Welkom energie (failliet?)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-21 12:33

Ik kreeg zojuist een mailtje van de energieleverancier dat mijn contract eenzijdig wordt opgezegd. Baaaaaaalen, want ik had hem afgesloten in maart en heb dus de zomermaanden een voorschot betaald voor de dure wintermaanden. Het goedkope tarief dat ik had wordt nu overgezet naar het huidige tarief bij Eneco, dus we gaan flink betalen, en waarschijnlijk krijg ik mijn teveel betaalde geld ook niet meer terug. Ik heb zojuist in ieder geval de laatste rekening die ik nog van ze had gestorneerd, maar ik ben bang dat ik zeker zo'n 700 euro verlies, plus nog giga kosten voor gas de aankomende vier maanden die ik anders nog tegen een gunstig tarief had gehad.

Ik baal flink. Wie is er nog meer gedupeerd?

https://nos.nl/artikel/2403279-hoge-gas ... om-energie

Elk bad heeft er eendje.


robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:38

wat balen

Maandbedrag voortaan zo laag mogelijk zetten. Je kan beter bijbetalen als je geld kwijt zijn.

Ik vrees dat er nog meer gaan omvallen.

LoveBodin
Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:39

Oef, dat is echt onwijs balen!!
Het is nu inderdaad heel erg zwaar voor energiebedrijven, vooral voor de kleinere..
Ik hoop dat je nog wat geld terugkrijgt..

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

fleurtjeuh
Berichten: 10271
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:42

Maar ze zijn niet failliet toch?
De vergunning hebben ze laten!! intrekken, omdat ze niet zeker wisten of ze levering konden garanderen.

Citaat:
Het bedrijf kwam tot de conclusie dat het de komende winter het verbruik niet kon voorfinancieren en heeft de toezichthouder daarom zelf gevraagd de vergunning in te trekken.

https://www.nu.nl/economie/6164473/eers ... gezet.html
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 27-10-21 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Love is Love

My current situation is not my final destination.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:43

fleurtjeuh schreef:
Maar ze zijn niet failliet toch?
De vergunning hebben ze laten!! intrekken, omdat ze niet zeker wisten of ze levering konden garanderen.


Het is te hopen voor TS dat ze vroegtijdig de stekker eruit trekken om te zorgen dat de klanten niet de dupe worden.

fleurtjeuh
Berichten: 10271
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:44

Sorry, heb net mn bericht aangepast.
Dus, zie edit in bericht boven je

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-21 12:45

robert45 schreef:
wat balen

Maandbedrag voortaan zo laag mogelijk zetten. Je kan beter bijbetalen als je geld kwijt zijn.

Ik vrees dat er nog meer gaan omvallen.


Ik had hem idd al vrij laag staan, moest sowieso aan het eind van het jaar altijd bijbetalen, maar in de zomermaanden verbruik je natuurlijk best wel weinig.

@Fleur nee inderdaad, vandaar ook tussen aanhalingstekens, maar ik ga er vanuit dat we maandag te horen krijgen dat ze failliet zijn en dat je kan fluiten naar je geld. Ik hoop dat het meevalt, we gaan het zien.

Elk bad heeft er eendje.

fleurtjeuh
Berichten: 10271
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:46

Ik zal voor je duimen!
Hopelijk valt het mee, het is echt een klote periode zo met al die hoge prijs stijgingen...

Love is Love

My current situation is not my final destination.

PineApple
Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:50

Wij zaten (zitten?) ook bij Welkom....ben benieuwd waar we straks op uit gaan komen...ook wij hadden hem nu nog vrij gunstig staan..

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37155
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:52

Ik las het bericht, eneco neemt over maar als je hun bedrag te hoog vindt kun je na een maand weer weg. Maar ja dan betaal je ergens anders net zo veel. Gewoon ellendig. Ik hoop dat de voorschotten gewoon mee overgenomen worden.

Grote nachtmerrie dit voor veel. Gelukkig heeft mijn kleine leverancier zich aangesloten bij een grote groep kleintjes. Samen redden ze het wel. Gelukkig had ik ook nog een flinke tijd vaststaan.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Shiloh
Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:53

Jeetje wat balen. Vooral als je hem net gunstig hebt vastgezet.

Mijn contract loopt 12 november af. Mijn veelengaanbod staat nog steeds. Maar schrok echt. Ruim 60% erbij. Heb nog steeds geen besluit genomen. Voorlopig even variabel? Vast zetten voor een jaar? Vastzetten voor 3 jaar.

Heb nog steeds geen flauw idee.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-21 13:03

Dat ook nog inderdaad, nu moeten we nadenken over wat we willen qua nieuw contract. Schrik echt van de prijzen, jeetje wat veel geld.

Elk bad heeft er eendje.

Dees
Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:16

In deze tijd vooral niet oversluiten naar een contract langer dan een jaar. De prijzen zijn nu zo uniek hoog, dikke kans dat het over een jaar lager zal zijn. Misschien niet zo laag als in 2020, maar zo hoog als nu is echt heel bijzonder.

