Welkom energie (failliet?)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evelyne79

Berichten: 4001
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:07

MTinker schreef:
Ik heb het ook bij de rechtsbijstand uitstaan, die gaven aan al meerdere meldingen te hebben. Dus die gaan collectief aan de slag.


Vreemd, ik heb gisteren met de rechtsbijstand gebeld en kreeg een heel ander bericht en advies.
Er is niks collectiefs te halen bij een failliet bedrijf.
Je kunt een vordering vragen en dat komt bij de curator te liggen, die gaat kijken hoeveel geld er nog te verdelen is en wie als eerste wat krijgt

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:05

Evelyne79 schreef:
MTinker schreef:
Ik heb het ook bij de rechtsbijstand uitstaan, die gaven aan al meerdere meldingen te hebben. Dus die gaan collectief aan de slag.


Vreemd, ik heb gisteren met de rechtsbijstand gebeld en kreeg een heel ander bericht en advies.
Er is niks collectiefs te halen bij een failliet bedrijf.
Je kunt een vordering vragen en dat komt bij de curator te liggen, die gaat kijken hoeveel geld er nog te verdelen is en wie als eerste wat krijgt

Precies dat, en de preferente schuldeisers gaan altijd voor. En dat zijn niet de klanten.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:59

Ik had net een mail van de curator Energieflex, met een onderzoeksrapport.
Is blijkbaar wat verwijtbaarheid betreft nog niet het laatste over gezegd.

Met een flinke veeg uit de pan naar ACM en Consumentenbond!

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:06


Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:47


AshleyRol
Berichten: 297
Geregistreerd: 06-08-11

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 16:56

Zijn er al veel overgestapt en zo ja, waar zitten jullie nu?
Mag ik misschien ook de tarieven weten wat jullie nu betalen?

Ik kom er gewoon helemaal niet uit. Goedkoopste wat ik vind is 1 jaar vast bij Innova, 1,63 per M3 exclusief leveringskosten.
Ik lees bij jullie veel lagere tarieven bij oa Vattenfal maar ik vind niks goedkopers en vind ook niks variabel, alleen vast.

Ik heb in mijn eentje een koophuis en bijvoorbeeld mijn ouders hebben hier ook totaal geen verstand van, erg lastig en wil niet weer dat het mis gaat.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:10

Ik zit nu bij energiedirect.nl, wel prijzig. Of tenminste, net zo duur als de rest. Maar heb nu 3 jaar altijd dalen actie. Heb daar eerder gezeten en dat was toen goed en duidelijk.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:22

Ik ben meteen naar Delta overgegaan, variabel contract met deze tarieven:

Stroom (inclusief belastingen):
Enkel: 0,23447
Normaal: 0,24305
Dal: 0,22534

Gas:
0,86053

Vastrecht:
5,75 per product per maand

Kan goed zijn dat het variabel contract inmiddels iets in prijs verhoogd is. Je moet even bellen en vragen wat de tarieven zijn van een variabel/model contract. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:24

Sem_ schreef:
Ik ben meteen naar Delta overgegaan, variabel contract met deze tarieven:

Stroom (inclusief belastingen):
Enkel: 0,23447
Normaal: 0,24305
Dal: 0,22534

Gas:
0,86053

Vastrecht:
5,75 per product per maand

Kan goed zijn dat het variabel contract inmiddels iets in prijs verhoogd is. Je moet even bellen en vragen wat de tarieven zijn van een variabel/model contract. :)


Dat zijn fijne tarieven, niet veel hoger dan wat ik met mijn oude vaste contract had!

truselientje
Berichten: 942
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:37

Inmiddels worden deze prijzen bij de meeste bedrijven niet meer aangeboden. Door de grotere vraag naar modelcontracten zijn de prijzen gestegen. Door te bellen kun je de tarieven opvragen

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:58

Mijn ouders zitten allebei in de energie en die raden aan om te wachten, tarieven die je nu vastlegt zijn heel hoog en hun verwachting is dat dit na januari wel gaat dalen.. dus ik blijf nog heel even bij Eneco.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:07

Maar dan is er niks op tegen om over te stappen op een variabel contract toch? :) Je bent dan zo weer weg. Dan kan je beter een paar maanden ergens anders zitten dan bij het dure Eneco lijkt me.

Een vast contract zou ik dit moment ook niet aangaan.

mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 08:35

AshleyRol schreef:
Zijn er al veel overgestapt en zo ja, waar zitten jullie nu?
Mag ik misschien ook de tarieven weten wat jullie nu betalen?

Ik kom er gewoon helemaal niet uit. Goedkoopste wat ik vind is 1 jaar vast bij Innova, 1,63 per M3 exclusief leveringskosten.
Ik lees bij jullie veel lagere tarieven bij oa Vattenfal maar ik vind niks goedkopers en vind ook niks variabel, alleen vast.

Ik heb in mijn eentje een koophuis en bijvoorbeeld mijn ouders hebben hier ook totaal geen verstand van, erg lastig en wil niet weer dat het mis gaat.



Ik ben overgestapt naar Essent met een maandelijks opzegbaar flexibel contract. Scheelt op jaarbasis ongeveer €500 voor ons.

De meeste energieleveranciers doen op dit moment niet aan flexibele contracten en een kleinere energieleverancier durf ik nu even niet aan. Wij gaan overstappen naar een jaarcontract als de prijzen dalen.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 08:47

Volgens mij zijn energiebedrijven verplicht een modelcontract aan te bieden (die is variabel).

mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:11

Sem_ schreef:
Volgens mij zijn energiebedrijven verplicht een modelcontract aan te bieden (die is variabel).


