde SUV vind ik echt mega fijn.
Ik ben overigens een erg nette voorzichtige bestuurder, maar geen twijfelaar of overdreven langzame rijder.
En tsja, wat iemand "nodig" heeft is natuurlijk relatief. Ik heb ook niet per se een spelcomputer "nodig" maar het is wel erg fijn om er een te hebben.

Ik heb vandaag 6 dealers bezocht, staan kwijlen bij een prachtige Tucson en een hele mooie (veel te oude) land rover.
Geen ritjes gemaakt, helaas stond er erg weinig wat aan mijn eisen voldeed. Maar er werd ook genoemd dat de doorloop momenteel best groot is, dus kan maar zo zijn dat er volgende week wel iets tussen staat.
Ik heb in elk geval de dichtstbijzijnde een lijstje met eisen gegeven en die belt me zodra er iets binnenkomt.
Ik ga wel degelijk even kijken of ik proefritten kan gaan maken in een qashqai en een dacia stepway en/of duster, gewoon om es te kijken of het wat is.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:15

Dankzij jouw topic ben ik ook weer rond gaan kijken TS. :D
En ik heb echt mijn droomauto gevonden! Maar... toch eigenlijk net een paar hele kleine mini minpuntjes (al zijn die volgens mijn autogekke wederhelft echt geen minpuntjes, maar ik ben heel kritisch :') ).

Ben reuze benieuwd wat het bij jou uiteindelijk gaat worden! :D

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 19:17

Myfairytale schreef:
Dankzij jouw topic ben ik ook weer rond gaan kijken TS. :D
En ik heb echt mijn droomauto gevonden! Maar... toch eigenlijk net een paar hele kleine mini minpuntjes (al zijn die volgens mijn autogekke wederhelft echt geen minpuntjes, maar ik ben heel kritisch :') ).

Ben reuze benieuwd wat het bij jou uiteindelijk gaat worden! :D


Ik breng wel wat teweeg he :+

Maar leuk! Wat voor auto denk je aan?

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:38

Laurora schreef:
Myfairytale schreef:
Dankzij jouw topic ben ik ook weer rond gaan kijken TS. :D
En ik heb echt mijn droomauto gevonden! Maar... toch eigenlijk net een paar hele kleine mini minpuntjes (al zijn die volgens mijn autogekke wederhelft echt geen minpuntjes, maar ik ben heel kritisch :') ).

Ben reuze benieuwd wat het bij jou uiteindelijk gaat worden! :D


Ik breng wel wat teweeg he :+

Maar leuk! Wat voor auto denk je aan?


Haha er waren er meer hè, die weer lekker rond gingen kijken. :))
Waarschijnlijk een fijne grote SUV. Maar heb er meerdere op het oog. :')

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:49

Myfairytale schreef:
Haha er waren er meer hè, die weer lekker rond gingen kijken. :))
Waarschijnlijk een fijne grote SUV. Maar heb er meerdere op het oog. :')

Ik dacht ook wat inspiratie te lezen maar bij nader inzien weer afgehaakt.

De enige reden om 'm weg te doen is dat zo'n V70 niet spotgoedkoop in de heb is. Maar wil je je serieus goedkoper verplaatsen, wordt het allemaal wel erg klein of zo oud dat het in de aanschaf weer niet meer uit kan.

Kortom, op naar de 500k........

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: "droom" auto, of "verstandige" auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:57

Wij hebben nissan juke, met alle denkbare opties erop. En voor manlief leuk 200pk. Heerlijke auto, 1 minpunt en dat is de kofferbak ruimte, maar ja stoelen naar beneden en ruimte zat. Voor ons was dit de veilige keuze en nog geen moment spijt van gehad.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:03

ikke schreef:
Myfairytale schreef:
Haha er waren er meer hè, die weer lekker rond gingen kijken. :))
Waarschijnlijk een fijne grote SUV. Maar heb er meerdere op het oog. :')

Ik dacht ook wat inspiratie te lezen maar bij nader inzien weer afgehaakt.