Balen van Welkom Energie. Wij zijn per september toevallig bij ze weggegaan. Krijg nog geld van ze, dat moet per 1 nov aan ons worden uitbetaald. Ben benieuwd!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sansevieria
Berichten: 4180
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:38

Wij hebben dat twee jaar geleden ook meegemaakt, de tip die ik je kan meegeven, als je per automatische incasso betaalt, zorg dat je meteen zoveel mogelijk laat storneren bij de bank.
De preferente schuldeisers gaan altijd voor, lees, te veel betaalde voorschotten ga je geen euro meer van terug zien.

Je zult zelf wel weten hoeveel te veel je betaald hebt tot nog toe, de hele zomer hoge voorschotten betaald, maar nog haast niks verbruikt.

Er zijn mensen die de bank zelfs zover hebben kunnen krijgen om zelfs meer als de laatste 2 maandbedragen terug te boeken.
Lees maar eens op tweakers energieflex...
Schandalig ook hoe indertijd de consumentenbond mensen vooral afgeraden heeft terug te laten boeken, die mensen hadden achteraf enorme spijt dat ze dit niet meteen gedaan hadden.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

emr
Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:52

Oh jeetje, mijn contract loopt morgen af en ik ben gelukkig overgestapt. Ik heb hem expres altijd wat hoger staan, zodat we geld terugkrijgen. Maar als ik dit zo lees, kan ik dat beter niet meer doen in de toekomst..

manonutjuh
Berichten: 3001
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:56

Wij zitten ook bij welkom energie. Heb nog geen mail gehad, dat is ook niet zo netjes eigenlijk.

Maar wat een prijzen zeg! Ik was 2 weken terug nog zo blij dat we een lopend contract hadden tot het voorjaar en nu zijn we toch de pineut.

heidiLOVER
Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 14:08

Ai, wij zijn sinds 1,5 maand weg, dat scheelt.. Maar ik krijg nog wel een groot bedrag teruggestort.. Hopen dat ik dat nog krijg dan :+

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 14:09

Oef ik zat er ook tot deze zomer, eind augustus mijn eindafrekening gehad..

Zit nu bij Vattenfall, hopelijk hebben die wat meer reserves..

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 14:17

Best heftig. Zal niet de eerste en laatste zijn. Las 2 weken terug al dat sommigen het niet gaan redden.

Wij zitten bij Greenchoice en staat voor 3jr vast, dus nog een jaar. Ze blijven positief en lijken zich niet druk te maken, maar denk dat er achter de schermen overal wel wat paniek is.

tamary
Berichten: 29056
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 14:20

Ook bij greenchoice, tot nu toe elk jaar maandbedrag omlaag en 150 euro terug. Nu maandbedrag maar wat omhoog gezet, maar contract loopt 1 jan af en van wat ik nu zie ga ik dan ook naar ruim 2x nu. Hoop dat de boel dan een stuk lager ligt weer.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 14:28

tamary schreef:
Ook bij greenchoice, tot nu toe elk jaar maandbedrag omlaag en 150 euro terug. Nu maandbedrag maar wat omhoog gezet, maar contract loopt 1 jan af en van wat ik nu zie ga ik dan ook naar ruim 2x nu. Hoop dat de boel dan een stuk lager ligt weer.


Wij kwamen hier 2jr geleden wonen en toen vrij hoog gezet, Kregen vorig jaar veel terug en toen hebben zij het maandbedrag aangepast. Prima, tarief stond wel vast.

Nu moesten we bijbetalen en heb ik maandbedrag weer omhoog gezet. Maar ons contract loopt nog een jaar.

Lees elke week even of er daar wat aan de hand is en zij beweren goed te zitten qua inkoop en dus voldoende te kunnen leveren.

Als we zoveel moeten bijbetalen dat je echt omvalt, zou dat nog in delen kunnen.

Het is heel vervelend en een aanslag voor veel mensen, maar het is wel dat zoveel mensen straks moeten bijbetalen, dat we echt niet allemaal worden afgesloten. Dat geloof ik gewoon niet.

1 individueel probleem is vervelend, maar dit probleem treft ( gelukkig ) heel veel mensen.

mirjamvdkamp
Berichten: 461
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 14:39

Helaas heb ik hetzelfde probleem! Geen idee hoe dit opgelost gaat worden, dat het ons veel geld gaat kosten is zeker... Baal ontzettend!

tamary
Berichten: 29056
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 14:40

Ik geef nu ook elke maand de meterstanden door en kijk of bedrag klopt, dan krijg ik niet zo snel een mega rekening bij jaarafrekening ergens in juli. Onder deze omstandigheden wil ik nl niet teveel betalen (foetsie bij falliet), maar te weinig wordt waarschijnlijk net zo pijnlijk, want dan betaal ik zeker een hogere prijs per m3.
Energierekening als spaarpot gebruiken deed ik eigenlijk al niet, maar dat is nu helemaal niet slim meer.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 15:00

Hier ook klant bij welkom energie. Ik vind het vooral vervelend dat ik nu niet weet wat m’n tarief gaat zijn bij eneco. Anders kan ik nu vast iets nieuws afsluiten voordat de prijzen nog sneller stijgen…
Welkom energie is telefonisch niet te bereiken en bij Eneco op de site staat tarieven zijn nog onbekend dus je moet afwachten. Tja.. zit je dan.. je kunt precies helemaal NIKS

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 15:08



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, JodieR, mariska_emke, marjor, moeshie, Morpheus81, Suusw, xSannee en 29 bezoekers