Ik heb Vattenfall nog gebeld en die gaven aan dat niet te doen.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:11


AshleyRol
Berichten: 297
Geregistreerd: 06-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:50

Sem_ schreef:
Ik ben meteen naar Delta overgegaan, variabel contract met deze tarieven:

Stroom (inclusief belastingen):
Enkel: 0,23447
Normaal: 0,24305
Dal: 0,22534

Gas:
0,86053

Vastrecht:
5,75 per product per maand

Kan goed zijn dat het variabel contract inmiddels iets in prijs verhoogd is. Je moet even bellen en vragen wat de tarieven zijn van een variabel/model contract. :)


Zo dat is een heel goed tarief.
Maar komt daar niet nog van alles bij, bij het gas?
Als ik op hun website kijk zie ik ongeveer hetzelfde tarief maar daar komt nog veel bij waardoor het uiteindelijk net zo duur is.

AshleyRol
Berichten: 297
Geregistreerd: 06-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:52

mavantos schreef:
AshleyRol schreef:
Zijn er al veel overgestapt en zo ja, waar zitten jullie nu?
Mag ik misschien ook de tarieven weten wat jullie nu betalen?

Ik kom er gewoon helemaal niet uit. Goedkoopste wat ik vind is 1 jaar vast bij Innova, 1,63 per M3 exclusief leveringskosten.
Ik lees bij jullie veel lagere tarieven bij oa Vattenfal maar ik vind niks goedkopers en vind ook niks variabel, alleen vast.

Ik heb in mijn eentje een koophuis en bijvoorbeeld mijn ouders hebben hier ook totaal geen verstand van, erg lastig en wil niet weer dat het mis gaat.



Ik ben overgestapt naar Essent met een maandelijks opzegbaar flexibel contract. Scheelt op jaarbasis ongeveer €500 voor ons.

De meeste energieleveranciers doen op dit moment niet aan flexibele contracten en een kleinere energieleverancier durf ik nu even niet aan. Wij gaan overstappen naar een jaarcontract als de prijzen dalen.


Dat klinkt ook wel slim om te gaan doen inderdaad.
Een kleine durf ik nu ook niet aan

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:09

De tarieven van Sem_ lijken me de leverancier tarieven, maar excl. belasting, BTW, ODE?

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:17

Prijzen zijn incl. belasting, BTW en ODE.

Evelyne79

Berichten: 4001
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:29

Hoe kan Delta zo laag in hun tarief zitten, als ik naar Delta over zou stappen zou ik nog de helft minder betalen dan ik bij Welkom Energie deed..... hoe dan??

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:36

Ik heb er zelf weinig verstand van, maar de topics op Tweakers hebben mij erg geholpen bij het vinden van de beste deal in deze omstandigheden. Het modelcontract met deze prijzen werd bijvoorbeeld ook zo aangeboden door Vattenfall (inmiddels verhoogd geloof ik, doordat er zo'n run op was). Ik betaal nu ongeveer hetzelfde als dat ik deed met mijn Welkom Energie contract.

In januari gaan die prijzen natuurlijk wel weer omhoog.

Deze topics trouwens:
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 96598/last
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 61789/last

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:47

Ik zit net een interview te lezen met de directeur van Welkom Energie (volkskrant) en het druipt er vanaf dat ie vindt dat ie geen schuld heeft, dat het niet zijn probleem is dat er nu mensen huizenhoog in de problemen zitten. Heel bijzonder en wat het nog meer bijzonder maakt is dat ie van dichtbij gezien heeft wat een ellende dat geeft want...hij was in de laatste periode ook bestuurder bij Energieflex. Daar was ie niet verantwoordelijk voor de ellende overigens, want hij kwam erbij toen dat al aan de gang was maar hij had zich wel degelijk kunnen realiseren dat dit ging gebeuren.

Heel zuur. Aan de andere kant las ik van de week dat de verwachting is dat vanaf januari de prijzen (ook benzine) weer naar een normaler niveau gaan. Dat zou heel prettig zijn!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:09

Ja, de beurs is ingestort en de prijzen van ruwe olie zijn al een eind gezakt.

Tigress

Berichten: 8939
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:20

mavantos schreef:
Sem_ schreef:
Volgens mij zijn energiebedrijven verplicht een modelcontract aan te bieden (die is variabel).


Ik heb Vattenfall nog gebeld en die gaven aan dat niet te doen.

Wordt wel gedaan, maar eerder moest je specifiek naar het modelcontract vragen. Dat is inmiddels wat losgelaten, maar het helpt zeker om het te benoemen zodat je zeker weet dat je het aangeboden krijgt.
Variabel contract - is er momenteel niet voor nieuwe klanten.
Model contract - is er wel :j

Waarom wordt er verschil gezien tussen variabel en model? Variabel zit nog op de prijzen van afgelopen juli, en is een contract waarbij blijven loont korting mogelijk is.
Modelcontract is kaler, daar is BL niet bij mogelijk. Dat is het contract wat verplicht mogelijk moet zijn voor nieuwe klanten. Modelcontract is al aangepast op de nieuwe tarieven, en er is aangegeven dat deze per 1 januari niet veranderen in variabele en vaste kosten vastgesteld door de leverancier (dus naast de netbeheer kosten en overheidsheffingen).
Huidige prijs van dat contract is voor gas 1,55 per m³ zo uit m'n hoofd.