De enige reden om 'm weg te doen is dat zo'n V70 niet spotgoedkoop in de heb is. Maar wil je je serieus goedkoper verplaatsen, wordt het allemaal wel erg klein of zo oud dat het in de aanschaf weer niet meer uit kan.

Kortom, op naar de 500k........


Maar de meeste leuke/mooie auto's zijn nou eenmaal niet goedkoop. -O-
Da's de keuze die je moet maken, of je het dat waard vindt of niet.
Denk dat we voorlopig eens uitkijken naar een Range Rover (Sport) of een Mercedes GLC/ML of iets van een Audi Q5/7 of BMW X5 o.i.d.
Eerst maar eens proefritten maken, kijken wat nou echt lekker rijdt.

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: "droom" auto, of "verstandige" auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:04

Afhankelijk van wat je wil. Die van mij was net iets over de 2k :P

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:12

Myfairytale schreef:
Maar de meeste leuke/mooie auto's zijn nou eenmaal niet goedkoop. -O-
Da's de keuze die je moet maken, of je het dat waard vindt of niet.
Denk dat we voorlopig eens uitkijken naar een Range Rover (Sport) of een Mercedes GLC/ML of iets van een Audi Q5/7 of BMW X5 o.i.d.
Eerst maar eens proefritten maken, kijken wat nou echt lekker rijdt.

Niet per se duur maar vooral lastig te vinden in NL.

Iemand een Vito op C-rijbewijs in de aanbieding?
Ja, die bestaat echt!

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Re: "droom" auto, of "verstandige" auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:24

Wat voor Tucson? Heb zelf 15 jaar geleden de V6 automaat gereden. Dat is nu qua verbruik niet meer te betalen ben ik bang. En de automaat was destijds al niet meer al te best in vergelijking met moderne versnellingsbakken.

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-21 16:46

Voor de mensen die het interesseren even een update,
Ik heb de laatste weken meerdere dealers bezocht en een paar proefritten gemaakt (dacia stepway, vw cross polo, vw golf variant, kia sportage, suzuki sx4 en nissan qashqai) en heb uiteindelijk besloten voor de Nissan Qashqai te gaan (2007-2008) omdat ze een heel wat zuiniger rijden dan de tucson en ook in onderhoud en wegenbelasting goedkoper zijn, maar toch iets mogen trekken en een lekkere hoge instap hebben, en als ik de autokenners in mijn omgeving mag geloven zijn ze ook betrouwbaarder dan de tucson. (ze zijn zelfs nog een tikkie goedkoper dan mn huidige auto!)
Nu nog een exemplaar vinden die enigzins in de buurt staat, niet teveel Kms en een trekhaak heeft.
Mocht iemand toevallig eentje weten staan hoor ik het graag :D

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:56

Laurora schreef:
Voor de mensen die het interesseren even een update,
Ik heb de laatste weken meerdere dealers bezocht en een paar proefritten gemaakt (dacia stepway, vw cross polo, vw golf variant, kia sportage, suzuki sx4 en nissan qashqai) en heb uiteindelijk besloten voor de Nissan Qashqai te gaan (2007-2008) omdat ze een heel wat zuiniger rijden dan de tucson en ook in onderhoud en wegenbelasting goedkoper zijn, maar toch iets mogen trekken en een lekkere hoge instap hebben, en als ik de autokenners in mijn omgeving mag geloven zijn ze ook betrouwbaarder dan de tucson. (ze zijn zelfs nog een tikkie goedkoper dan mn huidige auto!)
Nu nog een exemplaar vinden die enigzins in de buurt staat, niet teveel Kms en een trekhaak heeft.
Mocht iemand toevallig eentje weten staan hoor ik het graag :D

https://www.gaspedaal.nl/nissan/qashqai ... 8&srt=pr-a
212 exemplaren 2007 - 2008, have fun.